Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 15 aug 2019, 12:26

Luc, US is gewoon heel anders qua instelling dan de EU maar het landschap is schitterend. Buiten de grote steden is het imho goed toeven! Welke NP's ga je bezoeken?

Michel, Bryce is mooi. Sommigen vind het één van de mooiste natuur wonderen in de US maar uitgaande van de "Best of the West" route ligt het wel een beetje uit de richting. Wij reden destijds van St George naar Page via Bryce en dat was eigenlijk geen doen. Dan kun je die tijd beter bij Page besteden imho.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Miesjel » 15 aug 2019, 12:48

Niels schreef: 15 aug 2019, 12:26 Michel, Bryce is mooi. Sommigen vind het één van de mooiste natuur wonderen in de US maar uitgaande van de "Best of the West" route ligt het wel een beetje uit de richting. Wij reden destijds van St George naar Page via Bryce en dat was eigenlijk geen doen. Dan kun je die tijd beter bij Page besteden imho.
Ja ik lees eigenlijk enkel positieve reacties over Bryce dus laat me verrassen.
Wat bedoel je met geen doen ? Alles op 1 dag ? Wij rijden naar Bryce vanuit Las Vegas maar we overnachten ook bij Bryce.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 15 aug 2019, 14:26

Ok, dat is wel goed te doen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Riceaux » 24 okt 2019, 19:13

Binnenkort weer naar de US voor werk. Tripje met een paar dagen verlengd zodat ik even een leuke road trip kan maken. Aangezien het in november al best fris kan zijn in Wisconsin besloten om nog maar een beetje warmte mee te pakken in New Orleans. Iemand nog tips of dingen die ik echt niet mag missen daar?
Bijlagen
A2CBAC18-AE97-4FA7-BB41-5F26492B0875.jpeg
A2CBAC18-AE97-4FA7-BB41-5F26492B0875.jpeg (816.13 KiB) 1804 keer bekeken

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 24 okt 2019, 21:15

Ik moet ook weer die kant uit eind November. Voor mij wederom SoCal.

Rico, Tail of the Dragon zal net te ver weg zijn voor je toch? Ik ben er zelf helaas nooit geweest, maar het schijnt machtig mooi te zijn.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Riceaux » 24 okt 2019, 21:59

Ligt inderdaad iets te ver uit de route. Wellicht iets voor een andere keer.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Wouter81 » 24 okt 2019, 23:28

Ik vlieg volgende week woensdag naar de USA. Naar Dallas om precies te zijn en vanaf daar naar Austin voor de Formule 1 trainingen, kwalificatie en race op Circuit of the Americas. Na de race direct door naar Houston. Maandagmiddag dan weer terug naar huis, de dinsdagochtend weer op Schiphol. Kort maar krachtig tripje, helaas niet meer tijd beschikbaar maar uiteraard wel veel zin in. :)

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door RJK » 24 okt 2019, 23:57

Riceaux schreef: 24 okt 2019, 19:13 Binnenkort weer naar de US voor werk. Tripje met een paar dagen verlengd zodat ik even een leuke road trip kan maken. Aangezien het in november al best fris kan zijn in Wisconsin besloten om nog maar een beetje warmte mee te pakken in New Orleans. Iemand nog tips of dingen die ik echt niet mag missen daar?
Onderweg niet alleen interstate pakken hoor! Zijn prachtige weggetjes in Arkansas en Tennessee. Corvette fabriek en museum in Bowling Green is te ver om zo te zien.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Fernando » 25 okt 2019, 00:00

@ Wouter

Kun je niet vanaf Austin een klein bezoekje brengen aan San Antonio? De Riverwalk is wel leuk om te zien s'avonds!

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Miesjel » 25 okt 2019, 06:10

Rico, ik ben in 2015 in New Orleans geweest. Bourbon street staat bij de meeste toeristen denk ik wel bovenaan in hun lijstje van bezienswaardigheden. Maar dan moet je wel 's avonds gaan. Als je zin hebt kun je een swamp tour doen, marshmellows voeren aan de alligators. Misschien kun je zoiets combineren met een plantation tour, da's ook wel gaaf. New Orleans is zeker een bezoek waard maar ik heb nog nooit zoveel daklozen bij elkaar gezien als daar. Ook dat heeft toen indruk op mij gemaakt.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Luc B » 25 okt 2019, 08:22

Michel Huisman schreef: 25 okt 2019, 06:10 New Orleans is zeker een bezoek waard maar ik heb nog nooit zoveel daklozen bij elkaar gezien als daar. Ook dat heeft toen indruk op mij gemaakt.
Dit is vrijwel heel Amerika in een nutshell.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 25 okt 2019, 09:58

Luc B schreef: 25 okt 2019, 08:22
Michel Huisman schreef: 25 okt 2019, 06:10 New Orleans is zeker een bezoek waard maar ik heb nog nooit zoveel daklozen bij elkaar gezien als daar. Ook dat heeft toen indruk op mij gemaakt.
Dit is vrijwel heel Amerika in een nutshell.
Jammer dat er nog steeds mensen zijn die zo (pardon my french) bekrompen denken. Het is niet allemaal kommer en kwel in de VS hoor.

@Rico: https://traveladdicts.net/jack-daniels- ... tennessee/

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Luc B » 25 okt 2019, 12:40

///Joost schreef: 25 okt 2019, 09:58
Luc B schreef: 25 okt 2019, 08:22
Michel Huisman schreef: 25 okt 2019, 06:10 New Orleans is zeker een bezoek waard maar ik heb nog nooit zoveel daklozen bij elkaar gezien als daar. Ook dat heeft toen indruk op mij gemaakt.
Dit is vrijwel heel Amerika in een nutshell.
Jammer dat er nog steeds mensen zijn die zo (pardon my french) bekrompen denken. Het is niet allemaal kommer en kwel in de VS hoor.

@Rico: https://traveladdicts.net/jack-daniels- ... tennessee/
Mwah, heb het in Los Angeles, Las Vegas en San Francisco gezien. Met name in San Francisco is het echt niet normaal.



Het is niet allemaal kommer en kwel, maar lang niet het land dat het pretendeert te zijn. Bij lange na niet.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zie je veel in de grote steden. Maar ook de kleinere.

Er zijn genoeg buurten waar we doorheen zijn geweest waar ik mijn gouden horloge toch maar even in de deur heb gelegd.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door WJ » 25 okt 2019, 12:48

LA is gewoon een fucking dump, de kleinere plaatsen omheen zijn wel ok. SF moet oppassen dat ze dat niet achterna gaan. (Of verder wegzakken dan het al is)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 25 okt 2019, 12:49

De volledige staat CA, alsmede toeristen hot spots als New Orleans zijn echt niet representatief voor het land. Daklozen zitten vooral waar veel toeristen zijn. Uiteraard zijn er veel misstanden, maar veel armoede komt ook door mismanagement van geld door consumenten, i.e. alles op afbetaling kopen, alles moet groter, meer en beter. Dat land draait op schulden. Dat gaat prima, als je gewoon een baan hebt, maar je moet ook zelf zorgen voor een vangnet. Mensen in Nederland zijn verwend wat dat betreft. Hier kun je gewoon je hand ophouden.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Luc B » 25 okt 2019, 12:53

New York hetzelfde trouwens.

Het zijn niet allleen schulden. Je been breken kan ook je faillissement zijn.

Verwend zijn we absoluut, maar dat hoeft nog niet zozeer slecht te zijn.

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Jinx » 25 okt 2019, 12:57

San Fran is de gemiddelde huizenprijs geloof ik de miljoen dollar voorbij.

Volgens die normen zou ik ook een zwerver zijn.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tristan » 24 jan 2020, 12:37

Iemand tips en/of must see's voor een rondje Florida voor ca. 14 dagen?

Wat ik zo'n beetje gelezen heb lijkt me dit een leuk rondje al weet ik niet of het wat te veel is voor 14 dagen.

Miami
Key West (Florida Keys)
Naples
Captiva Island
St. Pete's Beach
Orlando
Fort Lauderdale

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 24 jan 2020, 12:39

Ik ben er een keer geweest (was meer familiebezoek), maar toen hebben we ook zo'n tochtje door de Everglades gedaan op zo'n propellorboot. Dat was wel tof, zo (baby)alligators in het wild zien. :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tristan » 24 jan 2020, 12:40

Lijkt me ook tof, maar weet niet of het geschikt is voor de 2 jongens van 6 en 3.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door tomgtr » 24 jan 2020, 13:31

Nee dat gaan ze niet leuk vinden Tristan, heb ik toen ook niet gedaan. key West en Miami ook niet gedaan. Orlando is gewoon tof voor kids. Naples super chill en strand op marco Island ook erg leuk. Nasa space center ook aanrader. Of, een weekend cruisje pakken naar Bahamas.

key West is echt een takke eind rijden voor een leuk overpriced uitzichtje en Miami is een stad voor volwassenen. En mocht je keuze maken Universal of Disney? Universal all the way!!!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door ///Joost » 24 jan 2020, 13:55

Nou, ja die boot was gewoon een toeristending waar 20 man op kunnen, dus niet zo een waar je ingestrapt zit. Toch mooi om ze zo mee de natuur in te nemen en echte 'krokodillen' te zien, al zal die van 3 er idd niet zo veel mee hebben.
Als je het financieel trekt idd goede ideeen van Tom...Kennedy Space Center, pretparken, etc. Dat is altijd goed.

Bahamas ben ik ook geweest en als volwassene is dat geweldig (Nassau een grote kermis, of in mijn geval Treasure Cay geen reet te doen maar bere-relaxed met prachtig blauw water), maar dat is totaal niets voor kinderen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Tristan » 24 jan 2020, 13:59

tomgtr schreef: 24 jan 2020, 13:31 Nee dat gaan ze niet leuk vinden Tristan, heb ik toen ook niet gedaan. key West en Miami ook niet gedaan. Orlando is gewoon tof voor kids. Naples super chill en strand op marco Island ook erg leuk. Nasa space center ook aanrader. Of, een weekend cruisje pakken naar Bahamas.

key West is echt een takke eind rijden voor een leuk overpriced uitzichtje en Miami is een stad voor volwassenen. En mocht je keuze maken Universal of Disney? Universal all the way!!!
Top info! :beer:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door tomgtr » 24 jan 2020, 14:07

Universal Hotel Portpofino is top, bootje naar city walk en naar 2 parken. En fast passes krijg je dan van hotel en die wil je echt wel! 4 fastpasses is bijna hotel eruit halen. City walk is leuk voor avondje, lekker bij Hard rock cafe eten (is echt GIGANTISCH) en ook als je in park bent is lekker dat je op heetst van de dag ff naar hotel kan om te chillen en dan lekker uur of 6 - 7 terug.

Naples zijn de hotels echt niet zo top vond ik, maar het is zo lekker rustig en chill. Veel rijke strakgetrokken oude taarten in maserati's zeg maar.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Martijn_bmw » 24 jan 2020, 16:21

In maart voor mij de eerste keer richting USA en wel voor een stedetripje New York.

Nog tips waar ik zeker langs moet gaan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dimitri, Eeuwe, Kocheler, Majestic-12 [Bot], Philipoo, RS-Ron, Sabberjoch, Semrush [Bot], Wimo en 168 gasten