Het grote Tesla-topic

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door smiley » 29 dec 2019, 23:16

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze in Amerika al lekker afgetopt zijn met kolencentrale stroom voor ze op de boot gingen.

Wimo
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Wimo » 29 dec 2019, 23:36

Liever groene biomassa energie uit Nederland. Nog milieu bewuster !

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door allen » 30 dec 2019, 01:00

Wouter81 schreef: 29 dec 2019, 18:34
Fabian schreef: 29 dec 2019, 16:41
alt schreef: 28 dec 2019, 23:10 Het is niet normaal meer zoveel Tesla's staan te laden in Nederland.
Ik lees, maak zelf mee dat je overdag in de rij moet staan om te mogen laden.
Vandaag in Hoorn s'middags weer naar huis gegaan, zo druk.
Vanavond om 21.00 uur alle laders bezet, inclusief mijn ms.
Dat was toch te verwachten...?

Wordt alleen maar erger.
Net mijn ICE weer volgetankt in een paar minuutjes, ideaal. Ook niet hoeven wachten bij de pomp. Wordt nog eens heel groot, die verbrandingsmotor. :wink:
Ik gisterennacht twee tankjes leeggeknald met de Caterham om m’n hoofd vrij te maken. Op zulke momenten ben ik maar al te blij met m’n ouderwetse wagens zonder laadkabel.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door JP » 30 dec 2019, 11:22

Kun je als Tesla’ist wel met een gerust hart rondrijden? Ik krijg toch het gevoel dat ze je zien als apart, een rebel, een schraper, een placebomilieudelinquent....Worden deze auto's dan ook niet vaker bekrast ?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door alt » 30 dec 2019, 13:31

Kan je met je Tesla rustig rondrijden.
Ik wel, maar woon in het buitengebied, tussen de boeren.
Een rare snuiter ben ik altijd al geweest.
Toen ik met de X5 reed, kreeg ik weinig opmerkingen of zag mensen naar de X5 kijken.
Ik heb 3 auto's gehad, de Ford GT40, Audi S5 & beiden Tesla's, dan zie/zag ik mensen naar de auto kijken & vooral kinderen de auto echt nakijken, vaak ook een duimpje.
Met GT40 heb ik eens een jongetje van step zien vallen omdat hij achterom keek.
Met de Tesla vroeger, vragen of de accu morgen nog heel was, hoe ver je er mee kon rijden.
Nu met de Tesla hoor ik mensen zeggen dat zij misschien hun volgende auto een EV gaat worden.

Alle oudere mensen zijn kostenbewust.
Want zij zijn nog opgegroeid met dat hun moeder hun stukkende sokken stopte & de kapotte broeken verstelde.
Je kreeg ook de kleren van je oudere broer als hij eruit gegroeid was.
Ook de ouwe fiets van je oudere broer als hij een andere tweedehandsje had gekregen.
Oudere mensen douchen korter, hebben een oude mobiel, hebben 2 paar schoenen, zondagse & werkschoenen.
Kopen pas een nieuwe tv, pc, mobiel of auto als deze stuk is.
Kunnen nog advertenties lezen voor de aanbiedingen.
Oude mensen kunnen vaak ook nog koken, wat ook weer geld bespaard.
Zij vreten wel veel medicijnen & gaan toch eerder dood, dan jonge mensen.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door smiley » 30 dec 2019, 14:03

Hebbie nog een kiekje van die GT40 alt?

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door sitechris » 30 dec 2019, 18:33

@alt: ik mis even je punt denk ik?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39753
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Arthur » 30 dec 2019, 18:51

3 auto’s; GT40, S5 en beide Tesla’s. Dat zijn er 4 :lol: Praat ik niet over de X5 waar je over schrijft.

@JP: je kunt er blijkbaar wel beter mee koken :ongeveer als:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Booooh » 30 dec 2019, 19:11

https://www.ad.nl/auto/waarom-vlogen-na ... ~a24eeda6/

Doen jullie (Tesla eigenaren) wel voorzichtig met die Model S, X en 3 in die scherpe bochten :mrgreen: ...

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door alt » 30 dec 2019, 19:28

Ik heb een kiekjes van de GT40., maar die staan op een harde schijf, maar vond nog wel een videootje op youtube van de GT40.

https://www.youtube.com/watch?v=gnt1r048jlo

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door smiley » 30 dec 2019, 22:50

:thumbup:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1984
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door 350 Z » 31 dec 2019, 09:42

:df:

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Tom » 31 dec 2019, 10:40

Supergaaf Alt!!

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Robin » 11 jan 2020, 12:28


vester86
Berichten: 2719
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door vester86 » 11 jan 2020, 13:17

dr zit wel een luchtje aan ja...

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door D20VT » 11 jan 2020, 13:25

Alleen jammer dat ze maar 1 kant van zo’n verhaal melden. Mijn bescheiden mening is dat het hier gaat om een klant die zijn auto niet meer terug wil en koste wat het kost de verzekeraar hier voor op willen laten draaien. Als een auto reparabel is dan kun je als klant ervoor kiezen om de herstelkosten te nemen en de beschadigde auto te verkopen.
Als je van mening bent dat de auto los is dan doe je een contra expertise ipv je gal spuwen op het net. Dan sta je waarschijnlijk helemaal niet sterk in je zaak en probeer je op deze wijze een verzekeraar over te halen om je zin te geven want voor een paar knaken laat je een contra doen om eea vast te stellen en het tegendeel te bewijzen.

Ik hoop alleen dat zo’n autobahn hoor en wederhoor heeft toegepast (ik neem aan van niet) voordat ze een verzekeraar zo te kakken zetten. Dit kan nog een staartje krijgen als ik die verzekeraar zou zijn.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door EvdP » 11 jan 2020, 13:29

Wat valt hier dan nog aan te repareren?

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door D20VT » 11 jan 2020, 13:38

Heb jij de schade gezien? Weet jij waar je over spreekt op basis van die 2 foto’s? Heb je de offerte gezien van de Tesla approved body shop? Wat voor een type model X is het? Huidige nieuwwaarde ? Oorspronkelijke waarde? Welke polisvoorwaarde zijn van toepassing? Huidige waarde met schade?
Als we dit allemaal op een rijtje hebben kunnen we pas wat zeggen over de hele casus

Tot die tijd roepen we allemaal maar wat 🤫

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door EvdP » 11 jan 2020, 14:14

Ik stel een (in mijn ogen) normale vraag maar blijkbaar roept dat nogal wat tegenvragen bij jou op.

Maar ik ga je vragen gewoon beantwoorden:

Op de foto's
Ja
Nee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee

Ik hoef het niet op een rijtje, ik vraag me alleen af wat er nog aan te repareren valt? Wat ik wel weet van een schadehersteller dat het metaalwerk van Tesla erg moeilijk te herstellen is. En brand zorgt voor hitte wat metaal vervormd. Bovendien is mij bij meerdere brandblus cursussen verteld dat als je een autobrandje hebt de auto eigenlijk altijd af kan schrijven.

Mijn vraag blijft dus, wat valt hier aan te repareren? (Naast dat ik het een vreemd verhaal vind, maar dat terzijde. Ik ben geen Autobahn fanboy)

Online
KoenM
Berichten: 1767
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door KoenM » 11 jan 2020, 15:03

Ik vind het ook een raar verhaal inderdaad. Het artikel geeft ook niet aan wat het probleem is.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Of reparatie op kosten van de verzekeraar, of een nieuwe auto op kosten van de verzekeraar. Lijkt mij dat de verzekeraar dan de voor hun beste optie kiest. Mocht je dan toch zelf een andere auto willen, kun je altijd nog de gerepareerde tesla verkopen.

Het is natuurlijk ook niet het idee dat je er zelf op vooruit gaat als er iets met je auto gebeurt.

Nu weer 5 jaar een nieuwe model X tegen de voorwaarden van een paar jaar geleden zullen wel meer mensen willen.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door D20VT » 11 jan 2020, 15:22

De reden voor de tegenvragen is makkelijk.

Dit is mijn dagelijks werk, het beoordelen van oa dit soort schades en daarnaast het ondersteunen van een 10 tal collega’s die dit werk ook doen.
De laatste jaren eigenlijk voornamelijk de uitdagende klussen.
Deze auto met zo’n verhaal zal sowieso door Tesla gechecked zijn mbt staat accu etc. Aangezien Tesla als de dood is voor gezeik met brandschades.
Deze auto zal niet bij een normale schadehersteller staan aangezien deze alleen schroefdelen mag vervangen van een Tesla( andere delen krijgt hij namelijk niet uitgeleverd al non approved body shop)
Vandaar dat ik mezelf er zo over kan verbazen dat iedereen op basis van een paar foto’s een inschatting kan maken van de hoogte van het schadebedrag van zo’n auto.

Ik neem aan dat er idd onderzoek is gedaan naar een dagwaarde en ik heb even snel de Tesla polis van Victor bekeken. Deze polis geeft aan dat meneer recht heeft volgens de polis op een nieuwe Tesla als er sprake is van totaal verlies. ( maar wel uitgaande van de huidige nieuwwaarde en dat kan bij een model x p100d zomaar 50k lager zijn )
Dus als meneer zeikt over dat de expert de dagwaarde te hoog heeft gesteld, is blijkbaar de auto ook niet los obv de nieuw/poliswaarde.
Hij geeft zelf al aan dat de extra kosten van verhoogde bijtelling meeverzekerd zijn, tja dat heeft natuurlijk ook invloed op het schadebedrag dat stukje hoort dan ook bij de afweging van Total los ja of nee ( alle bijkomende kosten worden hierin meegenomen).
Ook al zijn de nieuwe Tesla’s goedkoper een geregistreerde en zelf een van een jaar oud, is over de resterende looptijd ook nog goedkoper dus duurder in aanschaf, de verkoper neemt dat ook mee in zijn argumentatie. ( vergelijk het met een youngtimer, een auto van 13 jaar oud is niks waard, een van 15 is ineens een youngtimer en meer waard. Logisch nee, maar de bikkelharde waarheid ja. Nieuwe Tesla M3 ‘s van 2019 die te koop staan voor 10K meer dan de nieuwprijs )

Een expert zal echt niet zomaar een hogere waarde opschrijven, de auto is volgens de verzekeraar niet Total los dus gewoon repareren. Ben je het dan niet eens met de manier, doe je een contra expertise, anders laat je hem maken (en ruil je hem bij Tesla in voor die €74k )

Ik denk dat het schadebedrag + restantwaarde over die €74k van Tesla heen gaan. Dan heeft hij toch meer dan dat hij eigenlijk waard was volgens de fabrikant.
Nee de verzekering moet maar uitgaan van een lagere dagwaarde, om volgens de poliswaarde een andere auto te leveren. Tja zo werkt het niet, hij moet naast obv dagwaarde ook los zijn obv de polis anders is herstellen goedkoper en kiest een verzekeraar voor die optie anders is het kapitaalvernietiging
Een verzekeraar keert uit obv de polis en als de auto reparabel is op basis van die polis dan keren ze de reparatie kosten uit en niet een nieuwe auto.

En mbt wat valt er hier nog te herstellen obv van deze 2 foto’s kan ik daar niets van zeggen ( ik heb al ruim 50.000 schades gerapporteerd ) zolang er geen interieur foto’s bijzitten kan het mogelijk met wat sluitwerk, een nieuwe achterscherm, wielophanging, band en velg en wat sluitwerk opgelost worden. Er zal vast gekeken en of gemeten zijn of dat de geur in de auto schadelijk is ja of nee.

Ik heb nu nog een schade aan een Tesla in behandeling van bijna 50k excl BtW van ongeveer dezelfde leeftijd gewoon repareren.

Als voorbeeld nieuwe carrosserie van een model x is geloof ik maar 14K ex btw
Laatst gewijzigd door D20VT op 11 jan 2020, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door WJ » 11 jan 2020, 15:23

Ik geloof dat een van de issues is dat het interieur niet vervangen werd, wat inhoud dat de auto gewoon vreselijk stinkt en dat er allemaal walmen van de accu en brand zijn ingetrokken.

(Van de eigenaar z'n twitter geplukt.)


Het TL verhaal zou de eigenaar alleen maar meer geld kosten omdat die dan nogal wat belasting voordeel misloopt wat die nu de komende 4 jaar nog wel heeft.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door EvdP » 11 jan 2020, 15:57

@D20VT

Jou verhaal is een stuk duidelijker voor mij dan het Autobahn verhaal. Maar minder sensationeel....

Maar 50k ex aan schade, ik vind het nogal wat.

Elise
Berichten: 7333
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door Elise » 11 jan 2020, 17:25

Lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat de eigenaar die auto niet terug wil en de trukendoos vol opentrekt om van die auto af te komen.

Als van mij een auto in de fik heeft gestaan of gejat is, heb ik die liever ook niet terug.
Maar begrijpelijk dat een verzekeraar een andere mening heeft :wink:
Laatst gewijzigd door Elise op 11 jan 2020, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Tesla-topic

Bericht door JP » 11 jan 2020, 17:27

Daarom leest centraal beheer webcare ook mee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten