Help, rijbewijs kwijt..

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 04 okt 2019, 14:39

Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 14:12 ha nee ik reed nog niet eens 30km/h, ik stond ook nog voor de middenas van de weg stil, de agent pas ruim over de kruising.
Dus als ik niet zo snel stil had gestaan was het idd tot een aanrijding gekomen.
Dus adhv foto's google maps heb je zwaar geremd tot nul en bent niet over die middenas met je neus gegaan, daarbij de politiewagen bijna in je rechterflank te hebben? Of waar stond die stil?

Je toon toch je goede wil/burgerplicht door te remmen tot stilstand?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 14:42

Joël D. schreef: 04 okt 2019, 14:31
Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 14:01 klopt, daarom ook bezwaar ingediend door OvJ niet gehonoreerd maar nu dus bezwaar gemaakt bij de volgende stap Kantonrechter.
Daar moet je niets van aantrekken, bezwaren worden niet eens gelezen maar vrijwel altijd standaard afgewezen.
Dat gevoel had ik ook al, dus direct weer beroep aangetekend.
Robin schreef: 04 okt 2019, 14:39
Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 14:12 ha nee ik reed nog niet eens 30km/h, ik stond ook nog voor de middenas van de weg stil, de agent pas ruim over de kruising.
Dus als ik niet zo snel stil had gestaan was het idd tot een aanrijding gekomen.
Dus adhv foto's google maps heb je zwaar geremd tot nul en bent niet over die middenas met je neus gegaan, daarbij de politiewagen bijna in je rechterflank te hebben? Of waar stond die stil?

Je toon toch je goede wil/burgerplicht door te remmen tot stilstand?
klopt als ik niet voldoende had kunnen remmen stond ik in de de B-klasse van de politieman.
maar remde dus tot 0 nog voor de middenas van de weg
hij stond over de kruising pas stil

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Elmar » 04 okt 2019, 16:45


Ach, over een aantal decennia heb je voorrang op die weg. Die weg is dan ook omgedoopt tot Moskeestraat.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 16:59

Elmar schreef: 04 okt 2019, 16:45

Ach, over een aantal decennia heb je voorrang op die weg. Die weg is dan ook omgedoopt tot Moskeestraat.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Luco » 04 okt 2019, 17:00

ja en dan heb je een marrokaanse rechter.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door MParallel » 04 okt 2019, 17:31

Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 11:28...
maarja de agent in kwestie was zo'n jong opgeschoten marokaantje van een jaar of 25, maakte ook nog een opmerking van "je mag blij wezen dat je mooie BMW niet geraakt is door mij..." :x
WAT!?

Jammer dat je dan niet constant een microfoon open hebt staan. Als je dat in de rechtszaal kan laten horen, ben je meteen vrij en kan de 'agent' mooi een reprimande krijgen.

Maar ja "als"...

JP schreef: 04 okt 2019, 12:56 Bij een overval even een minuutje spenderen aan iemand aanspreken, die overvaller is dus al ver weg gereden of gerend in die minuut.
Agent Ali was zeker onderweg naar Mo en wilde hem een voorsprongetje geven.
Een politiestrafbeschikking mag niet worden uitgevaardigd als:
- de opsporingsambtenaar zelf of een naaste familielid bij het feit of de gevolgen daarvan betrokken is;
Nee, een bon aan jezelf of je famlie uitschrijven... :lol:



Maar alle gekheid daargelaten. Wat is de definitie van voorrang geven? Jij bent tot stilstand gekomen en de politieauto heeft voor je langs kunnen rijden. Dan heb je toch voorrang verleend?

Of staat er ergens van je moet minimaal X-aantal meters voor punt Y tot stilstand zijn gekomen wil er sprake zijn van correct voorrang geven?

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door PeterB » 04 okt 2019, 18:56

Het gaat om "ongehinderd" de weg kunnen vervolgen.
En Mo zal gevonden hebben dat het niet het geval was en heeft proces-verbaal opgemaakt.
OvJ gaat er gemakkelijk in mee maar misschien dat hij/zij/het tot een ander oordeel komt tijdens de kantonrechter zitting of dat de kantonrechter anders oordeelt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door JP » 04 okt 2019, 19:03

Tip voor een overval, haal als handlanger de Politie in of geef ze geen voorrang.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 19:11

PeterB schreef: 04 okt 2019, 18:56 Het gaat om "ongehinderd" de weg kunnen vervolgen.
En Mo zal gevonden hebben dat het niet het geval was en heeft proces-verbaal opgemaakt.
OvJ gaat er gemakkelijk in mee maar misschien dat hij/zij/het tot een ander oordeel komt tijdens de kantonrechter zitting of dat de kantonrechter anders oordeelt.
Klopt idd, je moet voor de kruising en zichtbaar laten zien dan je stopt en voorrang geeft.
Ik zal ook niet ontkennen dat ik dat niet op die manier gedaan heb maar me de pleuris schrok dat hij zo hard die straat uit kwam en toen ging ik dus vol op de rem om een aanrijding te voorkomen.

Maar ik reed al rustig op de kruising af en kón daardoor op tijd stil staan.
De agent reed knalhard de kruising op en naar mijn mening veel te hard voor de situatie en zonder sirene waardoor de situatie is ontstaan.

En idd Mpara, ik baalde verschrikkelijk dat ik geen dashcam heb icm microfoon dan had ik beeld en geluid was natuurlijk alles veel makkelijker had gemaakt in het verweer.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door MParallel » 04 okt 2019, 20:30

Lekker krom, maar what’s new?

Zal ff lekker worden. Jij netjes 50 rijdend, komt straat van recht aan, geen auto te bekennen, jij rijdt door, en ineens is daar oom/mo agent die met 100+ op de kruising afkomt.

En dan ben jij degene die geen voorrang geeft.

Als je dat zou lezen verklaar je iemand voor idioot, maar het is nondejuu nog de werkelijkheid ook.

Smh.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Bram » 04 okt 2019, 22:11

Robin schreef: 04 okt 2019, 11:04
Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 08:23 Nee hij reed zelf veel te hard voor die plek/ 30 zone, was zonder sirens of knipperlichten onderweg naar een overval melding. Hij heeft ter plekke de bekeuring ook niet uitgeschreven, alleen 1 seconde uitgestapt om te zeggen dat ie mij ging bekeuren maar nu geen tijd had ivm melding waar die naar onderweg was.

Daardoor ben ik ook van mening dat ik hem nooit daar had kunnen verwachten/zien door zijn snelheid en geen signalen aan.

bezwaar al ingediend, ovj is niet akkoord maar ik ga nu door naar kantonrechter. Blijf van mening dat het nergens op slaat zowel bedrag als uberhaupt dat die agent in die situatie mij de boete heeft gegeven.
Duidelijk en het riekt naar 'machtsmisbruik'. Gewoon sirenes en zwaailichten aan als je erdoor wil. Maar ja politieagenten he:)
Super handig natuurlijk, zijn de boefjes zeker op tijd weg bij de overval op de lokale juwelier.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Ferdi » 05 okt 2019, 07:59

Zo heb ik hem wel eens gehad voor gevaarlijk rijgedrag.
Ook door zo'n haantje uit gegeven.

Politieauto rijd op de linkerbaan van de snelweg, ik voeg in en op het moment dat ik bijna volledig in ben gevoegd drukt ie hem eventjes naar rechts toe.
Heeft mij nooit gezien, zei hij ook gelijk al maar ik was uiteraard fout in zijn ogen.
Was toen ook iets van 250 euro...

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 05 okt 2019, 08:28

Bram schreef: 04 okt 2019, 22:11
Robin schreef: 04 okt 2019, 11:04
Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 08:23 Nee hij reed zelf veel te hard voor die plek/ 30 zone, was zonder sirens of knipperlichten onderweg naar een overval melding. Hij heeft ter plekke de bekeuring ook niet uitgeschreven, alleen 1 seconde uitgestapt om te zeggen dat ie mij ging bekeuren maar nu geen tijd had ivm melding waar die naar onderweg was.

Daardoor ben ik ook van mening dat ik hem nooit daar had kunnen verwachten/zien door zijn snelheid en geen signalen aan.

bezwaar al ingediend, ovj is niet akkoord maar ik ga nu door naar kantonrechter. Blijf van mening dat het nergens op slaat zowel bedrag als uberhaupt dat die agent in die situatie mij de boete heeft gegeven.
Duidelijk en het riekt naar 'machtsmisbruik'. Gewoon sirenes en zwaailichten aan als je erdoor wil. Maar ja politieagenten he:)
Super handig natuurlijk, zijn de boefjes zeker op tijd weg bij de overval op de lokale juwelier.
Dat soort dingen komen vaker voor dan je denkt. Beetje de onnozelheid en het niet kunnen stellen van prioriteiten. Daar heeft 'n andere beroepsgroep ook last van. Die ken je vast wel, volgens mij doe jij daar ook wat in.
Maar 'n overval of inbraak stelt niks voor joh. Verzekering betaalt wel he. En dan is de kous af.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Bram » 05 okt 2019, 10:54

Sorry, komt me niet bekend voor, heb alleen maar prettige, integere en vakbekwame collega's.

Misschien is het een typisch Fries dingetje?

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 05 okt 2019, 11:23

Ja als je de lat voor jezelf al laag legt is eigenlijk iedereen wel prettig, integer en vakbekwaam natuurlijk.

Maar laten we het-met jouw goedvinden- erop houden dat 't een typisch Fries dingetje is. :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Luco » 05 okt 2019, 11:30

Bram schreef: 05 okt 2019, 10:54 Sorry, komt me niet bekend voor, heb alleen maar prettige, integere en vakbekwame collega's.

Misschien is het een typisch Fries dingetje?
Heeft er meer mee te maken dat die zich superieur voelt ten opzichte van de rest, de hele wereld is fout, verkeerd en incompetent, behalve hijzelf.
Eigenlijk heb je het dan heel slecht hoor als je de rest van de wereld alleen maar minder vind, want niemand voldoet meer aan je verwachtingen.
Dokters, politie, politiek,ambtenaren en noem het maar op, allemaal incompetente lamzakken.

In mijn ogen ben je dan niks meer als een droeftoeter.
Op iedereen commentaar maar als die zelf tegengas geeft dan is die op zijn pikkie getrapt.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 05 okt 2019, 11:35

Maar gelukkig weet ik wie het zegt Luco. Iets met pot en ketel:)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Luco » 05 okt 2019, 11:37

Robin schreef: 05 okt 2019, 11:35 Maar gelukkig weet ik wie het zegt Luco. Iets met pot en ketel:)
Als ik zoveel klaagde als jij over alles en iedereen zou ik in de spiegel kijken, iets wat jij nooit hebt gedaan, want het ligt altijd aan een ander he :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
en als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren, ook iets wat je niet kan.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 05 okt 2019, 11:40

Mwoah, dat valt toch wel mee? Wat jij nu tegen/over me zegt en de laatste dagen op de man speelt: Ik incasseer dat wel hoor, want ik weet wie 't zegt. Ik blijf gewoon dingen beargumenteren. En jij gaat je gang maar Luco, prima hoor. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Bram » 05 okt 2019, 11:43

Robin schreef: 05 okt 2019, 11:23 Ja als je de lat voor jezelf al laag legt is eigenlijk iedereen wel prettig, integer en vakbekwaam natuurlijk.

Maar laten we het-met jouw goedvinden- erop houden dat 't een typisch Fries dingetje is. :thumbup:
Op de kast.

Dat ging makkelijk dit keer :roflol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Luco » 05 okt 2019, 11:45

Haha ik speel op de man, lolbroek, kijk eens in de spiegel man, jij doet niet anders.
En dat geeft niks, je mag best een mening hebben, die heb ik ook.
Maar dan moet je niet zielig gaan doen als je een keer een reactie krijgt die je niet aanstaat.
En dat doe je dus wel regelmatig, dan roep je om een wapenstilstand en een halve dag later begin je weer.

GT Rene op pc Robin :lol:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 05 okt 2019, 11:49

Vreemde conclusie. Want er is niks aan de hand.
Ja ok, jij en Luco proberen een één-tweetje ofzo?

?

Luco: Wapenstilstand? Dat 'Bram staakt(pun intended, leraren staking) het vuren', was 'n grapje. Die hele comment van mij.

Ik tank(grapje) en jij laad(t)maar(grapje EV). Etcetera.

Maar dat kwam niet over blijkbaar merk ik nu

Sorry(not kidding)

:beer: (gemeend!)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door JP » 05 okt 2019, 12:32

Groundhogday alweer ?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door MParallel » 05 okt 2019, 12:51

Ik heb duidelijk wat gemist. Vreemde plot wending.

Spannend :popcorn:

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door PeterB » 05 okt 2019, 12:57

Kut, trek ik net een zak chips open en schenk de glazen vol...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: WillemBoer en 151 gasten