Sfeer op het forum

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Sfeer op het forum

Bericht door tomgtr » 11 nov 2019, 16:27


Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Wimo » 11 nov 2019, 16:33

Aardige kerel die Klaver!

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Downforce Hans » 11 nov 2019, 16:47

allen schreef: 11 nov 2019, 11:40
JP schreef: 11 nov 2019, 11:32 Pech gehad...... :tong: Ik ga wel naar het Viva-forum.
Lekker keuvelen over waar welke tampons in de aanbieding zijn. Zouden meer mensen hier moeten doen die last hebben van de maandelijkse zondvloed.
Lekker dan. Heb ik net een account aangemaakt omdat mensen als jij de hele tijd m'n auto's zit af te kraken en dan kan ik nu weer een ander forum zoeken... :?
Nee hoor Ellie zoek maar niet verder..........wat zijn jullie allemaal ongesteld zeg..... :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Arthur » 11 nov 2019, 17:58

Ellie Lust ook?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Mike R32 » 11 nov 2019, 18:21

tomgtr schreef: 11 nov 2019, 16:27 https://groenlinks.nl/
Net lid geworden, bedankt voor de link.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Sfeer op het forum

Bericht door JP » 11 nov 2019, 18:25

Arthur schreef: 11 nov 2019, 17:58Ellie Lust ook?
Maak
Me
Wild
:love:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Sfeer op het forum

Bericht door allen » 11 nov 2019, 18:59

:shock:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Eeuwe » 11 nov 2019, 20:02

Ellie Lust ‘m

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Sfeer op het forum

Bericht door RS-Ron » 11 nov 2019, 21:05

Het zou leuk zijn als JP naar de winter-BBQ zou komen.......... kan ik hem in die FoFo ff lekker opduwen met de Mini. Terug niet, wil nog wat aan mijn dag daarna hebben. Misschien kom ik wel met de streekbus als het echt winterweer is, als het mag van vrouwlief. Niet te serieus, nemen een forum.

Gr Ron

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Sfeer op het forum

Bericht door JP » 11 nov 2019, 21:15

Afbeelding

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Sfeer op het forum

Bericht door PeterB » 11 nov 2019, 21:24

eBoonstra schreef: 11 nov 2019, 20:02 Ellie Lust ‘m
Nu niet meer.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: M2CS

Bericht door Macboy » 05 nov 2020, 10:31

Macboy schreef: 18 dec 2017, 10:18 Nee denk niet dat Luca weg is. Tijdelijk wellicht. Komt vast wel weer terug als ie echt weg is. Verder is een draadje weg wat niet weg had gemoeten, gebeurde niks wat niet door de beugel kan. Mijn boodschap uit het andere draadje heb ik gelukkig terug gekregen:

“Die kleur vind ik lelijk.”

Verder niks erbij. Dat is dus een voorbeeld van onnodige negatieve kritiek. Niks positiefs melden. Maar wel zeiken waar het kan terwijl iemand enthousiast zijn auto voorstelt. De topic starter wil gewoon horen dat zijn auto mooi is. Moet je dat dan om die reden doen ? Nee natuurlijk niet. Mag je dan wel zeggen dat je het niks vindt ? Ja tuurlijk mag dat. Maar je kon er ook voor kiezen helemaal niet te reageren. Want wie wordt er beter van het feit dat jij je mening mocht geven ?

Dus wat mij betreft als je iemand bent die:

- dat alleen in negatieve zin doet
- nooit in positieve zin een like geeft
- dan wel nooit een negatieve noot laat vergezellen van iets positiefs
- en dan dit ook nog eens bij herhaling doet
- en bij kritiek alleen antwoordt dat het een openbaar forum is

dan ben je in mijn beleving dus onnodig kritiek aan het geven. Je kon echter ook iets zeggen als:

“Mooie auto, welkom hier, zou zelf die kleur wellicht niet gekozen hebben”.

Voor de duidelijkheid: ik bedoel niemand specifiek met deze voorbeelden. In het Luca Stipt draadje ging dat volgens mij juist goed, ware het niet dat dat draadje een vervolg was op het andere draadje waar iedereen dit ook al een keer had aangegeven en hun mening had gegeven. Het is op de lange termijn dan sfeer verpestend.

Met kritiek geven is nooit iets kapot gegaan, maar het gaat wel om de wijze waarop. Dat was mijn bedoeling van dit draadje om dit even aan de orde te stellen. Het andere draadje was hier prima geschikt voor. De titel kon worden aangepast en konden we een keer wat fora en gedragsregels met elkaar bespreken. Want dat iets openbaar is betekent niet dat ook alles mag of moet.

Maar verplicht poeslief met elkaar doen slaat ook nergens op. Zon forum is het ook nooit geweest dus waarom zou je daar opeens bang voor hoeven zijn ? Het zelfreinigend vermogen van dit forum is extreem hoog. Dus ingrijpen is zelden of nooit nodig tenzij schelden, racisme, strafbare feiten of bescherming van een individu.
Jammer dat deze post uit 2017 nog net zo actueel blijft in 2020. Ondertussen zijn er steeds meer mensen weggegaan en steeds meer hoor ik om mij heen dat mensen gewoon geen zin meer hebben om te posten. En het vaste kluitje van een paar man hier blijft “nou lekker boeien dan blijven ze maar weg”. En ben je weer terug bij af.

Zou toch aan de mods willen vragen om keer af te stappen van hun oude gedachte dat niet ingrijpen het zelfreinigend vermogen van het forum in stand houdt.

Draag het forum nog steeds een warm hart toe. Maar doet ook pijn als ik zie dat het alleen maar slechter gaat. Ook al kan ik nu al wel weer aardig wat zure reacties bedenken van mensen in reactie op mijn post. Maar moest dit wel even kwijt, vooral ook omdat er een grote groep mensen is die deze mening delen maar het niet durven of willen zeggen.

Zoals nagenoeg elke DF-er die ik in het echt spreek.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: M2CS

Bericht door JP » 05 nov 2020, 10:42

Helemaal gelijk Macboy. We missen jou ook nog steeds.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: M2CS

Bericht door Joël D. » 05 nov 2020, 10:47

Pfft Macboy, moet jij niet eens een ritje bietsen in iemands auto?

Maar je hebt wel gelijk. De lol is er een beetje vanaf. Grapje heen en weer is leuk, maar je mist op een forum de intentie van zo'n opmerking eerder waardoor zo'n grapje dus snel verkeerd opgevat kan worden.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: M2CS

Bericht door Bram » 05 nov 2020, 11:04

Ik heb niet voor niets er een paar maanden de brui aan gegeven (en ik bleek niet de enige te zijn), was al dat gezeik en gezuig spuugzat. Daar zijn een aantal hier echt op afgestudeerd. Steken onder water, eindeloos herhalen van blunders/problemen in een ver verleden, ouwe koeien uit de sloot halen omdat je ooit een keer het deksel op de neus gekregen hebt hier en dat maar moeilijk hebt kunnen verwerken, het leidt alleen maar tot irritatie en dient geen doel. Resultaat, bezoekers die er de brui aan geven. Zonde.

Ik ben weer terug omdat ik graag over auto's lees en er ontzettend veel kennis rondwandelt hier, maar ga net zo makkelijk weer weg als de sfeer pesterig en vervelend is of wordt, die paar maanden rust bevielen prima. Dan ga ik liever met een paar DF'ers een stukje toeren of een dag naar de Ring, dan de toetsenbordridder uit te hangen hier.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: M2CS

Bericht door JP » 05 nov 2020, 11:04

Neem het forum niet te serieus. Dat is het leven tegenwoordig al genoeg. Je komt hier toch voor wat ontspanning, wat liefhebbers te ontmoeten, auto’s van anderen te bewonderen, en eventueel voor wat spullen te verkopen.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: M2CS

Bericht door Rnd » 05 nov 2020, 11:18

Ik ben het wel met Macboy eens. Romo is ook een tijdje weggeweest en gelukkig weer terug. Het is helaas voor sommigen lastig om respectvol te blijven.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: M2CS

Bericht door tomgtr » 05 nov 2020, 11:25

Volledig mee eens. Probleem is dat a) mensen die consequent bot zijn dit totaal niet van zichzelf vinden en b) mensen soms ook wel erg lange tenen hebben en niet gewoon irritante mensen kunnen ignoren. Dus het probleem als mensen wegblijven ligt toch ook bij hunzelf. Er zijn echt wel mensen hier waar ik me regelmatig aan stoor. Maar vind ik dat het forum hun het recht moeten ontnemen om te posten? Nee dat vind ik niet. Dus : "ignore".

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: M2CS

Bericht door Bram » 05 nov 2020, 11:27

Met alle respect, maar ik denk dat het forum op de lange termijn daardoor naar de klote gaat en dat is doodzonde.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: M2CS

Bericht door tomgtr » 05 nov 2020, 11:42

Ok Bram, en ik heb niet echt zin in en discussie in Romo's draadje. Ilja kreeg aan de stok met Andre. Moet Andre dan maar weg? Ilja was ook een keer van de leg over iets wat ik hem vertelde. Ik een ban? Zeg het maar.Jij en Robin regelmatig aan de stok gehad. Beide nogal onaardige dingen gezegd. Beide een ban dan maar? Hoe werkt dat dan? Net als in de echte wereld kom je op een forum mensen tegen die je een beetje een lul vindt. Op je werk kan je toch ook niet zeggen dat alle collega's die je een eikel vindt de zak moeten krijgen? Die vermijdt je gewoon zo goed en kwaad als dat gaat.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: M2CS

Bericht door Riceaux » 05 nov 2020, 11:43

tomgtr schreef: 05 nov 2020, 11:25 Volledig mee eens. Probleem is dat a) mensen die consequent bot zijn dit totaal niet van zichzelf vinden en b) mensen soms ook wel erg lange tenen hebben en niet gewoon irritante mensen kunnen ignoren. Dus het probleem als mensen wegblijven ligt tocjh ook bij hunzelf. Er zijn echt wel mensen hier waar ik me regelmatig aan stoor. Maar vind ik dat het forum hun het recht moeten ontnemen om te posten? Nee dat vind ik niet. Dus : "ignore".
Deels met je eens Tom. Reacties die kant noch wal raken moeten gewoon gemodereerd worden. Moderators zouden een prettige sfeer moeten onderhouden hier en soms vraagt dat om ingrijpen, komt op de lange termijn het forum alleen maar ten goede. :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: M2CS

Bericht door JP » 05 nov 2020, 11:46

Misschien handiger deze discussie af te splitsen naar;

viewtopic.php?f=9&t=1394&hilit=Sfeer&start=125

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: M2CS

Bericht door Bram » 05 nov 2020, 11:50

tomgtr schreef: 05 nov 2020, 11:42 Ok Bram, en ik heb niet echt zin in en discussie in Romo's draadje. Ilja kreeg aan de stok met Andre. Moet Andre dan maar weg? Ilja was ook een keer van de leg over iets wat ik hem vertelde. Ik een ban? Zeg het maar.Jij en Robin regelmatig aan de stok gehad. Beide nogal onaardige dingen gezegd. Beide een ban dan maar? Hoe werkt dat dan? Net als in de echte wereld kom je op een forum mensen tegen die je een beetje een lul vindt. Op je werk kan je toch ook niet zeggen dat alle collega's die je een eikel vindt de zak moeten krijgen? Die vermijdt je gewoon zo goed en kwaad als dat gaat.
Weg niet, want dan houd je niemand meer over. Maar ingrijpen lijkt me op zo'n groot forum wel noodzakelijk. En dat zal vast herrie opleveren, maar wat is anders de toegevoegde waarde van een moderator vraag ik me af?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Sfeer op het forum

Bericht door tomgtr » 05 nov 2020, 12:06

Ok bij deze verplaatst. Uiteraard wordt deze discussie ook door mods gevoerd. Maar goed. Voorbeeld deze week. Erik vindt (naar MIJN mening terecht) dat Andre al een tijd aan het zuigen is richting Romo. Iemand blaft, Erik wil tijdje niet meer posten. Ilja en Andre zeggen BEIDE harde dingen naar elkaar. Vertel maar dan, wie moet waarvoor gewaarschuwd worden en wat als die persoon daar dan schijt aan heeft. Zeg het maar.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Eric Z » 05 nov 2020, 12:19

Er zijn wel een aantal mensen die af en toe nogal hard en/of narsistisch uit de hoek komen. Maar persoonlijk maakt mij dat weinig uit, mogelijk kan je er prima mee omverweg als je die toetsenbord held in levende lijve tegenkomt. Tekst is gewoon vragen om misverstanden / andere intepretatie dan de bedoeling was.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, beske, BMWDennis, Hans44, Joost H., Kadett, MarcF, MParallel, sitechris, TLRS, Will F., wjt en 170 gasten