Zaten met specs aardig bij elkaar toch? Zal elkaar niet veel uitmaken. Ik mis net als jij tractie bij het uitkomen van de bocht haha. Hoop nog keer een sperdifje voor leuk geld op de kop te tikken.
Goed....0.5mm is te dun om er deurpanelen van te maken
Niet lekker te bewerken en rammelt als een gek....dat moet ff anders dus.
Heb nu wel een mal van hardboard, dus kan hem nu overtrekken op dikker aluminium of misschien maak ik ze nu van licht kunststof.
Cabrio van de vrouw vorige week geschorst en in de garage gezet. Blijft ie net ff wat netter dan wanneer hij een half jaar op de oprit staat te slapen....en kan ik hem mooi gebruiken als werkbank
Vandaag wou ik de olie verversen van de Golf. Meteen mooie gelegenheid om de oliekoeler om te draaien, zodat de aansluitingen bovenop zitten ipv onder. Dit ivm een luchtbel die in de koeler blijft, omdat deze nooit goed kan ontluchten. Dus....olie ff lekker warm rijden. Maar tijdens dat warmrijden begon ik me wel een beetje zorgen te maken. Sinds de kachelplof op het circuit rookt de Golf namelijk een beetje wanneer de turbo druk heeft geleverd...dit lijkt de laatste tijd steeds erger te worden en ik zag de bui al hangen. Goed, eerst maar eens de olie eruit en de koeler omdraaien.
Oude situatie:
Nieuwe situatie:
Bumper moet nog wel even aangepast worden (beetje ruimte maken) en dan kan hij er weer voor.
Maar goed.....toch maar even de aanzuigslang van de turbo eraf gepakt om de speling op het asje te controleren..... sheisse....2mm axiale speling. Einde turbo dus.
Ik ga er niet meer mee rijden, aangezien ik geen zin heb in een turboplof.
Dus....plan: turbo gaat vervroegd naar Speedshop ter Stege en krijgt daar een anabolenkuur. Heb contact gehad met JD en afstellen kan later ook, zolang de druk maar goed wordt afgeregeld. De turbo heeft straks wat overcapaciteit zeg maar...
Dus dat scheelt weer, aangezien ik nog van allerlei dingen wil doen voor ik naar JD ga (koppeling, vliegwiel, koeling verbeteren, CAI, etc, etc)
balen, maar plannen waren er al toch voor een upgrade?
Vertel eens meer over de upgrade, goed voor welk vermogen straks?
Éen ding snap ik niet, je bent woonachtig in groningen maar wil niet naar VVT maar wel naar JD
Jeffrey026 schreef: 10 okt 2019, 20:55
balen, maar plannen waren er al toch voor een upgrade?
Vertel eens meer over de upgrade, goed voor welk vermogen straks?
Plannen waren er inderdaad, maar ik had voor mezelf een andere volgorde. Maar het is nu ff niet anders. Afstellen bij JD doe ik iig op het laatst. De originele K04 krijgt dus een anabolenkuurtje . Laatste keer dat ik contact had, zou er een nieuwe core worden gemonteerd, versterkte lagers en een geclipt turbinewheel. Vanmiddag zei hij dat hij tegenwoordig nog leukere goodies heeft voor de K04, dus ik laat me daar nog even over informeren. Voordeel is dat het straks gewoon weer plug and play is.
Mijn originele injectoren zijn safe tot 320pk met een 4bar drukregelaar.....dat is ook een beetje het doel qua vermogen.
Aangezien ik dus echt niet van plan ben om op de fiets naar het werk te gaan Cabrio weer uit de schorsing gehaald en de Golf in het hok. Eventjes sleutelen en de turbo is eraf. Even goed bekeken en al gauw vielen een aantal scheuren in het turbinehuis op..die moest dus ook vervangen worden....enige wat nog goed was, is het compressorhuis. Even met ter Stege gebeld en na een leuk gesprek er voor gekozen om een complete K04 hybrid bij hem te kopen. Deze heeft capaciteit tot 340pk, dus iets overcapaciteit straks....en dat is ook wel lekker. Hij wordt op dit moment nog gebalanceerd
Rene-RS schreef: 15 okt 2019, 18:35
Aangezien ik dus echt niet van plan ben om op de fiets naar het werk te gaan Cabrio weer uit de schorsing gehaald en de Golf in het hok. Eventjes sleutelen en de turbo is eraf. Even goed bekeken en al gauw vielen een aantal scheuren in het turbinehuis op..die moest dus ook vervangen worden....enige wat nog goed was, is het compressorhuis. Even met ter Stege gebeld en na een leuk gesprek er voor gekozen om een complete K04 hybrid bij hem te kopen. Deze heeft capaciteit tot 340pk, dus iets overcapaciteit straks....en dat is ook wel lekker. Hij wordt op dit moment nog gebalanceerd
Ja dat kan ter stege wel, heeft mijn turbo toen ook behoorlijk aangepast
Afgelopen zaterdag de nieuwe turbo opgehaald....wat blijft zo'n ding toch een mooi onderdeel om te zien
Turbo hangt inmiddels aan het uitlaatspruitstuk en ben nu bezig met de intercoolerbuizen, inlaatslang, waterkoeling....het is niet helemaal plug&play zeg maar.