Ergernissen van moderne car tech
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Ergernissen van moderne car tech
Mark somt hier al mijn ergernissen samen in één video:
Ik zou er nog één bij kunnen doen: wat is mis met ronde sturen zonder knoppen
Ik zou er nog één bij kunnen doen: wat is mis met ronde sturen zonder knoppen
- Arthur
- Berichten: 39706
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ergernissen van moderne car tech
Dat er geen knoppen op zitten?
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Ergernissen van moderne car tech
Wat dacht je van drie keer knipperen!
- Baboulah
- Berichten: 1500
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Ergernissen van moderne car tech
De geen waar ik mij het meest aan erger is dat alles richting EV en/of hybride techniek gaat....
Verder:
1) Geen knoppen meer maar dat alles van die vreselijke touch systemen wordt,
2) Adaptive cruise control, laat ruimte waar 2x een 18wheeler nog inpast
3) Front assist, ik weet zelf wel wanneer ik wel of niet moet remmen, die belletjes die afgaan omdat de auto vind dat ik te dichtbij kom zijn alleen maar irritant
4) Start stop wat niet uit blijft staan als ik die heb uitgedaan (bij volgende x starten moet je het weer doen)
Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan
Verder:
1) Geen knoppen meer maar dat alles van die vreselijke touch systemen wordt,
2) Adaptive cruise control, laat ruimte waar 2x een 18wheeler nog inpast
3) Front assist, ik weet zelf wel wanneer ik wel of niet moet remmen, die belletjes die afgaan omdat de auto vind dat ik te dichtbij kom zijn alleen maar irritant
4) Start stop wat niet uit blijft staan als ik die heb uitgedaan (bij volgende x starten moet je het weer doen)
Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Ergernissen van moderne car tech
Designed to fail spullen.. bijvoorbeeld distributie gedoe bmw/vag.
Gezapige gas reactie tenzij top of the line motorisering.
Gezapige gas reactie tenzij top of the line motorisering.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Ergernissen van moderne car tech
Lane assist is ook echt vreselijk irritant... Zeker gemaakt om whatsappende bestuurders te waarschuwen...
Verder vind ik het bus systeem ook vreselijk, een melding voor ieder lampje wat niet werkt en een trekhaak inbouwen wordt 2x zo duur..
Verder vind ik het bus systeem ook vreselijk, een melding voor ieder lampje wat niet werkt en een trekhaak inbouwen wordt 2x zo duur..
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Ergernissen van moderne car tech
Spijker op zn kop, Baboulah.
Bij Tesla is het nog erger, fantoom remmen, remmen voor fietsers, ongevoelig scherm, veel vaste waardes, b.v.b. je de tijd van het uitgaan van de (binnen)verlichting niet te instellen enz, ruitenwisser die niet met de regensensor communiceren, softwareboer die elke week je software verandert dan vaak oude bedieningen verwijderd , range inkort, laadvermogen verkleint.
Bij Tesla is het nog erger, fantoom remmen, remmen voor fietsers, ongevoelig scherm, veel vaste waardes, b.v.b. je de tijd van het uitgaan van de (binnen)verlichting niet te instellen enz, ruitenwisser die niet met de regensensor communiceren, softwareboer die elke week je software verandert dan vaak oude bedieningen verwijderd , range inkort, laadvermogen verkleint.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ergernissen van moderne car tech
BMW G20 , Lane Departure Warning en voorligger detectie. Te complexe schermen, zoveel info op 'n relatief klein oppervlak/scherm, alsof je luchtverkeersleider op Schiphol bent.
Start Stop functie....*zucht*
Minder=meer.
Start Stop functie....*zucht*
Minder=meer.
-
- Berichten: 4643
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ergernissen van moderne car tech
Climate Control
Normale Cruise Control
Parkeersensoren achter
ABS
Dat is het wel eigenlijk. Voor een auto met vermogen TCS en ESP
Normale Cruise Control
Parkeersensoren achter
ABS
Dat is het wel eigenlijk. Voor een auto met vermogen TCS en ESP
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ergernissen van moderne car tech
ABS en TC/ESP helpt in ieder geval mee aan des wereld's overbevolking, dus op die manier een ergernis?:-)
Als de systemen uit kunnen(behalve ABS) zie ik 't probleem niet.
Als de systemen uit kunnen(behalve ABS) zie ik 't probleem niet.
-
- Berichten: 4643
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ergernissen van moderne car tech
Met een offroad auto zou je wel uitschakelbare ABS willen in rul zand en 20% helling.
In NL niet echt nodig dus zal vast op elke FWD SUF zitten
In NL niet echt nodig dus zal vast op elke FWD SUF zitten
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Ergernissen van moderne car tech
Geen fysieke druk- en draaiknoppen meer in het interieur vind ik vreselijk. Had op m’n clio ook zo’n systeem dat het hele mutimedia via touch moest. Wat een drama.. de Megane die ik ervoor had, had nog zo’n mooi druk-en-draai-bediening-ding. Ideaal. In de F11 nu zit hetzelfde maar dan ook nog eens met een klein touchpadje, da’s dan soms wel weer handig.
-
- Berichten: 4643
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ergernissen van moderne car tech
Dat is mijn grootste crime inderdaad. Touch displays voor HVAC en verdere bediening. Het gaat vroeg of laat stuk. Je kan niets op gevoel bedienen en na paar x goed gebruiken zit alles onder de vinger afdrukken en vette vegen.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Ergernissen van moderne car tech
Je kan een hoop zeggen van het merk Alfa Romeo, maar ooit hadden ze daar nog smaak:
Ik wordt er altijd lekker rustig van, alleen de hoognodige knoppen en meters. En nog als extra: handgas.
Gr Ron
Ik wordt er altijd lekker rustig van, alleen de hoognodige knoppen en meters. En nog als extra: handgas.
Gr Ron
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Ergernissen van moderne car tech
Nog steeds wel hoor.
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Ergernissen van moderne car tech
Mijn laatste huurauto werdt ik helemaal gek in.
Je pikt dat ding op van het vliegveld, en handleiding ho maar. Tevens een RHD, dus druk genoeg met wennen om de vangrail niet te raken of andere bestuurders.
Nou, daar zou die kia me wel even bij helpen.
Zon modern mormel met alle verplichte toeters en bellen.
Lane assist die regelmatig moeite had met mijn rijststijl, navigatie met ingebouwde radarverklikker die zowel spraak als visuele actie aan had staan. Dan ook nog allerlei stemconfirmatie over de regensensor of weet ik wat meer.
KUTAUTO.
Je pikt dat ding op van het vliegveld, en handleiding ho maar. Tevens een RHD, dus druk genoeg met wennen om de vangrail niet te raken of andere bestuurders.
Nou, daar zou die kia me wel even bij helpen.
Zon modern mormel met alle verplichte toeters en bellen.
Lane assist die regelmatig moeite had met mijn rijststijl, navigatie met ingebouwde radarverklikker die zowel spraak als visuele actie aan had staan. Dan ook nog allerlei stemconfirmatie over de regensensor of weet ik wat meer.
KUTAUTO.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- tomgtr
- Berichten: 10406
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Ergernissen van moderne car tech
Waarom hoor ik Hans Teeuwen als ik dit leessmiley schreef: ↑25 nov 2019, 15:51 Mijn laatste huurauto werdt ik helemaal gek in.
Je pikt dat ding op van het vliegveld, en handleiding ho maar. Tevens een RHD, dus druk genoeg met wennen om de vangrail niet te raken of andere bestuurders.
Nou, daar zou die kia me wel even bij helpen.
Zon modern mormel met alle verplichte toeters en bellen.
Lane assist die regelmatig moeite had met mijn rijststijl, navigatie met ingebouwde radarverklikker die zowel spraak als visuele actie aan had staan. Dan ook nog allerlei stemconfirmatie over de regensensor of weet ik wat meer.
KUTAUTO.
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Ergernissen van moderne car tech
Had hem vanmorgen al gelezen
Zit al te kijken of bimmercode iets voor me is, om die moderne meuk uit te kunnen zetten.
Zit al te kijken of bimmercode iets voor me is, om die moderne meuk uit te kunnen zetten.
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 4643
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ergernissen van moderne car tech
Trouwens... de nr 1 irritatie... Active Sound Uitlaat geluid apparaat door je speakers heen. Iedereen zegt je merkt het niet. Nou ik dus wel. Geen porem.
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Ergernissen van moderne car tech
Start stop vind ik echt de stomste shit ooit
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ergernissen van moderne car tech
Groene knopje 3s ingedrukt houden, niks spannends aan -als je 't weet.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten