Rinkelend geluid Golf 7R

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
300+
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Auto: Golf 7R

Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door 300+ » 09 feb 2020, 14:33

Goedendag,

Ik heb me net aangemeld op dit forum om een technische vraag te stellen, ik ken het forum echter al langer als ''bezoeker''.

Ik heb een Golf 7R gekocht een aantal maanden geleden, en heb hier nog garantie op. Ik hoor een rinkelend geluid welke eigenlijk niet opvalt behalve als je elke dag in de auto rijdt. Het klinkt alsof er een ringetje van een sleutelbos (waar de sleutels aanzitten) los in de uitlaat ligt. Dit is natuurlijk niet het geval, maar zo kan ik het beste het geluid omschrijven.

Ik hoor het geluid het hardst als de auto in de ochtend voor het eerst opgestart wordt en hij nog wat hoger in de toeren zit. Dan hoor ik het geluid onder de auto, maar als de deuren dicht zijn ook heel zacht in de auto. Verder hoor ik het geluid als ik rustig optrek tussen de 1500 en 2500 toeren. Wellicht dat het geluid er daarna nog wel is, maar dat het normale geluid van de auto de overhand heeft.

Ik ben al bij de garage geweest en hij zegt dat hij niks kan vinden en het waarschijnlijk de luchtstroom door de uitlaat is, echter ben ik er niet gerust op want het klinkt niet zoals het normaal zou moeten. Ik heb dus ook een afspraak gemaakt met de verkopende partij dat ik een second opinion laat uitvoeren waarbij iemand van VAGtechniek meerijdt en luisterd.

Nu vroeg ik me af of dit probleem bekend is of andere mensen dit herkennen of wellicht kunnen helpen hiermee.

Met vriendelijke groet,
Bob!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door Hielke » 09 feb 2020, 14:49

Dat zijn de centen die je door de uitlaat poetst bij een beetje gas geven.

:wink:

Wat het ook is, het klinkt niet als iets ernstigs. Hinderlijk wel.

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door Kadett » 09 feb 2020, 15:00

Hitteschild of een schot bij katalysator/middendemper die loszit. Bij verhoogt stationair toerental van koude start is het vaak het duidelijkst omdat het dan gaat resoneren op de vibraties van de motor.

300+
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Auto: Golf 7R

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door 300+ » 09 feb 2020, 15:12

Kadett schreef: 09 feb 2020, 15:00 Hitteschild of een schot bij katalysator/middendemper die loszit. Bij verhoogt stationair toerental van koude start is het vaak het duidelijkst omdat het dan gaat resoneren op de vibraties van de motor.
Hitteschild bij de middendemper zat inderdaad met 1 clipje los. Deze heb ik bij de volkswagendealer laten vastzetten want ik dacht inderdaad ook dat dit het probleem was. Het geluid bleef helaas bestaan. De middendemper is er onderuit dus daar kan niks los zitten.
Hielke schreef: 09 feb 2020, 14:49 Dat zijn de centen die je door de uitlaat poetst bij een beetje gas geven.

:wink:

Wat het ook is, het klinkt niet als iets ernstigs. Hinderlijk wel.
Haha, zo klinkt het inderdaad wel ja!

Ik heb echter garantie op de auto dus zolang het niet bekend is wat het is weet ik ook niet of het ernstig is. Het zou ook een lager kunnen zijn ergens van. Wie weet.

vester86
Berichten: 2674
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door vester86 » 09 feb 2020, 17:32

al met een hamer (of vuist) de uitlaat langs geklopt?

en auto op de brug en dan eronder luisteren?

300+
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Auto: Golf 7R

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door 300+ » 09 feb 2020, 17:34

vester86 schreef: 09 feb 2020, 17:32 al met een hamer (of vuist) de uitlaat langs geklopt?

en auto op de brug en dan eronder luisteren?
De garage waar ik hem gekocht heb heeft er zelf anderhalve week in gereden en op de brug gehad om het geluid te lokaliseren. Ik neem dus aan dat ze al veel geprobeerd hebben en dit ook. Wellicht dat ik het zelf een keer ga doen.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door Eeuwe » 10 feb 2020, 09:08

Hoi welkom stel je ff netjes voor groeten

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door Wouter81 » 10 feb 2020, 09:40

Bij mijn Golf 6 GTI destijds ook zoiets gehad, bleek uiteindelijk dit probleem te zijn: https://www.golfgtiforum.nl/portal/view ... 6&start=25 / https://forums.vwvortex.com/showthread. ... tle-SOLVED

300+
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Auto: Golf 7R

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door 300+ » 10 feb 2020, 12:18

Wouter81 schreef: 10 feb 2020, 09:40 Bij mijn Golf 6 GTI destijds ook zoiets gehad, bleek uiteindelijk dit probleem te zijn: https://www.golfgtiforum.nl/portal/view ... 6&start=25 / https://forums.vwvortex.com/showthread. ... tle-SOLVED
De eerste 6 pagina's gelezen en het klinkt inderdaad alsof dit het is. Dit zou een easy fix moeten zijn dan!

Heb het met Vagtechniek overlegd en ook gewezen op de wastegate. En we gaan er 19 feb samen naar kijken, ben benieuwd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door allen » 10 feb 2020, 12:55

eBoonstra schreef: 10 feb 2020, 09:08 Hoi welkom stel je ff netjes voor groeten
Hij heet Bob en heeft een Golf 7R. Met problemen...

300+
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Auto: Golf 7R

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door 300+ » 10 feb 2020, 14:08

allen schreef: 10 feb 2020, 12:55
eBoonstra schreef: 10 feb 2020, 09:08 Hoi welkom stel je ff netjes voor groeten
Hij heet Bob en heeft een Golf 7R. Met problemen...
Aangenaam!

Wellicht dat ik in de toekomst een voorstel topic aanmaak.
Verder ben ik meer iemand die leest en weinig reageert op topics.

Ik ben wel te porren voor meetings, dat dan weer wel :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door JP » 10 feb 2020, 14:09

Nou dat laatste willen wij dus niet....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door Arthur » 10 feb 2020, 14:14

Toch raar, met een probleem wil je wel geholpen worden maar ff voorstellen zit er niet in... ‘wellicht in de toekomst’. Daar zou ik wat van kunnen vinden maar voordat ik weer een mod-edit aan de broek heb laat ik dat maar achterwege.
Verder eens met JP :lol:

300+
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Auto: Golf 7R

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door 300+ » 10 feb 2020, 14:26

JP schreef: 10 feb 2020, 14:09 Nou dat laatste willen wij dus niet....
Prima, dan niet! Wellicht dat ik minder de behoefte heb om een community online te onderhouden. Ik heb mijn community gewoon offline :)
Zelf kom je inderdaad ook met een reactie met veel inhoud! Chapeau!

Dat ik minder actief ben op het forum dan andere heeft te maken met mijn geringe kennis over inhoudelijke vragen over auto's. Vandaar dat ik mijn vraag hier ook stel.

EDIT: Dat ik ''wellicht'' later mezelf voorstel is omdat ik gewoon dingen te doen heb op maandagmiddag. Blijkbaar is dat bij de twee hierboven anders.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door WJ » 10 feb 2020, 16:17

300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26
EDIT: Dat ik ''wellicht'' later mezelf voorstel is omdat ik gewoon dingen te doen heb op maandagmiddag. Blijkbaar is dat bij de twee hierboven anders.

:mrgreen:
Welkom, je past er al helemaal bij zie ik.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door JP » 10 feb 2020, 16:24

300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26
JP schreef: 10 feb 2020, 14:09 Nou dat laatste willen wij dus niet....
Prima, dan niet! Wellicht dat ik minder de behoefte heb om een community online te onderhouden. Ik heb mijn community gewoon offline :)
Zelf kom je inderdaad ook met een reactie met veel inhoud! Chapeau!
Het was in het algemeen dat meetings altijd met enthousiasme worden omarmd, maar als puntje bij paaltje komt ze toch massaal afmelden.
300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26
EDIT: Dat ik ''wellicht'' later mezelf voorstel is omdat ik gewoon dingen te doen heb op maandagmiddag. Blijkbaar is dat bij de twee hierboven anders.
Afbeelding

Ambtenaar zeker ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door Arthur » 10 feb 2020, 17:43

300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26 EDIT: Dat ik ''wellicht'' later mezelf voorstel is omdat ik gewoon dingen te doen heb op maandagmiddag. Blijkbaar is dat bij de twee hierboven anders.
Nu niet teveel reageren hoor, straks wordt het een gewoonte. En je moet zeker blijven werken op maandagmiddag, om wel je premies af te kunnen staan om de uitkering van JP en van mij te bekostigen :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door allen » 10 feb 2020, 17:51

Misschien dat df ooit weer wat wordt als er wat extra autoliefhebber welkom geheten worden. Veel meer dan het gezeik over de ondergang van Nederland, genderneutrale regenboogpieten, batterijen op wielen en kijk m’n bling watch komen we de laatste tijd niet.
Ik vind het al heel wat dat er eindelijk weer eens iemand op het forum komt die gelijk z’n wagen te koop zet zonder zich überhaupt voor te stellen.
Die mogen ze per direct affikken. Met de auto erbij als het mogelijk is.

300+
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Auto: Golf 7R

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door 300+ » 10 feb 2020, 17:55

JP schreef: 10 feb 2020, 16:24
300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26
JP schreef: 10 feb 2020, 14:09 Nou dat laatste willen wij dus niet....
Prima, dan niet! Wellicht dat ik minder de behoefte heb om een community online te onderhouden. Ik heb mijn community gewoon offline :)
Zelf kom je inderdaad ook met een reactie met veel inhoud! Chapeau!
Het was in het algemeen dat meetings altijd met enthousiasme worden omarmd, maar als puntje bij paaltje komt ze toch massaal afmelden.
300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26
EDIT: Dat ik ''wellicht'' later mezelf voorstel is omdat ik gewoon dingen te doen heb op maandagmiddag. Blijkbaar is dat bij de twee hierboven anders.
Afbeelding

Ambtenaar zeker ?
Arthur schreef: 10 feb 2020, 17:43
300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26 EDIT: Dat ik ''wellicht'' later mezelf voorstel is omdat ik gewoon dingen te doen heb op maandagmiddag. Blijkbaar is dat bij de twee hierboven anders.
Nu niet teveel reageren hoor, straks wordt het een gewoonte. En je moet zeker blijven werken op maandagmiddag, om wel je premies af te kunnen staan om de uitkering van JP en van mij te bekostigen :)
Geen ambtenaar helaas.
Dan kon ik net zoals
JP: Ongeveer 4,2 berichten per dag op dit forum plaatsen voor 9 jaar aan een stuk.
Arthur: Ongeveer 5,7 berichten per dag voor 14 jaar.

Prima als dit jullie ding is, dat respecteer ik.
Maar blijkbaar respecteren jullie het niet als iemand gewoon een vraag stelt en niet elke dag actief mee schrijft op dit forum. Als dat wel het geval zou zijn, dan blijven mensen ook meer hangen op dit forum. Maar dat zal mijn redenering wel zijn. Zegt verder meer over jullie dan over mij. Afijn, dit is niet waar het over gaat in dit topic.

En over de meetings, ik zal inderdaad niet te vinden zijn op Mcdonalds meetings of vrijdagavond parkeerplaats meetings. Dat is niet mijn ding. Een goed georganiseerde meeting dan weer wel.
Laatst gewijzigd door 300+ op 10 feb 2020, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door Arthur » 10 feb 2020, 17:55

allen schreef: 10 feb 2020, 17:51 Misschien dat df ooit weer wat wordt als er wat extra autoliefhebber welkom geheten worden. Veel meer dan het gezeik over de ondergang van Nederland, genderneutrale regenboogpieten, batterijen op wielen en kijk m’n bling watch komen we de laatste tijd niet.
Ik vind het al heel wat dat er eindelijk weer eens iemand op het forum komt die gelijk z’n wagen te koop zet zonder zich überhaupt voor te stellen.
Die mogen ze per direct affikken. Met de auto erbij als het mogelijk is.
Ja, Allen, goed Allen, sorry Allen... Nee, ik maak die grap niet ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door Arthur » 10 feb 2020, 17:58

300+-theo, fijn dat je het uitgezocht hebt :thumbup: Mooi je daar tijd voor hebt, kan ik me weer concentreren op andere onzin.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door JP » 10 feb 2020, 18:10

Als meelezer had je misschien gezien dat DF vooral BMW-territorium is met wat verdwaalde onder de plak zittende zielen die door hun wederhelft andere zaaddodende autos moeten rijden.
Al hebben sommige hier nog wat projecten in de garage maar een kind van 3 maande een puzzel laten oplossen van 5000 stukjes is eerder klaar dan deze thuishobbyisten.

Dus weinig VAG hier en die wat het aandurven worden afgefakkeld met tsi en dsg verhalen waar Stephen King nog jaloers op zou worden. Dus verkoop je “R” en koop een M140i of M2. Dan hoor je pas hier bij de grote jongens :tooth:
Arthur schreef: 10 feb 2020, 17:43
300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26 EDIT: Dat ik ''wellicht'' later mezelf voorstel is omdat ik gewoon dingen te doen heb op maandagmiddag. Blijkbaar is dat bij de twee hierboven anders.
Nu niet teveel reageren hoor, straks wordt het een gewoonte. En je moet zeker blijven werken op maandagmiddag, om wel je premies af te kunnen staan om de uitkering van JP en van mij te bekostigen :)
Ah dat hoor ik elke maand rinkelen. De uitkering die op de mat valt.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door RS-Ron » 10 feb 2020, 21:01

Hier iemand met een garage-project.......... helaas foetus van 4 weken en puzzel 20.000 stuks..... maar....... Ik krijg pas serieus angstzweet op mijn voorhoofd als De Alfa niet rammelt........ Hij start wel altijd, uiteindelijk. Maar op de brug en heel langzaam toeren opvoeren komt de resonantie meestal wel boven water. Wel voorzichtig brug op en af rijden, er valt zo een stuk van je bumper, daarna schilderstape enzo.

Gr Ron

300+
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Auto: Golf 7R

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door 300+ » 11 feb 2020, 12:04

JP schreef: 10 feb 2020, 18:10 Als meelezer had je misschien gezien dat DF vooral BMW-territorium is met wat verdwaalde onder de plak zittende zielen die door hun wederhelft andere zaaddodende autos moeten rijden.
Al hebben sommige hier nog wat projecten in de garage maar een kind van 3 maande een puzzel laten oplossen van 5000 stukjes is eerder klaar dan deze thuishobbyisten.

Dus weinig VAG hier en die wat het aandurven worden afgefakkeld met tsi en dsg verhalen waar Stephen King nog jaloers op zou worden. Dus verkoop je “R” en koop een M140i of M2. Dan hoor je pas hier bij de grote jongens :tooth:
Arthur schreef: 10 feb 2020, 17:43
300+ schreef: 10 feb 2020, 14:26 EDIT: Dat ik ''wellicht'' later mezelf voorstel is omdat ik gewoon dingen te doen heb op maandagmiddag. Blijkbaar is dat bij de twee hierboven anders.
Nu niet teveel reageren hoor, straks wordt het een gewoonte. En je moet zeker blijven werken op maandagmiddag, om wel je premies af te kunnen staan om de uitkering van JP en van mij te bekostigen :)
Ah dat hoor ik elke maand rinkelen. De uitkering die op de mat valt.

Ik weet inderdaad dat het hier vooral BMW is wat hier rond hangt, maar je profileert jezelf wel als kleuter van 6 als je een auto van een ander gaat diskwalificeren omdat het merk je niet aan staat? Het gaat om waar iemand anders plezier van heeft. Dat jij jezelf een grote man noemt omdat je blijkbaar een BMW rijdt en een ander omlaag haalt omdat die een ander merk rijdt verteld mij dat je eigenlijk helemaal niet zo zeker van jezelf bent, want dan had je je niet laten lijden door een bepaalde groep waar je bij wilt horen.

Ik kan van BMW's genieten en heb er ook een aantal gereden. Maar voor mij vond ik de 7R op dit moment leuker. Als je het over slechte wegligging hebt, heb je het bij de golf 7R toch echt mis. De 7R hebben ze prima voor elkaar met onderstel en wegligging naar mijn mening, veel beter dan de 5 of 6.

Dus laat een ander lekker van een ander merk als BMW genieten, wellicht dat mensen zich dan welkom voelen op dit forum en dit forum levend blijft en jullie je 4 a 5 berichten per dag kunnen blijven plaatsen.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Rinkelend geluid Golf 7R

Bericht door tomgtr » 11 feb 2020, 12:08

Eh JP en Arthur rijden beide geen BMW. Je hebt wel een heel laag kastje.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HJ2 en 38 gasten