Tristan schreef: 20 nov 2019, 10:26 En straks met alleen maar 100 km/u rondkachelen raak je met een M5 (of andere snelle auto) alleen maar gefrustreerd dat je het vermogen niet kan gebruiken. Dus lekker economisch tuffen door de randstad en weekend lekker veel Co2 compenseren (in slechte zin van het woord).
Precies!ArjandeV schreef: 20 nov 2019, 10:27 Goeie keuze denk ikIk hou ook wel van snel beslissen hehe, en heel eerlijk voor het dagelijks gebruik bevalt me de EV prima. Kost wel een godsvermogen aan stroom, maar ipv 450€ aan benzine ram ik er nu 100€ aan stroom door. Tja, en dan gelukkig nog een 6 in lijn er naast
![]()
Nog nooit een Tesla aangeraakt zelfs.flieger schreef: 20 nov 2019, 12:47 Gefeliciteerd! Snel besloten! Ik ben heel benieuwd wat de Model3 met je snelheidsbeleving in de M5 gaat doen. Heb je wel eens gereden in een Tesla?
Dank! We zullen zien hoe het bevalt. Mijn vriendin gelijk 'Leuk, maar is-ie zo snel? Waar hebben we de M5 dan nog voor nodig?'.
Voor alles boven de 100kmh.
Je kunt ze ook netjes stallen en ze het hele jaar door gebruiken.Wimo schreef: 20 nov 2019, 17:10 Lijkt over het algemeen het lot van de dikke M's te zijn. Na aanschaf toch wat duurder dan verwacht in verbruik, onderhoud en afschrijving. Schorsen en in de stalling ermee![]()
Een GT4 zal toch niet zoveel (afschrijven/verbruiken/onderhoud) kosten dat 22% bijtellen goedkoper isromo schreef: 20 nov 2019, 17:25 Feli.
Autorijden kost geld, maar een dure kar zou ik altijd zakelijk rijden, ondanks de bijtelling. Je schrijft altijd meer af dan je aan bijtelling betaalt.
Een dure kar privé alleen als ie zakelijk is afgeschenen, dit alles IMHO
De Porker gaat voor mij ook op de zaak, ook al is de bijtelling meer dan fors.
Niet als je al wakker ligt van wat afschrijving.. dan is de lol er zo vanaf. Gewoon rijden met die bak en bukken!Emi schreef: 20 nov 2019, 18:45Je kunt ze ook netjes stallen en ze het hele jaar door gebruiken.Wimo schreef: 20 nov 2019, 17:10 Lijkt over het algemeen het lot van de dikke M's te zijn. Na aanschaf toch wat duurder dan verwacht in verbruik, onderhoud en afschrijving. Schorsen en in de stalling ermee![]()
L5S1 schreef: 20 nov 2019, 16:49 Het zou me niks verbazen als dit tegelijkertijd ook het lot van de M5 bezegelt. Grote kans dat hij straks helemaal alleen in een hoekje staat af te schrijven. De schuurvondst van de toekomst![]()
Ha, dat is bij mij niet het geval. De M5 is exact zoals verwacht in gebruik. Voor mij is ook de grootste reden om een andere auto te zoeken voor erbij, het feit dat ik de M5 speciaal wil houden en tegelijkertijd wil koesteren. Kosten sparen is voor mij niet de hoofdreden om die Tesla erbij te nemen.Wimo schreef: 20 nov 2019, 17:10 Lijkt over het algemeen het lot van de dikke M's te zijn. Na aanschaf toch wat duurder dan verwacht in verbruik, onderhoud en afschrijving. Schorsen en in de stalling ermee![]()
Niemand gaat 43.000 EUR bijtelling per jaar over de M5 zakelijk aftikken. Gaat niet op bij deze M5romo schreef: 20 nov 2019, 17:25 Feli.
Autorijden kost geld, maar een dure kar zou ik altijd zakelijk rijden, ondanks de bijtelling. Je schrijft altijd meer af dan je aan bijtelling betaalt.
Een dure kar privé alleen als ie zakelijk is afgeschenen, dit alles IMHO
De Porker gaat voor mij ook op de zaak, ook al is de bijtelling meer dan fors.
Dat begrijp ik heel goed.
Deze post verdient het om een sticky te worden.idutchman schreef: 20 nov 2019, 20:12 Besides, de M5 is mijn eerste 'M' model en ik ben van huis uit met BMW besmet. Een M5, dat was het toch wel toen ik opgroeide, dus deze heeft een speciale plek in mijn hart. Ben bereid daar meer concessies (dagelijks elektrisch rijden, ahum)voor te doen om 'm te koesteren en long term te houden. Doel is nog steeds om een mooie verzameling op te gaan bouwen in de komende jaren, dat plan is ongewijzigd.![]()
Ding is voor mij een speciale aankoop geweest. Zeker niet de 'zoveelste' die de revue gepasseerd is in de jaren (kan ook niet, die tijd heb ik nog niet gehad). Je doet je eerste 'echte horloge' toch ook niet weg? lol