Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 22 nov 2019, 14:14

Deze week heb ik de Alpe du Zwift nogmaal gereden en een mooie PR gereden -8:29

Afbeelding

In de bochten wanneer de % daalt flink aanzetten om de snelheid er in te houden en een lekkere techno liveset op 130BPM om een goede cadans vast te houden.
Gisteren heb ik benen gedaan in de gym dus er moet meer inzetten wanneer ik uitgerust ben. Er is hoop!
Nu nog 3 keer de Alpe du Zwift voor die achievement unlock en de 42K van de Everest challenge voor die Tron bike.

k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door k33z » 22 nov 2019, 14:46

Afbeelding werkt niet bij mij.

Vorig week ook weer eens Alpe du Zwift opgereden, geen PR maar contant tempo van 3,5w/kg. Kwam dacht ik ergens in de 56/57 minuten uit.

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 22 nov 2019, 15:52

De afbeelding moet zichtbaar zijn, vreemd.

k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door k33z » 22 nov 2019, 18:54

Ja, werkt nu gewoon. Zal wel met een blokkade op werk te maken hebben.

Volgens mij zat ik op 260W met een tijd van 57 minuten. Zal wel met gewicht te maken hebben dan (77kg).

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gisae » 24 nov 2019, 11:00

Gijzert schreef: 16 nov 2019, 19:00 Sow... Ziet er slecht uit. Wat zegt je fietsenboer?
Alles vervangen onder garantie?
Volgende week de fiets weer ophalen. De fietsenmaker vond het erg bijzonder dat het zo snel al versleten was. Er is een nieuwe CDN op gezet. Mocht deze weer zo snel slijten (wat ik wel verwacht) dan ligt er intussen een CDX klaar.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 24 nov 2019, 15:58

Gisae schreef: 24 nov 2019, 11:00
Gijzert schreef: 16 nov 2019, 19:00 Sow... Ziet er slecht uit. Wat zegt je fietsenboer?
Alles vervangen onder garantie?
Volgende week de fiets weer ophalen. De fietsenmaker vond het erg bijzonder dat het zo snel al versleten was. Er is een nieuwe CDN op gezet. Mocht deze weer zo snel slijten (wat ik wel verwacht) dan ligt er intussen een CDX klaar.
Goed geregeld.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 03 dec 2019, 16:26

Ik speel een beetje met het idee om mijn fiets te verkopen. Momenteel heb ik superweinig tijd en er komen hoogstwaarschijnlijk qua werk wat positieve dingetjes aan, waardoor ik nog minder tijd ga krijgen, maar de keerzijde is dat dit echt mijn droomfiets is. Hij staat echter stof te happen en daar heb ik een hekel aan.

Specs:
2016 Cannondale CAAD12 (acid red)
frame maat: 56cm
Sram ETAP
Fizik Arione R5 zadel
FSA carbon bars
Edco Umbrial ProSport carbon velgen 46mm
PraxisWorks kettingbladen

Er zit werkelijk geen kras op, dus alles, inclusief velgen is werkelijk zo goed als nieuw. Etap schakelt echt fantastisch.

Qua prijs zat ik te denken aan EUR 2600, wat me redelijk gangbaar lijkt. Lastig om er een specifiek bedrag op te zetten, omdat je deze opbouw niet zo vaak ziet. Ik zet hem niet op marktplaats, want geen zin in actieve verkoop. Houden is ook prima.

Geen idee of er hier iemand voor een fiets aan het kijken is, maar het valt te proberen. Het plan is om tzt weer iets terug te kopen, maar dat zal afhangen van de toekomst.

Ik heb even geen fatsoenlijke foto, alleen deze...

Afbeelding

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 03 dec 2019, 17:40

Mooie fiets. Lastige handel zonder disc.

Beros
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Beros » 04 dec 2019, 00:44

Gisae schreef: 24 nov 2019, 11:00
Gijzert schreef: 16 nov 2019, 19:00 Sow... Ziet er slecht uit. Wat zegt je fietsenboer?
Alles vervangen onder garantie?
Volgende week de fiets weer ophalen. De fietsenmaker vond het erg bijzonder dat het zo snel al versleten was. Er is een nieuwe CDN op gezet. Mocht deze weer zo snel slijten (wat ik wel verwacht) dan ligt er intussen een CDX klaar.
Die plastic tandwielen zijn echt een verkeerde inschatting van Gates, dat is ook de reden dat nu ook bij veel fietsen met de goedkopere CDN riem achter een metalen tandwiel wordt gemonteerd, zoals ook bij het huidige model van jouw Cube. Als de fietsenmaker doet alsof hij hier nog nooit van gehoord heeft dan liegt hij of hij verstaat z'n vak niet, wat puttend uit mijn eigen ervaring met fietsenmakers allebei heel goed zou kunnen.
///Joost schreef: 03 dec 2019, 16:26 Ik speel een beetje met het idee om mijn fiets te verkopen. Momenteel heb ik superweinig tijd en er komen hoogstwaarschijnlijk qua werk wat positieve dingetjes aan, waardoor ik nog minder tijd ga krijgen, maar de keerzijde is dat dit echt mijn droomfiets is. Hij staat echter stof te happen en daar heb ik een hekel aan.

Specs:
2016 Cannondale CAAD12 (acid red)
frame maat: 56cm
Sram ETAP
Fizik Arione R5 zadel
FSA carbon bars
Edco Umbrial ProSport carbon velgen 46mm
PraxisWorks kettingbladen

Er zit werkelijk geen kras op, dus alles, inclusief velgen is werkelijk zo goed als nieuw. Etap schakelt echt fantastisch.

Qua prijs zat ik te denken aan EUR 2600, wat me redelijk gangbaar lijkt. Lastig om er een specifiek bedrag op te zetten, omdat je deze opbouw niet zo vaak ziet. Ik zet hem niet op marktplaats, want geen zin in actieve verkoop. Houden is ook prima.

Geen idee of er hier iemand voor een fiets aan het kijken is, maar het valt te proberen. Het plan is om tzt weer iets terug te kopen, maar dat zal afhangen van de toekomst.

Ik heb even geen fatsoenlijke foto, alleen deze...

Afbeelding
Prachtige fiets en met smaak opgebouwd. Maar ik vrees dat je geen € 2000,- kunt krijgen voor een fiets met een aluminium massaproductieframe.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 04 dec 2019, 09:44

Gijzert schreef: 03 dec 2019, 17:40 Mooie fiets. Lastige handel zonder disc.
Ja klopt, ik vind velgremmen nog steeds een pre in het vlakke Nederland. Maar het is inderdaad zo dat de meesten nu voor schijven kiezen. Waarom is mij nog steeds een raadsel.

Beros schreef: 04 dec 2019, 00:44
Prachtige fiets en met smaak opgebouwd. Maar ik vrees dat je geen € 2000,- kunt krijgen voor een fiets met een aluminium massaproductieframe.
Geen idee, CAAD frames zijn wel een klasse apart hoor in de aluminati wereld. Een Schlagtfest levert waarschijnlijk het meeste op, zeker vanwege Etap en de Edco carbon velgen, maar dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen. Dan houd ik hem liever en bewaar ik 'm voor als ik meer tijd krijg. Daar zal het wel op uitdraaien. :tooth:

Beros
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Beros » 04 dec 2019, 13:46

///Joost schreef: 04 dec 2019, 09:44 Ja klopt, ik vind velgremmen nog steeds een pre in het vlakke Nederland. Maar het is inderdaad zo dat de meesten nu voor schijven kiezen. Waarom is mij nog steeds een raadsel.
Ja inderdaad, schijfremmen op wegfietsen in Nederland slaat welbeschouwd nergens op. En zelfs in de bergen is er niet veel mis met velgremmen, tenzij je per se met carbon velgen wilt rijden, maar de mensen laten zich graag wat aanpraten geholpen door een goede marketing. Bij mtb/cx/gravel is het een ander verhaal en hebben schijfremmen relatief meer voordelen. Zelf heb ik desondanks niet zo lang geleden nog een nieuw stalen Ritchey frame opgebouwd met cantilevers. :hosanna: Ik beleef daar echter geen moderne backpacking- of gravelreetavonturen mee, maar rij er gewoon ouderwets mee door veld en bos in NL en na afloop ga ik gewoon thuis douchen en geen burgers eten in het bos.
///Joost schreef: 04 dec 2019, 09:44 Geen idee, CAAD frames zijn wel een klasse apart hoor in de aluminati wereld. Een Schlagtfest levert waarschijnlijk het meeste op, zeker vanwege Etap en de Edco carbon velgen, maar dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen. Dan houd ik hem liever en bewaar ik 'm voor als ik meer tijd krijg. Daar zal het wel op uitdraaien. :tooth:
De kwaliteit van het frame is ontegenzeggelijk. Ik heb zelf ook vele jaren 2 alu Cannondales, weliswaar oudere types maar zijn echt fijne frames. Behalve dat ze tijdloos ontworpen zijn en goede rij-eigenschappen hebben, is ook de kwaliteit van de lak beter dan bij veel andere, goedkopere, frames. Ik denk inderdaad dat in onderdelen verkopen meer oplevert. Of eventueel een andere groepset en wielen monteren.

Gebruikersavatar
nicky_jansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2019, 03:27
Auto: bmw
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door nicky_jansen » 04 dec 2019, 14:43

racen is gevaarlijk jongens. blijf Veilig ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Arthur » 04 dec 2019, 14:44

je vergeet haha. ;)

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 04 dec 2019, 19:03

Beros schreef: 04 dec 2019, 13:46
///Joost schreef: 04 dec 2019, 09:44 Ja klopt, ik vind velgremmen nog steeds een pre in het vlakke Nederland. Maar het is inderdaad zo dat de meesten nu voor schijven kiezen. Waarom is mij nog steeds een raadsel.
Ja inderdaad, schijfremmen op wegfietsen in Nederland slaat welbeschouwd nergens op. En zelfs in de bergen is er niet veel mis met velgremmen, tenzij je per se met carbon velgen wilt rijden, maar de mensen laten zich graag wat aanpraten geholpen door een goede marketing. Bij mtb/cx/gravel is het een ander verhaal en hebben schijfremmen relatief meer voordelen. Zelf heb ik desondanks niet zo lang geleden nog een nieuw stalen Ritchey frame opgebouwd met cantilevers. :hosanna: Ik beleef daar echter geen moderne backpacking- of gravelreetavonturen mee, maar rij er gewoon ouderwets mee door veld en bos in NL en na afloop ga ik gewoon thuis douchen en geen burgers eten in het bos.
///Joost schreef: 04 dec 2019, 09:44 Geen idee, CAAD frames zijn wel een klasse apart hoor in de aluminati wereld. Een Schlagtfest levert waarschijnlijk het meeste op, zeker vanwege Etap en de Edco carbon velgen, maar dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen. Dan houd ik hem liever en bewaar ik 'm voor als ik meer tijd krijg. Daar zal het wel op uitdraaien. :tooth:
De kwaliteit van het frame is ontegenzeggelijk. Ik heb zelf ook vele jaren 2 alu Cannondales, weliswaar oudere types maar zijn echt fijne frames. Behalve dat ze tijdloos ontworpen zijn en goede rij-eigenschappen hebben, is ook de kwaliteit van de lak beter dan bij veel andere, goedkopere, frames. Ik denk inderdaad dat in onderdelen verkopen meer oplevert. Of eventueel een andere groepset en wielen monteren.
Een M2 is niet beter dan een 1M en toch stappen ze allemaal over. Alle carbon fietsen zijn dan ook onzin natuurlijk. Gezien we geen wedstrijden fietsen.

Beros
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Beros » 04 dec 2019, 23:58

Als ik even bij de BMW-analogieën blijf, dan is overstappen van velgremmen op schijfremmen in mijn optiek beter vergelijkbaar met het inruilen van je M140i op een X2 M35i. Die laatste is conform de laatste trend, veiliger, meer foolproof, maar ook zwaarder en zijwindgevoeliger (een onderbelicht nadeel van een remschijf in je voorwiel). De X2 zou je wat eerder inzetten voor offroading en de M140i voor de straat ;)

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gisae » 05 dec 2019, 07:14

Gisae schreef: 24 nov 2019, 11:00
Gijzert schreef: 16 nov 2019, 19:00 Sow... Ziet er slecht uit. Wat zegt je fietsenboer?
Alles vervangen onder garantie?
Volgende week de fiets weer ophalen. De fietsenmaker vond het erg bijzonder dat het zo snel al versleten was. Er is een nieuwe CDN op gezet. Mocht deze weer zo snel slijten (wat ik wel verwacht) dan ligt er intussen een CDX klaar.
Fiets intussen opgehaald en direct naar een andere fietsenmaker mogen brengen. 😡

Uiteindelijk staat er CDN op de bon maar is er een metalen CDX in gezet. Wat ook het enige pluspunt is. Versnellingskabel was niet vastgezet, achterwiel niet goed gemonteerd en riem niet op correcte spanning. 20km naar huis fietsen met tegenwind in de stromende regen met aardig wat klimmetjes is al niet zo leuk. Als je dan alleen het hoogste verzet hebt omdat de versnellingskabel losgeschoten is... 😡

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 05 dec 2019, 08:54

Beros schreef: 04 dec 2019, 23:58 Als ik even bij de BMW-analogieën blijf, dan is overstappen van velgremmen op schijfremmen in mijn optiek beter vergelijkbaar met het inruilen van je M140i op een X2 M35i. Die laatste is conform de laatste trend, veiliger, meer foolproof, maar ook zwaarder en zijwindgevoeliger (een onderbelicht nadeel van een remschijf in je voorwiel). De X2 zou je wat eerder inzetten voor offroading en de M140i voor de straat ;)
Moah... Wielset 38 / 50 / 64 of 80 hoog maakt een groter verschil hoor.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 05 dec 2019, 09:24

Gisae schreef: 05 dec 2019, 07:14 Fiets intussen opgehaald en direct naar een andere fietsenmaker mogen brengen. 😡
Nou zeg, niets zo vervelend dan dat. Wat een beun. Geen zin om zelf te leren sleutelen? Een fiets is echt geen rocket science en met wat YT filmpjes kom je een heel eind. Dan kun je het ook nog een stuk netter doen dan een fietsenmaker zou doen.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Forza » 05 dec 2019, 09:36

///Joost schreef: 05 dec 2019, 09:24
Gisae schreef: 05 dec 2019, 07:14 Fiets intussen opgehaald en direct naar een andere fietsenmaker mogen brengen. 😡
Nou zeg, niets zo vervelend dan dat. Wat een beun. Geen zin om zelf te leren sleutelen? Een fiets is echt geen rocket science en met wat YT filmpjes kom je een heel eind. Dan kun je het ook nog een stuk netter doen dan een fietsenmaker zou doen.
Dit inderdaad. Van de andere kant, de fiets is zo goed als nieuw met nog lange tijd garantie. Dan moet de fietsenmaker het goed oplossen.

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gisae » 05 dec 2019, 12:43

///Joost schreef: 05 dec 2019, 09:24
Gisae schreef: 05 dec 2019, 07:14 Fiets intussen opgehaald en direct naar een andere fietsenmaker mogen brengen. 😡
Nou zeg, niets zo vervelend dan dat. Wat een beun. Geen zin om zelf te leren sleutelen? Een fiets is echt geen rocket science en met wat YT filmpjes kom je een heel eind. Dan kun je het ook nog een stuk netter doen dan een fietsenmaker zou doen.
Bij het ophalen van de fiets toen deze nieuw was heb ik al alles na moeten lopen. Remmen waren niet goed afgesteld, spatborden zaten los, bel waren ze vergeten, standaard was niet vastgezet, etc. Ik heb echter geen ervaring met een riem, dus dat laat ik liever door een expert doen. Gelukkig zit die hier in het dorp.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 05 dec 2019, 13:53

Gisae schreef: 05 dec 2019, 12:43
///Joost schreef: 05 dec 2019, 09:24
Gisae schreef: 05 dec 2019, 07:14 Fiets intussen opgehaald en direct naar een andere fietsenmaker mogen brengen. 😡
Nou zeg, niets zo vervelend dan dat. Wat een beun. Geen zin om zelf te leren sleutelen? Een fiets is echt geen rocket science en met wat YT filmpjes kom je een heel eind. Dan kun je het ook nog een stuk netter doen dan een fietsenmaker zou doen.
Bij het ophalen van de fiets toen deze nieuw was heb ik al alles na moeten lopen. Remmen waren niet goed afgesteld, spatborden zaten los, bel waren ze vergeten, standaard was niet vastgezet, etc. Ik heb echter geen ervaring met een riem, dus dat laat ik liever door een expert doen. Gelukkig zit die hier in het dorp.
Hmmm. Standaard fiets hoeft de dealer niet veel aan te doen normaal. Stuur recht of eventueel monteren. Alle bescherming eraf en gaan.
Probleem ligt dan eerder bij Cube zelf lijkt me zo. Die hebben steken laten vallen in het verre oosten.
Kan ook zijn dat dit bij Cube anders is dan bij de andere merken waar ik ervaring mee heb.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 05 dec 2019, 14:18

Nou, het lijkt me toch dat de fietsenmaker voor aflevering toch alles even naloopt. Dat is wel het minste wat ze kunnen doen.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 05 dec 2019, 14:28

Ook waar.

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gisae » 09 dec 2019, 18:05

Gisae schreef: 05 dec 2019, 12:43 Gelukkig zit die hier in het dorp.
Op naar het volgende probleem. De schijfrem. Na hem naar deze fietsenmaker te hebben gebracht heeft de remhendel achter wel erg weinig travel en zit het remblok aan één kant permanent tegen de schijf met enige ruimte van het blok t.o.v. de klauw. Iemand enig idee of dit zo hoort?
Ter referentie, bij de voorrem hebben beide blokken lichte vrijloop t.o.v. de schijf. De remhendel voelt normaal/hard, heeft naar mijn idee normale travel en remmen gaat prima. Dit was voor ik hem weg bracht zowel voor als achter gelijk.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Forza » 09 dec 2019, 18:09

Even de boutjes die de klauw vastzetten aan het frame losdraaien (niet eruit). Hendel inknijpen en tegelijkertijd de boutjes aandraaien, dan centreert de klauw zich ten opzichte van de schijf. Handiger om dit even met z'n 2e te doen.

Vanaf 3 min:


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Eric Z, Robbert92, tomgtr en 176 gasten