BMW M2
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Prima Megator. Wat voor banden gebruik je ervoor?
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
De gehuurde banden van driftsport. Zijn een soort van slicks.
Eigenlijk gewoon banden met een plak rubber erop gevulcanizeerd. Gaan volgens driftsport 10-15 dagen lang mee vs. 1-2 Voor China banden.
Wil een setje kopen maar zijn momenteel niet verkrijgbaar.
Eigenlijk gewoon banden met een plak rubber erop gevulcanizeerd. Gaan volgens driftsport 10-15 dagen lang mee vs. 1-2 Voor China banden.
Wil een setje kopen maar zijn momenteel niet verkrijgbaar.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Op dat nat gaat 't wel 50 jaar mee:)
Alleen achter?
Alleen achter?
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Yup, ik weet niet als de RDW terrein slecht is of wat maar mijn vriend vernielde op een soort gelijke dag een setje nieuwe PS4S dus dat water helpt maar iets.
Mijn voorste banden zijn ook best slecht aan toe na 4 track days (twee nat) en 2 drift dagen. Zo'n 4k km lol.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Mijn PSS stock zijn achter nog redelijk en voor nog goed. 2 Driftdagen. Het is maar hoe je een auto gebruikt he. Op nat *hoeft* er niet veel bandenslijtage te zijn, ja als je constant donuts(onbedoeld) doet en capriolen:)Megator schreef: ↑25 nov 2019, 15:57Yup, ik weet niet als de RDW terrein slecht is of wat maar mijn vriend vernielde op een soort gelijke dag een setje nieuwe PS4S dus dat water helpt maar iets.
Mijn voorste banden zijn ook best slecht aan toe na 4 track days (twee nat) en 2 drift dagen. Zo'n 4k km lol.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Ik had het gevoel dat het asfalt daar bij de RDW heel ruw is.
Ik ga nog een keer op de 15de. Wil graag wat meer oefenen om meer rust met het stuur te hebben.
Wil ook graag weeze doen maar het lijkt veel gevaarlijker kwa muren en dergelijke als je spint.
Ik ga nog een keer op de 15de. Wil graag wat meer oefenen om meer rust met het stuur te hebben.
Wil ook graag weeze doen maar het lijkt veel gevaarlijker kwa muren en dergelijke als je spint.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Weeze is ook leuk, maar spannend tov Lelystad, daar kan je niks gebeuren dus prima voor beginnende drifters inderdaad.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW M2
Weeze heeft wel als voordeel dat het echt spekglad is, Papenburg is qua baan wel de leukste; nog liever Zandvoort eigenlijk
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW M2
Zo wijs idd, terug Scheivlak omhoog vond ik ook te gek 8)
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: BMW M2
Kan de M2 saga niet zo goed meer volgen. Dit is een Competition. Er was toch alweer een nieuwe/snellere?
Wat ligt hierin? S55 of al een S58?
Weet ook niet of dit nou snel is, sinds ze ineens heel H'heim afscheuren ipv Kurz. Maar who cares, Gebhardt rijdt echt kennelijk altijd op 101 procent.
Wat ligt hierin? S55 of al een S58?
Weet ook niet of dit nou snel is, sinds ze ineens heel H'heim afscheuren ipv Kurz. Maar who cares, Gebhardt rijdt echt kennelijk altijd op 101 procent.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
S55 en dit is 't filmpje wat ik eigenlijk zocht:-) Neem me niet kwalijk dit is 'n handbak op semis, nieuw filmpje leuk!:)
M2 Comp DCT op normale PSS deed 1:57.8 dus soortgelijk. Nieuwe Cayman GT4 deed 1:55 rond
CS is 'dezelfde auto' met carbon dak/hood/delen/763M en 'n 40pk extra uit diezelfde S55.
M2 Comp DCT op normale PSS deed 1:57.8 dus soortgelijk. Nieuwe Cayman GT4 deed 1:55 rond
CS is 'dezelfde auto' met carbon dak/hood/delen/763M en 'n 40pk extra uit diezelfde S55.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
Wat deed de normale M2 op dit rondje Robin? Widdegijdah
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Robin schreef: ↑29 nov 2019, 14:37 S55 en dit is 't filmpje wat ik eigenlijk zocht:-) Neem me niet kwalijk dit is 'n handbak op semis, nieuw filmpje leuk!:)
M2 Comp DCT op normale PSS deed 1:57.8 dus soortgelijk. Nieuwe Cayman GT4 deed 1:55 rond
CS is 'dezelfde auto' met carbon dak/hood/delen/763M en 'n 40pk extra uit diezelfde S55.
Dus een GT4 met lange 6HB verhoudingen toch dik 2,5 sec sneller t.o.v. een M2C DCT.
Eigenlijk ook niet slecht voor een M 2mastodont
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
GT4 moet je gaan vergelijken met M2CS, dat scheelde 0.8s. 1.55 vs 1:55.8 Ik vind het van beide M2Comps heel goed met hun manco's.
Als je 'n M2Comp pakt met DCT én semis net als M2CS dus zit je met '1 seconde' ertussen schat ik zo in.
Normale OG M2 hebben ze volgens mij niet op Hockenheim GP getest....niet bij Sportauto...
Als je 'n M2Comp pakt met DCT én semis net als M2CS dus zit je met '1 seconde' ertussen schat ik zo in.
Normale OG M2 hebben ze volgens mij niet op Hockenheim GP getest....niet bij Sportauto...
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^Dat is wat ik zeg, M2 zwaar en toch nog snel op een kort circuit; knap dus
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: BMW M2
OK duidelijk thx.Robin schreef: ↑29 nov 2019, 14:37 S55 en dit is 't filmpje wat ik eigenlijk zocht:-) Neem me niet kwalijk dit is 'n handbak op semis, nieuw filmpje leuk!:)
M2 Comp DCT op normale PSS deed 1:57.8 dus soortgelijk. Nieuwe Cayman GT4 deed 1:55 rond
CS is 'dezelfde auto' met carbon dak/hood/delen/763M en 'n 40pk extra uit diezelfde S55.
Sorry voor slight thread creep maar de S58 ligt voorlopig dus alleen nog maar in BMW verhuiswagens?
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M2
Yup. X3 en X4M, binnenkort de M3/4 en later lijkt mij een afgeleide op een nieuw platform M2.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: BMW M2
^^ Cheers.
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Dat wiel had ik ook, 640M, met Alpins. Net wiel. Let wel op dat ze alleen passen op M2C met de Blue Brakes/kleinere remmen.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1673099
Mooi stukje psychologie in die draad:
Mooi stukje psychologie in die draad:
Reply:Poochie;25520300 schreef:Did that wing also come with a vape pen and a backwards fitting hat?
I know it wasn't your personal choice, so I'm faulting you but other than a functional race car, most large wings look immature and poser-like, unless it came from the factory with one like a GTS, TT, GT3, RS, etc.
Me, personally, is way too self-conscious to pull that off, so I would just have a bodyshop remove and fill it, then sell it to some tweener on eBay.
Sorry, that's my humble opinion
and we all know what opinions are like..
cptobvious;25520450 schreef:You wanna hear something funny? I would argue that if OP is under the age of 40, everything you just said is exactly right, and OP should remove the wing. If OP is over 40, the wing is AWESOMENESS incarnate.
I know it sounds ridiculous, but hear me out. This all has to do with signaling. So, all animals use signaling as a means of conveying information about their fitness to others. Peacocks grow giant gaudy tails to signal to peahens, "Hey baby, I am so ideal a mate that I can afford to waste precious calories to grow this stupid tail that actually weighs me down and makes me susceptible to predation, but because my genes are so good, I can still outrun predators with this handicap." Gazelles stot - jump up and down in place and click their heels in the air - as lions approach closer and closer to signal, "Listen, you could come after me, but I am so fast I'll leave you in the dust. Now, if you do chase me, we'll both waste a bunch of precious calories. So, instead, let me sit here and stot in front of you to show you via this costly signal that I am the real deal, the Usain Bolt of gazelles, so you go find another weaker gazelle, who isn't fit enough to stot as you get closer and closer and closer, and we'll both save our precious calories."
In the same way, we primates use EVERYTHING at our disposal to signal to others. Clothing, food choices, tattoos, hair style... cars. So, the vape bro's will get the carbon flow through wings on their M2's, because that's their way of signaling to the world that they're edgy and young and virile hooligans. But that s*** is basic signaling 101.
Advanced signaling is what's called "counter-signaling." That's where you take incongruous fashion, positions, style, etc., that demonstrate to the audience that you are SO FIT, SO HIGH STATUS that the rules simply don't apply to you. Think Steve Jobs and his ridiculous black turtlenecks and jeans. I once attended an event and met the CEO of Sun Microsystems. Guy had a pony tail, and was wearing a white Hanes t-shirt, and jeans. Silicon Valley is littered with people counter-signaling - they have so much money and so much status, they can afford to drive a 1997 Honda Accord. My best friend, whose last bonus was $1.3M, drove a Chevy Sonic and I remember going out to the parking lot, seeing the piece of s*** he was driving and immediately thinking, "Goddamn! You are so high status you can drive that???" Think Warren Buffet and his ancient piece of crap cars. Counter-signaling is where it's at!
If OP is over the age of 40, the flow through wing is an amazing counter-signal. Nobody is going to mistake him for a vape bro. Instead, the choice is so incongruous that instead the conclusion everyone will come to is, "Dayyyyum! That dude is so high status, the rules simply don't apply to him!"
Also, it just looks awesome.
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Ik had 'm al op FB gezet.
Alleen op sneeuw is een góede winterband Koning , Keizer en Admiraal:)
Alleen op sneeuw is een góede winterband Koning , Keizer en Admiraal:)
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Puur band-fysisch zou je denken dat-met mijn achter winterbanden nogal 'loose' voelend en tractieproblemen in deze temperaturen- je die bandenspanning wat láger moet zetten om in 't algemeen 'meer grip' te genereren, maar met nog meer gezwabber tot gevolg....
Maar deze denkwijze snap ik ook:
https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... %20buildup
Maar deze denkwijze snap ik ook:
https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... %20buildup
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, Fabian, Google [Bot], Kasteel en 378 gasten