Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Eeuwe » 11 feb 2020, 14:44

^ Heb even hardop gelachen om deze video. Maar het is zo tekenend en zo triest...

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Kadett » 11 feb 2020, 14:56

eBoonstra schreef: 11 feb 2020, 14:44 ^ Heb even hardop gelachen om deze video. Maar het is zo tekenend en zo triest...
Gelachen... denk dat ik beste kerel door de zijruit getrokken had als ik 1 van zijn 'slachtoffers' was geweest.

Online
EricT
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door EricT » 11 feb 2020, 15:04

Ik rij regelmatig op de vrijrijden daqen ,maar dat hier auto,s van 500 euro rondrijden is dikke onzin,er rijden hier serieus mooi opgebouwde auto,s rond, waar veel geld en werk in zit,het nivo in de sportklasse is er de laatst jaren behoorlijk op vooruit gegaan.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door daNpy » 11 feb 2020, 15:38

Professioneel ook dat middelvingertje.
Ik neem aan dat er grote prijzen te winnen waren die dag?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Bram » 11 feb 2020, 15:39

:mrgreen:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door daNpy » 11 feb 2020, 15:41

EricT schreef: 11 feb 2020, 15:04 Ik rij regelmatig op de vrijrijden daqen ,maar dat hier auto,s van 500 euro rondrijden is dikke onzin,er rijden hier serieus mooi opgebouwde auto,s rond, waar veel geld en werk in zit,het nivo in de sportklasse is er de laatst jaren behoorlijk op vooruit gegaan.
Maar als je een geprerareerde auto hebt, wat moet je dan in die 17 minuutjes doen?
Met zijn allen tegelijk de baan op (tijd=geld), in de weg rijden, motor niet warm, etc? Voor je een beetje in een vrij stuk rijdt en alles warm hebt is de tijd om.

Met een trackday reed ik gemiddeld stints van 40 min, elk uur. En dat is omdat ik geen drinken bij had, anders kon het nog wel wat langer, hoewel ik wel denk dat een overall baantijd van 2/3e wel hetzelfde zou blijven met langere pauzes dan. Je kan kiezen wanneer je de baan op gaat en op elk gewenst moment er weer af. Ik zie de voordelen van vrij rijden echt niet.

Online
EricT
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door EricT » 11 feb 2020, 16:04

Maar als je een geprerareerde auto hebt, wat moet je dan in die 17 minuutjes doen?
Met zijn allen tegelijk de baan op (tijd=geld), in de weg rijden, motor niet warm, etc? Voor je een beetje in een vrij stuk rijdt en alles warm hebt is de tijd om.

Ik vind het wel wat hebben ,zie maar dat je er om heen komt ,en je motor en de remmen worden heus wel warm.Maar stel dat je auto kapot gaat dan heb je in ieder geval geen 400 of 500 euro voor een trackday betaald. maar hooguit 40 euro.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Peter Tunissen » 11 feb 2020, 16:15

Als bij DF je auto kapot gaat, hou je het gedeelte wat je niet hebt kunnen rijden gewoon tegoed voor een volgende dag.
Daarnaast wel een interessante discussie. Ik heb een paar keer bij vreemde organisaties gereden de afgelopen jaren, maar altijd open pitlane dagen uitgezocht, de 'rust' die dag brengt dat je geen tijdschema hoeft te volgen, rustig aan de auto kunt klooien en als je de baan op wil, ga je de baan op is wat mij betreft 'onbetaalbaar'.
De discussie is vergelijkbaar met een trackday op de Ring rijden of Touristenfahrten. Je moet 30+ rondes op een dag rijden om je trackday eruit te halen qua kosten, succes als je dat wil halen (het kan overigens wel, de Peugeot 205GTI rijder die dag gelukt is leest hier mee volgens mij :mrgreen: ), maar uiteindelijk is ook dit toch wel weer een centenkwestie. Als ik nu zeg: ik betaal het inschrijfgeld voor je, wat wil je, een dag TF of een trackday, kiest denk ik minimaal 95% voor de trackday. Idem met een dag open pitlane rijden op Zandvoort of vrij rijden sessies. Alleen moet iedereen voor zichzelf de afweging maken wat je eraan uit wil geven en wat bij je past.

Ik denk dat overal wel een markt voor is; vrij rijden is perfect met de €40 sessies om mensen enthousiast te krijgen en laagdrempelig kennis te laten maken met circuit rijden. Vaak zien we dat mensen die dat een paar keer gedaan hebben en het echt leuk vinden naar bijv. DF en een andere open pitlane concullega 'doorgroeien'.
En als het je echt niks meer interesseert wat een dag kost en je opgeofferde vrije dag belangrijker is dan de hoogte van het inschrijfgeld kom je bij GP Elite of Curbstone terecht. Volgens mij kost een dag daar tegenwoordig €1500-€2000, maar die zitten ook gewoon goed gevuld met mensen die dat er graag voor over hebben.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Kasteel » 11 feb 2020, 16:31

Vond de eerste ook wel fraai :D

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door daNpy » 11 feb 2020, 16:50

EricT schreef: 11 feb 2020, 16:04 Ik vind het wel wat hebben ,zie maar dat je er om heen komt ,en je motor en de remmen worden heus wel warm.
Ja, daar pas ik dus voor. Er is geen beker te winnen bij vrij rijden, evenmin als op trackdays.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door daNpy » 11 feb 2020, 16:52

Peter Tunissen schreef: 11 feb 2020, 16:15 Als bij DF je auto kapot gaat, hou je het gedeelte wat je niet hebt kunnen rijden gewoon tegoed voor een volgende dag.
En dat is dus gewoon service.
Daarnaast wel een interessante discussie. Ik heb een paar keer bij vreemde organisaties gereden de afgelopen jaren, maar altijd open pitlane dagen uitgezocht, de 'rust' die dag brengt dat je geen tijdschema hoeft te volgen, rustig aan de auto kunt klooien en als je de baan op wil, ga je de baan op is wat mij betreft 'onbetaalbaar'.
Onbetaalbaar is een groot woord, maar de insteek van mij is ook zo.
Geen paniek, geen gehaast, niet als eerste de baan op "moeten" of willen om maar wat te kunnen rijden, pauze wanneer je wil en de baan op tot deze gesloten is.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Robin » 11 feb 2020, 17:08

daNpy schreef: 11 feb 2020, 15:38 Professioneel ook dat middelvingertje.
Ik neem aan dat er grote prijzen te winnen waren die dag?
Qua filmwerk vond ik dit zeker een paar Oscars waard. Flikker op met Ford vs Ferrari. Dit is realisme pur sang. :kikker:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Hielke » 11 feb 2020, 17:43

Filmpje is uit 2012. Auto en/of bestuurder zijn allang plat.

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door mark323ti » 11 feb 2020, 18:03

daNpy schreef: 11 feb 2020, 16:52
Peter Tunissen schreef: 11 feb 2020, 16:15 Als bij DF je auto kapot gaat, hou je het gedeelte wat je niet hebt kunnen rijden gewoon tegoed voor een volgende dag.
En dat is dus gewoon service.
Daarnaast wel een interessante discussie. Ik heb een paar keer bij vreemde organisaties gereden de afgelopen jaren, maar altijd open pitlane dagen uitgezocht, de 'rust' die dag brengt dat je geen tijdschema hoeft te volgen, rustig aan de auto kunt klooien en als je de baan op wil, ga je de baan op is wat mij betreft 'onbetaalbaar'.
Onbetaalbaar is een groot woord, maar de insteek van mij is ook zo.
Geen paniek, geen gehaast, niet als eerste de baan op "moeten" of willen om maar wat te kunnen rijden, pauze wanneer je wil en de baan op tot deze gesloten is.
Helemaal mee eens.
En Peter je geeft geweldige service!!! Ik heb eens schade gereden en toen gratis je oprijwagen mogen lenen. Topservice was dat.
Wil verder ook niet klagen. Maar het is altijd jammer als dingen die je graag doet duurder worden!!! Maar vanuit bedrijfsmatig perspectief volledig te begrijpen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door daNpy » 11 feb 2020, 18:44

Robin schreef: 11 feb 2020, 17:08
daNpy schreef: 11 feb 2020, 15:38 Professioneel ook dat middelvingertje.
Ik neem aan dat er grote prijzen te winnen waren die dag?
Qua filmwerk vond ik dit zeker een paar Oscars waard. Flikker op met Ford vs Ferrari. Dit is realisme pur sang. :kikker:
:lollerdelol:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door daNpy » 11 feb 2020, 18:46

mark323ti schreef: 11 feb 2020, 18:03 Helemaal mee eens.
En Peter je geeft geweldige service!!! Ik heb eens schade gereden en toen gratis je oprijwagen mogen lenen. Topservice was dat.
Wil verder ook niet klagen. Maar het is altijd jammer als dingen die je graag doet duurder worden!!! Maar vanuit bedrijfsmatig perspectief volledig te begrijpen.
Ook ik kan beamen dat Peter staat voor service en daarin héél ver gaat, zelfs voor nieuwe/"onbekende" klanten :thumbup:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Spijkerhard » 11 feb 2020, 19:10

En als je een auto opbouwt en deelt, kun je de uitgaven beperken en meer dan 80% van de tijd rijden... (of 40% voor de helft)

En een ochtend rijden kan vanaf 280, en dan is het meestal nog rustiger ook...

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door alt » 11 feb 2020, 19:14

Ik begrijp dat er mensen zijn die ook graag een keertje op het circuit willen rijden.
Maar ik heel wat malen rare snuiters met een huurauto op het circuit meegemaakt, de max verstappen idioten.
Op Assen rijden van die Aygootjes, dan kom je 250 aan, want Assen zijn bijna allemaal lange rechte stukken, dan moet ik zo'n Aygootje die, weet ik hoeveel, met 120 door Ramshoek rijdt, dan vol in de remmen, want ik heb geen zin om mij pijn te doen.
Of die Belgische kevercupauto's, die gaan met 3 dik de Hunzerug op & blijven het hele circuit van links naar rechts & andersom rijden, dan kom je er niet voorbij.

20 jaren geleden kon je bij veel aanbieders de hele van €. 100.- rijden, €. 10.- voor vrijrijden, maar nu het duurder is geworden hoop ik dat er wel wat minder auto's op de baan komen, ik werd in 2018 heel gek van om de paar ronden de rode vlag. Dan kan ook weinig rijden voor je geld.
Ik hoop dat dit jaar mijn auto eindelijk klaar is.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door smiley » 11 feb 2020, 19:17

Ik denk dat het Max Verstappen effect alleen maar groter gaat worden.
Het is nu al zoeken naar gaatjes tussen de incentiveauto's.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Andre » 11 feb 2020, 20:14

Huur auto’s is inderdaad helemaal bar op trackdays.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Eeuwe » 12 feb 2020, 10:32

Hielke schreef: 11 feb 2020, 17:43 Filmpje is uit 2012. Auto en/of bestuurder zijn allang plat.
Had het van beide niet erg gevonden, maar volgens de RDW leeft die gammele kadett nog wel..

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Hielke » 12 feb 2020, 11:22

eBoonstra schreef: 12 feb 2020, 10:32
Hielke schreef: 11 feb 2020, 17:43 Filmpje is uit 2012. Auto en/of bestuurder zijn allang plat.
Had het van beide niet erg gevonden, maar volgens de RDW leeft die gammele kadett nog wel..
Dat is spijtig. Maar ho, wacht, misschien in de handen van wel een nette rijder.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Djessey » 19 feb 2020, 18:33

Ik ben iemand die heeft toch wel leuke en snelle auto's gehad, en nu ook gebouwd. Ik ben dan ook zo'n "e36" rijder, en ondanks dat er toch minimaal 35k in die auto is gegaan heb ik pas 1x een trackday gereden, alle overige keren heb ik vrij rijden of dnrt gereden. Simpelweg vanwege de kosten. Een trackday was een jaar of 2-3 terug zo rond de 320 euro voor een volle dag, en rond de 220 voor een middag. Dat vond ik goed te behappen, en paste prima binnen het budget.

Maar met de prijzen van tegenwoordig zit ik met een hele dikke auto, die ik vrijwel nergens meer kwijt kan. Het is vreselijk jammer, maar ik snap het ook volkomen. Het aanbod van circuits in Nederland is klein, de vraag is groot...reken maar uit.

Maar als het dan bijna goedkoper is om met de boot naar England te gaan en een dagje op cadwel park te rijden...tsja dan is het toch wel erg somber. We moeten allemaal hard werken om de hobby te kunnen blijven beoefenen, en ondanks dat het de afgelopen jaren prive alleen maar beter gaat weet ik niet hoelang dit voor mij en de "semi" normale persoon nog betaalbaar is....

Peter, is het niet een idee om het gat hier op te vullen? Als je naar euro's per minuut rijtijd kijkt is de trackday het goedkoopst. Maar het gemak en de lage instapkosten van vrij-rijden blijven voor mij koning. Kan je niet een concept opzetten met tijdsvakken die je kan boeken? Zeg 80-120 euro voor een uurtje tijd op de baan. De budget freak zoals ik kan dan eind van de ochtend en begin van de middag een sessie boeken van een uurtje zogezegd. Ik zit maar even hardop te denken.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door Peter Tunissen » 19 feb 2020, 19:50

We hebben één keer een halve dag Zandvoort gehuurd en toen geprobeerd uursessies aan te bieden.
Maar dat liep eigenlijk niet echt super, de vaste (hele dag) rijders en teams blijven dan weg omdat ze bang zijn voor vrij rijden stuntpiloten en ik moet eerlijk zeggen dat er ook wel een paar 'bijzondere' rijders tussen zaten, die 2x per ronde achterstevoren staan. En dat is niet om iedereen over één kam te scheren, want 90% ging wel gewoon netjes rond en waardeert dan de mogelijkheid die geboden wordt, maar die 10% idioten drukt wel een enorm stempel op zo'n dag.
Voor ons in ieder geval reden om dit niet meer te doen; er schrijven toch altijd een paar vaste klanten in op zo'n dag en die waren zo geschrokken van het cultuurverschil dat we ze meteen bijna kwijt waren op de andere dagen, dus dan schiet je jezelf helemaal in je voet.
Alles wat we nu nog organiseren is open pitlane. Erg jammer dat we daarmee sommige serieuze klanten die ik er heel graag bij zou willen hebben missen, maar het alternatief is nog erger.

Overigens, voor de korting - te duur, maar ik wil wel mensen hebben we ook nog de Business Club.
Voor €2195 excl. BTW krijg je 10 dagdelen Zandvoort, dus in totaal als je op de middagen inschrijft 50 uur circuittijd, plus het is zakelijk te verantwoorden. Dat is nog geen €44 per uur, goedkoper ga je het niet vinden op Zandvoort voor zover ik weet. :df:
https://amsterdamraceresort.driving-fun.com/

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vrij Rijden Zandvoort (+Assen) 2018

Bericht door daNpy » 19 feb 2020, 20:25

Doen jullie in Belgie niet meer samen met Skylimits events Peter?
Daar is het afrekenen per uur bij Andy. Ben er zelf 1x geweest en aan de foto's op Facebook te zien is het bezoek heel divers. Misschien is dat iets @Djessey?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten