Peugeot roept 240.000 307’s terug

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Peugeot roept 240.000 307’s terug

Bericht door Sander S. » 23 aug 2007, 14:44

Peugeot roept 240.000 307’s terug
23 augustus 2007 · Tekst Roland Tameling

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/e/807 ... 696a0e.jpg[/img]

Er lijkt een vloek te rusten op de betrouwbaarheid van de Peugeot 307. In de AutoWeek Tevredenheidstrofee van 2006 eindigde de Franse middenklasser op de tachtigste plek, en nu roept Peugeot maar liefst 240.000 exemplaren terug vanwege technische problemen.
De problemen kunnen voorkomen bij 307’s die gebouwd zijn tussen 2003 en 2006. Peugeot zegt dat bij sommige auto’s het ESP en ABS systeem onvoldoende is geïsoleerd. In het ergste geval zou dit tot kortsluiting kunnen leiden, waardoor de veiligheidssystemen hun werk niet meer goed doen.

Peugeot Nederland weet nog niet te vertellen of de terugroepactie ook gevolgen heeft voor Nederland. In een reactie laat de importeur weten in gesprek te zijn met de fabrikant om te bekijken hoeveel auto’s in ons land terug moeten naar de dealer.


Ik moet hier toch elke keer weer om lachen. Het spijt me voor de 307 eigenaars op het forum, maar WAAROM blijven mensen die dingen kopen :D

'en begin nou niet over de 335 aub :roll: '

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 aug 2007, 15:09

Snap ik ook niet :? Iedereen zo ontevreden en je ziet ze met bosjes op de weg.

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Bericht door Gijzer » 23 aug 2007, 15:30

Hij is goedkoper dan een golf.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 23 aug 2007, 15:34

Omdat 90% van de Nederlanders een auto koopt op dezelfde manier als ik een strijkijzer koop denk ik? :?
Niet het goedkoopste want dat zal wel rommel zijn, paar euro meer uitgeven, kruisje slaan dat het ding het wel even blijft doen en een beetje strijkt en snel weer over tot de orde van de dag, met een nieuw strijkijzer in huis / nieuwe Peugeot op de oprit.
Ik snap sowieso niet waarom 90% van de auto's die op de weg rijden ooit gekocht zijn, maar ja, op www.ironing-fun.com snappen ze mijn aanschaf waarschijnlijk ook niet. :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 23 aug 2007, 16:57

Wereldwijde terugroepactie bij Toyota
De Japanse autobouwer Toyota roept wereldwijd bijna 860.000 auto's terug wegens problemen met de wielophanging. Het defect heeft in de Verenigde Staten al twee keer tot een ongeluk geleid. Ook in Japan heeft zich een incident voorgedaan.
Toyota maakte dat vandaag bekend en zegt dat de mechanische problemen zich voordoen bij terreinwagens en pick-ups van het merk, zoals de Tundra- en Tacoma-modellen.

Problemen bij besturing
In de VS worden 790.000 auto's naar de garage teruggeroepen, in Europa 22.000 stuks en 23.800 auto's in Japan. De overige 24.800 stuks worden in de rest van de wereld teruggehaald voor revisie.
Volgens Toyota doet het probleem zich voor bij de voorste wielophanging. Dit defect kan tot grote problemen leiden bij de besturing van de auto.
Berichtje van mei 2005. Snap niet dat mensen Toyota's blijven rijden...
Who cares? Iedere fabrikant heeft weleens terugroepacties. Als het maar opgelost wordt.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 23 aug 2007, 17:21

Een 307 is natuurlijk ook een typische leasebak waardoor je ze vaak ziet. Bij meerdere bedrijven heb je zelfs geen keus en krijg je er gewoon 1.

De Laguna was ook zo´n leasehok maar daarvan zijn de tarieven behoorlijk omhoog geschroeft vanwege alle mankementen. Zal bij de 307 ook wel gaan gebeuren als er echt zoveel stuk gaat.

Offtopic: ik ben bezig met het zoeken naar een nieuwe baan en bij 1 gesprek werd gemeld dat daar een peugeot 407 bij hoort als leaser :cry: , niks geen eigen keus. We hebben nog niet over de arbeidsvoorwaarden gesproken maar ik rij nog liever in een in een fiat panda oid dan zo´n lelijke baggerbak met veel te hoge bijtelling. Ik ben niet zo´n fan van franse auto´s. Ik vraag me af of een E34/39 M5 uit zal kunnen met bruto uitbetaling van de leasenorm :lol: ?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10789
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 23 aug 2007, 17:45

Terugroepactie van Peugeot is niet geldig voor Nederland.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 aug 2007, 18:39

In de AutoWeek Tevredenheidstrofee van 2006 eindigde de Franse middenklasser op de tachtigste plek
dit bedoelde ik eigenlijk, niet zozeer die terugroep actie.

Overigens denk ik dat die terugroepacties ook een commercieel belang hebben, want je dwingt mini of meer om weer eens de werkplaats op te laten zoeken. "goh meneer wist u dat de ruitenwisserbladen ook versleten waren ?"

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7046
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 23 aug 2007, 18:53

allen schreef:
Berichtje van mei 2005. Snap niet dat mensen Toyota's blijven rijden...
Who cares? Iedere fabrikant heeft weleens terugroepacties. Als het maar opgelost wordt.
jah, maar dat is bij Peugeot een 10-voud....

307 is zo erg nog niet eens, de 407 is de Renault Laguna van Peugeot......... :roll:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 23 aug 2007, 19:18

Ho,rustig aan met die Laguna,de eerste Laguna's waren niet al te best. (was gewoon rommel :wink: )
Maar de (veel!) latere versie's zijn toch best wel goed,alleen ze worden niet meer verkocht,das dan weer jammer.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 aug 2007, 20:25

Mijn ouders rijden met veel plezier in hun 307 (zonder esp). Ze hebben een diesel, zonder dat ze veel km's maken, maar ze vinden het wel lekker rijden. Ook hebben ze vrijwillig een roetfilter gemonteerd, gewoon om zich beter te voelen. Rare lui :lol: Maar dan snappen jullie dat ik vreemde trekjes niet van een vreemde heb.

Overigens vind ik hun 307 ook lekker rijden, vorig jaar mee naar Italie geweest (mijn pa wilde graag de Saab 9000 rijden, en wij konden goedkoop dieselen). Alleen het gebrek aan power is wel raar, want mijn 307 Leasehok liep met evenveel pk een stukkie lekkerder en reageerde directer op het gas. Door het drive by wire is er bij mijn ouders helaas een reactie tijd tussen gas intrappen en daadwerkelijk meer toeren krijgen. Dat is jammer. Verder zijn het prima karren en het interieur vind ik niet eens lelijk. Stoelen zitten heerlijk. Wegligging is ok.

Ik snap heel goed dat half Nederland zo'n ding heeft gekocht. Prijzen zijn stuk lager van vergelijkbare (?) Duitse auto's en restwaarden liggen relatief hoog. Afschrijving is echt veel minder dan een BMW, Audi, Benz, Seat, etc. uit dezelfde klasse, met dezelfde opties.

Of ik er zelf een zou kopen? Nee, ik had mijn ouders een 530d aangesmeerd. :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 23 aug 2007, 23:10

Lekker toch ESP enz eraf, gaan die debiele systemen ook niet tot de knipperlicht paniek actie over wanneer je iets harder dan bejaardenstand aanremt op een bocht!

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 24 aug 2007, 08:17

Lekker toch ESP enz eraf, gaan die debiele systemen ook niet tot de knipperlicht paniek actie over wanneer je iets harder dan bejaardenstand aanremt op een bocht!
Ik weet niet hoe het het werkt bij Peugeot maar in mijn Seat gaan die alalrmlichten gewoon aan als de ESP uitstaat en ik enthousiast aanrem (niet in de ABS).

Dat lijkt me overigens voor de ouders van Cav en het gros van de peugeot 307 rijders niet echt een probleem. Die zijn al blij als hij rijdt :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 24 aug 2007, 09:48

Hoe werken die alarmlichtdingen eigenlijk? Gaan die ook weer automatisch uit na bijv. 10 seconden? Lijkt me toch baggerirritant als je een keer een uurtje over wat leuke wegen wilt denderen. Na ieder aanrempunt weer op de rode knop slaan.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 aug 2007, 11:43

allen schreef:Hoe werken die alarmlichtdingen eigenlijk? Gaan die ook weer automatisch uit na bijv. 10 seconden? Lijkt me toch baggerirritant als je een keer een uurtje over wat leuke wegen wilt denderen. Na ieder aanrempunt weer op de rode knop slaan.
Ik had geen mogelijkheid een systeem uit te schakelen op die 307 XS Break Hdi van mij, maar het stopt met knipperen zodra je weer gas geeft, dus aanremmen bij een stoplicht tot 0 moet je zelf even op de knop rammen, voor sportief rijden geeft het je alleen een circus wat de mensen achter je mogen aanschouwen.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Bericht door Ruud » 24 aug 2007, 11:51

Weet je zeker dat het niet met het ABS werkt? Op de Megane RS heb ik er namelijk pas een keer mee te maken gehad tijdens een geplande noodstop incl abs...

Wanneer ik de remdruk normaal opbouw en vrij hard rem gaat er niets knipperen. Zou natuurlijk ook nog kunnen dat het systeem in de gaten houdt hoe abrupt je remt?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 aug 2007, 11:53

Zal een combinatie zijn, volgens mij had ik ook alleen ABS maar bij ESP zal t meewerken denkik.

Bij de astra GTC was het ook zo, had ik de ESP aan en gooide ik de auto in een slip (poging), hapte de remmen per wiel toe en ging het circus aan, zelfde bij hard remmen.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 24 aug 2007, 12:25

Ruud schreef:Weet je zeker dat het niet met het ABS werkt? Op de Megane RS heb ik er namelijk pas een keer mee te maken gehad tijdens een geplande noodstop incl abs...

Wanneer ik de remdruk normaal opbouw en vrij hard rem gaat er niets knipperen. Zou natuurlijk ook nog kunnen dat het systeem in de gaten houdt hoe abrupt je remt?
suggereer je nou dat Renault geavanceerde techniek in haar auto's toepast ?? :P :D

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 24 aug 2007, 17:23

Weet je zeker dat het niet met het ABS werkt? Op de Megane RS heb ik er namelijk pas een keer mee te maken gehad tijdens een geplande noodstop incl abs...
Bij mijn Leon FR in ieder geval niet. Bij aanremmen voor de tarzan begonnen elke keer mijn alarmlichten te knipperen terwijl ik hem niet 1 keer in het ABS getrapt heb.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten