Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 24 jan 2020, 16:23

Key West is ff doorrijden maar dan ben je er wel geweest ;) Destijds wel gedaan. Naples idd erg chill, zou ik zo nog een keer willen kijken. En als je toch naar Orlando gaat (Universal vond ik erg overrated, maar is ook al ff geleden...) rijd dan ook ff door naar Daytona (beach), kun je met de auto het strand op. Of ff op de racetrack kijken, oval geloof ik? Maar daar ben ik alleen langs gereden.
Laatst gewijzigd door Arthur op 24 jan 2020, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door tomgtr » 24 jan 2020, 16:27

Ik vond de rides in Universal echt veel leuker dan Disney en vanaf 1.22 m kunnen kids bijna overal in. Eten was ook beter en personeel echt leuk waar in Disney erg plichtmatig was. In Universal zijn Transformers, Minions, Mummy en Simpsons echt briljant en omdat de wagentjes maar beperkt bewegen en voorla film gebaseerd is hoef je er geen 1.4 m voor te zijn. Mijn kids vonden het geweldig terwijl ze bij disney toch iets hadden van : doe voor ons maar de Efteling.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Arthur » 24 jan 2020, 16:30

Voor mij is het dan ook al 19 jaar geleden, geloof ik :mrgreen: Disney niet geweest, keuze voor Universal gemaakt. Hadden nog geen kinderen toen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door tomgtr » 24 jan 2020, 16:37

Ja, dan loop je er toch een beetje als verloren pedofiel rond. :kikker:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 24 jan 2020, 20:45

:lol:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door WJ » 24 jan 2020, 23:15

Hahahahaha

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Kadett » 25 jan 2020, 05:54

tomgtr schreef: 24 jan 2020, 16:27 Ik vond de rides in Universal echt veel leuker dan Disney en vanaf 1.22 m kunnen kids bijna overal in. Eten was ook beter en personeel echt leuk waar in Disney erg plichtmatig was. In Universal zijn Transformers, Minions, Mummy en Simpsons echt briljant en omdat de wagentjes maar beperkt bewegen en voorla film gebaseerd is hoef je er geen 1.4 m voor te zijn. Mijn kids vonden het geweldig terwijl ze bij disney toch iets hadden van : doe voor ons maar de Efteling.
Bekend verhaal en dan zijn mijn meiden maar 5 en 7. Disney is gaaf, maar ze zitten liever niet 11 uur heen en weer in de auto ervoor. Efteling of zelf Slagharen vinden ze dan meer dan prima.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door sitechris » 25 jan 2020, 11:13

Tristan schreef: 24 jan 2020, 12:37 Iemand tips en/of must see's voor een rondje Florida voor ca. 14 dagen?

Wat ik zo'n beetje gelezen heb lijkt me dit een leuk rondje al weet ik niet of het wat te veel is voor 14 dagen.

Miami
Key West (Florida Keys)
Naples
Captiva Island
St. Pete's Beach
Orlando
Fort Lauderdale
Ervaren Orlandoganger hier

Leuk om te doen (inc kids):
- Persoonlijk zou ik voor Disney World kiezen met kids omdat je al die bekende figuren hebt (Donald Duck, Mickey Mouse etc). Plus dat park afgelopen jaren weer uitgebreid is. Universal overigens ook leuk!
- Silver Springs State Park is leuk met de kids. Dan ga je met bootje een meer op en is de onderkant doorzichtig en zie je heel veel bijzondere dieren. Zie http://usa365.nl/silver-springs-state-park/. Is pak hem beet 40 minuten rijden van Orlando en nauwelijks toeristen (is ook wel lekker!)
- Rijd daarna door naar Mount Dora en dan kun je op steigers over meer en moerasgebied lopen. Heel veel alligators.
- Disney Springs is leuk om in de avond overheen te flaneren en bij één van de themarestaurants te gaan eten. Kids will love that. https://www.disneysprings.com/?CMP=OKC- ... s_gmap_415. Wel heel veel toeristen. De Disney winkel is trouwens mega in alle opzichten. Ook megadruk ;).
- SeaWorld: meningen zijn verdeeld. Ik vind het ok, maar het geld niet waard maar ik kan me voorstellen dat het voor de kids wel heel gaaf is. Volgens mij is de show met de Orka's wel stopgezet. Zou je ff moeten checken.
- Must see voor de autoliefhebber. Iedere vrijdagavond in Kissimee heel veel musclecars. Leuk om te zien en te horen maar vooral het sfeertje is heel erg USA. Leuk dus. Zie https://driveaholic.nl/muscle-cars/ voor impressie
- Celebration is leuk om even mee te pikken als je in Orlando bent. Leuk Disney-esque dorpje. Niet heel groot, maar wel leuk sfeertje.
- Verder heb je idd de gebruikelijke tochtjes met een propellorboot over de moerassen. Leuk, maar erg prijzig.
- Er zijn veel waterparks in Orlando waar de kids een heerlijke dag hebben. Ook de moeite waard.
- De outlet shopping malls staan op alle lijstjes maar wel ergerlijke toeristen die winkels bijna leegplunderen. Als je gaat, dan vroeg in de ochtend voor de drukte.

Verder leuk:
- St Augustine is een heel leuk stadje aan de Oostkust. Echt de moeite om even doorheen te lopen. Leuk voor twee uurtjes. Heerlijke spaghetti and meatballs bij https://pizzalleyschiantiroom.com/chianti-room. Vanaf Orlando ruim uurtje rijden. Kustweg naar het Zuiden naar Daytona is daarna leuke route om terug te rijden. Daytona Boardwalk ook leuk om even te stoppen. En natuurlijk even rijden op het strand.

Tip voor accomodatie:
Wij hebben laatste twee keer in het Hyatt geslapen. Zie hhttps://www.hyatt.com/en-US/hotel/florida/hyatt ... os-reviews. Geweldig resort. Heerlijke zwembaden, een leuk strandje aan het meer en heel veel activiteiten voor de hele familie en dicht bij Disney Springs. Ze hebben ook een heel groot terrein. Echt de moeite waard. Ook te boeken via Jan Doets tegenwoordig.

Eettips:
- Zijn er teveel om op te noemen. Cracker Barrel is briljant voor ontbijt (niet in de avond overigens). Buca di Beppo is een leuke Italiaan. En natuurlijk Outback, Texas Roadhouse etc voor de lekkere steaks.

ps...check www.floridaforum.nl. Veel leuke tips.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door JWtje » 25 jan 2020, 15:27

Martijn_bmw schreef: 24 jan 2020, 16:21 In maart voor mij de eerste keer richting USA en wel voor een stedetripje New York.

Nog tips waar ik zeker langs moet gaan?
De douane.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Martijn_bmw » 25 jan 2020, 19:04

:tooth:

Dat lijkt een hele tour ja... vandaag alvast visum aanvraag gedaan wát een lijst met vragen :bag: :gek:

Online
Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Frank_Sch » 26 jan 2020, 07:41

Esta aanvraag bedoel je? Net een week terug weer gedaan. In herinnering was het twee jaar terug veel lastiger.

Voor de volwassenen is Disney old town te Orlando een aanrader. Ik heb tig keer zo’n propellor boot gedaan. Er was er één die er uitsprong. Die bij de st. Johns river. En natuurlijk een golfers walhalla. April mag ik weer.
Onbijtje bij de Ihop mag ook niet ontbreken. Wel wat veel calorien.
73AAFA72-5DB5-44EE-B1DB-66D31A537C63.jpeg
73AAFA72-5DB5-44EE-B1DB-66D31A537C63.jpeg (141.33 KiB) 1499 keer bekeken

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door sitechris » 26 jan 2020, 08:36

Haha, op zo'n ontbijtje kun je wel de rest van de dag teren ;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Martijn_bmw » 26 jan 2020, 10:40

Idd een esta, ach het is niet lastig maar als je nog nooit buiten Europa bent geweest en gewend bent gewoon de grens over te rijden zonder enige check is dit wel andere koek :tooth:

Dat ontbijtje ziet er goed uit zeg :hungry:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door RJK » 26 jan 2020, 10:44

Over paar weken ook weer die kant op voor werk. Weekend over kom ik langs de Corvette fabriek te Bowling Green (factory tour eerder gedaan maar toen geen tijd voor het museum) en nachtje in Nashville.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door JdBn » 27 jan 2020, 10:46

En ook ik ga richting the USA voor werk, een paar dagen in de buurt van San Francisco (Rancho Cordova om precies te zijn). Heb sowieso de maandagmiddag voor mezelf (voor zover ik dan nog wat waard ben na een vlucht van een uur of 8) en misschien woensdag de hele dag. Sowieso ook de donderdagochtend voordat ik 's middags terug vlieg. Eigenlijk alleen dinsdag een afspraak staan dus :lol:

Zijn er nog tips om te bekijken in die omgeving? Bay Bridge moet ik 2x over dus die zie ik sowieso al. En even richting centrum SF rijden waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Miesjel » 27 jan 2020, 12:06

Alcatraz natuurlijk :)
Lombard street is leuk om eens gezien te hebben.
Fishermans wharf is ook leuk.
Alles natuurlijk erg toeristisch, daar moet je tegen kunnen.

Zou wel vantevoren kijken waar je gaat parkeren want dat is nog wel een dingetje in SF. Zelf verbleef ik in Oakland en van daaruit gaat een ferry naar o.a. fishermans wharf.. echt ideaal. Heb de auto niet aangeraakt tijdens de dagen dat ik daar was.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Knot » 27 jan 2020, 12:37

Alcatraz wel vooraf reserveren las ik, kan niet zomaar ff aan komen waaien.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 27 jan 2020, 12:41

Knot schreef: 27 jan 2020, 12:37 Alcatraz wel vooraf reserveren las ik, kan niet zomaar ff aan komen waaien.
Je kunt vaak nog aan last minute kaarten komen via de daar ter plekke aanwezige standjes. Je koopt dan meestal een pakket icm een rondvaart onder de Golde Gate bridge o.i.d. Zo heb ik het toen ook gedaan. Alcatraz zit al weken van tevoren vol.

Zo heb ik wel prachtige foto's van de brug kunnen maken vanuit een hoek die je normaal nooit ziet.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door JdBn » 05 feb 2020, 02:09

Ondertussen in Amerika, gisteren via de Golden Gate bridge (en Lombard street) naar Folsom gereden waar ik m'n hotelovernachtingen heb. Ik trek het wel, Amerika :D Om de een of andere reden vind ik het wel relaxed hier.

Vandaag op bezoek geweest bij het bedrijf waar ik moest zijn, is allemaal technisch dus best wat 'car-guys' daar. Via zo'n gesprek met een van die gasten in contact gekomen met zijn zoon die als 'genius' bij een BMW dealer werkt daar in de buurt en kunnen regelen dat ik een proefrit kon maken met een M3... Moet zeggen, zo'n ding gaat aardig van z'n plek af! Tijdens het rijden werd er ook doodleuk gezegd, "don't hold back, if you want: floor it!" :lol: Die DCT in heftigste stand is wel een geweld hoor :hot:

Ook erachter gekomen dat morgenavond de seizoensopening plaats gaat vinden van de dragstrip een eindje verderop in Sacramento. Het is droog en koel (bijna koud) dus de verwachting is dat er veel mensen op af komen. Daar ga ik dus zeker even kijken. Morgen ook verder geen werkgerelateerde dingen meer te doen dus ik ga nog even op stap richting Tahoe waarschijnlijk. Heel vervelend dit tripje :coffee:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Knot » 05 feb 2020, 09:33

Mooi he dat je daar nog wel lekker kunt planken als je op een verlaten stuk rijdt... ik was in het begin ook wat terughoudend tot we uit death valley gingen en er behalve een enthausiaste motorrijder werkelijk niemand te zien was, gewoon 150mph+ .... have fun!

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door G Kolkman » 05 feb 2020, 09:59

Lake Tahoe is wel een mooie bestemming! Wel een paar uurtjes rijden vanuit de Bay-area en check het weer er even aangezien het erg hoog is en je dus best sneeuw tegen kunt komen (wat in bv een mustang op versleten all-seasons niet per se leuk is). Je kunt ook eventueel een stukje langs de kust omhoog richting bijvoorbeeld Point Reyes - sowieso lollig stukje rijden (al is de '1' een stuk noordelijker nog bochtiger).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Geertmans, MParallel, Wimo, Zed240 en 158 gasten