Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 31 okt 2019, 10:48

Partij Voor Inhaal Acties?

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 31 okt 2019, 10:50

Patat Van Incourante Aardappelen?

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 31 okt 2019, 10:54

Partij Voor een Irritante Actiradius?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 31 okt 2019, 10:55

Partij voor ice auto's

eerste speerpunt: verbieden van ev en hybride voertuigen

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 31 okt 2019, 10:56

WN=Wordt niks:)

Elise
Berichten: 7324
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 31 okt 2019, 12:44

tomgtr schreef: 31 okt 2019, 10:38 FvD is toch LPF herhaling. Mat het verschil dat PF ietwat pedant maar heel intilligent was maar TB heel pedant is maar vooral zichzelf erg intilligent vindt. Ik vindt dat persoonlijk nogal meevallen. Zijn rechterhand is een grappige luis in de pels maar daarmee houdt het toch echt volledig op?

Ik zie ook met afgrijzen aan welke koers de VVD vaart maar zie echt geen fatsoenlijk alternatief.
TB is wel naar mijn mening wel degelijk een intelligent mannetje, maar ook gelijk de overtreffende trap van pedant.
Neemt niet weg dat zoals hij het met Henk Otten heeft aangepakt wel gelijk de doodsteek is geweest voor FvD, wat je zegt herhaling LPF.

Volgende keer toch maar stemmen op "Jezus Leeft" :dood:

Elise
Berichten: 7324
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 31 okt 2019, 13:06

Hof: Lagere straffen voor blokkeerfriezen
LEEUWARDEN - Het oordeel van het hof in Leeuwarden over de blokkade door blokkeerfriezen van de snelweg A7 op 18 november 2017, heeft onder de verdachten vooral tot verwarring geleid. De straffen waren aanzienlijk lager dan de rechtbank eerder oplegde. Maar het waren niettemin veroordelingen, en die vinden de blokkeerfriezen principieel onjuist.

Het hof scheerde alle 15 verdachten die in hoger beroep waren gegaan over één kam, en veroordeelde ze allemaal tot 90 uur taakstraf. Niemand was volgens het hof meer of minder verantwoordelijk voor wat er op de snelweg gebeurde vlak voor de landelijke intocht van Sinterklaas in Dokkum. Het was een collectieve actie en de deelnemers hadden allemaal hetzelfde doel. Wat ook een rol speelde bij de beslissing om lagere straffen op te leggen, is dat er geen ongelukken zijn gebeurd, en dat het hier gaat om een incident dat zich niet snel nog eens zal voordoen, aldus het hof.

Voor sommigen was het verschil met de eerdere veroordeling te klein om blij te zijn. Dat was anders voor onder anderen de vrouw die door het Openbaar Ministerie als de leidster van het verzet wordt gezien, Jenny Douwes. Zij werd eerder veroordeeld tot 240 uur taakstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf van een maand. In hoger beroep eiste het OM naast de taakstraf zelfs drie maanden voorwaardelijke vrijheidsstraf tegen haar. Voor haar vormde de 90 uur die ook zij kreeg enerzijds een opluchting. Anderzijds, het ís wel een veroordeling, aldus Douwes.

„Het is voor ons heel erg een principekwestie. Uit alle procedures die we hebben gevolgd is inmiddels gebleken dat de burgemeester van Dokkum Kick Out Zwarte Piet heeft uitgenodigd om te komen demonstreren. Wíj mogen misschien geen snelwegen blokkeren. Maar mag de burgemeester deze mensen wel zomaar het grootste podium bieden dat er is?”, zei ze na afloop.

Het hof vond wel degelijk dat de blokkeerfriezen straf verdienen. Ze hebben allemaal voor eigen rechter gespeeld, en hebben demonstranten hun recht op vrijheid van meningsuiting en op betoging ontnomen. „Het was niet aan de verdachten om te bepalen waar en wanneer de betogers mochten demonstreren.” Het hof noemde dat „zeer ernstig en ontoelaatbaar. Juist impopulaire meningen die indruisen tegen de lokaal heersende opvattingen en die mogelijk op verzet kunnen rekenen, moeten in een democratische samenleving geuit kunnen worden.”

Het reguleren van betogingen en het handhaven van de openbare orde zijn taken van de overheid, aldus het hof. Niet van individuele burgers. „Ook was het niet aan hen om de door hen gevreesde ongeregeldheden te voorkomen door nota bene zelf strafbare feiten te plegen.”

Ondanks dat het hof in tegenstelling tot de rechtbank alle tenlastegelegde feiten bewezen vond, vielen de straffen lager uit. De door de rechtbank opgelegde straffen vond het hof te fors.

Advocaat Tjalling van der Goot weet nog niet of hij de gang naar de hoogste rechter zal maken. Hij ziet aanknopingspunten, maar wil eerst het arrest van het hof bestuderen, en met de blokkeerfriezen overleggen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1767465 ... eerfriezen

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31252
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 31 okt 2019, 13:15

Ik wil wel samen met Jenny gaan schoffelen.....

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 31 okt 2019, 13:22

JP schreef: 31 okt 2019, 13:15 Ik wil wel samen met Jenny gaan schoffelen.....
Intern schoffelen zeker

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 31 okt 2019, 13:57

Elise schreef: 31 okt 2019, 12:44

TB is wel naar mijn mening wel degelijk een intelligent mannetje, maar ook gelijk de overtreffende trap van pedant.
Neemt niet weg dat zoals hij het met Henk Otten heeft aangepakt wel gelijk de doodsteek is geweest voor FvD, wat je zegt herhaling LPF.
In elk geval niet zo intilligent als hij zelf denkt dat hij is. Hij kan mooie studentikoze stukjes bij elkaar mijmeren op z'n zolderkamer maar zijn Nexit visie is 0.0 onderbouwd of doorgerekend. En in een direkt debat laat hij het volstrekt afweten. Zijn dossierkennis is meestal beperkt. Hij lijkt alleen kundig op zijn stokpaardjes maar daar gaat hij zelfs vaak nat als er met harde cijfers gesmeten wordt.

Elise
Berichten: 7324
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 31 okt 2019, 14:42

Die uil van minerva was ook niet al te snugger, Maxima zou zeggen "dat was een beetje dom" :tooth:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 31 okt 2019, 14:46

Ik kan me ook nog wat discussies met Klaas Dijkhoff herinneren waar hij echt volstrekt nat ging met zijn nogal matig onderbouwde verdenkingen.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 31 okt 2019, 14:47

Dijkhoff is dé man in Den Haag wat mij betreft.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1983
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 31 okt 2019, 14:53

Dijkhoff die achter de stikstof en klimaatonzin voor de bouw en boeren staat waardoor het halve land nu plat ligt, die man heeft voor mij voorgoed afgedaan.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 31 okt 2019, 14:58

Staat hij voor de bouw en boeren? Mooi toch?

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1983
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 31 okt 2019, 17:23

Hmm beetje vreemd opgeschreven inderdaad :lol:
Ik bedoel dus dat hij achter het desastreuze kabinetsbeleid staat :kotsen:
Je zal maar in de bouw werken of boer zijn in dit land, dan word je dus echt genaaid door de roverheid.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 31 okt 2019, 17:34

Hoewel ik ook vind dat VVD veel te ver naar links is geschoven is het iets te makkelijk om de VVD er de schuld van te geven. Er moesten geloof ik 5 partijen een coalitie vormen om nog iets van een meerderheid te krijgen in de 2e kamer. Als morgen alle teleurgestelde VVD stemmers FvD gaan stemmen ben je net zo ver van huis wand dan moet FvD ook in dezelfde coalitie om dezelfde meerderheid te krijgen. En dan opboksen tegen PVDA, D66, GL en SP met hun waanzinnige ideeen. Maar dat 1 of 2 van die linkse partijen in de coalitie zal komen is niet te vermijden.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 31 okt 2019, 18:38

350 Z schreef: 31 okt 2019, 14:53 Dijkhoff die achter de stikstof en klimaatonzin voor de bouw en boeren staat waardoor het halve land nu plat ligt, die man heeft voor mij voorgoed afgedaan.
Meen je dat? (geen sarcasme) Ik dacht dat die clown van D66 Tjeerd de Groot de aanstichter van 'alles' was icm verhalen van Schouten.


https://www.trouw.nl/politiek/stikstof- ... ~baac56c1/

Inkrimping van de veestapel kan voor links niet snel genoeg gaan

Het CDA liet zo nog maar eens zijn afkeer blijken van het D66-plan. Volgens de christen-democraten werkt een plan om de veestapel in te krimpen averechts in het stikstofdossier, waarin elke partij pijnlijke concessies zal moeten doen. Het kabinet heeft al afgesproken de varkenssector voor een deel terug te dringen met een ‘warme sanering’. Eerder op de dag had VVD-fractieleider Klaas Dijkhoff zich ook al geïrriteerd uitgelaten over het plan van D66.
en:
Het credo van het kabinet is voorlopig dat er ‘geen taboes’ zijn. Dat herhaalde Dijkhoff gisteren. Geen taboes betekent voor de VVD dat ook snijden in de natuur of in natuurregels bespreekbaar moet zijn. De manier waarop in Nederland de natuur beschermd wordt, vindt Dijkhoff soms ‘niet helemaal logisch’. “Of de normen zijn veel ruimer dan Europees moet, of die staan niet in verhouding tot onze buurlanden.”
Of is hij daar deze maand op teruggekomen?

Als 't zo is wat jij zegt, moet ik hem nog maar eens beter onder de loep nemen, heb je uitspraken van hem?

Elise
Berichten: 7324
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 31 okt 2019, 19:19

tomgtr schreef: 31 okt 2019, 17:34 Hoewel ik ook vind dat VVD veel te ver naar links is geschoven is het iets te makkelijk om de VVD er de schuld van te geven. Er moesten geloof ik 5 partijen een coalitie vormen om nog iets van een meerderheid te krijgen in de 2e kamer. Als morgen alle teleurgestelde VVD stemmers FvD gaan stemmen ben je net zo ver van huis wand dan moet FvD ook in dezelfde coalitie om dezelfde meerderheid te krijgen. En dan opboksen tegen PVDA, D66, GL en SP met hun waanzinnige ideeen. Maar dat 1 of 2 van die linkse partijen in de coalitie zal komen is niet te vermijden.
Zolang Mark Rutte bij de VVD zit zal ik nooit en te nimmer VVD stemmen.
Reden : De inleg velletjes na de uitkomst van het referendum.

Daarnaast ben ik voorstander van uittreden uit de EU (dé oorzaak van vele problemen die we hebben) dus dan vallen er heel veel partijen af.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 31 okt 2019, 20:11

Stemmen, waar dan op?

De VVD heeft haar liberale principes geheel aan de laars gelapt, gaat nergens meer over, wat is er nog liberaal aan die partij??

Kijk even naar het lijstje afgetreden VVD`ers; Weekers, Opstelten, Teeven, van der Steur, Heenis-Plasschaert, Zijlstra, Harbers, het is te zot voor woorden. Dan de schandalen met een partijvoorzitter die intussen gebruik heeft gemaakt van zijn eigen crematorium, hebben we ook nog Me Too Han ten Broeke.

De VVD staat met stip op 1, als partij met de meeste integriteit schandalen

Dan Dijkhoff; das toch gewoon een autist, ik vind het een enge vent, totaal ongeschikt om MP te worden, daar gaat alleen kille zakelijkheid van uit, ik kan hem niet betrappen op enige vorm van empathie, EQ , wel IQ, ongeschikt op basis disbalans van beide.

Dan de rest; die is kwalitatief uitermate teleurstellend.

D66 dramt maar raak, Jetten gewoon een koor-schandknaapje, geen enkele levenservaring noppes nada niks, maar wel donorschap, euthanasie doordrukken.
CU SGP het geloof geeft je vleugels, nou, vlieg maar enkele reis naar de hemel, en val ons niet meer lastig in de naam van de vader, de zoon en heilige geest.
CDA kan er zo achteraan, stelletje Farizeeërs
PvdD als ik goed ben geïnformeerd kan Tieme eigenlijk zo achterop bij de confessionele partijen, ach, ze was al bij de hemelpoort aankomen, de noodingang.
FvD Baudet doet zich leuk voor, maar dode debater, niet scherp, niet vilein, niet genoeg geïnformeerd, als ie puin wil ruimen kan ie beter de bezem thuis pakken, een gepromoveerde interieur verzorger, dat zal hem leren.
PVV als overslaande plaat, grijs gedraaid, terwijl de maatschappij al aan het streamen is


Kortom; ik blijf lekker thuis; zoek het uit met je verkiezingen en politiek

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 31 okt 2019, 20:30

Dat heb ik 20 jaar geleden al gedaan romo, genaaid wordt je toch.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 31 okt 2019, 20:34

Intussen, zag ik, is de eerst JSF-F 35 op Leeuwarden geland, geassembleerd in Italie.

Nu krijg ik me toch een deja vu.

Het zal toch niet in mekaar geschroefd zijn bij AnsaldoBreda? (je weet wel van die kwalitatief onverslaanbare Fyra treinen) :tooth: :lol:


We gaan echt naar de haaien. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 31 okt 2019, 20:35

Het nadeel alleen is dat met thuisblijven je indirect ook voor een DENK stemt.
Hoe minder mensen er op 'wat dan ook' stemmen, hoe zwaarder hun stemmen tellen. :) Dat is voor mij DE reden om te stemmen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 31 okt 2019, 20:38

WJ schreef: 31 okt 2019, 20:35 Het nadeel alleen is dat met thuisblijven je indirect ook voor een DENK stemt.
Hoe minder mensen er op wat dan ook stemmen, hoe zwaarder hun stemmen tellen. :) Dat is voor mij DE reden om te stemmen.
Links of rechtsom, over 15 jaar zijn we een moslimland

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31252
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 31 okt 2019, 20:44

Luco schreef: 31 okt 2019, 20:38
WJ schreef: 31 okt 2019, 20:35 Het nadeel alleen is dat met thuisblijven je indirect ook voor een DENK stemt.
Hoe minder mensen er op wat dan ook stemmen, hoe zwaarder hun stemmen tellen. :) Dat is voor mij DE reden om te stemmen.
Links of rechtsom, over 15 jaar zijn we een moslimland
Hoor je dat Romo ?! 72 maagden :hot:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brutus the Legend, EvdP, Gert-jan, Google [Bot], smiley, tomgtr en 471 gasten