Valt nog mee, een NL doet 16k (XV-654-Z).
Porsche 718 Boxster / Cayman
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ja dus zou hij binnen 10 maanden 4k aan BPM afgeschreven hebben. Kan prima op basis van creatief de gunstigste methode kiezen natuurlijk.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Loes gaat scheiden en verkoopt gauw de auto's...
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wat de rdw laat zien is bruto bpm dat moet overeen komen met een boxster S met zelfde jaar 1e toelating maar dan geen import. Kortom wijkt dat af dan is er schade aan geweest. Voor n bumpertje gaat er geen 25% vd brutobpm af
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Die bpm getallen bij de RDW zijn sowieso intressant en vaag te noemen.
Als ik namelijk mijn 130i in typ staat de bruto bpm op €12176,- Dit is echt niet wat ik er voor betaald heb toen ik hem importeerde....
Ik denk dat het afhangt van het type berekening wat er voor de bpm bepaling gebruikt wordt. Bij een andere door ons geïmporteerde auto staat namelijk wel het daadwerkelijk betaalde BPM bedrag.
Correct me if i'm wrong
Als ik namelijk mijn 130i in typ staat de bruto bpm op €12176,- Dit is echt niet wat ik er voor betaald heb toen ik hem importeerde....
Ik denk dat het afhangt van het type berekening wat er voor de bpm bepaling gebruikt wordt. Bij een andere door ons geïmporteerde auto staat namelijk wel het daadwerkelijk betaalde BPM bedrag.
Correct me if i'm wrong
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dat klopt idd niet wat jij zegt. Het vermelde bedrag is de berekende bruto BPM (oa op basis van uitstoot). Invoer, en daarbij de berekening, kan op verschillende manieren. Op basis van dat bedrag heb jij rest BPM betaald (leeftijdskorting). Dus jouw 2e voorbeeld moet toeval zijn, lijkt mij.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Bartb zou sowieso wat beter moeten lezen Arthur.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Nu is de (site van ) RDW ook niet geheel feilloos of rechtlijnig.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Zo‘n vermoeden had ik al ja.Arthur schreef: ↑10 okt 2019, 16:26 Dat klopt idd niet wat jij zegt. Het vermelde bedrag is de berekende bruto BPM (oa op basis van uitstoot). Invoer, en daarbij de berekening, kan op verschillende manieren. Op basis van dat bedrag heb jij rest BPM betaald (leeftijdskorting). Dus jouw 2e voorbeeld moet toeval zijn, lijkt mij.
Eigenlijk zou je aan de hand van het vermelde bpm bedrag bij de RDW dus niet kunnen zien wat er daadwerkelijk betaald is?
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Klopt. Alleen bij import dan hè. Bij een originele NL auto is dat bedrag wel betaald bij afgifte kenteken.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Render GT4RS AutoBild;
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Zet ‘m hier maar neer...
...laat ik zelf die kofferklep voor nog wel spuiten.
...laat ik zelf die kofferklep voor nog wel spuiten.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
718 GT4/Spyder PDK versies bestelbaar van af 06-2020 !
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dit is nogal een uitspraak.
Je kunt namelijk op basis van handelsinkoopwaarde ook een auto importeren als je met tegenbewijs werkt. Op dit soort auto’s schrijf je hard af, dus lagere bpm omdat je meer afschrijft.
Zonder het tegenbewijs rapport gezien te hebben kun je geen uitspraken doen over de staat van de auto bij import.
Wij hebben de auto van mijn vader ook uit dld gehaald 7 maanden oud, bij de dealer gekocht, geen schade en geen onderdelen gedemonteerd oid en toch ruim 30% van de bruto Bpm eraf bij import.ook met tegenbewijs.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ja maar dat heeft niets met de brutobpm te maken je zegt het zelf 30% vd bruto... die laatste wotdt vermeld.
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ja maar als de bpm lager is door een tegenbewijs taxatie is de bruto bpm op kenteken ook altijd lager.
Het enige dat je met zekerheid kunt zeggen over een import auto met een lager bruto bpm is, dat deze ingevoerd is met tegenbewijs. Hetzij met schade , hetzij op basis van taxatiewaarde, hetzij op handelsinkoopwaarde. Bij tegenbewijs taxatie staat er altijd een lager bpm bedrag op kenteken ( deze is teruggerekend vanuit de totale waardebepaling op moment van import)
Als voorbeeld een bekende witte Veyron SS die eerst een tijd op buitenlandse platen heeft gereden, iedereen kent dat ding, schadevrij nieuw aangeschaft zelf mee gereden en vervolgens met tegenbewijs ingevoerd (volledig schadevrij) maar het bruto bpm bedrag op kenteken van die auto is een heel stuk lager dan het oorspronkelijke bruto bpm bedrag had moeten zijn. Dure auto’s schrijven veel harder af dan de linieaire manier van bpm afschrijven, vandaar dat deze methodes veel worden gebruikt bij import naast de taxatiewaarde op moment van import.
De vroegere tijden zijn voorbij , waarbij er taxaties werden gedaan met aannames dat een bijv een beige auto met een crème leder interieur minder waard was dan omdat de kleurencombi niet gewild was. Of dat er bepaalde opties opzaten, die hier in Nederland niet gewild waren, zoals stoelkoeling ivm tropenleder etcetera of interieur wisselen, kapotte delen op auto’s schroeven, er zijn wat boevenpraktijken uitgehaald, dat is aan banden gelegd nu kan dit soort praktijken minder makkelijk.
Het enige dat je met zekerheid kunt zeggen over een import auto met een lager bruto bpm is, dat deze ingevoerd is met tegenbewijs. Hetzij met schade , hetzij op basis van taxatiewaarde, hetzij op handelsinkoopwaarde. Bij tegenbewijs taxatie staat er altijd een lager bpm bedrag op kenteken ( deze is teruggerekend vanuit de totale waardebepaling op moment van import)
Als voorbeeld een bekende witte Veyron SS die eerst een tijd op buitenlandse platen heeft gereden, iedereen kent dat ding, schadevrij nieuw aangeschaft zelf mee gereden en vervolgens met tegenbewijs ingevoerd (volledig schadevrij) maar het bruto bpm bedrag op kenteken van die auto is een heel stuk lager dan het oorspronkelijke bruto bpm bedrag had moeten zijn. Dure auto’s schrijven veel harder af dan de linieaire manier van bpm afschrijven, vandaar dat deze methodes veel worden gebruikt bij import naast de taxatiewaarde op moment van import.
De vroegere tijden zijn voorbij , waarbij er taxaties werden gedaan met aannames dat een bijv een beige auto met een crème leder interieur minder waard was dan omdat de kleurencombi niet gewild was. Of dat er bepaalde opties opzaten, die hier in Nederland niet gewild waren, zoals stoelkoeling ivm tropenleder etcetera of interieur wisselen, kapotte delen op auto’s schroeven, er zijn wat boevenpraktijken uitgehaald, dat is aan banden gelegd nu kan dit soort praktijken minder makkelijk.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wat een ding die GT4RS.
Back ontopic. Sorry!
Back ontopic. Sorry!
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Toch snap ik 'deels' de marketing strategie niet. De Cayman krijgt eigenlijk altijd mindere specs dan de 911 tegenhanger om niet in 'vaarwater' van de 911 te zitten En nu komt er een nog snellere GT4RS?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Barend, Google [Bot] en 159 gasten