Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
-
OnlineBram
- Berichten: 15856
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Wil je er weer 1 kopen Ron?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26694
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Heb goede herinneringen aan de M3 E46, was een beetje aan het rondkijken voor een Mini F56 JCW, maar blijf iedere keer naar de M3 E46 kijken. Wil wel een SMG, dan wat modden........ met die 5-7.5 dkm per jaar zal ie ook 123 niet uit elkaar vallen.
Gr Ron
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Spijker op z’n kop geslagen. Met een moker!Roy RS schreef: ↑18 dec 2019, 13:05 Ik vind alle e46’s overschatte te dure auto’s vooral die csl. Die zou ik zo 20 waard vinden...
Voor die prijzen koop je ook echt leuke speciale auto’s, of je neemt daadwerkelijk een e46, knutselt er ohlins, uitlaat en airbox onder, liefst nog handbak ook en dan heb je een leukere auto dan een csl van een vermogen
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Een CSL heeft dan ook voonamelijk een premium vanwege de schaarsheid, en niet zo zeer vanwege de prestaties. Dus dat is appels met peren vergelijken. In dat opzicht is een E30 M3 ook slechts 15k waard.
Overigens wel mee eens hoor, dat ze zwaar overpriced zijn (zowel de CSL als de E30 M3).
Overigens wel mee eens hoor, dat ze zwaar overpriced zijn (zowel de CSL als de E30 M3).
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Vergelijking met E30 gaat niet helemaal op, daar heb je geen alternatief als je een E30 M3 wilt (behalve die Italiaanse 320iS).
Mensen die in de markt zijn voor een CSL kunnen ook een 'normale' (massaproductie) E46 M3 nemen voor de helft. Dat is niet helemaal hetzelfde, wel bijna.
Dat maakt de CSL voor mij meer overpriced dan de E30 M3.
Mensen die in de markt zijn voor een CSL kunnen ook een 'normale' (massaproductie) E46 M3 nemen voor de helft. Dat is niet helemaal hetzelfde, wel bijna.
Dat maakt de CSL voor mij meer overpriced dan de E30 M3.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Er waren verschillende E30 M3 uitvoeringen....Tom schreef: ↑19 dec 2019, 10:05 Vergelijking met E30 gaat niet helemaal op, daar heb je geen alternatief als je een E30 M3 wilt (behalve die Italiaanse 320iS).
Mensen die in de markt zijn voor een CSL kunnen ook een 'normale' (massaproductie) E46 M3 nemen voor de helft. Dat is niet helemaal hetzelfde, wel bijna.
Dat maakt de CSL voor mij meer overpriced dan de E30 M3.
OOK DIE ENE MET 238PK DIE SPECIALE WEET JE NOG WEL?
De M3 E30 was zeer verschillend van de gewone 3-serie. Op de motorkap na was de hele carrosserie anders. Hij had een meer aerodynamische vormgeving en bredere banden en wielen.
De productie van de M3 E30 eindigde in maart 1991.
Coupé en Sedan
Cabriolet
BMW M3 Euro model (143 kW/147 kW) 8.661
BMW M3 US model 4.996
BMW M3 Evolution (147 kW) 505
BMW M3 Europa laat model (158 kW) 1.519
BMW M3 Evolution II (162 kW) 500
BMW M3 Cabrio (143 kW/158 kW) 786
BMW M3 Sport Evolution (175 kW) 600
BMW M3 Europameister (143 kW)
gesigneerd door Roberto Ravaglia 148
BMW M3 Cecotto (158 kW)
25 als speciale editie "Ravaglia" 505
BMW M3 Swiss Cecotto (155 kW) 50
Totaal Ongeveer 18.000
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Robin schreef: ↑19 dec 2019, 10:18 De M3 E30 was zeer verschillend van de gewone 3-serie. Op de motorkap na was de hele carrosserie anders. Hij had een meer aerodynamische vormgeving en bredere banden en wielen.
De productie van de M3 E30 eindigde in maart 1991.
Coupé en Sedan
Cabriolet
BMW M3 Euro model (143 kW/147 kW) 8.661
BMW M3 US model 4.996
BMW M3 Evolution (147 kW) 505
BMW M3 Europa laat model (158 kW) 1.519
BMW M3 Evolution II (162 kW) 500
BMW M3 Cabrio (143 kW/158 kW) 786
BMW M3 Sport Evolution (175 kW) 600
BMW M3 Europameister (143 kW)
gesigneerd door Roberto Ravaglia 148
BMW M3 Cecotto (158 kW)
25 als speciale editie "Ravaglia" 505
BMW M3 Swiss Cecotto (155 kW) 50
Totaal Ongeveer 18.000
En ik had er 2, nu nog 1.
- Leen
- Berichten: 1197
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
altijd mooi die verhalen over de te dure CSL , als ik nu naar de schuur loop krijg ik toch de grootste smile van die te dure CSL , dan hebben jullie of er nog nooit in gereden of gewoon niet begrepen dat lichtgewicht gewoon de leukste basis is voor een fun wagen. en deze wagen had dat af fabriek . als total package met al dat carbon en die motor(+airbox) icm met 150 kg gewichtsreductie echt iets aparts .
kan overigens niet wachten tot ik straks een nog grotere smile zal krijgen van m'n e30m3 prodrive ton vink special met ca 1000 kg en 290 pk
kan overigens niet wachten tot ik straks een nog grotere smile zal krijgen van m'n e30m3 prodrive ton vink special met ca 1000 kg en 290 pk
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Als je eender welke BMW koopt, heb je niet begrepen wat lichtgewicht betekent....
(Lotus, Ariel, Westfield, Caterham, Donkervoort, etc. )
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
E30 M3 met +/- 100pk meer is altijd goed Leen!
M3 CSL is iconisch en prachtig, maar mij te duur voor wat hij mij biedt. Liever de 1M:)
Ik weet 't ook niet, maar doe mij maar een 918 Spyder met V8:)
M3 CSL is iconisch en prachtig, maar mij te duur voor wat hij mij biedt. Liever de 1M:)
Ik weet 't ook niet, maar doe mij maar een 918 Spyder met V8:)
- Leen
- Berichten: 1197
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Over een paar jaar laat ik je weten of ik nogsteeds kan in- en uitstappen. Tot nu toe gaat het prima.
- Luco
- Berichten: 27871
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Dan koop je toch een Ariel Nomad. Heb je een wat hogere in- en uitstap/klim met allerlei buissecties om je aan op te trekken:
Veeeel meer D-F dan eender welke dichte BMW koekblik met honderden pk's ook.
Veeeel meer D-F dan eender welke dichte BMW koekblik met honderden pk's ook.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Prachtig. Maar zag er eentje op 'n Be site voor 116k euros?
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Ik heb én met de csl truck gereden en iets zegt me dat ik met 2 ariels, 3de incoming, een xbow en een 500+pk classic rwd mini best goed weet wat lightweight betekent...daar heeft een csl niks mee van doen.Leen schreef: ↑19 dec 2019, 13:34 altijd mooi die verhalen over de te dure CSL , als ik nu naar de schuur loop krijg ik toch de grootste smile van die te dure CSL , dan hebben jullie of er nog nooit in gereden of gewoon niet begrepen dat lichtgewicht gewoon de leukste basis is voor een fun wagen. en deze wagen had dat af fabriek . als total package met al dat carbon en die motor(+airbox) icm met 150 kg gewichtsreductie echt iets aparts .
kan overigens niet wachten tot ik straks een nog grotere smile zal krijgen van m'n e30m3 prodrive ton vink special met ca 1000 kg en 290 pk
Begrijp me niet verkeerd, supertoffe auto, maar nu door diverse redenen te duur voor wat ke krijgt
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
^ Best wel appels en peren. Natuurlijk is een Atom een veel lichtere en strakkere stuurmansauto dan een E46 M3. Maar met een E46 zou ik morgen liever van Rotterdam naar München rijden dan in een Atom. Zeker met dit regenachtige zaadweer.
- JP
- Berichten: 31201
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Nu weer ontopic over de auto van Rene ?
Jammer dat er geen NAP op zit....
Jammer dat er geen NAP op zit....
- Leen
- Berichten: 1197
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
plus veel , zo'n buizen skelter is niet erg praktisch , waar zo'n bmw een mooi compromis is zeg maar , het beste van alle dingen die je in een auto zoekt bij elkaar gesmolten , maar verder ieder z'n ding hoor , no offence verder . ik ben er blij mee met die overpriced CSL
nu weer terug naar de nutteloze Z3
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
e30 m3 van 1.000 kilo en een kleine 300 pk lijkt me nog wel leuk. Kwa gewicht op de grens maar in ieder geval niet teveel gefilterd. Al die modernere wagens waar ik zelfs de e46 onder schaar komen voor mij over als luxewagens waar toevallig een sterker blik in hangt. Meestal leuk voor een dag en daarna is het feest over.
Bij een echte lightweight voel je zelfs bij rustig rijden al wat een gebrek aan gewicht doet. Als ik vandaag moest kiezen om in een Atom of E46 naar München te knallen dan heb ik geen seconde nodig om de sleutel van de Atom te pakken. Misschien word ik ziek in dit weer maar elke seconde zal genieten zijn!
Wagen van René is alles wel over gezegd tenzij iemand alle details ervan weet. Dan lees ik er graag over. Als er niets nieuws geschreven kan worden blijft het bij “te duur” berichten.
Bij een echte lightweight voel je zelfs bij rustig rijden al wat een gebrek aan gewicht doet. Als ik vandaag moest kiezen om in een Atom of E46 naar München te knallen dan heb ik geen seconde nodig om de sleutel van de Atom te pakken. Misschien word ik ziek in dit weer maar elke seconde zal genieten zijn!
Wagen van René is alles wel over gezegd tenzij iemand alle details ervan weet. Dan lees ik er graag over. Als er niets nieuws geschreven kan worden blijft het bij “te duur” berichten.
- Luco
- Berichten: 27871
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Noch doch, hier is de V8 van Rene GTR voor wie hem ook zo mist
Ach, ergens snap ik de vraagprijs wel, niet geschoten is altijd mis.
Hetzelfde als de discussie over de m3 csl, diegene die hem te duur vinden hebben er geen en als ze er een zouden hebben zeggen ze, zo weinig, hij is veel meer waard.
Hetzelfde als de discussie over de m3 csl, diegene die hem te duur vinden hebben er geen en als ze er een zouden hebben zeggen ze, zo weinig, hij is veel meer waard.
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE