Aangezien ik meestal alle geluk van de wereld heb kies ik voor safe
Is het je dagelijkse auto of puur voor de fun?
Voorstellen:EVO V
- deep r
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
- Locatie: den haag
- Contacteer:
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Welkom Pascal, wat een schitterende Evo V...
Ook volgens Gert zijn de bouten absoluut niet nodig als je met het ''standaard'' setje rond rijd. Dus Ecutek 1.6 bar, open pijp en brandstofpomp.Pascal schreef:Zo,dat moet knetterhard lopen!Dan zit je zo rond de 360 pk?
Over die drijfstangbouten(arp) is trouwens een aardige discussie over wel of niet monteren op het lancerregister;ik denk zelf ,dat als je de begrenzer niet hoger afstemt dan standaard(7600 rpm),je niet andere bouten hoeft te monteren;in de UK rijden er geloof ik zelfs de meeste met de stock bouten rond met 1,6 bar!
Maar voor de gemoedsrust kun je ze idd beter monteren.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
@TopFuel;klopt inderdaad en bij het lancerregister rijden de meesten ook zonder;voorts ken ik geen enkel geval uit de UK met lagerschade als gevolg van opgerekte bigend-bouten;het handje vol lagerschade's bij EVO's die ik ken uit de UK waren het gevolg van laksheid bij oliepijlen bij een blok met overmatige olieconsumptie,oliepomp stuk of als gevolg van axiale speling van de krukas(crankwalk),dat alleen bij de eerste 4 generaties EVO's voorkwam.
Laatst gewijzigd door Pascal op 26 sep 2007, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten