BMW M8 en M8 competition
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M8 en M8 competition
Probleem is dat BMW ook niet op hun achterhoofd gevallen is en de auto's met OPF tegenwoordig vaak uit 1 geheel gelast gedeelte bestaat. OPF ertussen uit betekent gaan zagen en lassen (of schuifstukken) . Maar dat kan je dus niet meer terugzettem bij eventuele garantie kwesties.
Dan nog de eventuele CEL codes.
Buiten de EU gaan wonen begint steeds een beter idee te worden
Dan nog de eventuele CEL codes.
Buiten de EU gaan wonen begint steeds een beter idee te worden
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW M8 en M8 competition
Oke dat is minder handig, maar natuurlijk geen groot probleem voor een beetje uitlaatshop.
Kreeg op mijn toenmalige Megane 3 RS ook een waarschuwing op het dasboard. Volledig milltek systeem van voor naar achter met 1 enkele 200 cell katalysator. Na wat warm rijden een 4 gasmeting gedaan en alsnog door de keuring.
Dit was nog voor een remap, als het goed is kunnen ze hem dan volledig wegschrijven. Al komt een volledig katloze natuurlijk nooit door de keuring.
Kreeg op mijn toenmalige Megane 3 RS ook een waarschuwing op het dasboard. Volledig milltek systeem van voor naar achter met 1 enkele 200 cell katalysator. Na wat warm rijden een 4 gasmeting gedaan en alsnog door de keuring.
Dit was nog voor een remap, als het goed is kunnen ze hem dan volledig wegschrijven. Al komt een volledig katloze natuurlijk nooit door de keuring.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M8 en M8 competition
Is allemaal op te lossen met een set links pipes en de Mannhart module.Kadett schreef: ↑03 nov 2019, 12:22 Probleem is dat BMW ook niet op hun achterhoofd gevallen is en de auto's met OPF tegenwoordig vaak uit 1 geheel gelast gedeelte bestaat. OPF ertussen uit betekent gaan zagen en lassen (of schuifstukken) . Maar dat kan je dus niet meer terugzettem bij eventuele garantie kwesties.
Dan nog de eventuele CEL codes.
Buiten de EU gaan wonen begint steeds een beter idee te worden
Dan kan alles weer terug zoals origineel.
Persoonlijk vind ik dat als je wilt kloten aan je auto je dat gewoon moet doen en accepteren dat je garantie evt beperkt wordt.
Wil je dat niet, dan ga je ook niet lopen kloten.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M8 en M8 competition
Snap ik helemaal.... alleen bij de M2C zou ik er minder problemen mee hebben aangezien de S55 motor al helemaal uitontwikkeld is er heel veel mee gedaan is door tuners en relatief een veilige opstelling. De S63 had vanwege de hot v nog wat probleempjes in begin met koelleidingen en olie aanslag in de turboleiding. Weet niet of de laatste iteratie dit nu helemaal weg is of enkel wat minder snel.
-
Online
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW M8 en M8 competition
Welke beperking van de garantie willen ze er dan doordrukken met een andere auspuff?
Zeker als je er 1 onder zet die bmw zelf buiten de eu levert?
Zeker als je er 1 onder zet die bmw zelf buiten de eu levert?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M8 en M8 competition
De jouw wel bekende (nu volledig katloze) rode Bmw 135i is goedgekeurd hoor, kan allemaal. Wel een goede tuner zoeken.BamiesGTA schreef: ↑03 nov 2019, 12:34 Oke dat is minder handig, maar natuurlijk geen groot probleem voor een beetje uitlaatshop.
Kreeg op mijn toenmalige Megane 3 RS ook een waarschuwing op het dasboard. Volledig milltek systeem van voor naar achter met 1 enkele 200 cell katalysator. Na wat warm rijden een 4 gasmeting gedaan en alsnog door de keuring.
Dit was nog voor een remap, als het goed is kunnen ze hem dan volledig wegschrijven. Al komt een volledig katloze natuurlijk nooit door de keuring.
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW M8 en M8 competition
Tenzij er een storing in de computer opduikt, dan doen ze een 4-gasmeting en dan denk ik dat de uitstoot iets te hoog is
De RS werd afgekeurd met koude kat en na een rondje goed warmrijden goedgekeurd.
De RS werd afgekeurd met koude kat en na een rondje goed warmrijden goedgekeurd.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M8 en M8 competition
Een cabrio is altijd zwaarder. Dit is ook de reden waarom er van de nieuwe 2 serie geen cabrio versie meer komt. Het basis chassis word dan verstevigd. Vandaar dat de M2 relatief zwaar is.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M8 en M8 competition
S55 heeft dat crank pulley issue, standaard al. Mbt tuners, ik vind het rete gaaf allemaal, maar je hoort nooit dat het fout gaat. En dat gaat het dus wel. Helaas kan ik daar zelf over meepraten. Het gaat in grote getale mis zelfs. Ook bij de bekende grote merken jongens die een slechte dag hebben als ze geen 5 auto's voorzien hebben van een flash.Kadett schreef: ↑03 nov 2019, 17:11 Snap ik helemaal.... alleen bij de M2C zou ik er minder problemen mee hebben aangezien de S55 motor al helemaal uitontwikkeld is er heel veel mee gedaan is door tuners en relatief een veilige opstelling. De S63 had vanwege de hot v nog wat probleempjes in begin met koelleidingen en olie aanslag in de turboleiding. Weet niet of de laatste iteratie dit nu helemaal weg is of enkel wat minder snel.
Een S55 motor komt op ca. 10k euro (wel gedeeltelijk hergebruik, maar nog steeds goedkoop eigenlijk), dus als je die vast opzij legt is dat gelijk je garantie
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M8 en M8 competition
Ik doelde enkel op vervangen van uitlaat voor wat leuker geluid en dan ASD eruit coderen. Niet direct naar Mosselman/Beek etc om er 100pk bij te gooien.
OPF is gewoon een uitlaatkiller. De M3/4 klinker stuk beter dan de M2C. Dit zal bij de M8 niet heel anders zijn... die is ook nog eens een stuk stiller van binnen dus de ASD draait op volle toeren daarin
OPF is gewoon een uitlaatkiller. De M3/4 klinker stuk beter dan de M2C. Dit zal bij de M8 niet heel anders zijn... die is ook nog eens een stuk stiller van binnen dus de ASD draait op volle toeren daarin
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M8 en M8 competition
Ik vond de Z4 M40i best wendbaar en redelijk lichtvoetig voor zover ik op een korte rit kon beoordelen. Het is zeker geen sportwagen, maar wel een sportievere GT tov mijn 4er.
De Zed is inderdaad een stuk lichter dan de M2 varianten:
Z4 M40i 1390kg (ZF8)
M2 1470kg (DCT7)
M2C 1525kg (DCT7)
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW M8 en M8 competition
Ik heb filmpjes gezien waarbij die OPF werd leeggemaakt.Kadett schreef: ↑04 nov 2019, 18:47 Ik doelde enkel op vervangen van uitlaat voor wat leuker geluid en dan ASD eruit coderen. Niet direct naar Mosselman/Beek etc om er 100pk bij te gooien.
OPF is gewoon een uitlaatkiller. De M3/4 klinker stuk beter dan de M2C. Dit zal bij de M8 niet heel anders zijn... die is ook nog eens een stuk stiller van binnen dus de ASD draait op volle toeren daarin
De standaard uitlaat is dan opeens een brulpijp.
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M8 en M8 competition
Wel leuk dat de digidash naar trackmodus kan. Er is hoop.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten