F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Wat een irritant ventje die Leclerc.
-
Als teambaas zou je die gast toch een keer duidelijk moeten maken dat hij z’n waffel moet houden en triest dat Vettel zo’n voorsprong moet weggeven.
- Downforce Hans
Het kwam hier al eerder langs maar die Hamilton he, je ziet wel dat hij er helemaal geen zin meer in heeft,motivatie helemaal weg........

- RS-Ron
Dusssssssss.............. Ferrari maakt voor de start afspraken dat: indien Lecrerc een tow geeft aan Vettel bij de start en Vettel hem daardoor inhaalt, leclerc die positie terugkrijgt ? Als ik Vettel was zei ik meteen tijdens de bespreking voor de race dat Leclerc het heen en weer kon krijgen, hij wilde toch zo graag pole ? Volgende probleem, Vettel is sneller in de opening stint. Dan gaat die toch als eerste naar binnen ? Wat mij betreft heeft Ferrari de winst zelf weggegooid. Natuurlijk heeft Mercedes de mazzel van een safetycar, maar Ferrari heeft het zelf voor elkaar gekregen om twee rijders buitenspel te zetten. Als ze gewoon Vettel de beste strategie hadden gegeven had Leclerc mee kunnen profiteren van de safetycar. Wat een stelletje rommelaars. Voor Max anorher dat at the office.......... er moet daar echt nog wat gevonden worden bij RBR. Na Japan maar elke race een nieuwe update. Dan maar achteraan starten, dan ben je in 2020 wellicht wat dichterbij vanaf het begin.
Gr Ron
Gr Ron
-
OnlineLuco
Volgens mij waren vettel zijn banden gewoon op door dat hoge tempo.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Ferrari en strategie 
Marko zit alvast te stoken:
https://www.f1maximaal.nl/formule-1/252 ... rari-gehad
Marko zit alvast te stoken:
https://www.f1maximaal.nl/formule-1/252 ... rari-gehad
- JP
Marko eet citroenen en azijn voor ontbijt. Kan beter eens in de spiegel kijken.
-
OnlineLuco
Eens JP, ze hebben maar 1 goede rijder, de rest zijn pannenkoeken. niveau rosset 

-
Tegen de tijd dat Vettel z’n banden eraan gingen hadden ze hem ook gelijk op een set frisse kunnen zetten. De pitstop had sneller gekund, maar ja, afspraken hè...Luco schreef: 29 sep 2019, 18:25 Volgens mij waren vettel zijn banden gewoon op door dat hoge tempo.
-
OnlineLuco
Ja stop was niet de snelste, maar zonder safetycar had Leclerc gewoon gewonnen, of iig eerste gelegen na de serie stops, maar goed dat gebeurd soms, en dit keer had mercedes daar mazzel mee.
- JP
Het blijven italianen hè..... ze hadden net een middagdutje na de stop van Leclerc......

Vettel gaf meteen aan (toen Leclerc stopte) dat zijn banden eraan waren en hij verloor een seconde per ronde. Toch moest hij 3 of 4 rondjes wachten, net genoeg dat die pannekoek ervoor zat.
Als ik Vettel was had ik die Lecrepe zo over zijn halo heen getrokken.......

- Hielke
Vettel houdt zich niet aan de gemaakte afspraken, Vettel parkeert z’n auto wat tot een SC en de overwinning van Mercedes leidt, en vervolgens krijgt Leclerc het hier in de commentaren voor de kiezen.
Ik begrijp werkelijk waar niets van de slordigheden waar Ferrari Vettel mee laat wegkomen. Alsof ze hem iets schuldig zijn. Terwijl het juist andersom is. Onder druk is Vettel in z’n Ferrari jaren altijd bezweken. Laat ‘m aub z’n laatste jaren bij Red Bull doorbrengen.

Ik begrijp werkelijk waar niets van de slordigheden waar Ferrari Vettel mee laat wegkomen. Alsof ze hem iets schuldig zijn. Terwijl het juist andersom is. Onder druk is Vettel in z’n Ferrari jaren altijd bezweken. Laat ‘m aub z’n laatste jaren bij Red Bull doorbrengen.
-
OnlineLuco
Ja en dan de vermoorde onschuld spelen in het interview, ghehe, mooie acteur.
- JP
Vettel zou last hebben gehad van zijn hybridesysteem wat hem 180pk minder zou geven. Daarmee had hij makkelijk de pits nog kunnen halen.....
Wordt echt tijd dat DF zijn eigen F1team gaat beginnen. Zoveel kennis en dan Peter als team-eigenaar.
Alt regelt wel de gridkids !
Wordt echt tijd dat DF zijn eigen F1team gaat beginnen. Zoveel kennis en dan Peter als team-eigenaar.
- WJ
Wat een onzin.Hielke schreef: 29 sep 2019, 20:11 Vettel houdt zich niet aan de gemaakte afspraken, Vettel parkeert z’n auto wat tot een SC en de overwinning van Mercedes leidt, en vervolgens krijgt Leclerc het hier in de commentaren voor de kiezen.
![]()
Vettel is vanaf de start al gelijk sneller dan Lec (wat wel vaker voorkomt, Lec z'n race pace is niet bijzonder). Daardoor worden die (imo onzin want doen niet eens mee voor een titel) afspraken later uitgevoert.
Door Vettel te lang door te laten rijden verliezen ze dominantie op de baan want ze geven de langzame rijder voorrang. Daardoor kon Mercedes maximaal profiteren bij een incident.... Wat toen helaas dus ook gebeurde door hun eigen motor, Ferrari gaf Vettel de order om direct de auto te parkere en niet door te rijden naar de pits.
En Lec maar huilen, gewoon mond houden en doorrijden, iets wat die de vorige race ook al niet kon. Races worden niet gewonnen in de Qualificatie.
Enige waar ik mee eens ben is dat Vettel daar weg moet, wat een waardeloos team is het toch. Laatste 40jaar heeft alleen Schumacher ze drivers kampioenschappen gebracht, en dat was 100% dankzij Schumi.. Voor de rest is en blijft het een waardeloze bende daar.
Laatst gewijzigd door WJ op 29 sep 2019, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
OnlineLuco
- Hielke
WJ en Allen zou ik er in een nieuw Formule 1 team niet bij willen hebben.
- Downforce Hans
JP schreef: 29 sep 2019, 20:20 Vettel zou last hebben gehad van zijn hybridesysteem wat hem 180pk minder zou geven. Daarmee had hij makkelijk de pits nog kunnen halen.....

-
'Goedmakertje' voor de vorige race.allen schreef: 29 sep 2019, 17:47 Als teambaas zou je die gast toch een keer duidelijk moeten maken dat hij z’n waffel moet houden en triest dat Vettel zo’n voorsprong moet weggeven.
HOEZO? Ik snap het niet, toen was Vettel toch ook gewoon sneller & het was om Max af te blokken. Had Lecrepe niet zo traag zijn rondjes moeten doen. Nu dan huilen dat hij Vettel de Tow gaf op het rechte stuk... Ja, dan moet je geen pole rijden hier trieste aap, dat weet toch iedereen?! man man, laat Vettel rijden.
-
Gevaal voor elektrocutie helaas. ZSM eruit.JP schreef: 29 sep 2019, 20:20 Vettel zou last hebben gehad van zijn hybridesysteem wat hem 180pk minder zou geven. Daarmee had hij makkelijk de pits nog kunnen halen.....
- WJ
- Knot
Dat zeggen ze idd, als er iets met die hybride zooi niet in orde is, zsm stilzetten en soms mogen ze er niet eens uit, had RIC toch een keer voglens mij?
Als ik Vettel was dan was ik geen 4 ronden aan het stumpen gegaan op versleten rubber, gewoon naar binnen rijden of het team nu klaar staat of niet dan maak je je punt beter dan hem nu aan de kant (moeten) zetten.
Als ik Vettel was dan was ik geen 4 ronden aan het stumpen gegaan op versleten rubber, gewoon naar binnen rijden of het team nu klaar staat of niet dan maak je je punt beter dan hem nu aan de kant (moeten) zetten.
-
"Stop the car now, stop the car now..."JP schreef: 29 sep 2019, 20:20 Vettel zou last hebben gehad van zijn hybridesysteem wat hem 180pk minder zou geven. Daarmee had hij makkelijk de pits nog kunnen halen.....
Alleen als je Hielke of Luco heet rijdt je dan door naar de pits. En JP wellicht.

- JP
Ja Allen dat klopt. Vroeger deed men alles om dat hok terug in de pits te krijgen, nu bij een lampje wat oplicht gaat ‘ie al langs de kant. Dat is een beetje jammer tegenwoordig. Liever uitvallen en besparen dan dingen vervangen want dan krijg je de volgende wedstrijd meteen gridstraffen.
Jij stopt toch ook niet voor elk lampje wat opeens gaat branden in je Lewfender ? Ja, ok.....misschien slecht voorbeeld....
Jij stopt toch ook niet voor elk lampje wat opeens gaat branden in je Lewfender ? Ja, ok.....misschien slecht voorbeeld....