EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door Emiel » 31 jan 2010, 22:11

Welkom! :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door allen » 31 jan 2010, 22:23

Stéphane schreef:Mooie auto! Veel plezier ervan.

*gaat weer naar Pistonheads kijken*

Kun je niet gewoon blij zijn dat je wagen gewoon gefixed is? Steeds opnieuw beginnen verveeld op een gegeven moment hoor. Neem dat maar van mij aan. :bag:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door Emiel » 31 jan 2010, 22:37

allen schreef:
Stéphane schreef:Mooie auto! Veel plezier ervan.

*gaat weer naar Pistonheads kijken*

Kun je niet gewoon blij zijn dat je wagen gewoon gefixed is? Steeds opnieuw beginnen verveeld op een gegeven moment hoor. Neem dat maar van mij aan. :bag:
I raise the hand, guilty! Lotus elise, Lancer Evo en nu weer terug naar een Lotus elise. Word je partij moe van..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door GTRene » 31 jan 2010, 22:59

dat is jullie Lot(d)us :df:

Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 okt 2009, 23:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door Ernst » 01 feb 2010, 21:34

Mooie lotus! Kleurencombinatie heb ik nog niet eerder gezien op een Exige :thumbup:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door Eric H » 01 feb 2010, 22:01

Net even mijn onderkaak weer opgeraapt van m'n bureaublad.... :shocking:

Wat een schitterende kleurencombi.... :thumbup:

Welkom Ed !!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door Stéphane » 01 feb 2010, 22:22

@allen/Emiel: Het is alleen maar kijken, hoor :roflol:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door Petrolhead Tom » 01 feb 2010, 22:26

Wat een geweldige wagen! :love:

Gebruikersavatar
edlimi
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2009, 12:21
Auto: Polo GTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door edlimi » 05 jul 2019, 17:38

Beste drivingfunners,

Al jaren volg ik met plezier dit forum, maar helaas plaatst ikzelf (nog) te weinig berichten. Ik heb mij een tijd terug voorgesteld met een Lotus Exige, maar deze auto heb ik weer na een aantal jaren van de hand gedaan en nadien geen noemenswaardige auto's gehad. Daar moest maar eens verandering in komen vond ik en zakelijk mocht ik een nieuwe Audi A4 uitzoeken (geen straf) en tegelijkertijd daarom een nieuwe VW Polo GTI besteld :blink:. De Audi is in februari geleverd en de Polo GTI eind maart van dit jaar. Een beetje decadent, twee nieuwe auto's in twee maanden, maar af en toe staat het leven dit toe.

Waarom ben ik tot de keuze van de Polo GTI gekomen als DF auto? Ik vond uiteindelijk een sportauto namelijk te onpraktisch als tweede auto (heus, we deden boodschappen met de Exige) en daarom moest er als tweede auto een hot hatch komen. Ik heb verschillende auto's bekeken en gereden, waaronder een Clio RS (op Ascari :df: ) en een Golf Clubsport. De Golf viel af, want te groot voor een boodschappen auto. De Clio RS vond ik daarentegen weer te krap en goedkope afwerking. Bovendien op het moment van aanschaf was al bekend dat het model vervangen ging worden door de Clio V. Gek genoeg wilde ik voor het eerst in mijn leven een automaat. Dit zit nu ook in de Audi en met het verkeer in Nederland is dat toch echt een verademing. Maar is het verstandig om een hot hach uit te rusten met een automaat? Ja, ik vind van wel. Want ik ga met de auto het circuit niet op en rijd ik in het dagelijks verkeer. Fabrikanten bieden telkens in toenemende maten ook automaten aan op hot hatches, vanwege de groeiende vraag. Daarom viel ook de Fiesta ST af, want geen automaat en te krap achterin. Het gezin eist namelijk, dat we naast de Audi ook met z'n drieën in de hot hatch passen, zodat we met de GTI naar diverse auto evenementen kunnen. Als ik alle persberichten moet geloven was de Fiesta voor DF een betere keus geweest, maar ik moest de praktische kant mee laten wegen in mijn beslissing. En daar heb ik op dit moment echt geen spijt van. De Polo GTI rijdt met zijn 2.0 blok geweldig! Zeker als je de auto in sport zet merk je in een echte hot hatch te zitten. De gasrespons is fel (verbazend voor een turbomotor) en de adaptieve dempers lekker stug. Diverse kennissen van mij heb ik in de auto laten rijden en vinden de sport stand zelfs te veel van het goede. Sturen doet de auto goed, maar misschien had dat wat communicatiever gekund. Verder ligt auto strak op de weg en in bochten tilt de auto helaas geen achterwiel op. Volgens mij doet de Fiesta ST dat wel. De DSG is in vergelijking met de S-tronic van Audi veel sportiever afgesteld en ook met de flippers schakeleken aan het stuur, inclusief het tussengas bij terug schakelen, geeft het nodige plezier. Tot slot biedt het 2.0 blok veel mogelijkheden om er meer PK's uit te peuteren. Zodra de ECU is gekraakt, ga ik mij daarmee bezig houden. Zodat de auto nog spannender gemaakt kan worden. Het is wel wat anders na de Lotus, maar het plezier is er voor mij niet minder om.

Hieronder wat foto's en hoop ik mede DF'ers eens te treffen.
Afbeelding
Bijlagen
IMG_0169.jpg
IMG_0169.jpg (462.78 KiB) 2588 keer bekeken
IMG_0167.jpg
IMG_0167.jpg (1023.43 KiB) 2588 keer bekeken
IMG_0028.jpg
IMG_0028.jpg (404.12 KiB) 2588 keer bekeken
Laatst gewijzigd door edlimi op 05 jul 2019, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door Arthur » 05 jul 2019, 17:42

Welkom terug dan maar :) Mooie Polo.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door tomgtr » 05 jul 2019, 17:56

Leuke Polo. Erg fraai, jammer dat DE hothatch van de week de Fiesta ST is maar voilgende week vinden we deze weer leuker. :kikker: :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door JP » 05 jul 2019, 18:20

Eindelijk iemand weer hier die enthousiast is over een heet VAG-apparaat !

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door ///Joost » 05 jul 2019, 21:02

Leuke re-intro. En mijn god, een Exige is mijn (bereikbare) droomauto. :love:

Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: EDLIMI met Lotus Exige stelt zich voor

Bericht door Kadett » 05 jul 2019, 21:45

Wel humor dat je de Golf te groot vindt terwijl de buitenafmetingen van de nieuwe Polo maar enkele cm's kleiner zijn dan de huidige Golf. Iets van 4cm breedte en 15cm lengte.

Desalniettemin veel plezier ermee gewenst!

Gebruikersavatar
edlimi
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2009, 12:21
Auto: Polo GTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door edlimi » 05 jul 2019, 22:23

Een huidige Golf uit het C-segment is met 15 cm meer lengte toch echt de grotere auto. Geloof me, ik heb ze in de showroom naast elkaar gezien. Maar de Polo is inderdaad flink gegroeid en doet niet onder voor een Golf V. Ik ben in eerste instantie helemaal niet zo grote VW fan, maar na de Exige wilde ik toch wat meer incognito door het verkeer :bag: .Daarnaast straalt de VW wel kwaliteit uit, afwerking is gewoon goed (op de deurbekleding na dan). En ja, VW heeft zeker kwaliteit problemen gehad en imagoschade opgelopen, maar standaard is de auto nu geleverd met 4 jaar garantie. Dat was in het verleden wel anders. We zullen zien hoe het gaat lopen met VW/Audi. Wat de Fiesta ST betreft lijkt mij dit ook de hot hatch met meer DF (al spreek ik niet uit ervaring). Wel kan ik zeggen dat de Polo GTI absoluut indruk maakt. Een 2.0 blok in een B-segmenter is ook redelijk uniek en heeft veel potentieel.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door sitechris » 06 jul 2019, 07:58

Mooie Polo! Staat nog steeds een keer op mijn 'wil ik rijden' lijstje.

Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door Kadett » 06 jul 2019, 09:14

Vind persoonlijk juist de breedte er meer toe doen als boodschappen auto dan de lengte. Aangezien 95% van de parkeervakken bij winkels haaks staat tov de weg met een lengte van 4,3-4-5 meter.

Hopelijk heb je je garantie niet nodig. Ben benieuwd naar de technische verschillen tussen dit blok en wat in een Golf GTI/R zit. Enkel andere mapping of daadwerkelijk een kleinere turbo.

Gebruikersavatar
edlimi
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2009, 12:21
Auto: Polo GTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door edlimi » 06 jul 2019, 14:21

sitechris schreef: 06 jul 2019, 07:58 Mooie Polo! Staat nog steeds een keer op mijn 'wil ik rijden' lijstje.
Ik ken jouw site en jouw voorkeur voor hot hatches. Daarom stuur me een PB-tje en dan regelen we een Meet & Greet.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door Mike R32 » 06 jul 2019, 14:54

De 2.0 heeft tuning potentie (JD Engineering) en wat het uiterlijk betreft mooier dan een Fiesta ST.

Gebruikersavatar
edlimi
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2009, 12:21
Auto: Polo GTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door edlimi » 07 jul 2019, 00:07

Mike R32 schreef: 06 jul 2019, 14:54 De 2.0 heeft tuning potentie (JD Engineering) en wat het uiterlijk betreft mooier dan een Fiesta ST.
Dank je wel.
De motor zou inderdaad veel potentieel moeten hebben. Is ook in de basis dezelfde motor als in een Golf GTI, maar gek genoeg is er nog geen één tuner gelukt deze motor te chippen. De ECU van de Polo GTI is namelijk goed beveiligd. Waarschijnlijk om de Golf altijd op voorsprong te houden.

Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door Kadett » 07 jul 2019, 06:22

Niet perse daarvoor. Gewoon de nieuwe generatie ECU. De 1.5 is namelijk ook nog niet gekraakt voor zover ik weet. En die zit in meerdere modellen.

Hoe moeilijker het kraken is hoe meer winst ze behalen in de verkoop van krachtigere modellen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door allen » 09 jul 2019, 12:22

Mooie wagen!
Voor het onopvallende had je beter voor zwart kunnen gaan. Dan valt de wagen al weg als je ernaar kijkt.
Hoeft het minder onopvallend was rood ook te overwegen. Gaat als de brandweer!

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door Str8Six » 09 jul 2019, 18:09

Mooie auto! Heb laatst een paar rondjes in een zelfde polo GTI gereden in het rood, rijdt goed!

Voor het sturen zullen vast nog wel after-market oplossingen ontwikkeld worden komende tijd

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door sitechris » 06 okt 2019, 21:06

Dubbelpost. Excuus.
Laatst gewijzigd door sitechris op 06 okt 2019, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: EDLIMI met (Lotus Exige) VW Polo GTI stelt zich opnieuw voor

Bericht door sitechris » 06 okt 2019, 21:06

edlimi schreef: 06 jul 2019, 14:21
sitechris schreef: 06 jul 2019, 07:58 Mooie Polo! Staat nog steeds een keer op mijn 'wil ik rijden' lijstje.
Ik ken jouw site en jouw voorkeur voor hot hatches. Daarom stuur me een PB-tje en dan regelen we een Meet & Greet.
Resultaat van de meet and greet :). Buitengewoon fijne en competente allrounder. Nadeel is de ietwat geknepen motor.

https://driveaholic.nl/volkswagen-polo-gti-2019/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten