Atmosferisch of turbo
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Atmosferisch of turbo
Nog steeds Turbo maar dat komt voor een groot deel door die film van New Kids Turbo.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Atmosferisch of turbo
Atmosferisch
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Atmosferisch of turbo
En turbo.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Atmosferisch of turbo
+1, en ik heb ze alledrie
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Atmosferisch of turbo
Ik ben is rustig aan het kijken wat de opvolger moet worden voor de e36 320i.
Een E9X of F3X vind ik te groot en te zwaar.
Budget rond de 12k
Mooie 130i of een F20 116i/118i gechipt naar 230pk
Ondanks dat de F20 PSA koffie molen 1,6 turbo 30pk minder heeft dan een originele 130i, zou het verbruik volgens de meeste niet eens heel heel erg veel schelen.
Dat word dus een no brainer, dan maar een iets minder interieur maar wel een dikke 6pitter.
Het bewijs dat downsizing gewoon waardeloos is
Een E9X of F3X vind ik te groot en te zwaar.
Budget rond de 12k
Mooie 130i of een F20 116i/118i gechipt naar 230pk
Ondanks dat de F20 PSA koffie molen 1,6 turbo 30pk minder heeft dan een originele 130i, zou het verbruik volgens de meeste niet eens heel heel erg veel schelen.
Dat word dus een no brainer, dan maar een iets minder interieur maar wel een dikke 6pitter.
Het bewijs dat downsizing gewoon waardeloos is
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Atmosferisch of turbo
Nou dat is ook niet helemaal zo 130i doet 10L/100km zo’n gechipte 1xxi doet 7,5L/100km scheelt 25% das toch best behoorlijk verschilJan-Willem schreef: ↑10 jan 2020, 13:08 Ik ben is rustig aan het kijken wat de opvolger moet worden voor de e36 320i.
Een E9X of F3X vind ik te groot en te zwaar.
Budget rond de 12k
Mooie 130i of een F20 116i/118i gechipt naar 230pk
Ondanks dat de F20 PSA koffie molen 1,6 turbo 30pk minder heeft dan een originele 130i, zou het verbruik volgens de meeste niet eens heel heel erg veel schelen.
Dat word dus een no brainer, dan maar een iets minder interieur maar wel een dikke 6pitter.
Het bewijs dat downsizing gewoon waardeloos is
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Atmosferisch of turbo
Ik ben wel benieuwd wat het verbruik is bij een meer stevige rijstijl. Dan zijn die verschillen kleiner schat ik in.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Atmosferisch of turbo
Dit is juist bij een steviger rijstijl. Als je rustig gaat doen met een ei onder het pedaal wordt de 116i snel zuiniger.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Atmosferisch of turbo
Is er een 'substitute for cubic inches'?
Laatst gewijzigd door DF-user-13935 op 12 jan 2020, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 31252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Atmosferisch of turbo
Ja een six-pack !