De mooiste EV !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Snelste ev

Hyundai Kona
1
3%
Tesla model Y
1
3%
Audi E-tron
10
29%
Mercedes EQC
6
17%
Tesla M3
2
6%
BMW M3
8
23%
Iets anders, namelijk ....
7
20%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De mooiste EV !

Bericht door Martijn_bmw » 28 jan 2020, 08:51

Spijkerhard schreef: 28 jan 2020, 08:34 Alt, windt je niet op, slecht voor je hart.

Wat je ook probeert, het blijft niet voorbehouden aan entrepreneurs.
Je hoeft je toch niet op te vreten / ieder zijn eigen mening.
Ik vind het prima als er mensen zijn die wél graag in een EV rijden, wat de reden daarvan dan ook is.
Maar andersom net zo laat mensen die een "ouderwetse" motor liever hebben, althans op die manier geef ik hier mijn mening.

Ik vind persoonlijk een EV saai, maar dat betekend niet dat ik de mening van een ander niet respecteer die wel graag in een EV rijdt wat de reden ook is.

Wat ik alleen om mij heen zie en hoor is dat de reden voor EV kiezen in 95% van de gevallen alleen maar wordt gekozen omdat het zo lekker goedkoop in de bijtelling is, als EV's gewoon 22% waren geweest had je er een handjevol gehad en reed de rest nog steeds gewoon met een ICE motor.
Dat is prima natuurlijk maar dan is toch dé reden financieel gedreven en niet omdat die EV nou zo geweldig leuk rijdt.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De mooiste EV !

Bericht door Joy » 28 jan 2020, 09:02

Ik hoor eigenlijk precies het tegenovergestelde van klanten die een Model 3 hebben gekocht. Ze vinden de auto stuk voor stuk erg lekker rijden, snel en stil. Prima superchargernetwerk dus ook naar de wintersport was geen probleem.
En ja de bijtelling is bijkomstig een prettig verhaal. Maar dat mensen afzien met een EV zie ik niet om me heen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De mooiste EV !

Bericht door WJ » 28 jan 2020, 10:36

EV is ook gewoon beter. De verbrandingsmotor is een primitief onding. Als de range en het sneller laden ook nog beter word dan is het echt snel gedaan met het gepruttel..
Want op ons handjevol liefhebbers na durf ik wel te stellen dat het echt 99% van de mensen echt geen ene ruk kan schelen dat er geen 4/6/8cilinder broembroem in het vooronder ligt.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: De mooiste EV !

Bericht door EvdP » 28 jan 2020, 10:45

Uiteindelijk draait het bij het grootste deel van de autorijders om de knikker. Daarom "verkoopt" de Model 3 ook zo goed.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: De mooiste EV !

Bericht door Wimo » 28 jan 2020, 10:59

Ach, voor een daily wil ik niets anders meer dan EV's. Het comfort en gemak waarmee deze auto's door het verkeer rijden voelt gewoon als een cheatcode :D Bijtelling is leuk maar ook met 22% bijtelling ga ik voor een EV t.o.v. een 3 cilinder benzine torretje of zo'n sneu 4 cilinder dieseltje. Turbo lag is gewoon ouderwets.

Voor de fun is een V8 erbij super zolang het nog 'mag'. De zoekterm R8 staat hier al een tijdje op autotrader maar ik vrees dat het een gevalletje 'never meet your hero' gaat worden na 1 rondje.

Verder, de mooiste. IK vind de S nog steeds een fraaie verschijning. De lokale makelaar hier heeft een E-tron en dat is toch wel een indrukwekkend apparaat. Die remklauwen :hot:
Laatst gewijzigd door Wimo op 28 jan 2020, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 11:09

WJ schreef: 28 jan 2020, 10:36 EV is ook gewoon beter. De verbrandingsmotor is een primitief onding. Als de range en het sneller laden ook nog beter word dan is het echt snel gedaan met het gepruttel..
Dat is nou nét mijn grootste probleem met een EV. Ik vind juist nu de range en de laadtijd erg primitief terug naar af tov ICE en dan druk ik me nog netjes uit:) Ik hoor al jaren dat 'zeer binnenkort' er een revolutie met snellaadbare accus en langere range komt etcetera.
Maar het zijn totnutoe zoethoudertjes.

Sprak gisteren met 'n klant die uit een stinkdiesel Volvo kwam en trots op d'r Tesla Model 3 long range was. We kwamen op de bijtelling en ik stelde dus de vraag of ze ook een Model 3 had gekozen als ze 22% en een sloot BPM moest betalen. Ze zei zonder aarzelen: Nee dan reed ik nog Volvo:)

Ze zei ook meteen: Waterstof wordt volgens mij de toekomst.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De mooiste EV !

Bericht door allen » 28 jan 2020, 11:12

Joy schreef: 28 jan 2020, 09:02 Ik hoor eigenlijk precies het tegenovergestelde van klanten die een Model 3 hebben gekocht. Ze vinden de auto stuk voor stuk erg lekker rijden, snel en stil. Prima superchargernetwerk dus ook naar de wintersport was geen probleem.
En ja de bijtelling is bijkomstig een prettig verhaal. Maar dat mensen afzien met een EV zie ik niet om me heen.
Ik denk dat het een bijkomstig prettig verhaal is dat de wagen snel en stil is. Ieder z’n ding verder. Bij mij was de 5 al te stil. :lol:
Als veganisten en linkse milieufreaks hard genoeg roepen hoe slecht biefstuk en fossiele brandstof is, gaan dinosaurussen als ik vanzelf hun hakken in het zand steken.
Ik ben overigens ook tegen regenboogpiet. :tooth:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 11:15

allen schreef: 28 jan 2020, 11:12 Als veganisten en linkse milieufreaks hard genoeg roepen hoe slecht biefstuk en fossiele brandstof is, gaan dinosaurussen als ik vanzelf hun hakken in het zand steken.
:tooth:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: De mooiste EV !

Bericht door tomgtr » 28 jan 2020, 11:26

Vanmorgen even in de Taycan gezeten. Schitterende auto. Denk niet dat dit de toekomst is maar als daily echt prima en meer dan dat. Schitterend.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De mooiste EV !

Bericht door WJ » 28 jan 2020, 11:30

Robin schreef: 28 jan 2020, 11:09
WJ schreef: 28 jan 2020, 10:36 EV is ook gewoon beter. De verbrandingsmotor is een primitief onding. Als de range en het sneller laden ook nog beter word dan is het echt snel gedaan met het gepruttel..
Dat is nou nét mijn grootste probleem met een EV. Ik vind juist nu de range en de laadtijd erg primitief terug naar af tov ICE en dan druk ik me nog netjes uit:) Ik hoor al jaren dat 'zeer binnenkort' er een revolutie met snellaadbare accus en langere range komt etcetera.
Maar het zijn totnutoe zoethoudertjes.

Sprak gisteren met 'n klant die uit een stinkdiesel Volvo kwam en trots op d'r Tesla Model 3 long range was. We kwamen op de bijtelling en ik stelde dus de vraag of ze ook een Model 3 had gekozen als ze 22% en een sloot BPM moest betalen. Ze zei zonder aarzelen: Nee dan reed ik nog Volvo:)

Ze zei ook meteen: Waterstof wordt volgens mij de toekomst.
Maar de Tesla S is nog maar 8 jaar oud, en daarna is het hele circus pas echt begonnen. De techniek volgt vanzelf, de auto van 100 jaar geleden kan je ook niet met die van nu vergelijken. De eerst auto's waren ook niet beter dan het paard. :mrgreen:


Ik denk niet dat het die mevrouw uit had gemaakt of die Volvo dan op benzine, diesel of stroom rijd. :)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: De mooiste EV !

Bericht door Downforce Hans » 28 jan 2020, 11:31

Wimo schreef: 28 jan 2020, 10:59 Ach, voor een daily wil ik niets anders meer dan EV's. Het comfort en gemak waarmee deze auto's door het verkeer rijden voelt gewoon als een cheatcode :D Bijtelling is leuk maar ook met 22% bijtelling ga ik voor een EV t.o.v. een 3 cilinder benzine torretje of zo'n sneu 4 cilinder dieseltje. Turbo lag is gewoon ouderwets.

Voor de fun is een V8 erbij super zolang het nog 'mag'. De zoekterm R8 staat hier al een tijdje op autotrader maar ik vrees dat het een gevalletje 'never meet your hero' gaat worden na 1 rondje.

Verder, de mooiste. IK vind de S nog steeds een fraaie verschijning. De lokale makelaar hier heeft een E-tron en dat is toch wel een indrukwekkend apparaat. Die remklauwen :hot:
Het woord turbo lag is ouderwets....../welke moderne auto heeft nou nog turbo lag? beetje een dooddoener dit......

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De mooiste EV !

Bericht door Martijn_bmw » 28 jan 2020, 11:40

Joy schreef: 28 jan 2020, 09:02 Ik hoor eigenlijk precies het tegenovergestelde van klanten die een Model 3 hebben gekocht. Ze vinden de auto stuk voor stuk erg lekker rijden, snel en stil. Prima superchargernetwerk dus ook naar de wintersport was geen probleem.
En ja de bijtelling is bijkomstig een prettig verhaal. Maar dat mensen afzien met een EV zie ik niet om me heen.
afzien heb ik ook niet gezegd he.

Als die model 3 niet 60K * 4% * 52% / 12 = 104EUR per maand bijtelling

Maar 60K * 22% * 52% / 12 = 572EUR per maand bijtelling kost dan had gewoon bijna niemand er mee gereden.

Dat je nu voor een kale VW Up! bijtellinggeld in een D segmeter rijdt (die toevallig electrisch is) dát is het succes van die auto niet dat het een EV is.


Verder is het afwachten, hoe gaan de auto's zich houden. Wat gebeurd er bij schade, hoe lang sta je op onderdelen te wachten, hoe gaat het als straks 10.000 auto's in 1x hun eerste "beurt" nodig hebben bij een organistaie die geen aftersales en klantenservice programma heeft enz enz. Je wil niet weten hoe onmogelijk veel tijd wij nu kwijt zijn om klachten op te lossen van leaserijders die tesla zelf niet opvangt waar elk ander gerenomeerd merk dit wel doet.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 11:50

WJ schreef: 28 jan 2020, 11:30
Robin schreef: 28 jan 2020, 11:09
WJ schreef: 28 jan 2020, 10:36 EV is ook gewoon beter. De verbrandingsmotor is een primitief onding. Als de range en het sneller laden ook nog beter word dan is het echt snel gedaan met het gepruttel..
Dat is nou nét mijn grootste probleem met een EV. Ik vind juist nu de range en de laadtijd erg primitief terug naar af tov ICE en dan druk ik me nog netjes uit:) Ik hoor al jaren dat 'zeer binnenkort' er een revolutie met snellaadbare accus en langere range komt etcetera.
Maar het zijn totnutoe zoethoudertjes.

Sprak gisteren met 'n klant die uit een stinkdiesel Volvo kwam en trots op d'r Tesla Model 3 long range was. We kwamen op de bijtelling en ik stelde dus de vraag of ze ook een Model 3 had gekozen als ze 22% en een sloot BPM moest betalen. Ze zei zonder aarzelen: Nee dan reed ik nog Volvo:)

Ze zei ook meteen: Waterstof wordt volgens mij de toekomst.
Maar de Tesla S is nog maar 8 jaar oud, en daarna is het hele circus pas echt begonnen. De techniek volgt vanzelf, de auto van 100 jaar geleden kan je ook niet met die van nu vergelijken. De eerst auto's waren ook niet beter dan het paard. :mrgreen:


Ik denk niet dat het die mevrouw uit had gemaakt of die Volvo dan op benzine, diesel of stroom rijd. :)
Electro auto's bestaan al meer dan 100 jaar.... ik zie niet gauw een revolutie op accugebied gebeuren:)

De dame was gek op de snelle accelleratie. FWIW.

Turbolag als in 'n F40 bestaat idd niet meer. Ook zijn er handenvol ICE 'performance auto's ' die minstens zo snel 100-200 doen als een Model 3 Perf. Ze zijn vaak honderden kilo's lichter. Kortom ICE is nog lang niet uitgerangeerd:)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De mooiste EV !

Bericht door Joy » 28 jan 2020, 11:55

Als die model 3 niet 60K * 4% * 52% / 12 = 104EUR per maand bijtelling

Maar 60K * 22% * 52% / 12 = 572EUR per maand bijtelling kost dan had gewoon bijna niemand er mee gereden.

Dat je nu voor een kale VW Up! bijtellinggeld in een D segmeter rijdt (die toevallig electrisch is) dát is het succes van die auto niet dat het een EV is.
Maar dat is toch logisch? De meeste mensen kiezen toch ook geen dieselmodel als benzine net zo duur is? Of een A-segmenter als er niet zoveel BPM-straf op een grote auto zat? Er zijn overal al overheidsmechanismes aan het sturen in ons koopgedrag.
Een tijdje terug kocht je dieselmotoren met 14% bijtelling zonder wegenbelasting te hoeven betalen. En ja die hadden wel een grote range maar tevens een treurig aanbod in rijplezier.
Nu zijn EV's aantrekkelijk gemaakt om deels de nadelen te verzachten en heeft de rest van de viezerikken weer straf. Zo is er altijd wat.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 11:58

@ WJ:
De eerste auto's waren ook niet beter dan het paard. :mrgreen:
Maar paardensport bestaat nog en hoe.

Begin jaren 70 kwam de quartz crisis in horlogeland: Horlogefabrikanten die mech klokjes fabriceerden gingen veelal(bijna) kopje onder:Alles moest op batterijen(hey da's een leuke analogie)
Kijk nu wat voor uurwerken er in echte klokjes zitten:)
(Ok wij zetten >2500 batterijen per jaar. Voor het milieu!)

Vroeger was het de man die de vrouw van genot kon/moest voorzien.
Toen deed de vibrator z'n intrede :kikker:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De mooiste EV !

Bericht door Martijn_bmw » 28 jan 2020, 12:01

Joy schreef: 28 jan 2020, 11:55
Als die model 3 niet 60K * 4% * 52% / 12 = 104EUR per maand bijtelling

Maar 60K * 22% * 52% / 12 = 572EUR per maand bijtelling kost dan had gewoon bijna niemand er mee gereden.

Dat je nu voor een kale VW Up! bijtellinggeld in een D segmeter rijdt (die toevallig electrisch is) dát is het succes van die auto niet dat het een EV is.
Maar dat is toch logisch? De meeste mensen kiezen toch ook geen dieselmodel als benzine net zo duur is? Of een A-segmenter als er niet zoveel BPM-straf op een grote auto zat? Er zijn overal al overheidsmechanismes aan het sturen in ons koopgedrag.
Een tijdje terug kocht je dieselmotoren met 14% bijtelling zonder wegenbelasting te hoeven betalen. En ja die hadden wel een grote range maar tevens een treurig aanbod in rijplezier.
Nu zijn EV's aantrekkelijk gemaakt om deels de nadelen te verzachten en heeft de rest van de viezerikken weer straf. Zo is er altijd wat.
klopt, maar dan is de keuze toch financieel gedreven en niet omdat die auto nou zo lekker rijdt of er mooi uit ziet.
want idd daarvoor hadden we de meganen, 308-en, octavia's, v40's, outlanders enz.

Je moet echt 10 jaar terug gaan dat men nog een leaseauto uitzocht op eigen smaak en niet financieel gedreven.
Destijds was het wagenpark ook veel gekleurder en gelijkmatig verdeeld over merken en uitvoeringen.

En jij stelt zelf dat de bijtelling een prettig bijkomstig verhaal is, en dáár ben ik het niet mee eens.
juist de bijtelling bepaald de keuze en niks anders, om dat goed te praten gaat men voordelen opnoemen van de EV.
Dat deden ze daarvoor ook van een foutlander of nog daarvoor van de andere bijtellingtoppers.
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 28 jan 2020, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De mooiste EV !

Bericht door Joy » 28 jan 2020, 12:03

Correct, alleen heb je dan nu voor hetzelfde geld een EV die wel lekker stuurt en vlot is en geen dieselschrapende Volvo S80 1.6D. :tooth:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De mooiste EV !

Bericht door Tom » 28 jan 2020, 12:10

Martijn_bmw schreef: 28 jan 2020, 12:01
klopt, maar dan is de keuze toch financieel gedreven en niet omdat die auto nou zo lekker rijdt of er mooi uit ziet.
Idd
Screenshot 2020-01-28 at 12.09.48.png
Screenshot 2020-01-28 at 12.09.48.png (166.7 KiB) 13092 keer bekeken

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 12:14

Joy schreef: 28 jan 2020, 12:03 Correct, alleen heb je dan nu voor hetzelfde geld een EV die wel lekker stuurt en vlot is en geen dieselschrapende Volvo S80 1.6D. :tooth:
OBJECTION!

Oneerlijke concurrentie! :D

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 12:18

tomgtr schreef: 28 jan 2020, 11:26 Vanmorgen even in de Taycan gezeten. Schitterende auto. Denk niet dat dit de toekomst is maar als daily echt prima en meer dan dat. Schitterend.
Dit is de toekomst:
Afbeelding

Dus dan maar dit ipv driften. Ons eigen trots:)
Afbeelding

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: De mooiste EV !

Bericht door tomgtr » 28 jan 2020, 12:30

Robin schreef: 28 jan 2020, 12:14
Joy schreef: 28 jan 2020, 12:03 Correct, alleen heb je dan nu voor hetzelfde geld een EV die wel lekker stuurt en vlot is en geen dieselschrapende Volvo S80 1.6D. :tooth:
OBJECTION!

Oneerlijke concurrentie! :D
Eens, Joy doet een Wimootje!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De mooiste EV !

Bericht door Joy » 28 jan 2020, 12:47

Ja die was onder de gordel inderdaad. :lol:

Samengevat, het zal allemaal wel. Mensen die EV's haten, diesels haten, brandstofmotoren in het algeheel haten... lekker haten. Voor alle concepten is een doelgroep, het één niet zaliger dan het andere.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: De mooiste EV !

Bericht door Wimo » 28 jan 2020, 12:47

Ik wil een R8.. zo eentje die flink veel herrie maakt. Lekker toeteren in de trouwstoet! En ik eet vlees, die tofu meuk laat ik over aan mijn mede millennials .

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De mooiste EV !

Bericht door Bram » 28 jan 2020, 13:03

Joy schreef: 28 jan 2020, 12:47 Ja die was onder de gordel inderdaad. :lol:

Samengevat, het zal allemaal wel. Mensen die EV's haten, diesels haten, brandstofmotoren in het algeheel haten... lekker haten. Voor alle concepten is een doelgroep, het één niet zaliger dan het andere.
En klaar, topic kan op slot.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De mooiste EV !

Bericht door Tom » 28 jan 2020, 13:10

Overheidsbeleid:
Ik haat het overheidsbeleid mbt EV's. De liefhebber mag die 'cadeautjes' van de regering betalen. Dat kan als het voor een goed doel is, maar ik heb flinke twijfels over hoe goed ze voor het milieu zijn. Naar mijn idee verplaats je de uitstoot. Het is raar als je daar niet kritisch over mag zijn, het milieu is juist de oorzaak waarom we over moeten stappen.

De kopers:
De kopers begrijp ik. De meeste mensen kopen een auto voor A naar B en het boeit hen verder niet hoe het eruit ziet. De argumenten om voor een EV te kiezen geloof ik vaak niet. Bij een gelijke prijs haakt 95% bewezen af (zie verkopen PHEV, Ampera etc. en omringende landen zonder subsidies). Natuurlijk 'rijd het fijn', maar het belangrijkste argument is dus prijs.

De EV als vervoersmiddel:
Elektrisch rijden is prima. Beter dan ICE. Altijd vermogen, niet warm rijden, minder bewegende overdelen.
Actieradius en laadsnelheid zijn nu matig. Dat is echt een achteruitgang t.o.v. ICE waar je overal kunt tanken en binnen 5 minuten weer op weg bent. Dat vinden veel EV eigenaren moeilijk om toe te geven.

De EV voor fun:
Dat is persoonlijk. Die snelle acceleratie is de eerste dag leuk, daarna geloof ik het wel. Ik zou het geluid, vermogensopbouw en schakelen (handbak danwel automatisch) missen. Jongere generatie zal het wellicht anders zien. Het is voor mij dan geen funcar, dus ik zou grote bedragen boven een modale middenklasser "zonde" van de uitgave vinden. Terwijl ik bij een fun-ICE wél bereid ben om meer dan nodig eraan uit te geven, het is een hobby waar ik plezier uit haal. Een Taycan is wat mooier en beter afgewerkt, maar ik zou niet snel 60K extra (tov Model 3) daaraan uitgeven, ik haal daar niet 60K extra plezier uit, het ding brengt mij vooral van A naar B.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten