Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Kadett
Berichten: 4590
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Kadett » 31 okt 2019, 16:23

Ik snap nog steeds niet waarom onze buren Belgie en Duitsland een stikstofwaarde kunnen hanteren die 400x hoger ligt dan de onze?! Zijn ze in DH echt zo kippig?

Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Gert-jan » 07 nov 2019, 16:31

Baas :tooth:
Bijlagen
4D28DAC4-63DE-4282-8C84-DC8C622B2110.jpeg
4D28DAC4-63DE-4282-8C84-DC8C622B2110.jpeg (111.14 KiB) 1122 keer bekeken

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 07 nov 2019, 19:58

Ha! Hij heeft dus écht wel een punt he.

We zijn mieren in 'n mierennest, meer niet. Survival of the fittest.

Als ik de gemiddelde klimaatdemonstrant zie zou ik zeggen: Tabee en adios nietsnut:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door romo » 07 nov 2019, 20:35

^ +1

Ongehoord hoe de discussie door de jeugd met 0 levenservaring (behoudens lachgas) de discussie kaapt en ieder ander de les wil lezen.

We hebben niet alleen een "clash of civilizations" maar nu ook een "clash of generations"

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door smiley » 07 nov 2019, 22:51

ok boomer

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Philipoo » 08 nov 2019, 10:34

smiley schreef: 07 nov 2019, 22:51ok boomer
:tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Riceaux » 08 nov 2019, 11:16

romo schreef: 07 nov 2019, 20:35 ^ +1

Ongehoord hoe de discussie door de jeugd met 0 levenservaring (behoudens lachgas) de discussie kaapt en ieder ander de les wil lezen.

We hebben niet alleen een "clash of civilizations" maar nu ook een "clash of generations"
Is die er niet altijd geweest tussen verschillende generaties? De jongere generatie wil vooruitgang zien om hun toekomst te verzekeren. En de oudere generatie wil niks inleveren om hun huidige leven en toekomst hetzelfde te kunnen houden.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Mike R32 » 08 nov 2019, 11:24

Riceaux schreef: 08 nov 2019, 11:16 Is die er niet altijd geweest tussen verschillende generaties? De jongere generatie wil vooruitgang zien om hun toekomst te verzekeren. En de oudere generatie wil niks inleveren om hun huidige leven en toekomst hetzelfde te kunnen houden.
Zo ervaar ik het ook.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door 350 Z » 08 nov 2019, 11:35

Jeugd word gewoonweg eenzijdig geïndoctrineerd via het linkse onderwijs in opdracht van Groen Links, D66 en PvdA. Deze bezitten zo'n beetje alle ministeries met hun achtergronden en denkbeelden. Ambtenaren is 1 grote linkse kliek die totaal niet in de realiteit staan. Ik heb er zo ook een paar in de familie zitten. Zijn de grootste hypocrieten die er zijn en eenzijdig kijken en vlug hun ogen sluiten voor de werkelijkheid. Maar o wee als je aan hun portemonnee en denkbeelden komt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 08 nov 2019, 12:37


Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Riceaux » 08 nov 2019, 12:40

350 Z schreef: 08 nov 2019, 11:35 Jeugd word gewoonweg eenzijdig geïndoctrineerd via het linkse onderwijs in opdracht van Groen Links, D66 en PvdA. Deze bezitten zo'n beetje alle ministeries met hun achtergronden en denkbeelden. Ambtenaren is 1 grote linkse kliek die totaal niet in de realiteit staan. Ik heb er zo ook een paar in de familie zitten. Zijn de grootste hypocrieten die er zijn en eenzijdig kijken en vlug hun ogen sluiten voor de werkelijkheid. Maar o wee als je aan hun portemonnee en denkbeelden komt.
Is dat ook niet van alle tijden? En mij is altijd aangeleerd tijdens de opvoeding om bij alles zelf te blijven nadenken. Als je kijkt naar het aantal studenten bij die klimaatdemo’s vs het totaal aantal studenten valt het procentueel gigantisch mee. En ja natuurlijk alle ambtenaren zijn hetzelfde. :hmmm:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 08 nov 2019, 13:22

Riceaux schreef: 08 nov 2019, 12:40
350 Z schreef: 08 nov 2019, 11:35 Jeugd word gewoonweg eenzijdig geïndoctrineerd via het linkse onderwijs in opdracht van Groen Links, D66 en PvdA. Deze bezitten zo'n beetje alle ministeries met hun achtergronden en denkbeelden. Ambtenaren is 1 grote linkse kliek die totaal niet in de realiteit staan. Ik heb er zo ook een paar in de familie zitten. Zijn de grootste hypocrieten die er zijn en eenzijdig kijken en vlug hun ogen sluiten voor de werkelijkheid. Maar o wee als je aan hun portemonnee en denkbeelden komt.
Is dat ook niet van alle tijden? En mij is altijd aangeleerd tijdens de opvoeding om bij alles zelf te blijven nadenken. Als je kijkt naar het aantal studenten bij die klimaatdemo’s vs het totaal aantal studenten valt het procentueel gigantisch mee. En ja natuurlijk alle ambtenaren zijn hetzelfde. :hmmm:
Ja zijn allemaal luie zwijnen.
Dan vergeten we even dat we zonder ambtenaren de volgende dingen niet hebben

sportvoorzieningen
wegen
openbaar groen
openbaar vervoer
winkels
infrastructuur
electriciteit
gas
openbare verlichting
scholen
zwembaden
begraafplaatsen

enzenz

Maar ja het zijn allemaal luie zwijnen en 350Z kan en weet het allemaal beter.
Een ambtenaar voert het beleid uit wat door de wethouders en raad wordt bedacht en goedgekeurd, weet je uberhaupt wel hoe het werkt.
De raad bestaat niet uit ambtenaren.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door ///Joost » 08 nov 2019, 13:28

Kijk uit. Als Luco zonder interpunctie gaat typen, weet je dat ie los gaat. :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 08 nov 2019, 13:33

Nee hoor, maar de mensen die zelf helemaal niks kunnen, hebben altijd het meeste commentaar.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 08 nov 2019, 13:40

Meestal gaat die frustratie over ambtenaren aan de balie van een gemeentehuis, of de telefonische service daarvan. Met die paar praktijkervaringen die ik daarmee heb, dan snap ik de gedachtengang over ambtenaren soms wel.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eric H » 08 nov 2019, 13:49

Luco schreef: 08 nov 2019, 13:22
Riceaux schreef: 08 nov 2019, 12:40
350 Z schreef: 08 nov 2019, 11:35 Jeugd word gewoonweg eenzijdig geïndoctrineerd via het linkse onderwijs in opdracht van Groen Links, D66 en PvdA. Deze bezitten zo'n beetje alle ministeries met hun achtergronden en denkbeelden. Ambtenaren is 1 grote linkse kliek die totaal niet in de realiteit staan. Ik heb er zo ook een paar in de familie zitten. Zijn de grootste hypocrieten die er zijn en eenzijdig kijken en vlug hun ogen sluiten voor de werkelijkheid. Maar o wee als je aan hun portemonnee en denkbeelden komt.
Is dat ook niet van alle tijden? En mij is altijd aangeleerd tijdens de opvoeding om bij alles zelf te blijven nadenken. Als je kijkt naar het aantal studenten bij die klimaatdemo’s vs het totaal aantal studenten valt het procentueel gigantisch mee. En ja natuurlijk alle ambtenaren zijn hetzelfde. :hmmm:
Ja zijn allemaal luie zwijnen.
Dan vergeten we even dat we zonder ambtenaren de volgende dingen niet hebben

sportvoorzieningen
wegen
openbaar groen
openbaar vervoer
winkels
infrastructuur
electriciteit
gas
openbare verlichting
scholen
zwembaden
begraafplaatsen

enzenz

Maar ja het zijn allemaal luie zwijnen en 350Z kan en weet het allemaal beter.
Een ambtenaar voert het beleid uit wat door de wethouders en raad wordt bedacht en goedgekeurd, weet je uberhaupt wel hoe het werkt.
De raad bestaat niet uit ambtenaren.
Het college bepaald het beleid.
De raad controleert het college

Drie keer raden wie het college bepaalt.......DE KIEZER

Verder vind ik de opmerking over de "linkse doctrine" in het onderwijs ook wel een beetje een grijs gedraaide plaat.
Van hebben al die VVD-ers dan les gehad ? (je weet wel, de partij die al een aantal verkiezingen achter elkaar tot de grootste van Nederland behoort )

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Martijn M » 08 nov 2019, 13:50

Gert-jan schreef: 07 nov 2019, 16:31 Baas :tooth:
Kunnen we niet demonstreren tegen vrouwen die zich zo kleden. Zelfs een kleuter heeft een beter kleurenpalet voor ogen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door JP » 08 nov 2019, 14:14

Ze kleden zich als een regenboog, dus zal het wel een pot (goud) zijn.....

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 08 nov 2019, 14:18

@EricH

De raad kan collegevoorstellen verwerpen, dus het college heeft echt niet de vrije hand, en de raadsleden zijn geen ambtenaren.
wethouders in die zin ook niet, want dat zijn raadsleden met een extra functie.
Wethouders
De wethouders en de burgemeester besturen de gemeente. Ze zijn samen het college van burgemeester en wethouders (college van B&W). Het aantal wethouders van een gemeente is afhankelijk van het aantal raadsleden. Het aantal raadsleden is afhankelijk van het aantal inwoners.

Taken college van burgemeester en wethouders (B&W)
Het college van burgemeester en wethouders voert de besluiten van de gemeenteraad uit. Het college voert ook wetten en regelingen van het Rijk en de provincie uit (medebewind). Voorbeelden daarvan zijn de Wet maatschappelijke ondersteuning, de Wet werk en bijstand en de Wet milieubeheer. Het college is verder verantwoordelijk voor de financiën van de gemeente en de organisatie.

Taken wethouders
Iedere wethouder heeft zijn eigen taakgebied, bijvoorbeeld onderwijs of financiën. De wethouder komt op voor de belangen van zijn taakgebied. Wethouders hebben hierover overleg met ambtenaren van het Rijk en de provincie. Ze hebben ook gesprekken met bewoners, bedrijven en organisaties.

Benoemen wethouders
Na de gemeenteraadsverkiezingen onderhandelen de leden van de raad over het aantal wethouders dat elke partij levert. Tijdens die onderhandelingen bepalen ze samen ook welke taken of portefeuilles de wethouders krijgen.

De partijen dragen kandidaat-wethouders voor aan de gemeenteraad. De gemeenteraad benoemt de kandidaat vervolgens tot wethouder. De gemeenteraad controleert het werk van de wethouder. Vindt de raad dat de wethouder zijn of haar werk niet goed doet? Dan kan dit ertoe leiden dat de wethouder moet aftreden.

Rechtspositie wethouders
Op de website politiekeambtsdragers.nl staat informatie over de rechtspositie van wetshouders. Bijvoorbeeld over arbeidsvoorwaarden en pensioen van een wethouder.
Dus ja die opmerking van 350Z raakt kant noch wal.
De ambtenaren voeren uit wat het college en de raad bepaald, maar ja iets met klepel en klok.


als je het dan allemaal zo slecht vind moet je je verkiesbaar stellen en kijken of jij het beter kan.
Ow nee ik heb alleen een grote bek vanaf de zijlijn :lol: :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door JP » 08 nov 2019, 14:25

Niet alleen de zijlijn, ook de middenlijn, achterlijn en 16meter-lijn.... :beer:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eric H » 08 nov 2019, 14:25

Luco schreef: 08 nov 2019, 14:18 @EricH

De raad kan collegevoorstellen verwerpen, dus het college heeft echt niet de vrije hand, en de raadsleden zijn geen ambtenaren.
wethouders in die zin ook niet, want dat zijn raadsleden met een extra functie.
Het college wordt 99 van de 100 keer gevormd door de partijen die samen een meerderheid vormen; de coalitie
Dus ja, de raad kan collegevoorstellen verwerpen, maar in de praktijk lukt dit nooit aangezien het college (de wethouders) uit de coalitiepartijen komen.

Ben zelf enige tijd (burger)raadslid geweest voor een linkse indoctrinatie partij.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 08 nov 2019, 14:41

Eric H schreef: 08 nov 2019, 14:25
Luco schreef: 08 nov 2019, 14:18 @EricH

De raad kan collegevoorstellen verwerpen, dus het college heeft echt niet de vrije hand, en de raadsleden zijn geen ambtenaren.
wethouders in die zin ook niet, want dat zijn raadsleden met een extra functie.
Het college wordt 99 van de 100 keer gevormd door de partijen die samen een meerderheid vormen; de coalitie
Dus ja, de raad kan collegevoorstellen verwerpen, maar in de praktijk lukt dit nooit aangezien het college (de wethouders) uit de coalitiepartijen komen.

Ben zelf enige tijd (burger)raadslid geweest voor een linkse indoctrinatie partij.
Dat lijkt me logisch, maar er zijn ook minderheidscoalities.
Maar het ging erom dat er weer afgegeven wordt op ambtenaren terwijl die alleen maar uitvoeren wat er beslist wordt, meer niet.
En dat de besluitvorming soms lang duurt kan de ambtenaar niks aan doen.
En als er na 4 jaar een college komt wat een andere richting kiest, kan de ambtenaar niks aan doen.
Dat ze dan dingen die in gang zijn gezet weer moeten veranderen/ terugdraaien, kan de ambtenaar niks aan doen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 08 nov 2019, 14:43

Eric H schreef: 08 nov 2019, 13:49
Van hebben al die VVD-ers dan les gehad ? (je weet wel, de partij die al een aantal verkiezingen achter elkaar tot de grootste van Nederland behoort )
Ik denk van Holleeder.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door HJ2 » 08 nov 2019, 14:46

Ontspan toch eens een keer! :hot:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 08 nov 2019, 14:55

Ik ben hardstikke relaxed man, ik ben ambtenaar, dus doe niks, kan ik me lekker uitleven met verbouwen :tooth:

Maar kan slecht tegen mensen die constant afgeven op een groep werkende mensen, ben dan altijd benieuwd wat ze zelf presteren, in 99% van de gevallen dus niks.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, beske, BMWDennis, Hans44, Joost H., Kadett, MarcF, MParallel, sitechris, TLRS, Will F., wjt en 171 gasten