BMW M2
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
GT4 is meer comfy dan een M2 kan ik zeggen.
Neemt niet weg dat ik de GT4 idd meer als weekend warior betracht, de M2 meer als DD.
Voor mij zijn het aanvullende rij ijzers, met ieder een eigen charme.
Neemt niet weg dat ik de GT4 idd meer als weekend warior betracht, de M2 meer als DD.
Voor mij zijn het aanvullende rij ijzers, met ieder een eigen charme.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10385
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M2
Dat is natuurlijk geweldig maar voor weinigen een serieuze optie. Maar mooi dat het kan. Genieten nu het nog kan en mag.
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Dat is geheel waar !
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Even meerijden dan maar binnenkort, M performance onderstel is van andere orde dan het stuiterige standaard onderstel.
-
- Berichten: 11225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Er komen ca. 30 CS naar nederland.
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
30 stuks, dat valt me mee.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Heb je met een standaard M2 Comp gereden? Die is iets meer compliant dan de OG M2.
En heb je foto's?:)
30 stuks CS vind ik nogal veel(?) voor NL en de prijs?
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Een GT4 is alles wat 'n M2/Comp/CS niet is natuurlijk.
Het compromis M2 of M3/4/5 zijn straatauto's met een sportieve inslag.
Het écht er van langs geven op droog of nat/sneeuw cq hooliganism is iets wat een M2 natuurlijk wél vóór heeft op bijvoorbeeld een GT4 wat een messcherpe lijnen rij sportwagen is.
CS en GT4 vergelijking alleen qua prijs en dat ie sneller en krachtige aanvoelt(de CS dus he)
GT4 in dit geval altijd. Wel PDK! Een hogere vorm van race DNA en engineering vind je voor die centen niet.
Maar 'n CS zonder kenteken lijkt mij in theorie wel wat, wel mijn type autootje:)
Het compromis M2 of M3/4/5 zijn straatauto's met een sportieve inslag.
Het écht er van langs geven op droog of nat/sneeuw cq hooliganism is iets wat een M2 natuurlijk wél vóór heeft op bijvoorbeeld een GT4 wat een messcherpe lijnen rij sportwagen is.
CS en GT4 vergelijking alleen qua prijs en dat ie sneller en krachtige aanvoelt(de CS dus he)
GT4 in dit geval altijd. Wel PDK! Een hogere vorm van race DNA en engineering vind je voor die centen niet.
Maar 'n CS zonder kenteken lijkt mij in theorie wel wat, wel mijn type autootje:)
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Weeral oneens.
Ik heb ook met de Gen1 GT4 gereden en dat is echt bakken meer oncomfortabel dan een M2. Ja, de Porsche heeft de betere dempers. Voor de rest is het gewoon meer oncomfortabel: stoelen, zicht, ergonomie, infotainment, hoogte (schrapen) en missen van turbo.
Ondertussen al bijna 70k km op de M2 HB.
-
- Berichten: 11225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Je gaat de GT4 en CS vergelijken om de prijs. Dan kan je gewoon keihard zeggen voor het zelfde geld is een gt4 veel beter qua Engineering dan een cs.
Maar het betrekkelijke gebruik van een GT4 weerhoud mij ook om er een te kopen. Heb ook een GT3 gehad en dat was het zelfde verhaal. Overal schrapen over de vluchtheuvels etc. Als puur trackday wapen een GT4 maar dan hoef ik er geen kenteken op.
De CS is een cash cow en wie teveel poen heeft en het makkelijk uitgeeft koopt er een.
Maar het betrekkelijke gebruik van een GT4 weerhoud mij ook om er een te kopen. Heb ook een GT3 gehad en dat was het zelfde verhaal. Overal schrapen over de vluchtheuvels etc. Als puur trackday wapen een GT4 maar dan hoef ik er geen kenteken op.
De CS is een cash cow en wie teveel poen heeft en het makkelijk uitgeeft koopt er een.
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Jussi schreef: ↑08 nov 2019, 09:50Weeral oneens.
Ik heb ook met de Gen1 GT4 gereden en dat is echt bakken meer oncomfortabel dan een M2. Ja, de Porsche heeft de betere dempers. Voor de rest is het gewoon meer oncomfortabel: stoelen, zicht, ergonomie, infotainment, hoogte (schrapen) en missen van turbo.
Ondertussen al bijna 70k km op de M2 HB.
De 718 GT4/Spyder hebben een softere vering/demping dan de 981 generatie, ik kan niet anders zeggen dan dat deze Porsche setting zijns gelijke niet kent, de M2 is, ik herhaal, een postkoets in vergelijk, zowel op stads snelheid (M2 ongenadig hard en niet vergevingsgezind) als ook op BAB snelheid (waar de m2 duidelijk meer in haar element is qua vering/demping). BMW kan hier niet in de schaduw van de Porker staan.
Mee eens qua zicht, de Spyder is met de kap dicht niet best, 18 EV stoelen gewoon goed, info/NAV loopt BMW voor.
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Robin schreef: ↑08 nov 2019, 09:40 Een GT4 is alles wat 'n M2/Comp/CS niet is natuurlijk.
Het compromis M2 of M3/4/5 zijn straatauto's met een sportieve inslag.
Het écht er van langs geven op droog of nat/sneeuw cq hooliganism is iets wat een M2 natuurlijk wél vóór heeft op bijvoorbeeld een GT4 wat een messcherpe lijnen rij sportwagen is.
CS en GT4 vergelijking alleen qua prijs en dat ie sneller en krachtige aanvoelt(de CS dus he)
GT4 in dit geval altijd. Wel PDK! Een hogere vorm van race DNA en engineering vind je voor die centen niet.
Maar 'n CS zonder kenteken lijkt mij in theorie wel wat, wel mijn type autootje:)
Dit dus.
Nogmaals; verschillende karakter karren M2(C)(CS) vs GT4/Spyder
Ik kan ze beide enorm waarderen, met ieder sterke en minder sterke kanten, de perfecte kar bestaat niet, maar deze 2 zijn voor mij het meest interessant op dat vlak. (Let op; ik zeg niet het beste, want das een persoonlijk ding)
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Die Mk1 GT4 stoelen is dat standaard? Zijn dat Recaro's? Zo te zien wel 'n lekker trackday stoeltje, maar langere ritten minder dus?
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^Dat zijn de LWB (Light Weight Buckets), waar alleen de zithoogte en lengte verstelling ingesteld kan worden, de hoek zitvlak-rugleuning is gefixeerd.
De LWB`s optioneel; € 5.6 K alsjemenou redelijk spartaans
De 18 EV, ook optioneel, zo ongeveer in alles instelbaar, wel zwaarder uiteraard; €2.5K, redelijk comfy
Porker NAV heeft wel een update gehad, is vlotter dan de generatie hierboven.
BMW is benchmark
De LWB`s optioneel; € 5.6 K alsjemenou redelijk spartaans
De 18 EV, ook optioneel, zo ongeveer in alles instelbaar, wel zwaarder uiteraard; €2.5K, redelijk comfy
Porker NAV heeft wel een update gehad, is vlotter dan de generatie hierboven.
BMW is benchmark
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
Zie ik nu goed dat er achter die stoelen van die GT3 evt wél een gedemonteerde mountainbike past ?
Ik zie ze ook als en en
De een sluit de ander niet uit
Mbt de prijs van de M2 CS
Die valt bij nader inzien wel mee voor die CS, heb nog eens goed gekeken
De meeste opties waar ik nog steeds sperti voor slik, zijn standaard
Zoals ik al zei, mijn M2C zou met carbon dak, semi kuipen en slip on M performance duurder zijn dan de CS.
Voor 8k meer heb je die CS met wel fatsoenlijke remmen ook nog
Dan ben je veel poen kwijt, heel veel, maar dat ben je met de M2C als je hem gaat bouwen ook
Enig voordeel is dat je dat meer kunt plannen denk ik
Ik zie ze ook als en en
De een sluit de ander niet uit
Mbt de prijs van de M2 CS
Die valt bij nader inzien wel mee voor die CS, heb nog eens goed gekeken
De meeste opties waar ik nog steeds sperti voor slik, zijn standaard
Zoals ik al zei, mijn M2C zou met carbon dak, semi kuipen en slip on M performance duurder zijn dan de CS.
Voor 8k meer heb je die CS met wel fatsoenlijke remmen ook nog
Dan ben je veel poen kwijt, heel veel, maar dat ben je met de M2C als je hem gaat bouwen ook
Enig voordeel is dat je dat meer kunt plannen denk ik
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Hele setje erop voor weinig, stickers eraf en klaar.
Die blauwe CS in dat licht. Wennen!
Die blauwe CS in dat licht. Wennen!
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW M2
Voor als je iets feller wilt met Teslas inhalen enzo:)
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Dat gaat lekker
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M2
gemapt op ron102, kan er dan nog wel 95 in vraag ik me af ?
Sjouwt exact even hard als mijn F80M3 destijds op de 200-250kmh teller, ongeveer 7sec in mijn geval ook op ron102, daar reageerde hij lekker op, zichtbaar op de vermogens display tegen de 480pk aanschurkend.
Ik zie die getunede S55 blokken bovenin best wel inkakken, ik vermoed doordat de IAT enorm omhoog vliegt doordat de air to water intercooler het niet meer trekt en dan gaat en de ECU gewoon fors ontsteking terug nemen.
Maar indrukwekkend, dat zeker !
Sjouwt exact even hard als mijn F80M3 destijds op de 200-250kmh teller, ongeveer 7sec in mijn geval ook op ron102, daar reageerde hij lekker op, zichtbaar op de vermogens display tegen de 480pk aanschurkend.
Ik zie die getunede S55 blokken bovenin best wel inkakken, ik vermoed doordat de IAT enorm omhoog vliegt doordat de air to water intercooler het niet meer trekt en dan gaat en de ECU gewoon fors ontsteking terug nemen.
Maar indrukwekkend, dat zeker !
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10385
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M2
Als je ecu zo slim is om de standen aan te passen bij hoog oktaan zal hij zeker ook zo slim zijn om terug te schroeven bij vroege detonatie. Ook na remap. Bij accesport kan je verschillende maps op ecu zetten en switchen. Althans bij GTR ging dat. Zelfs nul boost voor de valet parking of zelfs helemaal dood.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: BMW M2
Bij de S55 kun je alleen on the fly map switchen met Ecutek. Helaas geen accesport voor de S55 (maar wel de N55 ).tomgtr schreef: ↑24 nov 2019, 00:09 Als je ecu zo slim is om de standen aan te passen bij hoog oktaan zal hij zeker ook zo slim zijn om terug te schroeven bij vroege detonatie. Ook na remap. Bij accesport kan je verschillende maps op ecu zetten en switchen. Althans bij GTR ging dat. Zelfs nul boost voor de valet parking of zelfs helemaal dood.
De CS is wel een beetje een koopje als je alle carbon parts op een normale M2C wil schroeven.
En over koopjes gesproken, zijn er nog leuke black friday deals?
Oh en heb de M2C gebruikt waar ie voor bedoeld is
https://drive.google.com/file/d/1weSYZC ... p=drivesdk