Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door veejay » 28 sep 2019, 09:00

ArjandeV schreef: 28 sep 2019, 07:05
En ja, er komt een punt waarop je financiële beloning secundair wordt, als je boven x verdient, dan boeit het veel meer hoe leuk je je werk vindt etc.
Amen. Je worklife balance, relatie, gezondheid etc. Wordt veel relevanter dan.

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Eric Z » 28 sep 2019, 09:25

@Robin, verkoper is dus iets wat ik totaal niet ambieer. Dus dat ga ik zeker niet doen.

Wat ik nu doe vind ik leuk, als ik wil kan ik prima doorgroeien in een meer leidinggevende rol, maar daar heb ik geen zin in. Wie weet later eens.
Salaris wat ik nu heb vind ik dikke prima voor wat ik doe.

@Jussi, mooi dat je daar ook ook voldoening uit haalt. :thumbup: Eerdere posts van je en ook in wat andere topics komen op mij over als dat je vooral voor financieel gewin gaat.

Ik zelf wil in de avonden/weekenden overigens vrij zijn. Ja, af en toe overwerken is geen probleem. Maar structureel ga/wil ik dat echt niet doen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door allen » 28 sep 2019, 09:29

WJ schreef: 27 sep 2019, 17:11 Ja daar ben ik het ook mee eens. Steve Jobs heeft daarover ook ooits eens gezegd;

“You’ve got to find what you love. And that is as true for your work as it is for your lovers. Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to love what you do. If you haven’t found it yet, keep looking. Don’t settle. As with all matters of the heart, you’ll know when you find it. And, like any great relationship, it just gets better and better as the years roll on. So keep looking until you find it. Don’t settle…

Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma — which is living with the results of other people’s thinking. Don’t let the noise of others’ opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”

En dat is voor iedereen alles, 2 of 200uur per week. Professor of putjesschepper. Je moet je er goed bij voelen. ;)
Mooie woorden maar dat was het dan ook.
Zodra je financieel rond kan komen zonder al teveel te doen, kun je wel proberen iets te doen in een richting waar je passie voor hebt, maar anders gaat het voeren van je gezin toch voor.
Ook in mijn leven is niet alles een droom, maar ik krijg er veel voor terug. Veel thuis gewerkt waardoor ik m’n zoontje heb kunnen opvoeden. Mannetje is inmiddels bijna 8, komt graag tegenover me zitten aan de werktafel om z’n huiswerk te maken of gewoon een boek te lezen. Misschien is het mogen opvoeden van je eigen kinderen ook wel een droombaan.
Ik hoor weleens vrouwen klagen hierover en dat ze een carrière hebben gemist. Onbegrijpelijk...

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 28 sep 2019, 09:45

Eric Z schreef: 28 sep 2019, 09:25
Ik zelf wil in de avonden/weekenden overigens vrij zijn. Ja, af en toe overwerken is geen probleem. Maar structureel ga/wil ik dat echt niet doen.
Kan ik mij 100% voorstellen hoor, ik ben al>25 jaar zaterdag's niet vrij(en ook maandags niet behalve 's ochtends, winkel dicht, maar dan doe ik administratie ) ben 't zo gewend met 'n winkel. Twee dagen vrij achter elkaar(weekend voor velen toch?) Nooit van gehoord. Hooguit 1x per jaar. Maar dat schoot er ook bij in dit jaar:)

Daarmee zeggende dat het beetje afgeven op andere beroepsgroepen voor jezelf misschien 'n goed gevoel geeft, snap ik ook wel, doe ik ook(leraren, politie etc lol) , maar overal is wel wat.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Jussi » 28 sep 2019, 10:13

Eric Z schreef: 28 sep 2019, 09:25 @Robin, verkoper is dus iets wat ik totaal niet ambieer. Dus dat ga ik zeker niet doen.

Wat ik nu doe vind ik leuk, als ik wil kan ik prima doorgroeien in een meer leidinggevende rol, maar daar heb ik geen zin in. Wie weet later eens.
Salaris wat ik nu heb vind ik dikke prima voor wat ik doe.

@Jussi, mooi dat je daar ook ook voldoening uit haalt. :thumbup: Eerdere posts van je en ook in wat andere topics komen op mij over als dat je vooral voor financieel gewin gaat.

Ik zelf wil in de avonden/weekenden overigens vrij zijn. Ja, af en toe overwerken is geen probleem. Maar structureel ga/wil ik dat echt niet doen.
Ik wil graag in management omdat ik graag mensen coach en graag bijdraag aan de doelstellingen van de organisatie. Om dat te bereiken moet ik wel 10 jaar ervaring op de vloer hebben, voor je credibiliteit en eigen maturiteit. Ik volg ook opleidingen om me daar op voor te bereiden.

Ik doe mijn huidige rol voor de voldoening die ik hierboven beschreef. Als je enkel voor het financieel gewin gaat, hou je dit, tenminste bij mijn werkgever, op lange termijn niet vol. Ik ben al diverse keren benaderd voor posities die tot 100% meer salaris betalen, maar ik heb geen interesse. Ik krijg te veel voldoening van het werk dat ik doe bij mijn werkgever.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Tom » 28 sep 2019, 10:33

Ik weet niet precies bij welke generatie ik hoor, met m'n 36 :)
Snap de jongere generatie wel dat ze een balans willen tussen werk en prive, en het soms wat minder willen. Dat vind ik best goed, er is meer dan werken en voor je weet is je leven voorbij (zie bejaarden die hele leven hard gewerkt en gespaard hebben maar nooit buiten hun eigen dorp zijn geweest en zichzelf niks gunnen). Dat er kritiek op komt snap ik ook, want diezelfde jongere generatie heeft het goed (ik denk dat ze best verwend zijn) en vanwege de politiek merk je dat werken steeds minder lonend is. Dat laatste is het echte probleem, zie de bruto/netto tabelletjes met alle kosten.
Kortom leuk die verre reizen, papadag en al je consumptiegoederen zonder veel te werken, het moet ergens vandaan komen en soms lijkt het alsof iedereen maar recht moet hebben op alles.
Anderzijds hebben oudere generaties vaak het idee van klassieke arbeid en denken teveel in uren. Die één op één relatie is er alleen nog in bepaalde vakgebieden. In de internetsector kun je met vijf man een systeem opzetten (waar misschien heel veel arbeid in zit) voor tienduizend gebruikers, terwijl dat systeem ook twintig- of honderdduizend gebruikers aan kan, zonder daar heel veel meer voor te doen qua arbeid of extra investeringen. Moet je wel de ondernemer zijn.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 28 sep 2019, 10:46

Klopt Tom, vooral dat bruto/netto. Netto moet hoger=wat de burger ziet op z'n rekening=koopkracht.
Maar het wordt bruto=geld naar de Staat. Da's zeer spijtig, want de Staat heeft echt al genoeg inkomsten. Geen geintje....

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 28 sep 2019, 11:57

Natuurlijk moet je zoveel mogelijk proberen om werk te vinden wat je past en wat je leuk vindt, maar verder helemaal met allen eens dat "het voeren van je gezin" toch voor gaat. En als je werk minder leuk is, dan kun je natuurlijk in je vrije tijd leuke dingen doen met het geld dat je verdient.

Verder helemaal eens met wat Tom zegt : "leuk die verre reizen, papadag en al je consumptiegoederen zonder veel te werken, het moet ergens vandaan komen en soms lijkt het alsof iedereen maar recht moet hebben op alles."
Waarbij ik mijzelf hardop afvraag waar het allemaal vandaan komt, minder werken is minder verdienen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 28 sep 2019, 12:08

Allemaal een henneptuin, is het CO2 probleem ook opgelost :tooth:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 29 sep 2019, 09:05

Zojuist even 'n mailtje op Chrono24(horlogeverkoop portal online) beantwoord en voor een andere prospect 'n offerte gemaakt en verstuurd.

Ja 't is zondag!:)

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door PeterB » 29 sep 2019, 12:24

Luco schreef: 28 sep 2019, 12:08 Allemaal een henneptuin, is het CO2 probleem ook opgelost :tooth:
Het was weer een prima oogst.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 29 sep 2019, 12:59

PeterB schreef: 29 sep 2019, 12:24
Luco schreef: 28 sep 2019, 12:08 Allemaal een henneptuin, is het CO2 probleem ook opgelost :tooth:
Het was weer een prima oogst.
:lollerdelol: :lollerdelol:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door DF-user-278 » 29 sep 2019, 18:40

PeterB schreef: 29 sep 2019, 12:24
Luco schreef: 28 sep 2019, 12:08 Allemaal een henneptuin, is het CO2 probleem ook opgelost :tooth:
Het was weer een prima oogst.
Staan de scharen alweer in de olie :)

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door PeterB » 29 sep 2019, 19:56

Eerst reinigen met alcohol anders wordt het zo'n kleefzooi.
Maar idd, in de Ballistol.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 29 sep 2019, 20:04

wd40 werkt ook goed

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door JP » 29 sep 2019, 20:06

Ik gebruik gewoon de heggenschaar.....

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door PeterB » 29 sep 2019, 20:16

JP schreef: 29 sep 2019, 20:06 Ik gebruik gewoon de heggenschaar.....
Beetje te grof..

Ballistol werkt beter Luco

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 29 sep 2019, 20:17

ik de tumbler JP

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Barend » 30 sep 2019, 11:34

Luco schreef: 27 sep 2019, 17:12
Barend schreef: 27 sep 2019, 16:49
Robin Hartog schreef: 27 sep 2019, 15:44 Even de knuppel in het hoenderhok gooien, maarre: Wat is er eigenlijk precies mis met weinig werken?
We zitten hier vooral tussen een andere generatie Robin.
Wij van onze (jonge) generatie werken het liefst zo efficient mogelijk, nemen lekker vakantie op wanneer ze daar zin in hebben en werken het liefste vanuit huis.

De oudere generatie is zo ver nog niet, die zijn van mening dat "tot 17:00 uur werken beter is omdat het zo hoort" dan "je werk afmaken en lekker een uurtje eerder weg". :hungry:

Ik werk gewoon 40 uur per week trouwens, omdat mijn werkgever het niet vind kunnen dat ik in mijn functie 32u zou werken. Dat vind ik oprecht jammer, maar dat komt bij een volgende werkgever vast wel een keer goed.
Niet in elke baan kan je thuiswerken, en er zijn genoeg banen waar je werk nooit af is.
Beetje pochen met wij van de jonge generatie werken zo efficient mogelijk, laat me niet lachen zeg, jij misschien, maar er zitten hele volksstammen jongeren tussen die zeker niet efficient werken hoor.
Natuurlijk, er is altijd een deel dat niets doet. Maar dat is niet alleen bij jongeren zo. Ik ben genoeg systeembeheerders tegengekomen die al 20 jaar voor een organisatie werken, te duur zijn om ontslagen te worden, die eigenlijk de hele week niets doen en dat wel prima vinden.
Maar mijn mening is: Je zou gek zijn als je 40 uur over 34 uur werk gaat doen, zonde van zowel je eigen als je werkgever zijn tijd.

Maar mijn achtergrond komt uit de IT, dus daar komt mijn motto vandaan:
- Probeer altijd zo lui mogelijk te zijn, spendeer je tijd aan het verbeteren van processen en automatisering. Het doel moet altijd zijn om uiteindelijk jezelf overbodig te maken.
Dat kan bij lange na niet met iedere baan, maar wel vaker dan je denkt.
En doen wat je leuk vind is een nobel streven, maar ook niet voor iedereen weggelegd, er zal toch brood op de plank moeten komen, en ik heb ook altijd geleerd dat er dan ook baantjes zijn die je misschien niet leuk vind, maar je hand ophouden is not done imho.
Zal de generatie wel zijn.
Daar ben ik het met je mee eens, maar je streven moet - mijns inziens - altijd zijn om te doen wat je leuk vind. Dat lijkt misschien lastig, maar de lat mag best hoog liggen, een goede uitdaging kan nooit kwaad.
Hand ophouden is sowieso not done, daar ben ik ook geen voorstander van. Wat mij betreft is een uitkering verplicht vrijwilligerswerk uitvoeren.
Elise schreef: 28 sep 2019, 11:57 Natuurlijk moet je zoveel mogelijk proberen om werk te vinden wat je past en wat je leuk vindt, maar verder helemaal met allen eens dat "het voeren van je gezin" toch voor gaat. En als je werk minder leuk is, dan kun je natuurlijk in je vrije tijd leuke dingen doen met het geld dat je verdient.

Verder helemaal eens met wat Tom zegt : "leuk die verre reizen, papadag en al je consumptiegoederen zonder veel te werken, het moet ergens vandaan komen en soms lijkt het alsof iedereen maar recht moet hebben op alles."
Waarbij ik mijzelf hardop afvraag waar het allemaal vandaan komt, minder werken is minder verdienen.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken Elise. Waarom zou je als je (kunt) rondkomen van 24u per week werken meer willen gaan werken? Heerlijk toch, als iemand die 24u per week werkt lekker 4 dagen per week met zijn kind kan spenderen? Ik denk dat we in de toekomst steeds minder gaan werken omdat werkgevers gaan inzien dat mensen die meer plezier hebben in hun priveleven hebben veel efficienter werken. En als er dan ook nog eens betaald wordt aan de hand van efficientie wordt het helemaal een mooi verhaal.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 30 sep 2019, 12:19

Barend schreef: 30 sep 2019, 11:34 Je kunt het ook van de andere kant bekijken Elise. Waarom zou je als je (kunt) rondkomen van 24u per week werken meer willen gaan werken? Heerlijk toch, als iemand die 24u per week werkt lekker 4 dagen per week met zijn kind kan spenderen? Ik denk dat we in de toekomst steeds minder gaan werken omdat werkgevers gaan inzien dat mensen die meer plezier hebben in hun priveleven hebben veel efficienter werken. En als er dan ook nog eens betaald wordt aan de hand van efficientie wordt het helemaal een mooi verhaal.
Als je de schaapjes op het droge hebt zou dat zeker kunnen, maar als je nog jong bent kan er nog van alles verkeren....

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door SlowCo » 30 sep 2019, 13:21

Dat is gewoon "lifestyle inflation". Als je jezelf een steeds duurdere leefstijl aanmeet, zul je ook steeds meer moeten verdienen. Het blog (en inmiddels boek) van Lonneke Lodder is wel een eye opener:https://lonnekelodder.nl/mijn-verhaal/

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Barend » 30 sep 2019, 14:16

Elise schreef: 30 sep 2019, 12:19
Barend schreef: 30 sep 2019, 11:34 Je kunt het ook van de andere kant bekijken Elise. Waarom zou je als je (kunt) rondkomen van 24u per week werken meer willen gaan werken? Heerlijk toch, als iemand die 24u per week werkt lekker 4 dagen per week met zijn kind kan spenderen? Ik denk dat we in de toekomst steeds minder gaan werken omdat werkgevers gaan inzien dat mensen die meer plezier hebben in hun priveleven hebben veel efficienter werken. En als er dan ook nog eens betaald wordt aan de hand van efficientie wordt het helemaal een mooi verhaal.
Als je de schaapjes op het droge hebt zou dat zeker kunnen, maar als je nog jong bent kan er nog van alles verkeren....
Ik ben het eens met SlowCo, we leven in een wereld waar iedereen altijd de nieuwste iPhone wil hebben, ieder jaar een nieuwe tv, iedere 2 jaar een prive-lease 3-serie. Maar als je gewoon normaal 'ouderwets' (?) leeft, een normaal huis koopt met een normale aflossingshypotheek, dan kun je die nog van je WW uitkering betalen in de meeste ongunstige scenarios.

We leven ook met een mindset waar je met een stap terug maken een loser bent, maar ik ben van mening dat als je in een worstcase scenario je huis moet verkopen omdat er geen andere optie is, dan koop je daarna een kleiner huis dat je wel kunt betalen op een goedkopere plek waar je alsnog fijn kunt wonen.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Elise » 30 sep 2019, 14:23

Sorry Barend, maar de mensen die hun huis moeten verkopen zijn niet in de markt om een kleiner huis te kopen.

En huis betalen van een WW uitkering?
Ja dat kan nu wel ja, met die uitzonderlijk lage lage rente momenteel. Maar daar zit hem nu de kneep, jij doet het voorkomen alsof dat zo is en blijft. Minder werken want ja dat kan makkelijk. Totdat er bijvoorbeeld weer een recessie komt en alles net even anders gaat als de meesten denken.

Verder vind ik het opmerkelijk dat je praat over "normaal ouderwets leeft", maar wel dat wil combineren met moderne werkuren.

Wel is duidelijk dat wij een generatiekloof hebben :wink:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Barend » 30 sep 2019, 14:34

Dit is eigenlijk geen plek voor discussies over de huizenmarkt maar ik wil er toch nog een stapje verder op in gaan; de mensen die 15 jaar geleden een aflossingvrije hypotheek afsloten op hun veel te dure huis en daar nu geen cent voor gespaard hebben en het met schuld moeten gaan verkopen omdat ze hun baan verliezen en in een minder goed betaalde baan terecht komen, die gaan toch een ander goedkoper huis kopen op een minder mooie plek.

Natuurlijk komt de volgende recessie eraan, daar ben ik me al te bewust van, maar met een moderne aflossingshypotheek heeft het gros van de jonge generatie al een groter deel van hun hypotheek afgelost dan hun ouders.

Die "normaal ouderwets leven" opmerking is eigenlijk een gekke opmerking ja, alsof ik bij de oude generatie wil horen. Misschien zijn 'jullie' zo gek nog niet. :wink: Er is altijd een gulden middenweg natuurlijk.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door veejay » 30 sep 2019, 14:36

Zolang je premium automerken vermijdt en niet nieuw koopt kom je al een heel eind met je salaris.

Je moet aardig wat verdienen om de afschrijving elke maand te kunnen opvangen (1000 euro per maand geen uitzondering) en ook nog eens sparen voor de volgende. Private lease etc. Is makkelijk totdat je bij de slotsom komt en opnieuw moet lenen voor de opvolger.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, kennethr, Majestic-12 [Bot], Nico e39, RS-Ron, Thomas H, TLRS, tomgtr, wjt en 169 gasten