Elise schreef: ↑22 jan 2020, 20:12Martijn_bmw schreef: ↑22 jan 2020, 19:21Als je er eentje raakt trek je wel aan het kortste eind want wisselen van baan mag je alleen zonder overige verkeer te hinderen.Elise schreef: ↑22 jan 2020, 15:52
Over deze wil ik wel even een opmerking plaatsen.
Ik de FJ cruiser rij ik relaxed en eigenlijk altijd onder de 120, dus het gros haalt mij in. Prima en die geef ik ook graag alle ruimte.
Vrachtwagens haal ik wel in en na het inhalen ga ik netjes naar rechts om de doorstroming te bevorderen. Ook in het geval het een rij vrachtwagens is en de volgende vrachtwagen zeg 50 meter (of minder) verder rijdt, dan blijf ik niet links hangen en laat altijd een aantal auto's voorbij. Maar als ik netjes naar rechts ga om het verkeer achter mij lekker te laten doorstromen, verwacht ik ook dat als ik dan bij die volgende vrachtwagen kom, en er weer een aantal auto's mij gepasseerd hebben, ik er ook weer tussen gelaten wordt. En daar zit vaak het probleem, ze hebben gezien dat je naar rechts gaat om de auto's die voor hun rijden er langs te laten, maar zijn te beroerd om je ertussen te laten.
En ik behoor inderdaad tot de categorie die dan naar links komt...
Je kan toch gewoon beetje gas bijgeven zodat je vlot met het overige verkeer mee stroomt? Dát is pas echt goed voor de doorstroming.
Ik sluit me aan bij allen.allen schreef: ↑21 jan 2020, 22:12 Maakt voor mij eigenlijk geen verschil. Ik ben niet de snelste dus ga automatisch weer rechts rijden na het inhalen. Versnellen voor iemand doe ik niet en of je dan op 15 of 5 meter afstand zit te seinen vind ik je net zo irritant. Dan haal ik de vrachtwagen 50 meter voor me ook eerst in voor je erlangs mag.
Het is natuurlijk prima en je goed recht om dat zo te doen maar dan moet je niet zelf over goede doorstroming beginnen en dat je de doorstroming bevorderd dat doe je namelijk niet.
Door met een traag verschil en onder de snelheid limit in te halen zorg je voor een enorme rem harmonica naar achter toe