Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Arthur » 24 okt 2019, 10:58

JdBn schreef: 24 okt 2019, 10:56 Gister Joker gezien. Vond het een goede film, met een nogal ongemakkelijke sfeer omdat je merkt dat Arthur langzaamaan afglijdt. Alles behalve een typische (Marvel/DC) comics film die het meestal toch van humor en/of actie moeten hebben.
Niet best...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door ///Joost » 24 okt 2019, 12:01

Nu ben ik eindelijk bezig met Dirty Money. Zulke docu's kijken zo lekker weg. Ik vind het ook veel amusanter om te kijken dan fictie. Momenteel zijn we bij de derde aflevering over Valeant.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin Hartog » 24 okt 2019, 12:17

///Joost schreef: 24 okt 2019, 12:01 Nu ben ik eindelijk bezig met Dirty Money. Zulke docu's kijken zo lekker weg. Ik vind het ook veel amusanter om te kijken dan fictie. Momenteel zijn we bij de derde aflevering over Valeant.
Dat vond ik nog wel de meest interessante aflevering van de serie, echt bizar. Aflevering 5 (maple sirup heist) is ook 'leuk'. :D

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 01 nov 2019, 12:57



Net zoiets als in Back to the Future van 1985 naar 2015 gaan.

Vanavond naar Maleficent, m'n vrouw is Angelina Jolie fan, ik vind Jolie soms meer 'n levend lijk(mager, ingevallen gezichtje) in bepaalde films, hoe 'mooi' en 'lekker' ze ook is eigenlijk....

En dan volgende week naar de nieuwe Terminator.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 06 dec 2019, 07:27

Vorige week naar de laatste Terminator Black Friday (ofzo?) film geweest met natuurlijk Linda Hamilton(top actrice) und der Ahrnold. Special FX zit wel goed en tuurlijk is 't meer van 't zelfde, maar als je bent opgegroeid met de Terminator saga wil je dit zien(ik wel). Vreemd genoeg heb ik dat veel minder met de Star Wars saga althans de modernere movies zeggen me niet zo veel, de 70's 80s movies weer wél.

Anyway. Ahrnold als cyber human T800 laat zich van zijn goede kant zien, want hij was even de bad guy.
Mooi dat een T800 ook door de jaren/decennia heen een steviger ronder lijf met minder spieren kan ontwikkelen:)))
(Kudos to Ahrnold, hij doet 't toch maar even)

Genre misschien slaapverwekkend, maar omdat 't een deel van klassieke saga is een 8-

Dan gisteren Knives Out. Zat ik met smart op te wachten. Een echte Who-done-it mystery murder film. Hou ik van.
Met 'n sterke cast.
-Jamie Lee Curtis(ja ze wordt ouder en is betrekkelijk onaantrekkelijk, dat was 30 jaar geleden wel anders)
-Christopher Plummer , angstaanjagend dominant, zoals 't hoort
-Chris Evans(Captain America, die in een prachtige en ook mooi hoorbare zilvergrijze 1972 BMW 3.0 CSi rondrijdt)
-Good old Don Johnson(man kan 't wel, acteren. Niet alleen 'n modepop stoere undercover Miami Vice hunk van vroeger)
-Ana de Armas, knap meisje was ze al, maar d'r standaard schoonheid verdwijnt hier totaal en het wordt 'n mens van vlees en bloed, girl next door, heel goed, ze wordt ook tegenspeelster van
-Daniel Craig in de nieuwe 007 No Time to Die, die man is top met z'n Southern Accent en ook een tikkie humor, wie had dat gedacht van autist 007 ?:) Top acteur.

Een 9. Mooi verhaal!

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 06 dec 2019, 07:53

Gemini Man was btw niet écht de moeite waard.

Deze weer wel:


En wie is er naar Ford vs Ferrari geweest.
Ik heb twee redenen om nog niet te gaan:
Hij draait hier 21:30h pas altijd
Ik wil het niet opdringen aan MdV:)

Maar het verhaal pakt me nét niet genoeg. Ik ben bang dat 'Hollywood' het verhaal te smeuig maakt. Ik wil facts en docu like shit.
En ik weet als liefhebber het één en ander van de real history en ik ben enorm GT40 'fan' .

Dus dan heb ik er al geen zin meer in....

En dan zie ik dit en dan wacht ik wel tot hij op Netflix komt ofzo:)


John Wyer wordt amper genoemd in de movie...
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Wyer

Online
Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Gert-jan » 06 dec 2019, 14:49

Ik vond le mans boven verwachting goed, het is uiteraard geen docu maar wel een goed verhaal lijn en ze nemen je goed er mee in. Zelfs de mrs vond hem goed en die houd normaliter niet van dit soort film. Wel me Dolby Atmos kijken natuurlijk ;-)

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door tuurgtt » 06 dec 2019, 15:52

Deze week naar Midway (the movie) geweest, hield mijn hart al vast mbt historische authenticiteit en een enorm Hollywood-macho syndroom naar aanleiding van de meest gruwelijke filmische verkrachting van een oorlogsdrama ooit, genaamd Pearl Harbor uit 2001.

Eerlijk zeggen, het viel nog mee. Itt het tenenkrommende Boeketreeks liefdesniemendalletje dat over de aanval op Pearl Harbor werd gesmeerd hield director Emmerich zich in historisch opzicht grotendeels aan de feiten. Die vaak slechts summier worden aangestipt, maar goed.

De Hollywood-saus blijft overdreven en onsmakelijk, maar met de hedendaagse CGI kun je oude beelden toch mooi doen her(be)leven.
Dat je dan met je Dauntless op drie voet boven het dek van de Akagi zeven G trekkend je 1000-ponder precies op het Rijzende Zon embleem op de boeg mikt en nog even voor effect met een vleugeltip het water raakt in de pull-out, ... zucht....

Maar het waren wel Echte Helden. Zo maken ze ze tegenwoordig geen President meer. Bone spurs, altijd lastig.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Joop » 06 dec 2019, 19:42

Ik ben de dag na de premieredag van Le Mans erheen geweest kijkend op het IMAX scherm. Vond ‘m ook goed, ondanks dat Hollywood ‘m wel ietsjes dramatischer heeft gemaakt door misschien hier en daar het verhaal iets te wijzigen zoals ook in bovenstaand filmpje (let op spoiler alert!) te zien is. Gewoon een lekker wegkijkende autofilm (die ook voor de niet autoliefhebbers het kijken waard is).

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door daNpy » 06 dec 2019, 21:07

Vond het ook een goede film inderdaad, misschien niet 100% correct en weinig oude beelden, maar zeker wel de moeite waard.

Online
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door RJK » 06 dec 2019, 22:06

Ga het zien, morgenavond heen.

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door RJL86 » 07 dec 2019, 10:05

Le mans was een goede film idd, alleen wel beetje langdradig. Had best een half uur korter gekund.

Over langdradig gesproken, The Irishman......Ik kom er niet door heen. Bij 1,5 uur ben ik gestopt.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 07 dec 2019, 10:29

Mooi betoog betr Midway TuurGTT.

The Irishman wilde ik graag zien, maar ze hadden 't beter in 5 delen als serie ofzo kunnen knallen. We gaan er aan beginnen, volgende week....
MdV zegt nu : We gaan het niet opdelen. Gewoon in één keer uit zien.

:bag:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door tomgtr » 07 dec 2019, 22:31

Net 1e helft gezien en beloofd dat we 2e helft ook samen gaan kijken maar moeite om hem toch niet stiekem uit te kijken. Briljant. Ik snap echt niet dat je deze film langdradig kan vinden. Prachtig verfilmd, geweldig verteeld, super acteerwerk. Briljant.

Maar goed, RLJ86 noemde ook Once upon a time in Hollywood langdradig en die vond ik ook geweldig. Kennelijk houden we van een ander genre film zeg maar. Zoals mijn opa altijd zei, een wansmaak is ook een smaak. Wie de wansmaak heeft laat ik even in het midden.....

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 08 dec 2019, 08:13

tomgtr schreef: 07 dec 2019, 22:31 Net 1e helft gezien en beloofd dat we 2e helft ook samen gaan kijken maar moeite om hem toch niet stiekem uit te kijken.
Gaat dit over Ajax-Willem II :wink:

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door RJL86 » 08 dec 2019, 10:39

tomgtr schreef: 07 dec 2019, 22:31 Net 1e helft gezien en beloofd dat we 2e helft ook samen gaan kijken maar moeite om hem toch niet stiekem uit te kijken. Briljant. Ik snap echt niet dat je deze film langdradig kan vinden. Prachtig verfilmd, geweldig verteeld, super acteerwerk. Briljant.

Maar goed, RLJ86 noemde ook Once upon a time in Hollywood langdradig en die vond ik ook geweldig. Kennelijk houden we van een ander genre film zeg maar. Zoals mijn opa altijd zei, een wansmaak is ook een smaak. Wie de wansmaak heeft laat ik even in het midden.....
:lol: Ik hou best van een langzame film, maar dit was echt tergend vond ik persoonlijk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door JP » 08 dec 2019, 15:42

Mijn vriendin hangt altijd op Netflix en nu El Dragon kijkende. Ik krijg het verhaal niet mee, alleen zijn er wel af en toe bed scenes en de actrices zien er beslist niet onaardig uit......:love:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 11 dec 2019, 10:13

Gisteravond dus The Irishman gekeken. Aangezien we soms nog wel eens een aantal afleveringen van een (Netflix)serie bingwatches viel me die >3 uur wel mee:)

200 miljoen dollar heeft dit gekost (?), met name de verjonging SFX van De Niro, Pesci en Pacino.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 11 dec 2019, 11:32

Jumanji Next Level 3D maandagavond naartoe geweest. 2017 deel was al 'leuk' bedacht en best origineel achtig en de 2019 versie heeft dat ook wel. Prachtige sfx en leuk acteerwerk (met name accenten wisselen als de acteurs iemand anders worden, man wordt vrouwspersonage en andersom, dan herken je de klasse wel), minder niemendalletje dan ik dacht , ook de scene met de touwbruggen is visueel en fantasiebeleving en qua originaliteit best weergaloos vond ik. Grootst opgeztte film qua objecten en gedoe, veel grootster dan je eigenlijk denkt en verwacht.

En ik hoop dat er 'n deel III komt.
Een 8
Ik hoop ook dat er 'n echte videogame van komt.

Oh ja als zij er niet in had gezeten had ik de film een 8.5 gegeven.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Arthur » 11 dec 2019, 12:49

Ze kan je niet bekoren?
Ergens komende weken ga ik ook naar deze film toe met vrouw en kids... Die van 2017 ook gezien, ‘moest’ toen mee. Viel me uiteindelijk niet tegen, dus deze wil ik ook wel ff zien :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door JP » 11 dec 2019, 12:50

Voor alleen die rooie ging ik niet in een donkere kamer zitten met de vriendin.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 12 dec 2019, 07:20

Arthur schreef: 11 dec 2019, 12:49 Ze kan je niet bekoren?
Ergens komende weken ga ik ook naar deze film toe met vrouw en kids... Die van 2017 ook gezien, ‘moest’ toen mee. Viel me uiteindelijk niet tegen, dus deze wil ik ook wel ff zien :)
Ze leidde teveel af man. :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Arthur » 12 dec 2019, 08:21

:P

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Tom » 12 dec 2019, 09:28

Gister naar Le Mans geweest.
Ik vond 'm gaaf! Blijft natuurlijk Hollywood maar daar stoor ik me niet zo aan.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Rocketmonkey » 12 dec 2019, 09:42

Tom schreef: 12 dec 2019, 09:28 Gister naar Le Mans geweest.
Ik vond 'm gaaf! Blijft natuurlijk Hollywood maar daar stoor ik me niet zo aan.
Ik vond 'm een 8.
Maar Rush vind ik nog steeds een 9.5 :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], dave van marion, Eric Z, Gert-jan, Nivek, Robbert92, Rogerb, Thomasss, TLRS, tomgtr en 154 gasten