Ergernissen van moderne car tech

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door smiley » 25 nov 2019, 16:45

Mijn ochtenprocedure is al 9.5 jaar nog op de oprit de sportmode aan te zetten, om maar geen start/stop te hebben :bag:
Oh ja, de 6e versnelling vindt ik levensgevaarlijk (qua geen gasresponse), dus die gebruik ik ook nooit.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Nutkees » 25 nov 2019, 23:05

In mijn jeep srt erger ik mij aan het automatisch uitschakelen van 4 cylinders tijdens constant rijden. Dan voel je zo’n lichte brom wat mega irritatie opwekt.

Dus zet ik de versnellingsbak in sportstand, is het probleem weg maar is de bak weer iets TE sportief voor relaxt rijden.

Pdc sensoren die piepen bij regenachtig weer etc ook kut!

En geef mij aub gewoon een gasklep die met een kabel wordt bediend doordat deze vast zit aan je gaspedaal

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door RS-Ron » 25 nov 2019, 23:38

Nutkees schreef: 25 nov 2019, 23:05 In mijn jeep srt erger ik mij aan het automatisch uitschakelen van 4 cylinders tijdens constant rijden. Dan voel je zo’n lichte brom wat mega irritatie opwekt.

Dus zet ik de versnellingsbak in sportstand, is het probleem weg maar is de bak weer iets TE sportief voor relaxt rijden.

Pdc sensoren die piepen bij regenachtig weer etc ook kut!

En geef mij aub gewoon een gasklep die met een kabel wordt bediend doordat deze vast zit aan je gaspedaal
Kan je die cilinderuitschakeling niet weg laten programmeren ? Tegenwoordig kan je bij elk merk wel heel veel laten aanpassen.

Gr Ron

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Robin » 28 nov 2019, 12:14

https://www.nu.nl/tech/6014054/onderzoe ... lk_wrapper

Dit dacht ik al. Of er zijn gehaktballen die overal denken te kunnen gasgeven remmen 'want m'n auto heeft alle veiligheissystemen' of' de mijne heeft vierwielaandrijving' 'de mijne is voorzien van winterbanden dus gas erop overal' én er zijn kaassouflées die zo traag rijden overal en nergens die denken nog dat als ze met 'n GT40 met 25kmh over n klaverblad gaan hij omvalt als 'n ouwe A Klasse.

En er is de klasse vissticks die gewoon gaat want haast en boeie na mij de zondvloed ik ben belangrijker dan jij opbokke ik heb abs, oh ik ontvang net 'n whatsapp even lezen.

Ik schets nu ongeveer 90% van de NL weggebruikers...

En de rest zit op DF:)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door WJ » 28 nov 2019, 12:32

Ik vind trouwens moderne verlichting op autos als mede weggebruiker ook super irritant. Echt verblindend.

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Baboulah » 28 nov 2019, 12:39

Wat ik opvallend vind is dat de verkopende partij erop word "aangesproken" dat de autos niet goed genoeg worden uitgelegd, maar dat komt toch echt door de kopers zelf. Als mensen wat minder zouden shoppen en aan niet aan de andere kant van nl zouden kopen voor 5 tientjes minder ofzo, kan er al meer uitgelegd worden, omdat bedrijven zo weinig winst maken door maar constant te concurreren kan er geen tijd gestoken worden in de uitleg, daar is gewoon geen geld voor.... (los van het feit dat veel verkopers zelf niet weten hoe het werkt, want bij de lancering van een nieuw model word er niet altijd even veel aandacht aan besteed)

Ik weetnog bij volvo (Svala) dat ik 1 uur per aflevering uit trok, daar werd ik telkens op aangesproken dat dit te lang was, en dat ik gewoon de sleutel moest meegeven en klaar....

Kortom, als mensen bereid zijn wat meer te betalen, zal er beter uitgelegd worden...

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Luc B » 28 nov 2019, 12:54

lol

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Robin » 28 nov 2019, 12:59

Baboulah, ik snap je insteek, maar ik denk dat (alle) mensen in feite gewoon te lui/beroerd zijn zich in bepaalde(voor hun niet boeiende) dingen te verdiepen. Period.

Voorbeeld, die G Shock Casio digi horloges die ik verkoop. Hoeveel jongelui (Zoomers dus) die zélf vol zitten met internet tech(Apple/Istagram) die alles beter weten dan wij, die mij ouwe knar verkoper vragen om 'm op zomer/wintertijd te zetten, want 'niet snappen'. WTF? Binnen 5sec klaar RTFM:)

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Baboulah » 28 nov 2019, 13:09

Robin schreef: 28 nov 2019, 12:59 Baboulah, ik snap je insteek, maar ik denk dat (alle) mensen in feite gewoon te lui/beroerd zijn zich in bepaalde(voor hun niet boeiende) dingen te verdiepen. Period.
Dat zeker ook, zal een combinatie zijn

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Arthur » 28 nov 2019, 13:13

Tja, doen we dit zelf ook niet? Ik wel. Bij bv een nieuwe magnetron, tv, radio etc. Ik zet hem aan en begin te prutsen totdat het lukt. Of niet, en dan pak ik het boekje.

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door TLRS » 28 nov 2019, 14:21

WJ schreef: 28 nov 2019, 12:32 Ik vind trouwens moderne verlichting op autos als mede weggebruiker ook super irritant. Echt verblindend.
.. evenals straat verlichting, reflectoren aan de achterkant van verkeersborden, reclameborden.. contrast tussen wat wel echt belangrijk is en wat niet gaat imo achteruit.

Eerlijkheidshalve.. de koplampen van m'n auto zijn regelmatig vies.. zal vast niet helpen :blackeye:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door smiley » 28 nov 2019, 15:04


Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Martijn M » 28 nov 2019, 15:05

WJ schreef: 28 nov 2019, 12:32 Ik vind trouwens moderne verlichting op autos als mede weggebruiker ook super irritant. Echt verblindend.
DIT!

Die nieuwe lampen zijn zo fel, in de regen in het donker ben ik altijd half verblind als er een tegenligger aan komt. Waarschijnlijk ook omdat hun lampen staan afgesteld op HE ER ZIT EEN KAT IN DE BOOM AAAWH!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Arthur » 28 nov 2019, 17:38

Dat heb ik meer met lui die nep xenon en/of nep LED erin hebben. Want die moderne verlichting stelt zichzelf en zal, als het goed is, niet die katindeboom afstelling hebben.

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Eric Z » 28 nov 2019, 17:44

Vaak zat verblind door moderne verlichting, niet alleen de cheapass xenon en led zijn irritant in ieder geval.

Online
erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door erwin20vt » 28 nov 2019, 21:50

Voor de gemiddelde persoon zit er gewoon te veel op een moderne auto, je kan de mensen alles uitleggen maar in de blije emotie van een nieuwe auto ophalen en dan vervolgens alles compleet uit te leggen blijft er gewoon maar 25% hangen van wat je uitlegt.
Wij nemen alle tijd bij de aflevering, en bij mensen die niet alle feeling bij een auto hebben maken we meestal een vervolg afspraak na een week of 2 om alles nog een keer uit te leggen wat niet duidelijk is. Dan ken je de auto al een beetje, weet je wat je mist en is het allemaal een stuk duidelijker.
mensen die 100+ km rijden hoeven deze service niet, die willen of de laagste prijs of weten erg goed wat ze willen en die hoef je niet meer zoveel te vertellen.....

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door ///Joost » 29 nov 2019, 09:32

Ik vind het eerlijk gezegd a.) eigen verantwoordelijkheid van de koper, en b.) goede service van de dealer als er ongevraagd uitgebreide uitleg gegeven wordt.

He is net zoals met het kopen van een versterker of surround set. Iedere jan doedel met een beetje logisch verstand kan zo'n ding aansluiten en er geluid uit krijgen. Zo kan ook iedereen met een beetje inzicht wel een auto van z'n plek krijgen. Echter, om de totaalervaring compleet te maken heb je wel wat nader onderzoek nodig. En dat is de verantwoordelijkheid van de koper. het is geweldige service als bij de dealer of in de audiozaak daar de tijd voor wordt genomen om uitleg te geven.

Tegenwoordig zitten er zo veel functies op een auto, en werkt elk merk weer compleet anders, dat 'weggooien' van de handleiding op z'n zachtst gezegd niet erg handig is.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door FDD » 29 nov 2019, 10:36

Dit keer hagelnieuwe Volvo V90 mee als huurauto:
De geen waar ik mij het meest aan erger is dat alles richting EV en/of hybride techniek gaat....

Verder:
1) Geen knoppen meer maar dat alles van die vreselijke touch systemen wordt,
2) Adaptive cruise control, laat ruimte waar 2x een 18wheeler nog inpast
3) Front assist, ik weet zelf wel wanneer ik wel of niet moet remmen, die belletjes die afgaan omdat de auto vind dat ik te dichtbij kom zijn alleen maar irritant
4) Start stop wat niet uit blijft staan als ik die heb uitgedaan (bij volgende x starten moet je het weer doen)

Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan
Met uitzondering van de hybride (dat heft deze Volvo gelukkig niet, al vaak genoeg gehad in huurauto's) nog een aanvulling:
- Cruise control uitzetten als men harder rijd dan toegstaan ( waar je 90 mag rijd ik 93 km/per uur dit is 88km op GPS)
- Auto die doodleuk probeert de bestuurder te overrulen ( het staat er serieus als CC uitgezet wordt; overrule driver)
- Touchscreen onhandig teveel menu's door voor een simple handeling. Afgeleid tijdens het autorijden….

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Martijn M » 29 nov 2019, 12:24

///Joost schreef: 29 nov 2019, 09:32 Tegenwoordig zitten er zo veel functies op een auto, en werkt elk merk weer compleet anders, dat 'weggooien' van de handleiding op z'n zachtst gezegd niet erg handig is.
Ik heb laatst in het boekje opgezocht hoe de achterruitsproeier werkte, kreeg het maar niet voor elkaar. Ging niet op de manier waarop ik uit andere auto's gewend was.

Had de auto gelukkig pas 6 maanden. :zwijntje:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Arthur » 29 nov 2019, 18:37

Die gebruik is sowieso nooit :)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Nutkees » 30 nov 2019, 15:16

Qua moderne verlichting vind ik het mega irritant dat aan de voorzijde wel drl wordt gevoerd en achter niets. Hoe vaak ik autos zo zie rijden in regen of donker weer is schrikbarend en in mijn ogen erg gevaarlijk.

Snap echt niet waarom ze vanuit wet niet verplichten om altijd licht te voeren, voor EN achter. Tevens voor alle andere voertuigen.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Robin » 30 nov 2019, 15:34

Nutkees schreef: 30 nov 2019, 15:16 Qua moderne verlichting vind ik het mega irritant dat aan de voorzijde wel drl wordt gevoerd en achter niets. Hoe vaak ik autos zo zie rijden in regen of donker weer is schrikbarend en in mijn ogen erg gevaarlijk.

Snap echt niet waarom ze vanuit wet niet verplichten om altijd licht te voeren, voor EN achter. Tevens voor alle andere voertuigen.
+1000

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Arthur » 01 dec 2019, 01:18

En ze kunnen wel aan, maar dealers willen dit vaak niet doen of zeggen dat ze het niet kunnen... Moet je weer de boer op via Marktplaats of een forum. Bij VW en BMW lukte me dat wel, bij Mercedes (nog) niet. Heb dus nu m'n lampen altijd op 'aan' geschakeld staan. Nadeel daarvan is dat dan de 'coming en leaving home' functie niet functioneert. Die doet het alleen in standje 'auto'.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door Robin » 01 dec 2019, 07:35

@ Arthur dit dus he?


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ergernissen van moderne car tech

Bericht door JP » 01 dec 2019, 08:22

Dan ben ik benieuwd naar de features op de nieuwe Golf. Blijkbaar krijgt elke auto alle opties maar pas tegen betaling kunnen ze vrijgeschakeld worden. Of als de auto als occasion wordt aangeboden kun je extra opties (tegen betaling uiteraard) laten vrijschakelen, die er dus al af fabriek op zitten. Voorbeeld was ook full-led met grootlichtassistent e.d.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten