Onderhoud wagen de beier / bmw specialist

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Onderhoud wagen de beier / bmw specialist

Bericht door Jelmer850i » 25 aug 2007, 23:11

Een paar weken geleden heb ik mijn 118d opgehaald bij de beier in heerenveen.
De bedoeling is dat ik over een aantal jaren weer een nieuwe BMW zal gaan bestellen ook bij de BMW dealer te heerenveen aangezien dit de enigste dealer van Friesland is.

Mijn vorige BMW's heb ik altijd in het onderhoud gehad bij een BMW specialist. Echter wat is handig. De BMW specialist is 3km rijden met een gratis vervangende wagen (meestal een golfje of een E36).

Het voordeel van de dealer is dat je misschien nog eens een leuke wagen mee krijgt. Maar moet je deze als huurwagen betalen? Zoja, wat vragen ze daarvoor? En wat is het uurtarief bij de Dealer momenteel.
Het grootste probleem is dat het dik 30km rijden is.

Kortom ik zit een beetje in dubio. Als ik naast de beier woonde was het simpel...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40152
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 aug 2007, 23:15

Tsja, je laat t toch niet op de huurauto vallen, lijkt me niet echt belangrijk... wel belangrijk is hoe het onderhoud verricht wordt en dan zou bij een specialist nog wel eens beter kunnen zijn dan bij de merkdealer!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 25 aug 2007, 23:21

Ik vraag per dag 17,50 50km vrij voor altijd een 2007 *(dus een nieuwe auto) en dit is echt kostprijs....bij mij kun je echt wel een mooiere / grotere auto meekrijgen als zijnde leuk...... uurtarief is 62,50 ecl. btw..

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 25 aug 2007, 23:39

Onderhoud bij specialist is ook echt niet altijd super hoor..
Veel stagaires en jongens die een cent bij verdienen..

Maar het gaat niet om de leenwagen of zo, hoe zit dit bij garantie en eventuele inruilprijs over enkele jaren? Of maakt het geen ene bal uit?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40152
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 aug 2007, 23:41

Inruilverhaal is toch bekend, de kmstand is te hoog, handbak is beter als je een automaat hebt en andersom hetzelfde verhaal, kleur is altijd kut enz enz. En vervolgens staat die auto met dezelfde specs en kmstand te koop voor de hoofdprijs, automaatje dat is het beste en 180.000km is helemaal niks, auto is als nieuw :)

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 25 aug 2007, 23:44

Dat bedoel ik niet, als ze met zulke onzin aan komen ben ik weg.
Maar misschien een iets hogere inruilprijs als vaste klant omdat de wagen daar altijd in onderhoud is geweest en men dergelijke klanten liever niet wil verliezen?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 aug 2007, 23:57

Inruilprijzen bij de beier zijn altijd goed. En ach ik moet 40 kilometer rijden, de koffie en gezelligheid maakt het altijd weer goed :wink:


En een M6 is de standaard leenauto :lol:

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Bericht door jacobt » 26 aug 2007, 00:47

Als je verneukt wil worden moet je naar de beier!

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 26 aug 2007, 01:15

Tja je hebt altijd mensen met negatieve berichten en je hebt mensen met positieve berichten.

Ik vindt het bij de beier altijd super.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 aug 2007, 01:25

jacobt schreef:Als je verneukt wil worden moet je naar de beier!

Weinig structurele bijdrage, volgens mij had je je gal al eens uitbreid gespuwd omtrend de Beier. Om nu weer in ieder draadje opnieuw te moeten beginnen :?

Volgende bijdrages van dit niveau zal ik verwijderen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 aug 2007, 08:28

Jelmer850i schreef:Onderhoud bij specialist is ook echt niet altijd super hoor..
Veel stagaires en jongens die een cent bij verdienen..

Maar het gaat niet om de leenwagen of zo, hoe zit dit bij garantie en eventuele inruilprijs over enkele jaren? Of maakt het geen ene bal uit?
Tja je hebt specialist en specialist :wink: Een dealer heeft ook stagiares en ook wel jongens die wat bij verdienen maar hoe heeft die specialist het verder voor elkaar? Is het netjes of een grote teringzooi, goed gereedschap aanwezig, professioneel en kennis aanwezig enz.enz.

Het garantieverhaal zou je bij de importeur moeten natrekken denk ik maar dat zou voor mij de voornaamste reden zijn om naar de dealer te gaan. Een leenauto kost in principe gewoon geld. Bij een grote dealer welke ook nog een verhuur afdeling heeft betaal je een iets gereduceerd tarief :wink:


@Jacobt: nooit iets inbrengen op het forum en vervolgens dit soort uitspraken doen maakt ze natuurlijk niet erg "waardevol" en geloofwaardig imo :wink:

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 26 aug 2007, 09:03

Ik zou lekker naar de dealer gaan. Als je veel geld voor een dergelijke auto uitgegeven hebt zou ik niet besparen op het onderhoud.
Wat is nu 30 km voor die paar keer dat je erheen moet?


En die M6 is natuurlijk ook niet verkeerd :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40152
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 aug 2007, 09:26

Kijk eens naar wat Bas Roos voor je kan doen en wat een BMW dealer voor je kan doen, op een hoop gebieden houdt het bij de dealer ook op. Een oliefiltertje wisselen kan iedereen thuis voor de deur wel!

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 26 aug 2007, 09:56

Dealer onderhouden auto's hebben een hogere inruilwaarde dan "specialist" onderhouden auto's lijkt me? De Beier weet zo exact wat er aan die auto gebeurd is als je hem weer in wilt ruilen.

Ik prefereer toch een dealer. Misschien komt dat wel omdat ik erg gematst ben bij Bourguignon. Ik breng de W12 er een klein weekje heen om na te laten kijken en krijg een praktisch nieuwe S5 mee als vervangende auto. Je kunt er ook altijd even binnenwandelen voor een bakje koffie en wat leuke praat over auto's :)

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 26 aug 2007, 10:22

Voor een nieuwe auto: naar de dealer, geen gezeik met garantie etc. Bij inruil merk je het ook terug. Een klant die alleen maar een nieuwe auto koopt is niet echt een interessante klant.

Gebruikte auto: specialist.

Bij de Beier denk ik 80 ex uurtarief en een vervangend autootje a 45 ex per dag, 100km vrij. Ze hebbenn dacht ik ook een haal en breng service? Weet niet wat de kosten daarvan zijn.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 26 aug 2007, 11:17

Toen ik voor men pa werkte haalde ik s'ochtends de auto's op en bracht ze aan het eind van de dag terug. Geheel gratis. Leenauto's ging op basis van volle tank mee, volle tank terug.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 26 aug 2007, 11:22

Ik snap de discussie niet bij een nieuwe auto, die paar euro meer voor geen gezeik heb je toch ook al betaald omdat je een nieuwe auto hebt gekocht. Ik zou zeker tijdens de garantie het onderhoud bij de dealer plaats laten vinden. Kosten voor een leenauto zijn per dealer verschillend. Bij de Subarudealer krijg ik een leuke auto mee, en ruil die aan het einde van de dag in, zonder kosten. Als ik die dag veel kilometers maak, vul ik uiteraard de tank, maar dat is ook een kwestie van fatsoen voor mij.

Michel

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 aug 2007, 11:27

Haal en breng service heb ik het niet zo op. Wordt een stagair oid gestuurd om even de auto op te halen die deze ondertussen behoorlijk afveegt. Ik breng en haal hem zelf wel.

En het is een nieuwe wagen die tzt waarscheinlijk wel weer bij de beier in de showroom gaat staan.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de beier...

@Rico, met dat bakje koffie houdt dat in dat ze klaar zijn terwijl jij wacht? :wink:

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 26 aug 2007, 11:27

duifjes.com schreef:Ik vraag per dag 17,50 50km vrij voor altijd een 2007 *(dus een nieuwe auto)
Dat is zeer netjes! Die tarieven zie je niet vaak meer.

Maar met een nieuwe auto lekker naar de dealer gaan. Onderhoud stelt waarschijnlijk de eerste 100.000km zo weinig voor dat je er misschien zelfs wel op kan wachten. 30.000km oliewissel is binnen een half uurtje gepiept.

Ook betwijfel ik of ze bij de lokale specialist wel genoeg kennis hebben van een gloednieuwe 118d? (Er komen bij de specialisten vooral de wat oudere auto's?)

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 aug 2007, 11:43

Het zou best kunnen dat je bij een specialist aanklopt met een 'vreemde' wagen aan waar ze de kennis nog niet van hebben. Terwijl ze bij de dealer tijdig worden bijgeschoold en ze dergelijke wagens dagelijks zien..

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 26 aug 2007, 11:52

Jelmer850i schreef:Haal en breng service heb ik het niet zo op. Wordt een stagair oid gestuurd om even de auto op te halen die deze ondertussen behoorlijk afveegt. Ik breng en haal hem zelf wel.

Ontkom je toch niet aan. Normaliter maakt de monteur een proefrit nadat hij eraan gewerkt heeft. Althans zo hoort het.

Daarnaast, wat maken die paar kilometers van een monteur uit?
Ze kunnen nooit erger zijn dan een eigen rondje over de Nordschleife.
Tis maar een auto, tis je vrouw niet :wink:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 26 aug 2007, 11:57

Vind het ook onzin dat er altijd maar geragd zou worden met klanten-auto's.

Ik heb in heel veel en verschillende klantenauto's gereden, maar serieus nooit gek mee gedaan.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 aug 2007, 12:05

Jij niet, maar het gebeurt maar al te vaak, geloof mij maar.
Zeker door stagairs en zo, ik heb liever dat er een monteur in rijdt!

En op de ring kom ik niet, NL is 1 groot circuit :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 26 aug 2007, 12:08

Tsja het is 'maar' een 118D. Voor jou een nieuwe auto maar als je in een werkplaats werkt waar regelmatig een M6 of een nieuwe M3 binnen staat weet ik wel waar ik een rondje mee ging scheuren :lol: Ik denk dat dat dus wel meevalt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 26 aug 2007, 16:07

Wat niet weet wat niet deert :wink:
Zou mij geen bal uitmaken.
En in de garantie periode zou ik naar de edealer gaan.
Gewoon om "gezeik" tegen te gaan.
Het is natuurlijk een heel goede auto :lol: maar er kan altijd iets stuk gaan.
Dan zit ik met een nieuwe liever bij de dealer.
En helemaal als je over 3 of 4 jaar daar weer nieuw wil kopen.
Ze zien je aankomen...
Wel nieuw kopen/ leasen maar niet "nieuw" willen onderhouden.
Hollandser kan het niet :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMeinders, Semrush [Bot], SlowCo, Thomas H en 15 gasten