Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door romo » 27 sep 2019, 17:07

Laat ik zeggen dat ik het jammer vind als iemand het werk wat ie doet niet leuk zou vinden (afgezien van het aantal uren, volstrekt niet van belang)

Als je 2 uur werkt, maar je hebt er een godsgruwelijke hekel aan, dan zijn het IMHO 2 onzinnige uren.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door WJ » 27 sep 2019, 17:11

Ja daar ben ik het ook mee eens. Steve Jobs heeft daarover ook ooits eens gezegd;

“You’ve got to find what you love. And that is as true for your work as it is for your lovers. Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to love what you do. If you haven’t found it yet, keep looking. Don’t settle. As with all matters of the heart, you’ll know when you find it. And, like any great relationship, it just gets better and better as the years roll on. So keep looking until you find it. Don’t settle…

Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma — which is living with the results of other people’s thinking. Don’t let the noise of others’ opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”

En dat is voor iedereen alles, 2 of 200uur per week. Professor of putjesschepper. Je moet je er goed bij voelen. ;)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 27 sep 2019, 17:12

Barend schreef: 27 sep 2019, 16:49
Robin Hartog schreef: 27 sep 2019, 15:44 Even de knuppel in het hoenderhok gooien, maarre: Wat is er eigenlijk precies mis met weinig werken?
We zitten hier vooral tussen een andere generatie Robin.
Wij van onze (jonge) generatie werken het liefst zo efficient mogelijk, nemen lekker vakantie op wanneer ze daar zin in hebben en werken het liefste vanuit huis.

De oudere generatie is zo ver nog niet, die zijn van mening dat "tot 17:00 uur werken beter is omdat het zo hoort" dan "je werk afmaken en lekker een uurtje eerder weg". :hungry:

Ik werk gewoon 40 uur per week trouwens, omdat mijn werkgever het niet vind kunnen dat ik in mijn functie 32u zou werken. Dat vind ik oprecht jammer, maar dat komt bij een volgende werkgever vast wel een keer goed.
Niet in elke baan kan je thuiswerken, en er zijn genoeg banen waar je werk nooit af is.
Beetje pochen met wij van de jonge generatie werken zo efficient mogelijk, laat me niet lachen zeg, jij misschien, maar er zitten hele volksstammen jongeren tussen die zeker niet efficient werken hoor.

En doen wat je leuk vind is een nobel streven, maar ook niet voor iedereen weggelegd, er zal toch brood op de plank moeten komen, en ik heb ook altijd geleerd dat er dan ook baantjes zijn die je misschien niet leuk vind, maar je hand ophouden is not done imho.
Zal de generatie wel zijn.
Laatst gewijzigd door Luco op 27 sep 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 27 sep 2019, 17:14

PeterB schreef: 27 sep 2019, 16:59 Heb je nu dunne wandjes dan ??
:lol:

Bunker bij Kornwerderzand

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Riceaux » 27 sep 2019, 17:16

romo schreef: 27 sep 2019, 17:07 Laat ik zeggen dat ik het jammer vind als iemand het werk wat ie doet niet leuk zou vinden (afgezien van het aantal uren, volstrekt niet van belang)

Als je 2 uur werkt, maar je hebt er een godsgruwelijke hekel aan, dan zijn het IMHO 2 onzinnige uren.
Jij gaat uit van een luxe positie waarin je die keuze hebt. Veel mensen hebben een baan waar ze niet met plezier heen gaan, maar waar ze ook geen ontslag van kunnen nemen, omdat ze niks beters kunnen krijgen en omdat ze teveel financiële verplichtingen hebben om risico’s te nemen door te job hoppen en hun contract op het spel te zetten met het risico helemaal zonder werk thuis te komen zitten.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ADV » 27 sep 2019, 17:17

Mooie discussie haha..

Ik herken het verhaal van Barend en Robin wel een klein beetje, het wordt in mijn sector gelukkig steeds meer geaccepteerd en gelukkig zit ik zelf in het MT dus ik mag lekker bepalen of je thuis kan werken of niet.. Desalniettemin, ik vind het raar dat je nog steeds beloond wordt naar hoe lang je op je werk bent en niet hoeveel je doet. Ik zou, als ik mij echt kwaad maak, het werk dat ik nu doe ook wel in 2,5 of 3 dagen kunnen doen ipv 4. Iets efficienter met de dagen om gaan, iets minder appen, tweakers, df etc. Maar als ik meer lever, wordt ik niet meer beloond (been there, done that..). Ach, ik heb het prima zo ;)

Ik werk sinds ik een kleine heb 32 uur, want ik vind het belangrijk dat hij ook een band opbouwt met papa. Mama werkt 28 uur gemiddeld, de ene week 32 de andere week 24. Kinderopvang voor de ene week dus 2 de andere week 3 dagen en dat is echt genoeg. Hij heeft het daar prima naar zijn zin, bouwt ook sociale vaardigheden op en ik hoor van iedereen dat wij een superleuk kind hebben. Ja, zo'n grapje kost wel wat, een dag per week kinderopvang kost per maand 378,- hier. Dan hebben we gelukkig nog wat kinderopvang toeslag. Al met al, kost een dagje minder werken van zowel mij als mijn vriendin + kinderopvang ons netto wel een goede 1150,- in de maand. Ik heb overigens geen idee waar dat geld bleef voordat die kleine er was :P

Terug komend op het werk, ik stuur dus een software development team aan, maar ben daarnaast ook nog wat aan het ZZP'en (steeds meer) en zit te kijken om dat op een niet al te lang termijn fulltime te gaan doen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door romo » 27 sep 2019, 17:18

^^Ook mee eens, het is zeker niet altijd makkelijk.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door dvh » 27 sep 2019, 17:28

Ik heb hetzelfde als jij hoor Robert. Maar idem als Niels. Als ik 25mil win met de lotto ( doe er niet aan mee , maar goed.. ) dan weet ik mijn tijd wel creatiever in te delen met nutteloze maar wel leuke dingen. Maar die kosten geld en leveren niks op. En ja. #reallifekicksin.

Maar ik zeur absoluut niet. Ik kan het niet comfortabeler voor mezelf maken dan nu. Ja ik moet werken. Maar vind het leuk en trek er toch wel een zekere voldoening uit. Niet altijd natuurlijk maar goed. Zo gaan die dingen.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 27 sep 2019, 17:44

ArjandeV schreef: 27 sep 2019, 17:17
Desalniettemin, ik vind het raar dat je nog steeds beloond wordt naar hoe lang je op je werk bent en niet hoeveel je doet. Ik zou, als ik mij echt kwaad maak, het werk dat ik nu doe ook wel in 2,5 of 3 dagen kunnen doen ipv 4. Iets efficienter met de dagen om gaan, iets minder appen, tweakers, df etc. Maar als ik meer lever, wordt ik niet meer beloond (been there, done that..). Ach, ik heb het prima zo ;)
Deze ook mee eens, maar ja hoe regel je dat hoe zet je productiviteit om in loon ofzo....

En idd DVH wat jij zegt. Won ik de 25 miljoen ging ik groot in klokjes en in huisjes etc. En meteen een 991.2GT3RS(sigarettengeld) erbij:)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 27 sep 2019, 17:45

Robin schreef: 27 sep 2019, 17:44
ArjandeV schreef: 27 sep 2019, 17:17
Desalniettemin, ik vind het raar dat je nog steeds beloond wordt naar hoe lang je op je werk bent en niet hoeveel je doet. Ik zou, als ik mij echt kwaad maak, het werk dat ik nu doe ook wel in 2,5 of 3 dagen kunnen doen ipv 4. Iets efficienter met de dagen om gaan, iets minder appen, tweakers, df etc. Maar als ik meer lever, wordt ik niet meer beloond (been there, done that..). Ach, ik heb het prima zo ;)
Deze ook mee eens, maar ja hoe regel je dat hoe zet je productiviteit om in loon ofzo....

En idd DVH wat jij zegt. Won ik de 25 miljoen ging ik groot in klokjes en in huisjes etc. En meteen een 991.2GT3RS(sigarettengeld) erbij:)
Ik heb opdrachtgevers gehad waarbij ik in 1 dag deed waar mijn collega's 4 dagen over deden, maar ja ze betalen per uur :zwijntje:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Riceaux » 27 sep 2019, 17:46

En andere opdrachtgevers waarbij jij 4 dagen over werk deed waar collega’s minder dan een dag over deden? :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 27 sep 2019, 17:49

Riceaux schreef: 27 sep 2019, 17:46 En andere opdrachtgevers waarbij jij 4 dagen over werk deed waar collega’s minder dan een dag over deden? :tooth:
Nee hoor dat komt echt niet voor

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door WJ » 27 sep 2019, 17:50

Luco is nu ambtenaar toch, dus dat zegt genoeg. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 27 sep 2019, 17:54

WJ schreef: 27 sep 2019, 17:50 Luco is nu ambtenaar toch, dus dat zegt genoeg. :mrgreen:
Nee hoor, ik ben geen ambtenaar, ik verhuur me nu aan een ambtelijke organisatie, wezenlijk verschil.
Maar iedereen die ambtenaren lui noemt daag ik uit om eens een dagje mee te lopen, en of mijn opdrachtgevers nu gemeentes, corporaties of beleggers zijn, het is overal hetzelfde hoor, ook qua tempo en kennis op vakgebied.

Maar net zoals met autorijden zijn alle dfers natuurlijk anders :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door romo » 27 sep 2019, 17:59

Robin schreef: 27 sep 2019, 17:44
ArjandeV schreef: 27 sep 2019, 17:17
Desalniettemin, ik vind het raar dat je nog steeds beloond wordt naar hoe lang je op je werk bent en niet hoeveel je doet. Ik zou, als ik mij echt kwaad maak, het werk dat ik nu doe ook wel in 2,5 of 3 dagen kunnen doen ipv 4. Iets efficienter met de dagen om gaan, iets minder appen, tweakers, df etc. Maar als ik meer lever, wordt ik niet meer beloond (been there, done that..). Ach, ik heb het prima zo ;)
Deze ook mee eens, maar ja hoe regel je dat hoe zet je productiviteit om in loon ofzo....

En idd DVH wat jij zegt. Won ik de 25 miljoen ging ik groot in klokjes en in huisjes etc. En meteen een 991.2GT3RS(sigarettengeld) erbij:)


Indien de hoofdprijs staatslot ooit op mijn nummer zou vallen, dan wel blijven werken, maar dan deed ik het om niet, voor die mensen die hulp nodig hebben en het niet kunnen betalen.

1-2 dagen in de week, dat dan weer wel :lol:

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door WJ » 27 sep 2019, 17:59

Haha, rustaaaagh. Ik ben ook ingehuurd door 3 gemeentes. Het "systeem" is gemiddeld wat logger, maar mensen zijn overal mensen inderdaad.

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1555
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Rogerb » 27 sep 2019, 20:36

Als Staatsloterij hier zou vallen zou ik ook niet stoppen maar wel meer focussen op die dingen die ik het leukst vind van onze business.

Nog inhakend op de kinderdiscussie :D kleine man hier gaat 2 dagen in de week naar de crèche, vandaag toko eerder dichtgegooid zodat ik m op kon halen. Zn gezicht dat niet mama maar papa m ophaalde :) :) Priceless!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 27 sep 2019, 20:43

ik stop gelijk en ga alleen maar nog leukere dingen doen.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Jussi » 27 sep 2019, 21:07

Robin schreef: 27 sep 2019, 17:44
ArjandeV schreef: 27 sep 2019, 17:17
Desalniettemin, ik vind het raar dat je nog steeds beloond wordt naar hoe lang je op je werk bent en niet hoeveel je doet. Ik zou, als ik mij echt kwaad maak, het werk dat ik nu doe ook wel in 2,5 of 3 dagen kunnen doen ipv 4. Iets efficienter met de dagen om gaan, iets minder appen, tweakers, df etc. Maar als ik meer lever, wordt ik niet meer beloond (been there, done that..). Ach, ik heb het prima zo ;)
Deze ook mee eens, maar ja hoe regel je dat hoe zet je productiviteit om in loon ofzo....
50% van mijn salaris is op commissie. Haal je 75% van je quota dan gaan de accelerators in en gaat het loon maal x. Dan ga je heus wel harder werken dan gemiddeld.

Het is stressvol maar heel erg voldoenend. Moest er ooit een hele sloot geld mijn richting uitgaan, zal ik dit nog steeds doen, maar dan als eigenaar van mijn bedrijf. Dat is nu ook het plan, maar het duurt net iets langer.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 27 sep 2019, 21:18

Ik heb ook al eens een paar keer tegen opdrachtegevers gezegd, betaal me niks uit, geef me een reële begroting en alles wat ik daarvan uitzet krijg ik een percentage (binnen diezelfde begroting) kost ze dan dus niks want het zit binnen de begroting.
Maar geen enkele durfde het aan. Dus nu zijn ze ook de begroting kwijt, plus mijn uren.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Eric Z » 27 sep 2019, 23:00

Jussi schreef: 27 sep 2019, 21:07
Robin schreef: 27 sep 2019, 17:44
ArjandeV schreef: 27 sep 2019, 17:17
Desalniettemin, ik vind het raar dat je nog steeds beloond wordt naar hoe lang je op je werk bent en niet hoeveel je doet. Ik zou, als ik mij echt kwaad maak, het werk dat ik nu doe ook wel in 2,5 of 3 dagen kunnen doen ipv 4. Iets efficienter met de dagen om gaan, iets minder appen, tweakers, df etc. Maar als ik meer lever, wordt ik niet meer beloond (been there, done that..). Ach, ik heb het prima zo ;)
Deze ook mee eens, maar ja hoe regel je dat hoe zet je productiviteit om in loon ofzo....
50% van mijn salaris is op commissie. Haal je 75% van je quota dan gaan de accelerators in en gaat het loon maal x. Dan ga je heus wel harder werken dan gemiddeld.

Het is stressvol maar heel erg voldoenend. Moest er ooit een hele sloot geld mijn richting uitgaan, zal ik dit nog steeds doen, maar dan als eigenaar van mijn bedrijf. Dat is nu ook het plan, maar het duurt net iets langer.
En waar haal je de voldoening precies uit? Het bedrag op je rekening?

Dit soort mensen heb ik precies niks mee, zal wel door m’n werk komen. Hun de commisie binnenharken, en degene die het daadwerkelijk moet gaan doen zit met de ellende. Want om het te verkopen moest er nog wel even korting gegeven worden waardoor je minder dan de benodigde tijd mag besteden.
Maar verkoper boeit dat niet, mooie praatjes over lange termijn investering, verdient zich later wel terug dus moet maar even bla bla bla.

Als je fysieke spullen verkoopt maakt dit veel minder uit natuurlijk. Maar lever je diensten, peil dan ook eens bij je collega’s of ze het een geslaagde deal vinden :wink:

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 28 sep 2019, 06:42

Eric Z schreef: 27 sep 2019, 23:00 Hun de commisie binnenharken, en degene die het daadwerkelijk moet gaan doen zit met de ellende. Want om het te verkopen moest er nog wel even korting gegeven worden waardoor je minder dan de benodigde tijd mag besteden.
Maar verkoper boeit dat niet, mooie praatjes over lange termijn investering, verdient zich later wel terug dus moet maar even bla bla bla.

Als je fysieke spullen verkoopt maakt dit veel minder uit natuurlijk. Maar lever je diensten, peil dan ook eens bij je collega’s of ze het een geslaagde deal vinden :wink:
Tip: Word ook verkopert. :P

En aangezien het bedrag op je rekening jou niks uitmaakt(zeg je min of meer ), kun je 't als vrijwilligerswerk doen! Hoe lijkt je dat?

Ik maak dit zo vaak mee Prachtige opleidingen gevolgd(titels zelfs), hulde daarvoor(not kidding), maar de streetwise-heid van iemand met pleinvrees :tooth:

Theorie en praktijk. Wat leerde je nou eigenlijk op de Middelbare School.....

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door ADV » 28 sep 2019, 07:05

Ow ja, ik heb dus mijn opleiding niet afgerond. Ik werkte tijdens mijn hbo al 20 uur, en ze wilden me graag full time. Toen afweging gemaakt tussen ervaring of papiertje. Ik kom hierdoor bij bepaalde functies/bedrijven niet binnen. Ooit door recruiter van ING benaderd voor een baan die echt top paste in mijn carrièrepad, maar toen bleek dat ik mijn hbo niet had afgemaakt viel ik af. Ik kon wel niveau lager instappen en vervolgens doorgroeien tot diezelfde functie, maar dan moest ik eerst inleveren..

Ik heb ook zat ontwikkelaars aangenomen en om eerlijk te zijn, in mijn sector zegt een papiertje hooguit iets over een denkniveau, maar zelfs daar zit zo’n verschil in, een mbo’er die hbo is gaan doen en echt heel veel moeite heeft moeten doen vs iemand die eigenlijk zijn vwo had moeten doen, en daarna wo had kunnen doen die gewoon wat minder zin had..

En ja, er komt een punt waarop je financiële beloning secundair wordt, als je boven x verdient, dan boeit het veel meer hoe leuk je je werk vindt etc.

Ik ben ook wel benieuwd wat jussi doet btw :)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Jussi » 28 sep 2019, 08:27

Eric Z schreef: 27 sep 2019, 23:00
Jussi schreef: 27 sep 2019, 21:07
Robin schreef: 27 sep 2019, 17:44

Deze ook mee eens, maar ja hoe regel je dat hoe zet je productiviteit om in loon ofzo....
50% van mijn salaris is op commissie. Haal je 75% van je quota dan gaan de accelerators in en gaat het loon maal x. Dan ga je heus wel harder werken dan gemiddeld.

Het is stressvol maar heel erg voldoenend. Moest er ooit een hele sloot geld mijn richting uitgaan, zal ik dit nog steeds doen, maar dan als eigenaar van mijn bedrijf. Dat is nu ook het plan, maar het duurt net iets langer.
En waar haal je de voldoening precies uit? Het bedrag op je rekening?

Dit soort mensen heb ik precies niks mee, zal wel door m’n werk komen. Hun de commisie binnenharken, en degene die het daadwerkelijk moet gaan doen zit met de ellende. Want om het te verkopen moest er nog wel even korting gegeven worden waardoor je minder dan de benodigde tijd mag besteden.
Maar verkoper boeit dat niet, mooie praatjes over lange termijn investering, verdient zich later wel terug dus moet maar even bla bla bla.

Als je fysieke spullen verkoopt maakt dit veel minder uit natuurlijk. Maar lever je diensten, peil dan ook eens bij je collega’s of ze het een geslaagde deal vinden :wink:
Zo, koffie?

Ik krijg voldoening uit de juiste oplossing weg zetten bij de klant. Ik krijg voldoening om onze klanten te doen groeien door hen meer klantgericht te laten werken. Ik krijg voldoening om een salestraject van 12-24 maanden succesvol af te sluiten. En ja, ik krijg voldoening om een financiële beloning te krijgen voor al die avonden en weekends dat ik hier voor opgeef. We doen zelf geen implementaties dus de klant kan met de implementerende partij wel verifiëren of mijn mooie praatjes kloppen. En mijn collega’s presales en postsales? Die hebben ook een percentage variabel loon, zij het wel in een andere verhouding. Zij werken dus ook hard naar een bepaald resultaat.
De business waar ik in zit is software-as-a-service (SaaS) met een subscriptiemodel. Als de klant niet gelooft in onze mooie beloftes, gaan ze hun contract ook niet vernieuwen.

De haaien die jij beschrijft, vind je in elke industrie en doorheen alle functies in een organisatie. Dat is niet eigen aan mijn beroep.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Robin » 28 sep 2019, 08:30

Goed verhaal Arjan.

Jussi, duidelijk en goede punten inderdaad.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], Bing [Bot], BMWDennis, m@rco, Paul76, tomgtr en 50 gasten