BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 30 jan 2020, 08:51

De zomerbandjes er weer onder. De strakheid in t sturen is terug en gewoon beetje wheelhop zojuist op droog:-)


Ik kan er mee leven.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 30 jan 2020, 23:04

Lekker he :)
Ik heb trouwens wel genoten op nat met die Cup2 hoor.
Ken nu de ins and outs van de MDM wel.
Man wat laat dat systeem nog veel glijerij toe :)

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 31 jan 2020, 07:26

Op Papenburg met de PSS zomerbanden kon je met MDM aan gewoon de bocht door daar waar het dus nat was, minimaal blijven oversturen, Hij bleef maar hangen in die hoek. Je kon ook niet verder dan dat uitslaan. Echt bijzonder.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 31 jan 2020, 11:40

Ik zat vanochtend in de auto op weg naar werk en ik vroeg me af welke stand meeste M2 rijders verkiezen voor lange afstanden. Eco, Sport of Sport+?

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 31 jan 2020, 12:44

Jussi schreef: 31 jan 2020, 11:40 Ik zat vanochtend in de auto op weg naar werk en ik vroeg me af welke stand meeste M2 rijders verkiezen voor lange afstanden. Eco, Sport of Sport+?
De bak in auto en de motorstand in sport(snellere reactie gaspedaal/terugschakelen) rest in normal/eco bij mij.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 31 jan 2020, 13:28

Jussi schreef: 31 jan 2020, 11:40 Ik zat vanochtend in de auto op weg naar werk en ik vroeg me af welke stand meeste M2 rijders verkiezen voor lange afstanden. Eco, Sport of Sport+?
Efficient gas respons, D1, en Sport Stuur.

In de randstad is er wenig leuks aan Sport/Sport+.

M1 knop gaat naar Sport en D2, kun je leker makelijk even tiken voor waneer je snel moet inhalen haha.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1919
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW M2

Bericht door Erik » 31 jan 2020, 21:23

Ik rijd hem warm op de stand waar hij tijdens starten op staat
De rest alles sport+, altijd
Heb dat ding niet voor niets :mrgreen:

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 01 feb 2020, 09:57

In de basisstand warmt de motor sneller op, dus da's wel handig en in Sport/Sport+ knalt alle koeling aan. Als ik 'm dan weer in de garage zet is 't net 'n 747 man. Kabaal.

sdlauto
Berichten: 454
Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23

Re: BMW M2

Bericht door sdlauto » 01 feb 2020, 10:27

https://youtu.be/eLs89TdkWlg

Leuk filmpje van de M2C tegen de Supra.
Die kleur heb jij toch ook Robin, mooie kleur en naast de Supra zou ik altijd voor de M2 gaan.

Verder wel verrassend dat de supra wint had ik mijn geld niet op ingezet.

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 01 feb 2020, 10:42

sdlauto schreef: 01 feb 2020, 10:27 https://youtu.be/eLs89TdkWlg

Leuk filmpje van de M2C tegen de Supra.
Die kleur heb jij toch ook Robin, mooie kleur en naast de Supra zou ik altijd voor de M2 gaan.

Verder wel verrassend dat de supra wint had ik mijn geld niet op ingezet.
Supras hebben altijd een pk of 380 echt én:
Tyres!

Supra is on F: 255/35 19, R: 275/35 19

M2C is on F:245/35 19, R: 265/35 19

The M2C is under tyred and towards the end the 245/265 gave up more speed than the 255/275

BMW should have shoved F: 255/35 19, R 285/30 19 as standard or even optional on the M2C as per the E92 M3GTS

That 245/265 staggered set up is now 10 years behind time
M2C heeft te weinig tractie en Randy(die de 1M jaren terug afkraakte) heeft een dikke overstuur/tegenstuur reactie.

Nog even de laps geanalyseerd hebbende, zou ik 't hier 'n tikkie niet oneens mee kunnen zijn:)
Siegbert schnösel2 dagen geleden

The M2 lost because the driver wanted the Supra to win. You can clearly see that he took out speed for the last 3 corners. He braked unecessary early at last 2 corners. Not very professional.
M2C die 'verliest' tegen Supra geeft natuurlijk betere kijkcijfers:)

Online
Kadett
Berichten: 4639
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 01 feb 2020, 11:02

Zag gisteravond een dragrace van motortrend, Supra en M2C ontliepen elkaar geen 3/10 op de 1/4 en 1/8.

Kan je niet op de standaard velgen 255 en 275/285 plaatsen? Of is er geen ruimte in de wielkasten?

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 01 feb 2020, 11:04

Wat was die Senna snel:)

255 en 275 zou nog moeten kunnen begreep ik van Bimmerpost leden.

Ik hoef niet breder, want dit is wat speelser.

Online
Kadett
Berichten: 4639
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 01 feb 2020, 11:20

Senna ging helemaal nergens over, alleen jammer van die Urus. Neem dan een Hurracan of Aventador ofzo.

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 01 feb 2020, 11:25

Senna.
0-200 in 6.8s
En 29.5 meter 100-0 remweg.
https://www.mclarenchicago.com/blog/201 ... ion-times/

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 01 feb 2020, 11:32

Altijd de normale stand.

Die sport en sport+ stand vind ik niks, vooral die kunstmatig verhoogde stuurweerstand, het voegt niets toe.

Standaard is prima, de rest is geleuter, uiteraard heb ik een HB, voor een DCT kan het mogelijk anders zijn, daar kan ik niet over oordelen.

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 01 feb 2020, 11:47

Bij M2C (DCT) kun je onafhankelijk van elkaar
-besturing
-motor/gasstand
-schakelsnelheid (Drivelogic DCT)
instellen

The BMW M2 Competition is the first BMW M2 to be equipped with selector switches in the center console that allow instant control of settings for the engine, steering and Drivelogic functions, if M DCT is available. The various configurations can be combined in whichever way the driver prefers and can be stored for easy access using the M1 and M2 buttons on the steering wheel.
Zoals F8x M3/4

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26920
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 01 feb 2020, 15:08

Bij mij alleen gas response en stuur zwaarte.

Comfortabele modus is de beste voor mij.

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: BMW M2

Bericht door Obbe » 01 feb 2020, 18:24


Online
Kadett
Berichten: 4639
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 01 feb 2020, 18:39

Alleen de Cup2 incl beter dempers zorgen al voor 3 van de 6 seconden. Hij ligt wel echt goed op het asfalt :df:

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 01 feb 2020, 20:25


Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 03 feb 2020, 10:00

Robin schreef: 01 feb 2020, 11:04 Wat was die Senna snel:)

255 en 275 zou nog moeten kunnen begreep ik van Bimmerpost leden.

Ik hoef niet breder, want dit is wat speelser.
Ik ga nu op 265/285 zitten zal ze hopelijk vanavond eronder doen.

265/295 moet mogelijk zijn, 275/305 ook met mods. De M2C heeft twee rem lucht buizen wat de M2 niet heeft en dit kan de voorband maat wat limiteren.

BTW ik heb wat M2/M3/M4 banden opgemeten en het echte loopvlak is ongeveer 20mm smaller dan de opgegeven maat (ie een 275 heeft eigenlijk een loopvlak kan 255)

Het is best normaal dat banden verschillende real world maten hebben dan opgegeven. De NS2R loopvlak is ongeveer 10mm smaller dan opgegeven, maar de schouder is veel vierkanter en wel de juiste breedte.

Mijn punt is dat opgegeven banden doorsnee niet per se meer rubber op het asfalt betekent.

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 03 feb 2020, 13:26

Inderdaad. Footprint M2/C is niet extreem. 265 lijkt qua maat achter best wat voor zo'n 'autootje', maar is fysiek ook niet extreem dik ofzo.
Maar dat houdt 'm wel speels, minder rubber.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: BMW M2

Bericht door Megator » 03 feb 2020, 14:22

Robin schreef: 03 feb 2020, 13:26 Inderdaad. Footprint M2/C is niet extreem. 265 lijkt qua maat achter best wat voor zo'n 'autootje', maar is fysiek ook niet extreem dik ofzo.
Maar dat houdt 'm wel speels, minder rubber.
Ja en M heeft de filosofie van veel stretch = stijve wangen = scherper Stuurgedrag.

Online
Kadett
Berichten: 4639
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M2

Bericht door Kadett » 03 feb 2020, 15:04

Die vlieger gaat niet helemaal op aangezien op de M3 met dezelfde velg breedte er wel 10-20mm bredere banden onder zitten tov de M2.

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 03 feb 2020, 15:13

Kadett schreef: 03 feb 2020, 15:04 Die vlieger gaat niet helemaal op aangezien op de M3 met dezelfde velg breedte er wel 10-20mm bredere banden onder zitten tov de M2.
Standaard idd. Maar dat zegt wat van de marketing/positionering M2/C tov M3/4. M2/C moet niet sneller zijn in vele disciplines dan M3/4 natuurlijk. Meer is 't niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: e30touring1990 en 68 gasten