De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De EU

Bericht door Crookie » 02 feb 2020, 19:26

De schrijver in het Nrc heeft eindelijk een verklaarbare reden kunnen vinden. Normaal roept die Özhil op tot het veranderen van Kerst in ‘feest’. Dus deze keer is het geen onzin/blaten.

Blaten gaat wat mij betreft 2 kanten op. Ook als het gaat om onzin die men keer op keer zat word zoals te zien met Brexit en bij onze nationale verkiezingen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 02 feb 2020, 19:36

Toch blaten we wat af met commentaar op de regering en eu, maar daar blijft het dan ook bij, is dat een teken dat we het eigenlijk nog te goed hebben?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De EU

Bericht door Tom » 02 feb 2020, 19:45

Als je de reacties een beetje leest op de Brexit onder de voorstanders van de EU dan roepen velen dat de Britten een domme keus hebben gemaakt. En nog even benadrukken dat het vooral de ouderen en onderklasse is die erop gestemd hebben. Daarmee insinueren ze min of meer dat de onderklasse maar beter niet mee moet beslissen over moeilijke onderwerpen, dat snappen zij niet. Het klopt dat je de onderklasse niet over moeilijke onderwerpen moet laten beslissen, toch komt het op deze manier best elitair over. Ik ben ook voor één keer per vier jaar stemmen, maar als tussentijdse referenda de regeringsleiders zó zenuwachtig maken, dan moet je je toch even achter de oren krabben of je bezig bent met je eigen wil doordrukken of het volk dienen.

Wat nog erger is, is dat diezelfde leiders niet snappen dat de onvrede komt omdat zij - als slimme koppen op hoge posities - die onvrede veroorzaken. Mooi dat Merkel graag roept "Wir schaffen das" en daarmee kortstondig de sier maakt (oh wat zijn we goed...), maar daar hoort ook een fatsoenlijk beleid bij. Die bal ligt bij de EU, maar kennelijk is die memo niet aangekomen. Dit is echter al jarenlang de realiteit:



Als je als domme vrachtwagenchauffeur uit de onderklasse weer eens hierlangs moet omdat je naar huis (je arbeiderswoning) wilt, dan snap ik die stem voor de Brexit wel. Het is niet de vrachtwagenchauffeur die dat immigratiebeleid moet regelen, dat is toch echt aan de EU leiders die hard roepen dat de EU een goed idee is.

Hetzelfde kun je over tig andere onderwerpen schrijven. Boeren, leraren, zorg, gele hesjes... er is nogal wat onvrede. Maar ja, dat is de domme onderklasse, wat weten die er nou van... die moeten niet over dit soort moeilijke dingen beslissen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 02 feb 2020, 20:08

^Das dus precies waar het mank gaat;

De "elite" praat en beslist over alles en iedereen, maar praat en beslist niet met iedereen. Ik snap dat het in essentie onmogelijk is om alle stemmen te horen, maar de balans is sinds de jaren 90 flink scheef getrokken. Daar zijn de huidige maatschappelijke reacties mee te duiden.

De EU werkt voor de elite al meer dan 20 jaren prima, wat heet, die klasse is zich zelf ontstegen, maar het werkt dus niet/onvoldoende voor de burger in die EU.

"Wir schaffen das" volgens Merkel, maar Otto Normalverbraucher ziet het heel anders

Ik haal Buitenhof nog even aan, waar Bas Heijne het volgende voorbeeld noemt;

"het is nogal onhandig om VVD-er Ed Nijpels aan iedereen aan de klimaat tafels te vragen om vooral in die warmtepomp van €12.000,-- te investeren."

Das precies hoe het dus niet werkt, niet gaat werken. De elite kan dat, de man in de straat denkt WTF


Davos, afgelopen week, mooie praatjes over meer belastingdruk bij de superrijken, de elite zo u wil, eens kijken wat daar van terecht komt.

Als het bij woorden blijft, geen daden, dan voorspel ik een verder toenemende maatschappelijke onrust.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De EU

Bericht door Crookie » 02 feb 2020, 21:18

Daar wringt de schoen idd. Zoals vele in Engeland maar ook hier het zat zijn in een hoekje gedrukt te worden door avantgarde-snobistische types. Wel immigratie aanmoedigen en steunen maar zelf in de witste buurten van upper-class Engeland wonen. De identity politiek van Labour is daar zwaar in bestraft afgelopen verkiezingen.

Ook in NL zelfde verhaal wat mij betreft. Alles <110 IQ zijn dom en stemmen met onderbuik gevoelens word er geinsunieerd door onze ‘leiders’. Stem je uit het midden richting rechts rollen de vergelijkingen je te gemoed. Over partijleiders nog maar te zwijgen.

Ballongren die het referendum meteen in de ban doet om het eu lidmaatschap niet in gevaar te brengen. De zogenaamde deelname permanent op te nemen in de grondwet.... als je het mij vraagt is er dan iets wat er in Engeland al langer speelt en men hier begint te begrijpen.
Laatst gewijzigd door Crookie op 02 feb 2020, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 02 feb 2020, 21:23

Ja allemaal leuk, maar voeren we actie, het blijft ook bij ons alleen maar bij woorden, daar raakt de elite echt niet van onder de indruk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De EU

Bericht door JP » 02 feb 2020, 21:24

Helaas speelt dit al meer dan 15 jaar. Alleen is dit niet in Parijs.



Allemaal hoog-opgeleide doktoren en advocaten die graag de vacatures in de UK willen gaan voldoen.
Ze zoeken alleen een kruiwagen om er te komen.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De EU

Bericht door Crookie » 02 feb 2020, 22:38

Hard maar effectief. :coffee:




Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De EU

Bericht door smiley » 02 feb 2020, 23:53

Ik vindt dit wel een sterk stukje over de disconnectie tussen de politiek en de burger.
https://www.geotrendlines.nl/waarom-toc ... e-politici

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: De EU

Bericht door 350 Z » 03 feb 2020, 09:17

Poolse regering is echt het tegenovergestelde van onze flopregering.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De EU

Bericht door smiley » 03 feb 2020, 09:56

Tja, Polen kiest voor de traditionele christelijke waarden, waar onze overlords kiezen voor omvolking van de workerbee's via import.
Dat botst een beetje.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De EU

Bericht door JP » 03 feb 2020, 10:01

Ja Polen is tegen de Islam maar ondertussen is half het land al naar westEuropa verhuisd.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 03 feb 2020, 10:38

Wat is er mis met Islam?










Dit was een retorische vraag.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De EU

Bericht door JP » 03 feb 2020, 10:46

De islam is als een ev, het wordt je door je strot geduwd...
Het is net als je graag thuis in je latexpakje rondhuppelt met een noveenkaars in je achterste. Ieder zijn ding maar verwacht niet van een ander dat die hetzelfde doet.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 03 feb 2020, 11:07

Noveen(k)aars dus :tooth:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: De EU

Bericht door 350 Z » 03 feb 2020, 16:17

Robin schreef: 03 feb 2020, 10:38 Wat is er mis met Islam?


Dit was een retorische vraag.
Niets want het is toch de religie van de vrede :roll:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 03 feb 2020, 17:07

350 Z schreef: 03 feb 2020, 16:17
Robin schreef: 03 feb 2020, 10:38 Wat is er mis met Islam?


Dit was een retorische vraag.
Niets want het is toch de religie van de vrede :roll:
Islam is leuk en prima, maar houd het dan in die M.O. /N Afrika regionen en Indonesie. Niet in West Europa aub.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: De EU

Bericht door Eeuwe » 03 feb 2020, 17:21

Hulde aan Polen. Hier moet ons Christelijke fundament natuurlijk vernietigd worden tbv. die geiteneukers. Stoor mij ook mateloos aan linkse partijen die altijd even luchten moeten dat ze Palestina boven Israël verkiezen, een kwestie hier ruim 4000 km vandaan waar de Nederlandse regering in principe niets mee van doen heeft.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 03 feb 2020, 19:55

Voor mij geen Christelijke basis, geen Islamitische basis, geen confessionele basis what so ever.

Geloven in wie of wat je maar wil dat doe je maar lekker in je prive-thuis-kerk. In het maatschappelijke-politiek verkeer is voor confessionalisme totaal geen plaats IMO.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 03 feb 2020, 21:10

Juist, zo sta ik er ook 100% in.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De EU

Bericht door RS-Ron » 03 feb 2020, 22:05

Hier nog eentje, dus gewoon de islam aanpakken zoals het christelijk geloof werd aangepakt in de jaren 60/70./80 Eens kijken of we nog twee cabaretiers kunnen vinden die een mo-versie van Popie Jopie durven maken, ik zeg Dolf en Claudia, laat je eens horen !

Gr Ron

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 03 feb 2020, 22:32

RS-Ron schreef: 03 feb 2020, 22:05 Hier nog eentje, dus gewoon de islam aanpakken zoals het christelijk geloof werd aangepakt in de jaren 60/70./80 Eens kijken of we nog twee cabaretiers kunnen vinden die een mo-versie van Popie Jopie durven maken, ik zeg Dolf en Claudia, laat je eens horen !

Gr Ron
+1

Makkelijk praten door velen: Gristendom minachten maar de moslim mentaliteit en alles wat er bij komt kijken gewoon voor lief nemen hier.
Gewoon zeggen : het is een kankergezwel en het brengt ons alleen maar ellende en terug naar de Middeleeuwen.

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk hè.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De EU

Bericht door Crookie » 03 feb 2020, 23:11

Maar maar... Progressief!

Echter zie ik moderne vorm van christendom / katholiek qua normen en waarden helemaal niet als iets verkeerd om te hebben in ‘de samenleving’

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 04 feb 2020, 07:12

Niet geheel mee eens.

Die Christelijke mores van de CU SGP CDA kan ik missen als kiespijn.

Hoe was het ook weer?

Die gelovigen van alle gezindten claimen altijd het morele monopolie op de waarheid. Voldoe je als anders denkend individu niet aan die waarheid dan ben je een afvallige, onwaardig om aan deze samenleving deel te nemen.

Volgens die lui moet je bv creperend van deze wereld, lijden om beter in het hiernamaals te komen.

Een hond heeft het beter, die kan wel een spuitje krijgen

Zijn we helemaal gek geworden of wat?

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De EU

Bericht door Crookie » 04 feb 2020, 10:21

Daarom ook modern ;-)

Je interpretatie vind ik erg letterlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot], Google [Bot], Henk Jan, Martijn M, maurizio, Semrush [Bot], smiley, Thomas H, timonefkens en 194 gasten