DNRT
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: DNRT
ltec is ook gewoon fia gekeurd vaak. mijn stoelen en gordels wel i.i.g.
- Luco
- Berichten: 27884
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT
ik doelde meer op die chinese troepJan Terwolde schreef: ↑26 sep 2019, 20:35 ltec is ook gewoon fia gekeurd vaak. mijn stoelen en gordels wel i.i.g.
L-Tec is niet chinees
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: DNRT
Niet voor spullen uit China, die erkent namelijk de Europese CE-keur niet.
Als er op Chinese spullen een CE aanduiding staat heeft deze geen waarde.
(Dan betekend CE eerder Chinese Export ipv Conformité Européenne )
Als er op Chinese spullen een CE aanduiding staat heeft deze geen waarde.
(Dan betekend CE eerder Chinese Export ipv Conformité Européenne )
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: DNRT
Even voor de duidelijkheid, CE keur, E(ECE)-keur en FIA keur zijn 3 verschillende dingen.
Gordels hebben geen CE keur (nodig), maar wel een E-keur. Gordels worden getest volgens ECE regulering nummer 16. De FIA certificering is weer een onafhankelijke test/goedkeuring van bepaalde E-keur gordels (bij verkoop binnen de EU).
Gordels hebben geen CE keur (nodig), maar wel een E-keur. Gordels worden getest volgens ECE regulering nummer 16. De FIA certificering is weer een onafhankelijke test/goedkeuring van bepaalde E-keur gordels (bij verkoop binnen de EU).
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: DNRT
De Ltec stoelen worden gemaakt bij Cobra seats dus dat zit wel goed.
Veel Ltec spullen zijn gelijk aan chinese merken. Ik had ook Ltec gordels in mijn Viper en tijd geleden de bandenstapel in gegaan. De ogen van de gordels wel krom en 1 bijna afgescheurd.
Kan niet vergelijken met andere merken omdat ik gelukkig nog niet vaker een dergelijke klap had gemaakt. Ik kies nu voor Sabelt of Schroth in elk geval, just to be sure.
Trekoog van Ltec brak trouwens ook direct af toen ik gesleept werd. Dat was wel echt slechte kwaliteit vond ik.
Veel Ltec spullen zijn gelijk aan chinese merken. Ik had ook Ltec gordels in mijn Viper en tijd geleden de bandenstapel in gegaan. De ogen van de gordels wel krom en 1 bijna afgescheurd.
Kan niet vergelijken met andere merken omdat ik gelukkig nog niet vaker een dergelijke klap had gemaakt. Ik kies nu voor Sabelt of Schroth in elk geval, just to be sure.
Trekoog van Ltec brak trouwens ook direct af toen ik gesleept werd. Dat was wel echt slechte kwaliteit vond ik.
- Martijn826
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 07 nov 2013, 09:43
Re: DNRT
Ltec gordels worden geloof ik door TRS motorsport harnesses gemaakt.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: DNRT
Zo zie je maar, LTEC is gewoon in kwaliteit vergelijkbaar met de meeste Chinese rommel, en komt het dus ook gewoon uit china zoals ik dus al zei en beargumenteerde.Nutkees schreef: ↑03 okt 2019, 23:34 De Ltec stoelen worden gemaakt bij Cobra seats dus dat zit wel goed.
Veel Ltec spullen zijn gelijk aan chinese merken. Ik had ook Ltec gordels in mijn Viper en tijd geleden de bandenstapel in gegaan. De ogen van de gordels wel krom en 1 bijna afgescheurd.
Kan niet vergelijken met andere merken omdat ik gelukkig nog niet vaker een dergelijke klap had gemaakt. Ik kies nu voor Sabelt of Schroth in elk geval, just to be sure.
Trekoog van Ltec brak trouwens ook direct af toen ik gesleept werd. Dat was wel echt slechte kwaliteit vond ik.
- Luco
- Berichten: 27884
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT
Tuurlijk, je krijgt zomaar een fia keur, niemand weet hoe hard de klapper was van Nutkees en hoe een fia gekeurde andere gordel zich had gehouden.
Ze hebben het gehouden, in tegenstelling tot die gast in het filmpje.
Maar goed iedereen doet hier aannames terwijl ze niet weten waar het vandaan komt. verdiep je er eens in zou ik zeggen.
Ben benieuwd hoe lang een post hier zal staan als ik zeg dat DF racing chinese rommel verkoopt.
Zolang je niet voor 100% weet waar het vandaan komt moet je een bedrijf niet zo zwart maken, want zo zie ik het.
Ze hebben het gehouden, in tegenstelling tot die gast in het filmpje.
Maar goed iedereen doet hier aannames terwijl ze niet weten waar het vandaan komt. verdiep je er eens in zou ik zeggen.
Ben benieuwd hoe lang een post hier zal staan als ik zeg dat DF racing chinese rommel verkoopt.
Zolang je niet voor 100% weet waar het vandaan komt moet je een bedrijf niet zo zwart maken, want zo zie ik het.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: DNRT
Ik geloof zeker dat bepaalde producten direct uit China komen met een QC eroverheen. Dan 2 of 3 stappen in distributie keten erbij die elk 100% erbovenop gooien en voila je betaald er 'dik' voor. Maar het is samen met je helm en rolkooi het enige wat je beschermt met een crash.
Ik zou persoonlijk liever iets kopen met een goed keurmerk erop. CE...ECE... FIA... ik wil zelf niet zoiets meemaken zoals in betreffende filmpje. Of je 'opgelicht' wordt ermee.... dont know... en dont care. Als het maar goed werkt.
Ik zou persoonlijk liever iets kopen met een goed keurmerk erop. CE...ECE... FIA... ik wil zelf niet zoiets meemaken zoals in betreffende filmpje. Of je 'opgelicht' wordt ermee.... dont know... en dont care. Als het maar goed werkt.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT
Eea heeft ook te maken met montage.
Als je bijvoorbeeld van die schroefogen gebruikt en daar de gordels aan vast klikt, die zijn het sterkste als je ze in dezelfde lijn met de schroefdraad belast, en het slapste bij een hoek van 90 graden. Dan heb je ook nog verschil in de richting. Het oog moet in lijn staan met de righting van de gordel, als je dat ook 90 graden verdraaid dan buig je zo'n oog zo om. Je ziet bij sommigen dat de plaatsing ook te wensen over laat.
Probleem is vaak dat mensen een moer aan hun kooi lassen of zo'n plaatje met moer monteren en daar vervolgens het oog in draaien. En dan komt je richting ineens niet uit. Je moet dus eigenlijk eerst dat oog er in draaien en dan de moer of het plaatje vastlassen.
Dat die ogen krom gaan bij een flinke klapper is an sich niet heel gek. Die montagehaken die afbreken zoals op die foto dat is wel een no go.
FIA keur heeft ook zijn limieten, als je de spullen niet goed monteerd of in een minder ideaal scenario dan doet FIA keur daar niks tegen.
Net als gebruik van gordels, als ze niet helemaal strak zitten dan heb je een veel hogere belasting op de montagepunten bij een crash.
Verder is de eis voor die gordelogen volgens FIA volgens mij gewoon M12 8.8 staal, plus een impact load van 1470 DaN = 1440 kg/f. Dat overleeft zo'n oog wel als je hem belast zoals het hoort maar niet als als je het exact verkeerd doet.
Als je bijvoorbeeld van die schroefogen gebruikt en daar de gordels aan vast klikt, die zijn het sterkste als je ze in dezelfde lijn met de schroefdraad belast, en het slapste bij een hoek van 90 graden. Dan heb je ook nog verschil in de richting. Het oog moet in lijn staan met de righting van de gordel, als je dat ook 90 graden verdraaid dan buig je zo'n oog zo om. Je ziet bij sommigen dat de plaatsing ook te wensen over laat.
Probleem is vaak dat mensen een moer aan hun kooi lassen of zo'n plaatje met moer monteren en daar vervolgens het oog in draaien. En dan komt je richting ineens niet uit. Je moet dus eigenlijk eerst dat oog er in draaien en dan de moer of het plaatje vastlassen.
Dat die ogen krom gaan bij een flinke klapper is an sich niet heel gek. Die montagehaken die afbreken zoals op die foto dat is wel een no go.
FIA keur heeft ook zijn limieten, als je de spullen niet goed monteerd of in een minder ideaal scenario dan doet FIA keur daar niks tegen.
Net als gebruik van gordels, als ze niet helemaal strak zitten dan heb je een veel hogere belasting op de montagepunten bij een crash.
Verder is de eis voor die gordelogen volgens FIA volgens mij gewoon M12 8.8 staal, plus een impact load van 1470 DaN = 1440 kg/f. Dat overleeft zo'n oog wel als je hem belast zoals het hoort maar niet als als je het exact verkeerd doet.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26712
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: DNRT
Rijdt er vandaag nog iemand op cpz?
Ik ga zo ff kijken
Ik ga zo ff kijken
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
- Luco
- Berichten: 27884
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: DNRT
Ja dat kan je zien, fia laat zelf de verschillen zien, zie eerdere links in dit topic.
En een gerenommeerd bedrijf zal ook geen nepspullen verkopen, want die bestellen rechtstreeks bij de leverancier, en die wagen hun naam niet aan louche spullen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: DNRT
Dit. Als je bij een fatsoenlijke zaak koopt, hoef je ook niet te weten waar de verschilen zitten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten