Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 30 sep 2019, 14:48

veejay schreef: 30 sep 2019, 14:36 Zolang je premium automerken vermijdt en niet nieuw koopt kom je al een heel eind met je salaris.

Je moet aardig wat verdienen om de afschrijving elke maand te kunnen opvangen (1000 euro per maand geen uitzondering) en ook nog eens sparen voor de volgende. Private lease etc. Is makkelijk totdat je bij de slotsom komt en opnieuw moet lenen voor de opvolger.
Volgens mij is 1000 euro afschrijving per maand opvangen en sparen voor de volgende hetzelfde. Maar verder heb je helemaal gelijk.

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door SlowCo » 30 sep 2019, 15:22

Dat is nou juist een heel groot verschil. Van vooruit sparen om later wat te kunnen kopen naar vooruit leven op geld wat nog moet komen. Zo is wel onze economie ingericht (consumeren op krediet) maar dat geeft dus ook de druk dat er altijd meer binnen moet komen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door allen » 30 sep 2019, 15:24

Hoofdprobleem is hebzucht tezamen met bragging rights.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ADV » 30 sep 2019, 16:01

Private lease heb je geen slotsom hoor, je levert na 2-4 jaar gewoon je auto weer in. Dat risico koop je, met full operational private lease tenminste, af..

Ik ben 33, ben een dag minder gaan werken toen ik papa werd, wat ik al eerder schreef wat dat totaal kost, een kind (ja tom, een scheiding kost volgens mij nog veel meer :P), wij kunnen het als twee (parttime) verdieners allemaal nog prima doen, maar het is niet meer zo ruim als vroeger, uiteraard.

Maar vinden jullie het gek dan, dat je als je vader wordt een papadag neemt? Ik zou ook wel weer meer willen verdienen hoor, want ik mag graag dingen kopen/hebben of doen die relatief veel geld kosten, maar ik zou niet weer een papadag willen opofferen daarvoor tenzij het financieel noodzakelijk is.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Booooh » 30 sep 2019, 17:28

Ik raad iedereen die bij mij werkt altijd aan 3 (of hoogstens 4) dagen per week te werken, uiteraard is dat niet voor iedereen weggelegd maar dat heeft veelal te maken met de gewenste levensstandaard en niet zozeer met het salaris wat verdiend wordt.

Het maakt het allemaal wel een stuk eenvoudiger te realiseren als je niet te hoge materialistische eisen stelt, wat gewoon lastiger is als je nog wat jonger bent, die wijsheid (of berusting) komt met de jaren ;) ...

Zo'n papadag is natuurlijk helemaal goed :thumbup: en wat mij betreft ook helemaal de juiste prioriteit ...

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Rnd » 30 sep 2019, 19:46

Interessanter om hier te lezen, dan zelf een mening te geven.
Laatst gewijzigd door Rnd op 30 sep 2019, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Spijkerhard » 30 sep 2019, 19:56

Kunnen we dit topic ook beperken tot het antwoord op de vraag " Wat doen de DF-ers in het dagelijks leven" in plaats van antwoorden op de vraag die niet gesteld is (Wat zouden DF-ers - of vrouwen- moeten gaan doen in het dagelijks leven?)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 30 sep 2019, 20:04

vrouwen moeten aan het aanrecht staan, steaks klaarmaken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 30 sep 2019, 20:08

Stoere praat, maar dat is zo 1940..... vrouwen hebben ook recht op een carrière. Dat hoeven niet alleen maar mannen te doen. Ook al zijn zij daar beter in.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door PeterB » 30 sep 2019, 20:24

Ik sta liever zelf in de keuken.
Dat vinden de dames eigenlijk ook een veel beter plan.

