Light Car Company, Rocket

Dit is ons algemene autoforum.
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 10 dec 2019, 10:59

Ja als je zelf de physics niet snapt kom je in een vicieuze cirkel terecht en iets wat niet klopt kun je een ander ook niet duidelijk maken.
Tip: Ipv te 'investeren' in lichte koplampen en dergelijke, investeer eens in 'jezelf' in 'n trackday of iets in die richting. Dan zal het je allemaal wat duidelijker worden wat jouw auto opeens vaak wél, maar ook opeens nét níet kan tov die zogenaamde boten die je daar ook wel ziet.


:beer:

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Elise » 10 dec 2019, 11:11

Rocketmonkey (koen) hier op het forum is de oude eigenaar van die oranje met Balkellende achterin.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 10 dec 2019, 11:31

Jan Pietersz Koen? Alles valt nu op z'n plek:))))

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 10 dec 2019, 13:50

380 kilo ga ik niet halen met het vijfje, hoop onder 700

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 10 dec 2019, 14:32

Elise schreef: 10 dec 2019, 11:11 Rocketmonkey (koen) hier op het forum is de oude eigenaar van die oranje met Balkellende achterin.
Nee, Koen heeft 'm destijds van mij overgenomen, ik heb 'm uit de UK gehaald en op kenteken gezet. Nr. 29 van de 38, voor zover ik weet ik de enige die ooit op het Europese vasteland geregistreerd is geweest en inmiddels weer terug in de UK. Voor veel geld gekocht door rijke Engelse autobloggers geloof ik (heb er jaar terug ofzo eens een filmpje van gezien).

Heb 'm vrij snel weer weggedaan om 2 redenen:

1.
Idd echt TE licht, m.n. in de neus, eigenlijk in alle omstandigheden die afwijken van een goed onderhouden circuit bij ideale weerstomstandigheden (lees: de openbare weg in NL). Je ziet de voorwielen bewegen, maar je voelt er letterlijk niks bij, net een videogame... Testers destijds waren lyrisch, reden waarom het jarenlang mijn droomauto was, maar meeste tests waren feitelijk een paar kilometer onder prima omstandigheden (teruggelezen ZONDER roze bril). Maar op papier stond het dus idd geweldig: +10.000 rpm, centrale zitpositie, superlicht, ontworpen door de geestelijk vader van de McLaren F1... Realiteit was echter dat een 2 x zo 'zware' Elise S1 in the real world vele malen fijner (communicatiever) is, dus ben daar toen snel weer terug naartoe gegaan (+ een nieuwe Ducati van het wisselgeld :) )

2.
Ontzettend fragiele techniek, m.n. het diff dat uniek voor de auto is en waarvoor je niet even bij de garage op de hoek terecht kon (understatement)...

Desalniettemin geen spijt, alleen alleen al om de ervaring. En omdat ik er ongeschonden uitgekomen ben, zowel fysiek als financieel. Hoewel Koen jaren later volgens mij nog een "iets" betere deal gemaakt heeft...

En testrit gezeten achter de Engelse verkoper, met 200+ op semislicks op vochtige en herfstachtige Engelse landweggetjes met hele dikke bomen aan weerskanten is nog steeds de engste 'autorit' die ik ooit gemaakt heb...

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Tom » 10 dec 2019, 14:44

Mooi (en uniek) dat je je ervaring hier deelt!

Te licht lijkt mij ook raar. Eerder dat het ontwerp van de auto steken laat vallen (of teveel op glad circuit afgesteld), maar op openbare weg geen goede balans qua gewicht, onderstel set-up, banden etc.?

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 10 dec 2019, 15:00

Elise schreef: 10 dec 2019, 11:11 Rocketmonkey (koen) hier op het forum is de oude eigenaar van die oranje met Balkellende achterin.
EDIT: kort samengevat was het dus idd een bak ellende achterin ;)

@Tom: zowel banden als onderstel waren al een serieuze upgrade t.o.v. standaard (sticky Yoko's en custom-made Öhlins), maar dat maakte 'm in de verste verte nog niet zo communicatief als een Elise... In dit topic al aangehaalde classic 911 heb ik overigens ook een aantal jaar gehad, maar ook daarmee vergeleken tilt de Rocket 'licht in de neus' echt naar een nieuwe dimensie :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 10 dec 2019, 15:02

Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 14:32 [1.
Idd echt TE licht, m.n. in de neus, eigenlijk in alle omstandigheden die afwijken van een goed onderhouden circuit bij ideale weerstomstandigheden (lees: de openbare weg in NL). Je ziet de voorwielen bewegen, maar je voelt er letterlijk niks bij, net een videogame... Testers destijds waren lyrisch, reden waarom het jarenlang mijn droomauto was, maar meeste tests waren feitelijk een paar kilometer onder prima omstandigheden (teruggelezen ZONDER roze bril). Maar op papier stond het dus idd geweldig: +10.000 rpm, centrale zitpositie, superlicht, ontworpen door de geestelijk vader van de McLaren F1... Realiteit was echter dat een 2 x zo 'zware' Elise S1 in the real world vele malen fijner (communicatiever) is, dus ben daar toen snel weer terug naartoe gegaan (+ een nieuwe Ducati van het wisselgeld :) )
Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 15:00 In dit topic al aangehaalde classic 911 heb ik overigens ook een aantal jaar gehad, maar ook daarmee vergeleken tilt de Rocket 'licht in de neus' echt naar een nieuwe dimensie :)
Dank voor de toelichting, heb ik Catchpole's verhaal idd goed begrepen. :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 10 dec 2019, 15:06

Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 15:00
Elise schreef: 10 dec 2019, 11:11 Rocketmonkey (koen) hier op het forum is de oude eigenaar van die oranje met Balkellende achterin.
EDIT: kort samengevat was het dus idd een bak ellende achterin ;)

@Tom: zowel banden als onderstel waren al een serieuze upgrade t.o.v. standaard (sticky Yoko's en custom-made Öhlins), maar dat maakte 'm in de verste verte nog niet zo communicatief als een Elise... In dit topic al aangehaalde classic 911 heb ik overigens ook een aantal jaar gehad, maar ook daarmee vergeleken tilt de Rocket 'licht in de neus' echt naar een nieuwe dimensie :)
Dan heb je nog nooit een Alpine 501 gereden bij 250 km/h lijkt het alsof je voorwielen zweven, dat houdt het een beetje spannend😂

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door tomgtr » 10 dec 2019, 15:07

Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 15:00
Elise schreef: 10 dec 2019, 11:11 Rocketmonkey (koen) hier op het forum is de oude eigenaar van die oranje met Balkellende achterin.
EDIT: kort samengevat was het dus idd een bak ellende achterin ;)

@Tom: zowel banden als onderstel waren al een serieuze upgrade t.o.v. standaard (sticky Yoko's en custom-made Öhlins), maar dat maakte 'm in de verste verte nog niet zo communicatief als een Elise... In dit topic al aangehaalde classic 911 heb ik overigens ook een aantal jaar gehad, maar ook daarmee vergeleken tilt de Rocket 'licht in de neus' echt naar een nieuwe dimensie :)
Super om gehad te hebben en inderdaad om na te kunnen vertellen. Mooi verhaal. Dank daarvoor.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 10 dec 2019, 15:08

Robin schreef: 10 dec 2019, 15:02 Dank voor de toelichting, heb ik Catchpole's verhaal idd goed begrepen. :tooth:
Idd :) Ik zweer tegenwoordig niet voor nix bij een lekkere loodzware N55 in het vooronder ;)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 10 dec 2019, 15:13

Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 15:08
Robin schreef: 10 dec 2019, 15:02 Dank voor de toelichting, heb ik Catchpole's verhaal idd goed begrepen. :tooth:
Idd :) Ik zweer tegenwoordig niet voor nix bij een lekkere loodzware N55 in het vooronder ;)
Denk aan je geloofwaardigheid :D

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door allen » 10 dec 2019, 16:33

Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 15:00
Elise schreef: 10 dec 2019, 11:11 Rocketmonkey (koen) hier op het forum is de oude eigenaar van die oranje met Balkellende achterin.
EDIT: kort samengevat was het dus idd een bak ellende achterin ;)

@Tom: zowel banden als onderstel waren al een serieuze upgrade t.o.v. standaard (sticky Yoko's en custom-made Öhlins), maar dat maakte 'm in de verste verte nog niet zo communicatief als een Elise... In dit topic al aangehaalde classic 911 heb ik overigens ook een aantal jaar gehad, maar ook daarmee vergeleken tilt de Rocket 'licht in de neus' echt naar een nieuwe dimensie :)
Is dat wellicht deze dan?

https://www.youtube.com/watch?v=x_KLRihLdq8&t=449s

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Tom » 10 dec 2019, 16:37

Geloof wel dat die neus te licht is, maar dat ligt toch aan het ontwerp en niet het lage gewicht an sich. Met die redenering zouden karts ook kut zijn :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 10 dec 2019, 16:41

Een kart heeft met koude banden/koud asfalt bijvoorbeeld de neiging als 'n gek te ondersturen ook mede te wijten aan de spool axle ('100% sper')

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 10 dec 2019, 16:48

Ja, dat was 'm! Koen heeft 'm in dat McLaren papaya orange laten spuiten (maar dan wel zonder antraciete velgen die er op de F1 zo mooi bij staan en met een vloekend rood buizenframe :hmmm: ). Zelf wilde ik 'm wat klassieker: racing green non-metallic met zwarte wielen, rood frame / rode roll-over hoop / rood stoeltje en rode stuurrand, met een aan de voorkant breed uitlopende streep in NL kenteken-geel in het midden, waar de kentekensticker dus mooi optisch in zou wegvallen. Maar dat is er dus nooit van gekomen :)

@Luco: helaas nog nooit in een Alpine gereden, maar heb ik ook een erg groot zwak voor, voor alle generaties eigenlijk :)

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Elise » 10 dec 2019, 17:52

Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 14:32
Elise schreef: 10 dec 2019, 11:11 Rocketmonkey (koen) hier op het forum is de oude eigenaar van die oranje met Balkellende achterin.
Nee, Koen heeft 'm destijds van mij overgenomen
Excuus, ik dacht Elise + Rocket dus rocketmonkey = Koen :bag:
Assumption is the mother of all fuck-ups :duck:

Sorry :bloemetje:

Blijft wel een onwijs gave kar :thumbup:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Downforce Hans » 10 dec 2019, 18:06

Robin schreef: 10 dec 2019, 10:59 Ja als je zelf de physics niet snapt kom je in een vicieuze cirkel terecht en iets wat niet klopt kun je een ander ook niet duidelijk maken.
Tip: Ipv te 'investeren' in lichte koplampen en dergelijke, investeer eens in 'jezelf' in 'n trackday of iets in die richting. Dan zal het je allemaal wat duidelijker worden wat jouw auto opeens vaak wél, maar ook opeens nét níet kan tov die zogenaamde boten die je daar ook wel ziet.


:beer:
Je slaat de plank een beetje mis met die tip van jou Robin........ Misschien dat je er weinig over leest maar ik denk dat Allen meer track-day`s heeft gereden dan dat jij hebt gedaan. Wat dat betreft doet hij niks voor jou onder maar heeft hij meer ervaring met auto`s die dicht tegen een racer aan zitten dan jij in welke BMW dan ook. (gezien het gewicht van die M boten). :wink: :beer:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Opa » 10 dec 2019, 18:43

Luco schreef: 10 dec 2019, 15:06 Dan heb je nog nooit een Alpine 501 gereden bij 250 km/h lijkt het alsof je voorwielen zweven, dat houdt het een beetje spannend😂
Ik heb zelf een A310 gehad, maar ook weleens een paar uur in een V6 Turbo gereden en ik vond dat lichte gevoel nog wel meevallen....met de A310 regelmatig de 235km/h aangetikt en met de V6 turbo ook twee keer de 260km/h op de teller gehaald, gaf in beide gevallen geen probleem.

Ik heb ook weleens een uurtje in een Ferrari 348 GTB mogen sturen, maar die had wel een paar balen zand in het vooronder nodig, wat een onding vond ik dat, de Impreza die ik toendertijd zelf reed stuurde veel fijner.
Alleen dat geluid van die Ferrari, dat is wel verslavend en kan geen Impreza tegenop. :D

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 10 dec 2019, 18:51

Downforce Hans schreef: 10 dec 2019, 18:06
Robin schreef: 10 dec 2019, 10:59 Ja als je zelf de physics niet snapt kom je in een vicieuze cirkel terecht en iets wat niet klopt kun je een ander ook niet duidelijk maken.
Tip: Ipv te 'investeren' in lichte koplampen en dergelijke, investeer eens in 'jezelf' in 'n trackday of iets in die richting. Dan zal het je allemaal wat duidelijker worden wat jouw auto opeens vaak wél, maar ook opeens nét níet kan tov die zogenaamde boten die je daar ook wel ziet.


:beer:
Je slaat de plank een beetje mis met die tip van jou Robin........ Misschien dat je er weinig over leest maar ik denk dat Allen meer track-day`s heeft gereden dan dat jij hebt gedaan. Wat dat betreft doet hij niks voor jou onder maar heeft hij meer ervaring met auto`s die dicht tegen een racer aan zitten dan jij in welke BMW dan ook. (gezien het gewicht van die M boten). :wink: :beer:
Dat denk jij, jij denkt wel meer.En dat klopt ook niet altijd. :beer: (Filmpje Zandvoort Subaru met/van Opa?) dus....laat maar Hans ok?

En dan heeft Allen er weinig van opgestoken blijkbaar, meer oefenen? :P


Ik sla iig de plank niet een beetje mis betr de lichtheid op de neus van de Rocket. :headbang: :clap:

Veel smileys ik weet 't, maar gewoon omdat 't kan en ik geen gedoe wil terwijl ik wel 'n punt heb.

Trouwens Allen kan zich altijd prima zelf verdedigen en heel vaak met 'm eens, maar nu had ie 't even mis. Klaar is niet erg. :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Downforce Hans » 10 dec 2019, 19:52

Ik ga er maar niet verder op in Robin, anders kan je vanavond weer niet slapen....... :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 10 dec 2019, 20:17

Opa schreef: 10 dec 2019, 18:43
Luco schreef: 10 dec 2019, 15:06 Dan heb je nog nooit een Alpine 501 gereden bij 250 km/h lijkt het alsof je voorwielen zweven, dat houdt het een beetje spannend😂
Ik heb zelf een A310 gehad, maar ook weleens een paar uur in een V6 Turbo gereden en ik vond dat lichte gevoel nog wel meevallen....met de A310 regelmatig de 235km/h aangetikt en met de V6 turbo ook twee keer de 260km/h op de teller gehaald, gaf in beide gevallen geen probleem.

Ik heb ook weleens een uurtje in een Ferrari 348 GTB mogen sturen, maar die had wel een paar balen zand in het vooronder nodig, wat een onding vond ik dat, de Impreza die ik toendertijd zelf reed stuurde veel fijner.
Alleen dat geluid van die Ferrari, dat is wel verslavend en kan geen Impreza tegenop. :D
Zo zie je maar dat ervaringen heel erg kunnen verschillen, ik vnd hem heel erg licht op de neus bij hogere snelheden.
Hoop dat het stukken beter is met het nieuwe onderstel, nu zijn ze ook gevoelig op de neus als de achterophangingsrubbers minder worden, dus dat kan ook een oorzaak geweest zijn.
Ik wilde toen de Alpine inruilen op een Mondial, ben er na de proefrit heel hard bij weggerend.

@Rocketmonkey, als de Alpine klaar is ben je welkom.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Opa » 10 dec 2019, 21:57

Robin schreef: 10 dec 2019, 18:51 Dat denk jij, jij denkt wel meer.En dat klopt ook niet altijd. :beer: (Filmpje Zandvoort Subaru met/van Opa?)
Klopt helemaal dat het niet klopte wat ie daar zei/dacht. :tooth:

Luco schreef: 10 dec 2019, 20:17 Zo zie je maar dat ervaringen heel erg kunnen verschillen, ik vnd hem heel erg licht op de neus bij hogere snelheden.
Hoop dat het stukken beter is met het nieuwe onderstel, nu zijn ze ook gevoelig op de neus als de achterophangingsrubbers minder worden, dus dat kan ook een oorzaak geweest zijn.
Die V6 Turbo waar ik toen in reed was nog bijna nieuw, was een demo-auto en ik had een uitnodiging van Renault Nederland gehad om daar een proefrit mee te maken, volgens mij reed er toen nog geen één in Nederland rond, je kon ze bestellen en dan ging je op een wachtlijst dacht ik.
Ik kreeg de auto met een volle tank benzine mee en mocht een uur of 2 weg blijven. :D
Maar is natuurlijk ook alweer knap lang geleden, ergens rond 1984/85 dacht ik.
Toen was het nog niet zo druk op de Nederlandse snelwegen en kon ik bij Schiphol op de A4 de 260 km/h aantikken en op de terugweg op de A20 tussen Maasdijk en Vlaardingen haalde ik dat nog een keer. :df:

Vanaf de F355 schijnt het dat die Ferrari's een stuk beter zijn geworden qua wegligging en zo, maar die modellen heb ik nooit in gereden. :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door allen » 11 dec 2019, 08:31

Ik ben je even kwijt Robin. Het is logisch dat de wagen om z’n concept anders stuurt. Insteek van mijn verhaal is dat ik de wielen (met name de voorzijde) te groot vind. Een wagen stuurt slecht als je banden niet op werktemperatuur krijgt. Dan kun je je schermen met physics en namen of voor 12-15k een oude Westfield of ander lichtgewichtje zoeken en met bandenmaten experimenteren. Die dingen kosten niet veel en verkoop je daarna makkelijk zonder verlies door. Hebben we het daarna met een bak koffie over of er nu fietsbanden onder zitten of dat groter nogsteeds altijd beter is in jouw boekje. Bij mij weegt een velg / band combi voor 6,5 kilo. Ongeveer wat een 15” velg woog zonder band. Doe dat x2 en het extra gewicht onzinnig grote remmen. Als je dat op mijn boot merkt, merk je het zeker op een wagen van 380 kilo. Wil je al extra gewicht kun je beter een zak aardappelen in de Rocket gooien. Als je dat voelt. Dat downforce gebeuren wil ik ergens helemaal niet op reageren maar daar heb je op binnenwegsnelheden geen ene f*ck aan. Maw, moet uit het onderstel en de banden komen.
Die binnenwegen zijn dan ook ongeveer het enige waar je met die wagen moet willen komen.

Verder 100% eens met Tom. Als die wagen echt 100% gevoelloos blijft is het gewoon een kutontwerp. Doet niets af aan het feit dat “te licht” niet bestaat. Maar dit is echt het laatste wat ik erover kwijt wil voordat ik teveel jeuk krijg en met zoiets ga experimenteren.
Moest je nog even serieus willen ingaan op m’n koplampen... Sorry voor m’n flauwe grap dan. Iets met apk afkeur. De rest was wel aardig serieus.
Nu tijd voor koffie zodat ik kan overdenken waarom ik alsnog heb gereageerd.
Hans, heb je de rekening al verstuurd? :beer:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 11 dec 2019, 08:48

Dit verhaal Allen.

Ik wil niet groter=beter, maar lees hieronder even.



Robin schreef: 10 dec 2019, 15:02
Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 14:32 [1.
Idd echt TE licht, m.n. in de neus, eigenlijk in alle omstandigheden die afwijken van een goed onderhouden circuit bij ideale weerstomstandigheden (lees: de openbare weg in NL). Je ziet de voorwielen bewegen, maar je voelt er letterlijk niks bij, net een videogame... Testers destijds waren lyrisch, reden waarom het jarenlang mijn droomauto was, maar meeste tests waren feitelijk een paar kilometer onder prima omstandigheden (teruggelezen ZONDER roze bril). Maar op papier stond het dus idd geweldig: +10.000 rpm, centrale zitpositie, superlicht, ontworpen door de geestelijk vader van de McLaren F1... Realiteit was echter dat een 2 x zo 'zware' Elise S1 in the real world vele malen fijner (communicatiever) is, dus ben daar toen snel weer terug naartoe gegaan (+ een nieuwe Ducati van het wisselgeld :) )
Rocketmonkey schreef: 10 dec 2019, 15:00 In dit topic al aangehaalde classic 911 heb ik overigens ook een aantal jaar gehad, maar ook daarmee vergeleken tilt de Rocket 'licht in de neus' echt naar een nieuwe dimensie :)
Dank voor de toelichting, heb ik Catchpole's verhaal idd goed begrepen. :tooth:

Hoe ik dat op zou willen lossen? Met bijv downforce plus bredere banden (vooral vóór). Ik ben géén Gordon Murray, en daardoor wordt 't ontwerp niet wat zij in gedachten hadden.
En ik weet van onafgeveerde massa. Dus dat kun je er altijd bijhalen, maar ik weet ook van lichtheid op de neus bij auto's met middenmotor/heckmotor. Deze auto heeft te veel lichtheid op de neus. Door de boel nog lichter te maken aan de voorkant los je dat echt niet op.

Verder neem ik Hans' privebericht voor kennisgeving aan en ben blij dat je toch even reageerde, nog steeds heb ik 't idee dat je 'het licht op de neus probleem' van de Rocket niet wil zien/geloven. Het ontwerp heeft z'n flaws, laten we 't daar maar op houden.
Wel mee eens dat het originele ontwerp intact houdende, je met onderstel en banden (en misschien een 20kg 'dode 'massa op de neus) een end komt.
EDIT: Maar dan had die eigenaar en andere Rocket owners dat allang zelf gedaan kortom design flaw, zo zie ik 't nu.

Ik denk dat Opa straks nog wel even z'n zegje gaat doen betr Hans z'n rijkunsten:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bram, erwin20vt, jos_br, Richardt. en 122 gasten