Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 01 okt 2019, 16:44

Iedereen mag zich uitspreken binnen de grenzen van de wet, behalve 'n docent van 'n uni, die mag wat extra...

... en 'n hoogeblondeerde politicus die mag iets minder...dan de rest.

Maar bedenk wel dat er consequenties aan bepaalde uitspraken zitten. Ook voor clowns als De Groot. Die man moet echt weg.

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 01 okt 2019, 16:52

De blokkeerfriezen mochten ook iets minder, de turken die op dezelfde dag de Erasmusbrug blokkeerden mochten blijkbaar ook wat meer.. ies raciesme!
Laatst gewijzigd door Eeuwe op 01 okt 2019, 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2019, 16:54

Exact. Maar ja VVD met D666 en dat heeft VVD zwaar verloren....

JP

Bericht door JP » 01 okt 2019, 17:10

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 01 okt 2019, 17:11

Wat is de hoer binnen?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 okt 2019, 17:18

WJ schreef: 01 okt 2019, 13:52 Ik vroeg me eigenlijk meer af of kids nog wel op school zitten. Als ik op social media en irl naar dingen als taalgebruik en rekenkunsten kijk lijkt het er niet op. :P
Hebben ze naast het demonstreren en de bezoekjes aan de psycholoog om uit te zoeken welk gender ze hebben toch helemaal geen tijd meer voor?

Luco

Bericht door Luco » 01 okt 2019, 17:22

Riceaux schreef: 01 okt 2019, 17:18
WJ schreef: 01 okt 2019, 13:52 Ik vroeg me eigenlijk meer af of kids nog wel op school zitten. Als ik op social media en irl naar dingen als taalgebruik en rekenkunsten kijk lijkt het er niet op. :P
Hebben ze naast het demonstreren en de bezoekjes aan de psycholoog om uit te zoeken welk gender ze hebben toch helemaal geen tijd meer voor?
Veel te genuanceerd, het zijn allemaal luie homo's die liever op hun knieën op het malieveld zitten en zich laten nemen door een boer dan dat ze iets nuttigs leren.

Al kan ik me niet voorstellen dat Bram ze iets zinnigs te melden heeft 😊

allen

Bericht door allen » 01 okt 2019, 19:01

Bram schreef: 01 okt 2019, 13:46 Nee, maar dat is toch algemeen bekend hier?
Zou je soms zeggen gezien m’n zoon regelmatig vrij is vanwege een zogenaamde studiedag. Je zou zeggen dat bijspijkeren in je vrije tijd moet...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 okt 2019, 19:35

Doen ze toch? Jouw vrije tijd ;)

allen

Bericht door allen » 01 okt 2019, 20:39

Oh chips! Zo had ik het nog niet bekeken... :bag:

Robin

Bericht door Robin » 02 okt 2019, 12:39

https://www.nu.nl/nucheckt/6001328/nuch ... otest.html

Met daaruit:
'NU.NL werkt samen met Facebook bij het bestrijden van nepnieuws'

Kudos to NU.NL & Facebook, keurig!

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 02 okt 2019, 12:42

Mja, nu.nl en FB zijn ook zo links als wat.. die filteren sowieso alles wat ze niet aanstaat.

Robin

Bericht door Robin » 02 okt 2019, 12:44

Jouw sarcasmefilter filtert vandaag slecht , Eeuwe:)

Eeuwe

Bericht door Eeuwe » 02 okt 2019, 12:57

Ja sorry Robin, net wakker :coffee: :lol:

WJ

Bericht door WJ » 02 okt 2019, 15:20

Die foto dikt het er natuurlijk lekker dik op, zoals een echte meme, maar het was er dus echt wel een bende na die klimaat acties. Maar ze vermelden alleen dat dit plaatje niet klopt.

No shit sherlock.
Ik heb zo'n schijt aan Nu.nl

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 okt 2019, 15:30

Het kan nooit zo erg zijn als bij die boeren, want die maken er altijd een schijtbende van. :tooth:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 okt 2019, 15:30

Ik heb sinds een maand of 2 alle nieuwssites geblockt op m’n iPhone, iPad en laptop. Op Twitter alles ontvolgd op dat gebied. Lees dus geen nieuws meer, kan het ook niet meer gemakkelijk raadplegen. Geen AD, NOS, Telegraaf, nu.nl.... Als het belangrijk is krijg ik het via andere wegen vanzelf wel mee en de rest lees en hoor ik niet meer. Echt een enorme aanrader, dat je je hoofd niet vervuild met al die negativiteit en opinies. Beter voor het humeur en je houdt meer tijd over voor zinvolle dingen (lezen, leren, hobby’s, gezin, op autosites zitten...:)).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 okt 2019, 16:43

Schitterend stuk Paul Scheffer;

Onze cultuur van gedogen ondermijnt de vrijheid

Je zou hopen dat elke politicus dit interview, zaterdag in de Volkskrant (28/9), inlijst en op zijn werkkamer hangt. Roberto Saviano, groot kenner én slachtoffer van de maffia, is hard over ons land: „Bij jullie zijn niet de politici of de agenten corrupt. Ik heb het over het systeem. Het Nederlandse financiële systeem biedt een bepaalde fiscale schaduw waarin criminelen goed kunnen gedijen”.

Het belastingparadijs trekt criminaliteit aan. Hij wijst op de vele brievenbusfirma’s die er dankzij ondoorzichtige constructies voor zorgen dat wereldwijd enorme bedragen in financiële centra rondgaan. Daardoor wordt controle op de herkomst van die transacties bijna onmogelijk. Voeg daarbij het wegkijken door de grote banken, en alle voorwaarden van corruptie zijn aanwezig.

En wat blijkt? Het belastingparadijs en het drugsparadijs gaan hand in hand. Volgens Saviano is Amsterdam er daarom slechter aan toe dan Napels: „Er zijn clans aanwezig uit de hele wereld, want Nederland is een van de belangrijkste doorvoerhavens. Zij weten: wie Nederland in handen heeft, heeft een van de slagaders van de wereldwijde drugsmarkt in handen.”

Hij stelt vast dat ons gedoogbeleid op alle fronten heeft gefaald. Daar is geen woord Italiaans bij. Dat een rechtsstaat leeft van handhaving lijkt een open deur, toch hebben we lange jaren van gedoogcultuur achter de rug. Het gidsland ziet law and order nog steeds als een behoudzuchtig idee dat niet past in een „prudent progressieve” cultuur.

Ik hoor de burgemeester van Amsterdam in 2006 nog spreken bij de eerste naturalisatieceremonie: „Sommige dingen mogen niet van de wet, maar we vinden soms toch dat ze moeten worden toegestaan. Gedogen heet dat, een woord dat moeilijk te vertalen is. Waarom? Omdat andere landen dat verschijnsel niet op die manier kennen.”

Die vaststelling zou eerder aanleiding moeten zijn tot zelfonderzoek: waarom kennen andere landen dat woord eigenlijk niet? En het gedogen is zeker geen eigenaardigheid waar je migranten trots op moet wijzen wanneer ze hun nieuwe nationaliteit verwerven. Het was een pijnlijk moment, waarin veel zelfbedrog zichtbaar werd.

Nog steeds denkt menigeen dat gedogen een samenleving vrijer maakt: gedogen geeft burgers en bestuurders toch meer speelruimte? Maar de wet heet niet voor niets het schild van de zwakkere. Zo wordt duidelijk dat het niet-handhaven van de wet als gevolg heeft dat de vrijgekomen ruimtes vooral worden ingenomen door de mensen met macht en slechte bedoelingen.

Gedogen als overgang van een oude rechtstoestand naar een nieuwe hoeft niet problematisch te zijn. Sterker nog: dat is bestuurlijke wijsheid. Vooruitlopend op nieuwe rechtsverhoudingen werd bijvoorbeeld de abortuspraktijk versoepeld. Het zou immers onrechtvaardig zijn om mensen te gijzelen in wetten die op het punt staan te veranderen.

Maar het drugsbeleid heeft rampzalig uitgepakt omdat de legalisering is uitgebleven. Het kan niemand meer ontgaan dat de weg van de achterdeur naar de voordeur inmiddels bezaaid ligt met lijken. De moord op een advocaat is misschien een keerpunt, maar dat zoveel liberale ministers hebben gefaald op Justitie, verbaast me niet.

Frank Paauw, sinds kort hoofdcommissaris in Amsterdam, zei vorig jaar: „Dat wij zoveel pakken, heeft geen invloed op de prijs. Dat zegt genoeg over de hoeveelheid drugs die op de markt is.” De gevolgen zijn duidelijk: de vele, vele miljarden die in de drugs omgaan dringen steeds verder door in de bovenwereld.

Zo’n tien jaar geleden mocht ik in Amsterdam de politiechefs uit de Europese hoofdsteden toespreken. Die bijeenkomst leerde me hoezeer de misdaad alle grenzen overschrijdt. Tegelijk werd in de gesprekken zichtbaar dat het zwakstroomsysteem van de polderpolitiek deze schokken niet aan kan – hier is een andere weerbaarheid gevraagd.

Ook na de moord op Derk Wiersum lijken we nog steeds maar half te begrijpen dat een open samenleving stoelt op rechtshandhaving. Vrijheid is op den duur niet verenigbaar met gedogen. Het belastingparadijs en drugsparadijs komen voort uit dezelfde liberale illusie dat de markt niet teveel door regels mag worden bekneld.

Die verloedering hebben we over onszelf afgeroepen. Nog een keer Saviano: „Jullie blijven beweren dat dit soort geweldsuitbarstingen de schuld is van Marokkanen, Russen of Italianen die toevallig actief zijn in Nederland. Maar zo werkt het niet. Ze zijn hier allemaal actief omdat het Nederlandse systeem zo gunstig voor ze is. Ze zijn hier omdat jullie dat toelaten”. Inderdaad, de mocromaffia is een voorbeeld van geslaagde integratie.

Paul Scheffer is hoogleraar Europese Studies.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 02 okt 2019, 16:51

Die laatste zin is pijnlijk treffend...!

WJ

Bericht door WJ » 02 okt 2019, 16:57

SlowCo schreef: 02 okt 2019, 16:51 Die laatste zin is pijnlijk treffend...!
"Paul Scheffer is hoogleraar Europese Studies."

?

SlowCo

Bericht door SlowCo » 02 okt 2019, 17:00

WJ schreef: 02 okt 2019, 16:57
SlowCo schreef: 02 okt 2019, 16:51 Die laatste zin is pijnlijk treffend...!
"Paul Scheffer is hoogleraar Europese Studies."

?
De laatste zin van het daadwerkelijke artikel en niet het onderschrift. :ongeveer als:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 okt 2019, 17:04

Hoewel politiek meestentijds nogal links georiënteerd is Paul Scheffer een van de weinige intellectuelen die werkelijk snapt waar het in NL zeer doet.

Tom

Bericht door Tom » 02 okt 2019, 17:14

De drugswereld is al weer een complex probleem dat zich helaas lastig laat oplossen (vraag/aanbod, tig tussenlagen voor je bij de top bent en als je geweld gebruikt dan pakken ze je met nog meer geweld terug, zie Mexico).

Ik vind het bijna erger dat iets simpels als die tuuterende trouw-stoeten amper/niet gehandhaafd worden. Ze negeren alle verkeersregels en veroorzaken overlast en gevaar in het verkeer, maar de politie kijkt vaak de andere kant op en is bang om weer uitgemaakt te worden voor racist door je medelanders die zich meer Turk dan Nederlander voelen. De agent die er laatst iets aan deed krijgt een klap in z'n nek waarbij maar weer pijnlijk duidelijk is wat voor moraal die lui erop nahouden: ze houden allemaal hun mond want het is toch maar een stomme Hollander.
Dat een groepje van vijf man elkaar de hand boven het hoofd houd omdat ze geen matennaaier willen zijn kan ik nog inkomen (valt ook niet goed te praten), maar in dit geval moeten zeker 50 mensen weten wie de dader is. Maar je mag niet discrimineren: de ene turk is de ander niet. Alleen 50 turken die allemaal hun bek houden hebben de schijn wel erg tegen. Dat maakt het alleen maar erger, ze komen er keer op keer mee weg, want de werkende Nederlander flitsen vanuit je busje met een krantje erbij is makkelijker.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 okt 2019, 20:49

Ook dat doen “we” toch zelf. Je kunt per direkt zo’n trouw feestje om zeep helpen en dat hebben ze na gelaten, getuigen w.o. de bruidegom hebben ze laten gaan vanwege de trouwerij. Onbegrijpelijk. Niettemin zijn collega agenten sindsdien een stukje strenger op dit soort uitspattingen, goede zaak.

350 Z

Bericht door 350 Z » 02 okt 2019, 21:32

Die verloedering hebben we over onszelf afgeroepen. Nog een keer Saviano: „Jullie blijven beweren dat dit soort geweldsuitbarstingen de schuld is van Marokkanen, Russen of Italianen die toevallig actief zijn in Nederland. Maar zo werkt het niet. Ze zijn hier allemaal actief omdat het Nederlandse systeem zo gunstig voor ze is. Ze zijn hier omdat jullie dat toelaten”. Inderdaad, de mocromaffia is een voorbeeld van geslaagde integratie.
Zo waar met dank aan wederom links die hier echt verantwoordelijk voor is, handhaven vinden ze te rechts (niet mijn woorden). Pappen en nathouden. Mijn vader zat vroeger bij de Marechaussee, zijn baas zei bij problemen eerst slaan nadien praten, nu is het alleen maar praten. 0 respect voor dienders, dat was vroeger wel anders.

Plaats reactie