Oja, mijn vrouw werkt ook en heeft daarnaast nog tijd voor een eigen praktijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Arthur » 30 sep 2019, 20:30

JP schreef: 30 sep 2019, 20:08 Stoere praat, maar dat is zo 1940..... vrouwen hebben ook recht op een carrière. Dat hoeven niet alleen maar mannen te doen. Ook al zijn zij daar beter in.
Je vrouw leest zeker mee? :tooth:


SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door SlowCo » 30 sep 2019, 20:34

Spijkerhard schreef: 30 sep 2019, 19:56 Kunnen we dit topic ook beperken tot het antwoord op de vraag " Wat doen de DF-ers in het dagelijks leven" in plaats van antwoorden op de vraag die niet gesteld is (Wat zouden DF-ers - of vrouwen- moeten gaan doen in het dagelijks leven?)
Ik vind de topic titel vrij breed eigenlijk. Waarom zou dat enkel op je werk/functie moeten slaan? Ik vind het veel interessanter om dat ruimer beantwoord te zien. Dus hoe je werk/privé balans eruit ziet. Niet dat ik daar zelf over uit ga wijden maar vind het leuk om te lezen van anderen :tooth: :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 30 sep 2019, 20:37

Arthur schreef: 30 sep 2019, 20:30
JP schreef: 30 sep 2019, 20:08 Stoere praat, maar dat is zo 1940..... vrouwen hebben ook recht op een carrière. Dat hoeven niet alleen maar mannen te doen. Ook al zijn zij daar beter in.
Je vrouw leest zeker mee? :tooth:
VRIENDIN, trouwen wordt het nooit en nee ze leest niet mee, maar ze heeft een betere (€) carrière met 28u in de week dan ik in de volcontinue.
Doch kijk ik na 6 maanden toch al wat verder. Werk wat ik nu doe is van een ander niveau dan het vorige, maar al meerdere directe collega's geven aan, dat ze me meer willen zien doen. Helaas krijg ik in de huidige functie geen voet aan de grond. Teveel managers, en daar wil ik niet nog een van worden.
Laatst gewijzigd door JP op 30 sep 2019, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Arthur » 30 sep 2019, 20:41

Tomato, tomahto.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Niels » 30 sep 2019, 20:42

allen schreef: 30 sep 2019, 15:24 Hoofdprobleem is hebzucht tezamen met bragging rights.
Dat braggen moet je gewoon online doen, meer geld dan voor een internet aansluiting heb je niet nodig! :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 30 sep 2019, 20:52

JP schreef: 30 sep 2019, 20:37
Arthur schreef: 30 sep 2019, 20:30
JP schreef: 30 sep 2019, 20:08 Stoere praat, maar dat is zo 1940..... vrouwen hebben ook recht op een carrière. Dat hoeven niet alleen maar mannen te doen. Ook al zijn zij daar beter in.
Je vrouw leest zeker mee? :tooth:
VRIENDIN, trouwen wordt het nooit en nee ze leest niet mee, maar ze heeft een betere (€) carrière met 28u in de week dan ik in de volcontinue.
Doch kijk ik na 6 maanden toch al wat verder. Werk wat ik nu doe is van een ander niveau dan het vorige, maar al meerdere directe collega's geven aan, dat ze me meer willen zien doen. Helaas krijg ik in de huidige functie geen voet aan de grond. Teveel managers, en daar wil ik niet nog een van worden.
Wij zijn toen getrouwd omdat je toen tot je 27e in de bouw geen vol loon kreeg, maar wel als je getrouwd was, dus getrouwd gaat al 33 jaar goed, zolang ze maar luistert :lol: :lol:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Tom » 30 sep 2019, 21:05

Idee om dit topic te hernoemen naar ‘Het grote carrieretopic’?
Wat mij betreft kan het ook wel wat breder, kan het nog steeds over je eigen carrière en werk gaan.

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Str8Six » 30 sep 2019, 21:42

Booooh schreef: 30 sep 2019, 17:28 Ik raad iedereen die bij mij werkt altijd aan 3 (of hoogstens 4) dagen per week te werken, uiteraard is dat niet voor iedereen weggelegd maar dat heeft veelal te maken met de gewenste levensstandaard en niet zozeer met het salaris wat verdiend wordt.

Het maakt het allemaal wel een stuk eenvoudiger te realiseren als je niet te hoge materialistische eisen stelt, wat gewoon lastiger is als je nog wat jonger bent, die wijsheid (of berusting) komt met de jaren ;) ...

Zo'n papadag is natuurlijk helemaal goed :thumbup: en wat mij betreft ook helemaal de juiste prioriteit ...
Mooie instelling, volledig mee eens. Ik zit zelf tussen generation Y en Z(bouwjaar 1994) in, en merk om mij heen dat veel leeftijdsgenoten een gelijkere verdeling prefereren tussen werk en vrije tijd. Veel bedrijven werken hier tegenwoordig in mee, en gebruiken het zelfs als voordeel bij sollicitatie procedures.

Sommige werkzaamheden zijn erg belangrijk, maar niet tijdsgebonden. Waarom zou je als werkgever dan een werknemer forceren om 40 uur te werken? Daarbij zijn er ook diverse functies die gewoonweg nooit af zijn, dus dan is 40 uur eigenlijk niet eens genoeg. 36 uur vond ik zelf een mooie balans tussen geld en vrije tijd. Bij 40 uur mis je gewoon wat flexibiliteit als je een keer een middag/dag wat anders wilt doen (zonder gelijk vrije uren op te nemen).

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 30 sep 2019, 21:44

Waar het kan probeer ik altijd 4x9 te werken, meestal kan dat wel, alleen vrijdag vrij is vaak een probleem omdat bijna iedereen dat wil, bij de huidige opdrachtgever kon het wel, dus lekker elk weekend een lang weekend.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 30 sep 2019, 21:45

^^ ik werk ook 36uur en dat bevalt me erg goed qua balans tussen werk en privé.

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Riceaux » 30 sep 2019, 22:53

Jup, hier ook. Is trouwens wel full-time in de zorg. Voordat bepaalde lui hier weer gaan jammeren dat de jongere generatie niet veel uren wil werken. :tooth:

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door SlowCo » 30 sep 2019, 22:59

Luco schreef: 30 sep 2019, 21:44 Waar het kan probeer ik altijd 4x9 te werken, meestal kan dat wel, alleen vrijdag vrij is vaak een probleem omdat bijna iedereen dat wil, bij de huidige opdrachtgever kon het wel, dus lekker elk weekend een lang weekend.
Heb ook een aantal jaar 4x9=36 uur gewerkt maar dan altijd op woensdag vrij. Ideaal wat mij betreft: 2 dagen werken => 1 dag vrij => 2 dagen werken => 2 dagen vrij, etc.
En als ik dan eens een lang weekend wilde, was een woensdag omzetten naar vrijdag ook geen probleem. Mooie werkweken waren dat. Helemaal toen mijn vrouw in verwachting was. Toen een aantal maanden 5x9 mogen werken en die extra dagen, na de geboorte, als tijd voor tijd op kunnen nemen. Zodoende werkte ik 3x9 en kreeg toch voor 36 uur betaald. Twee papadagen door de week was wel heerlijk. :verveeld:

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door veejay » 30 sep 2019, 23:12

Mijn ervaring nu derde jaar in regio Haaglanden is dat je beter wat meer geld in je huis maandlasten kunt stoppen dan in een dikke auto. Weinig DF te beleven, je staat meer stil dan dat je rijdt met alle drukte en stoplichten.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 30 sep 2019, 23:14

Voorheen waren het minimaal 43u per week, elke dag beginnen tussen 0300u en 0400u, dinsdag's vrij en zaterdags tot 15u. Dan ben je de rest van het weekend ook kapot. Daarbij liep ik er soms wel tot 100000 stappen in de week.

Nu in de volcontinue, 2vroeg, 2middag, 2nacht. Daarna 96u vrij. Ja, dus 6 dagen op een rij, met zon/feestdagen, maar je weet je rooster maanden van te voren. Daarbij is dit gemiddeld maar 33.6u per week, als je het omrekent. weekend is me dan ook niet heilig, en ik hoef op 10 dagen maar 2x vroeg op te staan en niet meer om 0200u in de nacht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Eric Z, Robbert92, tomgtr en 177 gasten