Zijn dat van die dingen voor vrouwenbenen?Mike R32 schreef: ↑06 nov 2019, 11:57 Mooie upgrades en filmpje Martijn. Ze zijn vaak in de aanbieding:
https://www.shavesavings.com/scheren/sc ... 7oEALw_wcB
Het grote M235/M135 (occasion) draadje
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
leuk filmpje en natuurlijk toffe kar zo Martijn!
- Scudetto
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 15 sep 2006, 10:51
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik ben hoofdzakelijk een meelezer hier, maar wellicht dat er hier interesse bestaat voor mijn 135i coupe uit 2009.
Een 1 coupe met een fijne twin turbo 6L in combinatie met een handbak. Wat wil je nog meer? Nou, sportstoelen misschien? Stoelverwarming, M performance remmen? Schuif-/kanteldak? Adaptive headlights? Sportpakket of Professionel navi en hifi? Dat komt mooi uit, want het zit er allemaal op. Veel opties dus, en ik rijd er nog altijd met veel plezier mee.
Hij gaat weg omdat de auto wat overtallig wordt door uitbreiding van gezin en ik er nog maar weinig mee rijdt.
Meer informatie in de advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1481081528
maar stel eventuele vragen ook gerust hier of via DM.
Een 1 coupe met een fijne twin turbo 6L in combinatie met een handbak. Wat wil je nog meer? Nou, sportstoelen misschien? Stoelverwarming, M performance remmen? Schuif-/kanteldak? Adaptive headlights? Sportpakket of Professionel navi en hifi? Dat komt mooi uit, want het zit er allemaal op. Veel opties dus, en ik rijd er nog altijd met veel plezier mee.
Hij gaat weg omdat de auto wat overtallig wordt door uitbreiding van gezin en ik er nog maar weinig mee rijdt.
Meer informatie in de advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1481081528
maar stel eventuele vragen ook gerust hier of via DM.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Aangezien de Cayman komend weekend zeer waarschijnlijk verkocht is, kan mijn zoektocht naar een mooie M135i of M235i ook gaan starten. Ik heb geen haast, dus als er pas iets in het voorjaar komt is dat ook geen probleem. Tot die tijd kunnen we ons prima verplaatsen in een Focus wagon en kan ik Panda-punten sparen in de Fiat die ik voor tijdelijk erbij gekocht heb.
Mijn voorkeur gaat denk ik lichtelijk richting een M135 uit ‘14/’15 (met EWG en het facelift interieur). Omdat deze in aanschaf voordeliger is (en er dus meer ruimte overblijft voor aanpassingen) en omdat deze praktischer is (ik gooi er makkelijker mijn fiets achterin). De M235 vind ik daartegen dan weer mooier, maar of me dat de meerprijs en het minder praktische waard is? Daarnaast vind ik het idee van een achterwiel aangedreven hatchback ook wel weer wat hebben.
Een aantal eisen/wensen voor mij:
- RWD (eis)
- Automaat (eis)
- EWG en ook facelift interieur (eis)
- Sper (kan ook achteraf natuurlijk)
- Beter onderstel (kan ook achteraf natuurlijk)
- Navi-prof (eis)
- Niet al te hoge km-stand (echt max 100.000, hoe minder hoe beter)
- Geen schade gehad en zowel interieur als exterieur gewoon in zeer nette staat
- Sluitende historie
- M-performance uitlaatdemper
Wat betreft de m-performance demper kan ik moeilijk inschatten wat voor een verschil dit maakt tov de standaard demper voor de beleving. Iemand ervaring met het verschil tussen die twee?
Ik ben nu natuurlijk de Porsche gewend, vraag me af of de standaard demper dan wellicht te beschaafd gaat zijn voor mij… Maar wat kost zoiets mocht je het nadien nog willen aanpassen? Is natuurlijk niet iets wat je even om de hoek kan vergelijken en ook internet video’s geven niet altijd een reëel beeld/geluid…
Ook wat betreft sper en onderstel, waar moet je op rekenen als je dit achteraf gaat doen? Maakt adaptief / niet-adaptief hierin nog veel uit? Dan kan ik hier rekening mee houden wat ik uit wil geven aan een auto zonder deze opties. Sper zou mijn voorkeur uit gaan naar een origineel M-performance mechanisch sper (os-giken is geweldig, maar ook kostbaar + originele diff kwijt). Onderstel denk ik aan een B16 pss10 of KW v2/3 (iets wat ik makkelijk kan verstellen in ieder geval), eventueel icm camberplates of een modificatie waarmee je iets meer camber krijgt (weet ik nog niet of dat wel nodig is).
En mocht iemand iets te koop hebben of weten wat aan mijn wensen voldoet, dan hoor ik het natuurlijk ook graag!
Mijn voorkeur gaat denk ik lichtelijk richting een M135 uit ‘14/’15 (met EWG en het facelift interieur). Omdat deze in aanschaf voordeliger is (en er dus meer ruimte overblijft voor aanpassingen) en omdat deze praktischer is (ik gooi er makkelijker mijn fiets achterin). De M235 vind ik daartegen dan weer mooier, maar of me dat de meerprijs en het minder praktische waard is? Daarnaast vind ik het idee van een achterwiel aangedreven hatchback ook wel weer wat hebben.
Een aantal eisen/wensen voor mij:
- RWD (eis)
- Automaat (eis)
- EWG en ook facelift interieur (eis)
- Sper (kan ook achteraf natuurlijk)
- Beter onderstel (kan ook achteraf natuurlijk)
- Navi-prof (eis)
- Niet al te hoge km-stand (echt max 100.000, hoe minder hoe beter)
- Geen schade gehad en zowel interieur als exterieur gewoon in zeer nette staat
- Sluitende historie
- M-performance uitlaatdemper
Wat betreft de m-performance demper kan ik moeilijk inschatten wat voor een verschil dit maakt tov de standaard demper voor de beleving. Iemand ervaring met het verschil tussen die twee?
Ik ben nu natuurlijk de Porsche gewend, vraag me af of de standaard demper dan wellicht te beschaafd gaat zijn voor mij… Maar wat kost zoiets mocht je het nadien nog willen aanpassen? Is natuurlijk niet iets wat je even om de hoek kan vergelijken en ook internet video’s geven niet altijd een reëel beeld/geluid…
Ook wat betreft sper en onderstel, waar moet je op rekenen als je dit achteraf gaat doen? Maakt adaptief / niet-adaptief hierin nog veel uit? Dan kan ik hier rekening mee houden wat ik uit wil geven aan een auto zonder deze opties. Sper zou mijn voorkeur uit gaan naar een origineel M-performance mechanisch sper (os-giken is geweldig, maar ook kostbaar + originele diff kwijt). Onderstel denk ik aan een B16 pss10 of KW v2/3 (iets wat ik makkelijk kan verstellen in ieder geval), eventueel icm camberplates of een modificatie waarmee je iets meer camber krijgt (weet ik nog niet of dat wel nodig is).
En mocht iemand iets te koop hebben of weten wat aan mijn wensen voldoet, dan hoor ik het natuurlijk ook graag!
- Kasteel
- Berichten: 5298
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Demper:Jesper schreef: ↑09 dec 2019, 16:41 Wat betreft de m-performance demper kan ik moeilijk inschatten wat voor een verschil dit maakt tov de standaard demper voor de beleving. Iemand ervaring met het verschil tussen die twee?
Ik ben nu natuurlijk de Porsche gewend, vraag me af of de standaard demper dan wellicht te beschaafd gaat zijn voor mij… Maar wat kost zoiets mocht je het nadien nog willen aanpassen? Is natuurlijk niet iets wat je even om de hoek kan vergelijken en ook internet video’s geven niet altijd een reëel beeld/geluid…
Ook wat betreft sper en onderstel, waar moet je op rekenen als je dit achteraf gaat doen? Maakt adaptief / niet-adaptief hierin nog veel uit? Dan kan ik hier rekening mee houden wat ik uit wil geven aan een auto zonder deze opties. Sper zou mijn voorkeur uit gaan naar een origineel M-performance mechanisch sper (os-giken is geweldig, maar ook kostbaar + originele diff kwijt). Onderstel denk ik aan een B16 pss10 of KW v2/3 (iets wat ik makkelijk kan verstellen in ieder geval), eventueel icm camberplates of een modificatie waarmee je iets meer camber krijgt (weet ik nog niet of dat wel nodig is).
En mocht iemand iets te koop hebben of weten wat aan mijn wensen voldoet, dan hoor ik het natuurlijk ook graag!
Ik zou voor volledige uitlaat gaan, dus ook open downpipe, m-performance is alleen meer geluid, niet zozeer vermogen, terwijl er voor dat geld complete systemen mogelijk zijn (welke dicht stiller zijn en open 'mooier' + echt vermogenswinst). Verder wordt m performance volgens mij op je originele uitlaat gelast (?); terwijl bij de andere opties kan je gewoon terug naar std.
Onderstel:
Sper is idd must, std is niet acceptabel imho, ik heb M4 LCA+TS gedaan, grote winst, leverde veel camber op, maar nog steeds niet helemaal top qua weggedrag. Later ook Eibach + H&R stabi's gemonteerd, toen wel behoorlijk naar wens. Ik heb adaptief onderstel, op 'sport' icm de aanpassingen was het weggedrag wel naar wens. De andere route is idd ander onderstel.
Stabis waren achteraf gezien veel grotere stap dan verwacht en beste niet over te slaan
Overig:
Andere oliethermostaat is een aanrader; heb ik bij Mosselman laten doen
Chargepipe; zeker doen, std gaat toch kapot zodra auto gechipt is
Gasreactie bij DSC-off; std is dit 'comfort'; altijd even laten aanpassen
-
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Mooi dat ie verkocht is Jesper! Voor een dergelijke auto moet je altijd even geduld hebben om hem particulier te verkopen. Altijd leuk om voor iets nieuws te kijken!
-
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Grappig Jesper, ik ben ook opzoek naar een M135i. Mijn wensenlijstje ziet er iets anders uit:
- 3 deurs (F21)
- X drive (en dus automaat)
- Alcantara bekleding
- EWG
- Blauw of grijs
- <125.000 kilometer
- Full screen navigatie
- Harman kardon
Maakt de zoektocht niet makkelijker, zelfs in Duitsland niet echt 1 te vinden naar wens...
- 3 deurs (F21)
- X drive (en dus automaat)
- Alcantara bekleding
- EWG
- Blauw of grijs
- <125.000 kilometer
- Full screen navigatie
- Harman kardon
Maakt de zoektocht niet makkelijker, zelfs in Duitsland niet echt 1 te vinden naar wens...
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Viel mij destijds juist op dat er heel veel X-drive's te koop staan, relatief weinig rwd.
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
3-drs zal wel niet meevallen.
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik heb nog een mineral grau M140i te koop met LSD. 50k gelopen. De betere versie van de M135i (vind ik zelf), met name door de B58 motor. Zelf nieuw gekocht in mei 2017. Alle opties zitten er zo'n beetje op. Harman Kardon, Navi Pro, high executive en zwart lederen bekleding met blauw stiksel zijn de belangrijkste opties. Ik zoek zelf wat comfortabelers, vandaar dat hij weg mag. Zit nog tot mei 2020 garantie op en er zit een onderhoudscontract bij. Je kan altijd vrijblijvend komen kijken in Nootdorp (regio Den Haag).
Laatst gewijzigd door Rnd op 09 dec 2019, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ik heb een vijfdeurs met standaard M-onderstel.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Uiteindelijke voor minder verkocht (als ‘t dit weekend doorgaat) dan ik had gedacht, maarja om ‘m tot het voorjaar geschorst in de garage te laten staan en dan weer mogelijk maanden in de verkoop staan heb ik geen zin meer in.
Nu wel lekker op mijn gemak zoeken naar een opvolger en tot die tijd als “Pieter post” op de weg
Helaas gaat deze voor mij buiten het budget vallen, wel fraaie auto met dito opties!Rnd schreef: ↑09 dec 2019, 21:04 Ik heb nog een mineral grau M140i te koop met LSD. 50k gelopen. De betere versie van de M135i (vind ik zelf), met name door de B58 motor. Zelf nieuw gekocht in mei 2017. Alle opties zitten er zo'n beetje op. Harman Kardon, Navi Pro, high executive en zwart lederen bekleding met blauw stiksel zijn de belangrijkste opties. Ik zoek zelf wat comfortabelers, vandaar dat hij weg mag. Zit nog tot mei 2020 garantie op en er zit een onderhoudscontract bij. Je kan altijd vrijblijvend komen kijken in Nootdorp (regio Den Haag).
Goede tips, Thx! Aan wat voor kostenplaatje moet je denken bij dit soort upgrades? Dus dan volledige uitlaatlijn, onderstelaanpassingen, sper, etc.? En wat ik me dan afvraag bij zo’n volledige uitlaatlijn of het niet snel te schreeuwerig of Johnny wordt...Kasteel schreef: ↑09 dec 2019, 16:58 Demper:
Ik zou voor volledige uitlaat gaan, dus ook open downpipe, m-performance is alleen meer geluid, niet zozeer vermogen, terwijl er voor dat geld complete systemen mogelijk zijn (welke dicht stiller zijn en open 'mooier' + echt vermogenswinst). Verder wordt m performance volgens mij op je originele uitlaat gelast (?); terwijl bij de andere opties kan je gewoon terug naar std.
Onderstel:
Sper is idd must, std is niet acceptabel imho, ik heb M4 LCA+TS gedaan, grote winst, leverde veel camber op, maar nog steeds niet helemaal top qua weggedrag. Later ook Eibach + H&R stabi's gemonteerd, toen wel behoorlijk naar wens. Ik heb adaptief onderstel, op 'sport' icm de aanpassingen was het weggedrag wel naar wens. De andere route is idd ander onderstel.
Stabis waren achteraf gezien veel grotere stap dan verwacht en beste niet over te slaan
Overig:
Andere oliethermostaat is een aanrader; heb ik bij Mosselman laten doen
Chargepipe; zeker doen, std gaat toch kapot zodra auto gechipt is
Gasreactie bij DSC-off; std is dit 'comfort'; altijd even laten aanpassen
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Ah daarom reageer je niet meer op mijn tweetersArthursx schreef: ↑09 dec 2019, 19:40 Grappig Jesper, ik ben ook opzoek naar een M135i. Mijn wensenlijstje ziet er iets anders uit:
- 3 deurs (F21)
- X drive (en dus automaat)
- Alcantara bekleding
- EWG
- Blauw of grijs
- <125.000 kilometer
- Full screen navigatie
- Harman kardon
Maakt de zoektocht niet makkelijker, zelfs in Duitsland niet echt 1 te vinden naar wens...
Ik heb dus nog raamlijsten voor tweeters liggen en een mosconi versterker.
Qua upgrades:
- Mijn Bilstein B12, en dat was al hele verbetering tov normaal vond ik, was 1000€ incl montage
- Voor mij was qua uitlaat alleen een downpipe al genoeg lawaai, heb je voor paar 100€ eronder
- Sper is denk ik duurste (tenzij je voor Ohlins of Intrax of AST gaat), koop je M-Performance 2e hands kan je voor 1500-2000€ klaar zijn, ga je os-giken dan zit je tegen de 2800€
Check ook filmpje van Martijn over zijn upgrades.
-
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Wil natuurlijk het liefst standaard Harman/Kardon. En je zei dat jouw tweeters voor een F20 zijn en sowieso niet in een F21 passen?ArjandeV schreef: ↑10 dec 2019, 10:50 Ah daarom reageer je niet meer op mijn tweeters
Ik heb dus nog raamlijsten voor tweeters liggen en een mosconi versterker.
Qua upgrades:
- Mijn Bilstein B12, en dat was al hele verbetering tov normaal vond ik, was 1000€ incl montage
- Voor mij was qua uitlaat alleen een downpipe al genoeg lawaai, heb je voor paar 100€ eronder
- Sper is denk ik duurste (tenzij je voor Ohlins of Intrax of AST gaat), koop je M-Performance 2e hands kan je voor 1500-2000€ klaar zijn, ga je os-giken dan zit je tegen de 2800€
Check ook filmpje van Martijn over zijn upgrades.
Ik wil qua uitlaat gaan voor een catless downpipe en dan een standaard uitlaat maar de middendemper verwijderen. Dat is een mooie combi denk ik omdat je dan de mogelijkheid van de kleppen dichtzetten behoudt.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Hoe zit dat eigenlijk met apk en storingen als je die downpipe gaat aanpakken? Als dat moeilijk moeilijk wordt, dan valt die upgrade voor mij sowieso af.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Downpipe met 200cell kat niks aan de hand.
kat loos kan ook, 2de lambda uitprogrameren betekend geen storingen en APK is geen 4gas meting als OBD test zonder fouten verloopt.
Stinkt wel als een bunzing zonder kat, ik zou dus voor een 200cell gaan.
kat loos kan ook, 2de lambda uitprogrameren betekend geen storingen en APK is geen 4gas meting als OBD test zonder fouten verloopt.
Stinkt wel als een bunzing zonder kat, ik zou dus voor een 200cell gaan.
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Stinkt helemaal niet zonder cat Als je dan een software als MHD pakt, kan je zelf uit zetten en hij programmeert cat ook uit en je kan zelf kiezen hoe je hem wilt chippen (stage1, 2 of 2+). Die maps komen trouwens van PureTurbos, dus zijn best wel goeie maps, aan de veilige kant voor zover ik weet.
- Kasteel
- Berichten: 5298
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Had ik (in de auto) iig 0 last vanMartijn_bmw schreef: ↑10 dec 2019, 11:52
Stinkt wel als een bunzing zonder kat, ik zou dus voor een 200cell gaan.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
In de auto niet idd, er echter zeker bij koud wel
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Nou die van mij dus Hij komt te koop hoor, net onder de psychologische grens van 20. Als er iemand interesse heeft hier, dan hoor ik het wel. Specs: 180k km's, handbak, 5-deurs, Mosselman remap, KONI schokdempers, OS Giken Superlock sper, volledige BMW onderhouden en aantoonbare kilometerstand.
-
- Berichten: 51581
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Wat komt er voor terug?
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- JP
- Berichten: 31492
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Een i10 is ook mooi en vooral lichter in de neus !
-
- Berichten: 51581
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote M235/M135 (occasion) draadje
Holleeder aan de coke is ook lichter in de neus:)
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 11 gasten