Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1086
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Jeroen » 24 okt 2019, 10:30

RJL86 schreef: 23 okt 2019, 19:10 Van mij mogen die bezorgbusjes ook wel verdwijnen.

Kan er echt niet bij dat mensen te lui zijn om even op en neer te gaan naar de supermarkt.
Ja, het is wat. Levert ons zeker 2 uur per week vrije tijd op. Bestellen vanaf de bank, bezorgen in huis. 1x met je spullen sjouwen, i.p.v. eindeloos in en uitladen (in en uitladen karretje, auto ect) En ik kom nooit meer in een supermarkt, wat een stuk minder verspilde tijd op levert. Heerlijk! De supermarkt is hier 500 meter verderop trouwens. :blink:

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 24 okt 2019, 10:52

Jeroen schreef: 24 okt 2019, 10:30 En ik kom nooit meer in een supermarkt, wat een stuk minder verspilde tijd op levert. Heerlijk!
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 24 okt 2019, 11:12

Is wel makkelijk, hoeft die ketting ook nooit meer los en minimaal 1 auto eruit.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 24 okt 2019, 11:25

En mensen zich maar afvragen waarom boodschappen zo duur zijn. Wat dat betreft heeft Picnic het goed voor elkaar met z'n low cost model. Wat AH en Jumbo doen is volgens mij alleen maar kostenverhogend, maar ja, de markt vraagt erom dus ze moeten wel. Heerlijk hoe vaak je hoort: Lekker "gratis" laten bezorgen... :bag:

De toekomst zal zijn dat je AI koelkast zelf herkent dat de melk op is, en toevoegd aan je boodschappenlijstje, dat weer doorgestuurd wordt naar de supermarkt, die het weer automatisch meeneemt in de (half)wekelijkse bezorging in een EV. Dan hoef je zelf helemaal niets meer te doen.

Disclaimer: Wij gaan 1x p.w. naar de Jumbo, 1x p.w. naar de Lidl en 1x p.w. naar de slager. Zelf uitzoeken is toch wel het prettigst, want zeker met groente en fruit is er nogal wat verschil waar je wat koopt. En in dezelfde bak kan het ook nog flink verschillen.

Elise
Berichten: 7333
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 24 okt 2019, 11:29

Robin schreef: 24 okt 2019, 10:05
Elise schreef: 24 okt 2019, 09:34 Het verruimen dan de openingstijden en de zondag opening van de supermarkten vind ik echt een groot voordeel van de huidige tijd, nog even snel datgene wat je niet in huis hebt oppikken. Geen voorraad kasten meer die tot de nok gevuld hoeven te zijn.
Maar als dat thuis bezorgen gemeengoed gaat worden, dan zal het niet lang duren voordat de lokale supermarkten de kop niet meer boven water kunnen houden en gaan sluiten. Gaan we weer terug naar vroeger met een tot aan de nok toe gevulde voorraadkast thuis.

Wat mij betreft mag het zo blijven, supermarkt is hier op 5 minuten lopen. Ideaal.
Eensch.

Maar of dat thuisbezorgen de 'meerderheid' zal worden. Ik denk(hoop) het niet.
Supermarkt 'winkelen' is misschien best kut(laten we eerlijk wezen), maar 'de hele tijd thuiszitten' is ook niet alles.

Iets met wal en schip?
Ik denk het wel Robin. De jonge generatie is van het bezorgen. Daarnaast zijn de kosten voor levering vanuit een saaie distributieloods een stuk goedkoper dan een duur winkelpand, en als de bestellingen verder toenemen zal het uiteindelijk het zo zijn dat bezorgen goedkoper is dan zelf halen. Zodra dat omslagpunt is bereikt is het gedaan met de traditionele supermarkt mijns inziens en zien we alleen nog maar van die saaie bezorg karretjes in de straat.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1086
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Jeroen » 24 okt 2019, 11:31

Och, ik had er geen hekel aan, die supermarkt. Maar missen doe ik het niet. En natuurlijk kom je er wel voor losse boodschapjes, last minute ect. Hou je meer tijd over voor leukere dingen. En, niet onbelangrijk, geen korte ritjes meer met de auto om veel boodschappen verslepen. Slecht voor de techniek, en geen winkelwagendeukjes meer. Alleen maar voordelen. :blink:
Wij 'hebben' Picnic trouwens. En het fruit is matig, dat wel.

Elise
Berichten: 7333
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 24 okt 2019, 11:35

Jeroen schreef: 24 okt 2019, 11:31 En natuurlijk kom je er wel voor losse boodschapjes, last minute ect.
In de toekomst voorzie ik dus geen losse, last minute, boodschapjes meer...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 24 okt 2019, 11:52

Jeroen schreef: 24 okt 2019, 11:31 Wij 'hebben' Picnic trouwens. En het fruit is matig, dat wel.
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Wij staan al een paar maanden op de wachtlijst (!), maar bijna aan de beurt...lol. Wat is er goed, en wat is er slecht naast het fruit? Groente? Hoe is het merkassortiment?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 24 okt 2019, 11:53

Dat we hierover discussieren toont wel aan dat Nederland nog lang niet naar de haaien is!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 24 okt 2019, 11:55

tomgtr schreef: 24 okt 2019, 11:53 Dat we hierover discussieren toont wel aan dat Nederland nog lang niet naar de haaien is!
Niet voor de 1% joh! :tooth:

Afbeelding

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 24 okt 2019, 11:58

///Joost schreef: 24 okt 2019, 11:52 Wij staan al een paar maanden op de wachtlijst (!), maar bijna aan de beurt...lol.
Ik sta al 480 maanden op de wachtlijst voor deze, maar eindelijk, ze zijn leverbaar:
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... pops-fruit

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Andre » 24 okt 2019, 12:16

Supermarkten in kleine dorpjes heerlijk. Dan heb je nog het gevoel dat je in nederland bent.

Ik heb net 2 levi broeken online besteld de Gaza Batavia stad kom ik niet meer!

Het enige is dat je vaker in huis zit met alle online aankopen. Maar ja dat bevalt me beter dan gaan shoppen in de Gazastrook!

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 24 okt 2019, 12:25

Batavia stad tien jaar geleden eens geweest. Gazastrook is me nooit zo opgevallen. Wij doen gewoon boodschappen in de stad bij de AH, Jumbo en Lidl (vooral voor groente, fruit en de lekkere broodjes). Jammer dat Bitburger pils nergens meer te krijgen is in de supermarkt.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1086
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Jeroen » 24 okt 2019, 12:25

///Joost schreef: 24 okt 2019, 11:52
Jeroen schreef: 24 okt 2019, 11:31 Wij 'hebben' Picnic trouwens. En het fruit is matig, dat wel.
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Wij staan al een paar maanden op de wachtlijst (!), maar bijna aan de beurt...lol. Wat is er goed, en wat is er slecht naast het fruit? Groente? Hoe is het merkassortiment?
De service algemeen is zeer goed, bezorging ook. Leuke jongens en meiden aan de deur. Is er iets kapot, of ontbreekt er iets, krijg je de keer er op het product gratis, én in de tussentijd heb je het bedrag bijgestort gekregen op je rekening. Dubbelop, dus. Aanbiedingen hebben ze vrijwel niet, tot weinig. Kan ook bijna niet met dit concept, denk ik. Groente is goed, fruit is (veel) te koel bewaard, en gaat daardoor sneller rotten. Chiquita bananen die momenteel allemaal een scheurtje hebben bij de tros, waardoor deze snel buin wordt. En dat al meerdere keren. Ligt dat dan aan Chiquita of aan Picnic?
Het merkassortiment is gelijk aan dat van Boni/Hoogvliet. Huismerk is Gwoon. Hebben wij veel van, en dat is allemaal goed van kwaliteit, vind ik. De A merken hebben ze natuurlijk ook in het assortiment.
Bezorgmomenten zijn vaste tijden overdag of s'avonds. Werkt voor ons prima. Wel even rekening houden met op tijd bestellen, dan krijg je het ook op tijd.
Eigenlijk is dus alleen het fruit minder.
Wij zijn early adopters van Picnic, en in het begin deden ze nog handgeschreven briefjes bij de bestellingen. Bedankt voor je 20e bestelling, met een doos Celebrations erbij. Dat stadium zijn ze voorbij. :-)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 24 okt 2019, 12:45

He, top voor je feedback. Ik check net effe met m'n vrouw en we staan op plek 67. We komen van 2000+ een aantal maanden geleden, dus bijna zo ver als we willen. wel hebben we inmideels al een hele picknickmand aan spullen gratis ivm het wachten. :D

Klinkt wel goed verder!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 24 okt 2019, 13:34

Supermarkt is leuk op loop afstand of als je auto ernaast kan zetten. Maar autos (en al helemaal niet gratis) zijn niet echt welkom, dus fuck it.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26729
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 24 okt 2019, 13:43

WJ schreef: 24 okt 2019, 13:34 Supermarkt is leuk op loop afstand of als je auto ernaast kan zetten. Maar autos (en al helemaal niet gratis) zijn niet echt welkom, dus fuck it.
voordeel van wonen in een dorp, voor mij staat de eerste supermakt op loopafstand (5min) en andere op auto afstand (5min auto) met gratis voldoende parkeerplaatsen voor de deur.

Ik haal juist graag de boodschappen in de winkel, na het werk ff langs rijden niet zitten wachten achter de deur op de bel van de bezorger en inspiratie opdoen in de winkel wat nu weer eens te eten/maken :D

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric H » 24 okt 2019, 13:50

Houdbare producten en reguliere boodschappen komen bij ons via de picnic.
Vlees en gevogelte halen we bij de Islamitische slager, serieus goed vlees !!
Groenten en fruit bij een echte groenteboer.

Ik vind Picnic echt meer dan prima.
Wij werken alletwee fulltime en hebben kinderen met diverse activiteiten (turnen, tennis, sportschool, etc.) tevens een "vrij" druk sociaal leven.
Dan is het een enorm voordeel als je gewoon digitaal je boodschappen kunt doen en zelf kunt bepalen wanneer je het laat bezorgen.

Mijn vriendin zat pasgeleden een weekje in het buitenlnd, die heeft gewoon daar, liggend bij het zwembad de boodschappen gedaan.
(die rolverdeling houden we natuurlijk wel gewoon in stand :tooth: )
Kreeg alleen het verzoek of ik dan 's avonds thuis wilde bloijven om de boodschappen in ontvangst te nemen.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Andry » 24 okt 2019, 14:02

Picnic brengt hier ook wekelijks de normale benodigdheden, ideaal dat ze eind middag/begin avond komen. Lege flessen nemen ze retour mee, waarna het statiegeld enkele dagen later wordt bijgeschreven op de rekening.

Wel blijf ik brood bij de bakker, kaas bij de kaasboer/delicatessen zaak, vlees bij de slager en groente/fruit bij de groenteboer. Niet veel duurder, maar wel veel lekkerder dan bij de supermarkt! Voor groente ga ik wil ik ook nog weleens de polder ingaan om het rechtstreeks bij de boer te halen. Genoeg boeren hier op het eiland :wink:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 24 okt 2019, 14:03

Wat gebeurt er als je niet thuis bent om het in ontvangst te nemen?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 24 okt 2019, 14:05

Eric H schreef: 24 okt 2019, 13:50 Mijn vriendin zat pasgeleden een weekje in het buitenlnd, die heeft gewoon daar, liggend bij het zwembad de boodschappen gedaan.
(die rolverdeling houden we natuurlijk wel gewoon in stand :tooth: )
Kreeg alleen het verzoek of ik dan 's avonds thuis wilde bloijven om de boodschappen in ontvangst te nemen.
Afbeelding

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door PeterB » 24 okt 2019, 14:07

Rondje boodschappen doen vind ik geen straf.
Maar wij hebben dan ook geen kinderen en geen druk sociaal leven....
:tooth:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric H » 24 okt 2019, 14:19

///Joost schreef: 24 okt 2019, 14:05
Eric H schreef: 24 okt 2019, 13:50 Mijn vriendin zat pasgeleden een weekje in het buitenlnd, die heeft gewoon daar, liggend bij het zwembad de boodschappen gedaan.
(die rolverdeling houden we natuurlijk wel gewoon in stand :tooth: )
Kreeg alleen het verzoek of ik dan 's avonds thuis wilde bloijven om de boodschappen in ontvangst te nemen.
Afbeelding
Ja, tot ik thuis kom hoor :wink:
Hier zittend op kantoor op een forum waar zij niet komt durf ik wel stoer te doen, maar eenmaal thuis :bag:

Wout309t
Berichten: 1147
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wout309t » 24 okt 2019, 15:07

Wij doen het anders, wij bestellen via internet en halen het dan op. Werkt ook lekker. Ik haal het op als ik uit mijn werk kom, rijd er toch langs.
Code scannen, 2 minuutjes wachten en klaar.
Ergens misschien een beetje dubbel-op, maar het bevalt goed.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 24 okt 2019, 15:57

Ik rij vaak langs een zaak, daar bestel ik dan en krijg warm, kant en klaar voedsel.
Soms gegrilde kat met bami, of gefrituurde aardappelstaafjes met een klodder mayo.
Waarom zou je zelf allemaal ingrediënten gaan halen, die in een keuken in elkaar flansen, als anderen hier beter en sneller in zijn, en daarbij....mijn keuken blijft schoon.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], bleu_dust, Bokkepoot, Google [Bot], Martijn 327i, Richardt. en 366 gasten