Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 24 sep 2019, 09:48

Zullen vast en zeker geen DF'ers (meer) werken...

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 24 sep 2019, 12:16

Mike R32 schreef: 23 sep 2019, 20:57
Onlangs werd ik uitgemaakt voor nazi omdat ik een houtkachel heb.
https://www.volkskrant.nl/cs-b45c3c84
Denk dat ik mijn houtkachel nog eens flink ga opstoken.. :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 sep 2019, 12:25

Crookie schreef: 24 sep 2019, 12:16
Mike R32 schreef: 23 sep 2019, 20:57
Onlangs werd ik uitgemaakt voor nazi omdat ik een houtkachel heb.
https://www.volkskrant.nl/cs-b45c3c84
Denk dat ik mijn houtkachel nog eens flink ga opstoken.. :lol:

Jawohl mein Houtsturmbannführer!

Ja had dus Hauptsturmfürhrer (kapitein)
En Sturmbannführer(majoor)

HOUTSTURMFÜHRER gvd typos.

Idioten!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... utzstaffel

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 24 sep 2019, 16:34

Ich will verdammt noch mal Holz verbrennen!!

JP

Bericht door JP » 24 sep 2019, 16:37

Je hoeft niet Eva Braun te zijn om een bos holz voor de tür te hebben........

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 24 sep 2019, 16:53

JP schreef: 24 sep 2019, 09:48 Zullen vast en zeker geen DF'ers (meer) werken...
Nou.... toevallig morgen een sollicitatiegesprek bij VoestAlpine.

Andere tak alleen. ;)

JP

Bericht door JP » 24 sep 2019, 16:58

Succes dan maar ;)

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2019, 17:02

JP schreef: 24 sep 2019, 16:37 Je hoeft niet Eva Braun te zijn om een bos holz voor de tür te hebben........
En de bos haar von unten geht er wohl ab mit 'n Braun tondeuse.

JP

Bericht door JP » 24 sep 2019, 17:05

Robin schreef: 24 sep 2019, 17:02
JP schreef: 24 sep 2019, 16:37 Je hoeft niet Eva Braun te zijn om een bos holz voor de tür te hebben........
En de bos haar von unten geht er wohl ab mit 'n Braun tondeuse.
Ach so bekam der Adolf seinen Schnautz........

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2019, 19:08

zojuist bij de Appie, ik sta in 'n stagnerende rij want een ouwe taart heeft d'r kar vol met troep en de caissiere most een hele rol zegels tellen, wel 'n meter bij wijze van. Daarna nog 'n klant en toen was ik aan de beurt.

De caissiere, en jongedame (18?) sluik lang fris blond haar, knap koppie wel en een frisse sympathieke blik die zó de wereld zou kunnen veroveren meldt mij dat ik EURO 12,11 moet betalen, wat dus 12,10 wordt alstublieft.
Ik geef twee briefjes van 10 en kijk in 't vakje of ik nog kleingeld heb. Ja een dubbeltje.
Ik zeg: Deze erbij, maakt 't net wat makkelijker.
Zij(letterlijk met d'r handen in 't haar eventjes):Tja euh.... wacht even....
en tikt na een lang durende 3 seconden wat in op de kassa.
En er verschijnt: Retour 8,00 Euro
Dat geeft ze mij en zij wenst mij heel vriendelijk nog een prettige avond.
Ik zeg:Dank en wederzijds.

Ik loop naar huis en denk, tja er hoeft niet eens gehoofdrekend te worden, je moet gewoon 't bedrag invoeren. Wat is hier loos.

Nu ben ik jammergenoeg(my bad) betrekkelijk allergisch voor vele vormen van (in mijn ogen) gewoon domheid/dom doen/dom gedrag en gewoon niet even nadenken. Maar met haar had ik wel meelij, ja ze had alles wel mee qua looks en leuk, maar zo 'dom' doen?

En ik maak dit soort zaken vaker mee dan je denkt. Die kunnen allemaal geen ingenieur of apotheker of inderdaad, bijna vergeten, leraar worden, maar je ziet ze later wel terug in demonstraties voor meer loon ofzo. En ze hebben stemrecht:)

10 domme mensen hebben meer macht in NL dan 3 slimme mensen, daar ben ik allang achter.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 sep 2019, 19:36

^herkenbaar.

Vandaag in het verkeer precies zo, ik hoef niet ver, maar wat ik dan weer zie, HMOG
Niet kijken, niet nadenken, alles doen behoudens rijden, echt het gaat maar door met domheden

Ik maar tot 10 tellen, en weer en weer en weer.

De hele dag negatief aanpassen, doodmoe word je er van.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 sep 2019, 20:08

Robin schreef: 25 sep 2019, 19:08 zojuist bij de Appie, ik sta in 'n stagnerende rij want een ouwe taart heeft d'r kar vol met troep en de caissiere most een hele rol zegels tellen, wel 'n meter bij wijze van. Daarna nog 'n klant en toen was ik aan de beurt.

De caissiere, en jongedame (18?) sluik lang fris blond haar, knap koppie wel en een frisse sympathieke blik die zó de wereld zou kunnen veroveren meldt mij dat ik EURO 12,11 moet betalen, wat dus 12,10 wordt alstublieft.
Ik geef twee briefjes van 10 en kijk in 't vakje of ik nog kleingeld heb. Ja een dubbeltje.

Ik loop naar huis en denk, tja er hoeft niet eens gehoofdrekend te worden, je moet gewoon 't bedrag invoeren. Wat is hier loos.

Nu ben ik jammergenoeg(my bad) betrekkelijk allergisch voor vele vormen van (in mijn ogen) gewoon domheid/dom doen/dom gedrag en gewoon niet even nadenken. Maar met haar had ik wel meelij, ja ze had alles wel mee qua looks en leuk, maar zo 'dom' doen?

En ik maak dit soort zaken vaker mee dan je denkt. Die kunnen allemaal geen ingenieur of apotheker of inderdaad, bijna vergeten, leraar worden, maar je ziet ze later wel terug in demonstraties voor meer loon ofzo. En ze hebben stemrecht:)

10 domme mensen hebben meer macht in NL dan 3 slimme mensen, daar ben ik allang achter.....
Niet best, maar herkenbaar. Schrijven wordt ook al nauwelijks meer aangeleerd op school, laat staan iets foutloos schrijven...Best erg.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 sep 2019, 20:18

Bram schreef: 25 sep 2019, 20:08
Robin schreef: 25 sep 2019, 19:08 zojuist bij de Appie, ik sta in 'n stagnerende rij want een ouwe taart heeft d'r kar vol met troep en de caissiere most een hele rol zegels tellen, wel 'n meter bij wijze van. Daarna nog 'n klant en toen was ik aan de beurt.

Niet best, maar herkenbaar. Schrijven wordt ook al nauwelijks meer aangeleerd op school, laat staan iets foutloos schrijven...Best erg.
Erg is met ch........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 sep 2019, 21:18

Rapport Commissie Remkes uit; Niet Alles Kan

Terugdringen N2 uitstoot

-Max snelheid omlaag
-Boeren moet stoppen en worden uitgekocht
-Industrie aan de bak
-Bouw in de revisie
-Dit alles liever gisteren dan vandaag

De BV NL kan de borst nat maken.

JP

Bericht door JP » 25 sep 2019, 21:24

80% van de Brandweer verdwijnt mogelijk........
Als gevolg van Europese wetgeving moet het Nederlandse brandweerkorps op de schop. Brandweervrijwilligers zouden volgens de nieuwe regels loon moeten krijgen. Dat zou het einde betekenen van dit oer-Nederlandse instituut, want daarmee is een enorm bedrag gemoeid.

Vrijwilligers vormen nu de ruggengraat van het Nederlandse bluswezen. Het brandweerpersoneel, dat uitrukt voor branden en hulp, bestaat voor 80 procent uit vrijwilligers en voor 20 procent uit beroeps: er zijn ruim 19.000 vrijwilligers ten opzichte van ruim 5000 beroeps brandweerlieden. Posten op het platteland bestaan alleen uit vrijwilligers.

Nauwelijks verschil
Op de werkvloer bestaat inhoudelijk nauwelijks nog verschil tussen de vrijwilligers en de beroeps. Aan beide groepen worden dezelfde eisen gesteld. Waar beroeps in vaste dienst zijn, krijgen vrijwilligers een vergoeding voor de opleiding, inzet en het oefenen.

Volgens Europees recht is de huidige positie van de Nederlandse brandweervrijwilliger onhoudbaar. Extra onderzoek door hoogleraar Arbeidsrecht Leonard Verburg van de Radboud Universiteit Nijmegen heeft dat nog eens bevestigd.
https://www.ad.nl/binnenland/brandweer- ... ~ab6b919e/

Mooi man, vrijwilligers zijn nu al moeilijk te krijgen en maar zeuren over aanrijtijden, maar ondertussen niet kunnen/willen betalen. Een vrijwilliger is iemand die komt als die kan, en niet omdat het moet. Anders was 'ie wel beroeps geworden.
Huidige brandweer wordt betaald vanuit de gemeentes, dus weet je ook wat je gemeentelijke lasten gaan doen de komende jaren.
Moet Europa nu alles kapot maken ?

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 25 sep 2019, 21:29

Mooi verwoord JP.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 sep 2019, 22:01

Hoe zit dat voor Duitsland dan? Die hebben toch ook ontzettend veel vrijwillige brandweer, als dat allemaal weg gaat. :shocking:

romo

Bericht door romo » 25 sep 2019, 22:11

Burn baby, burn :tooth:

JP

Bericht door JP » 25 sep 2019, 22:15

Zolang Duitsland bij Europa hoort zullen ook zij daar last van krijgen, maar dat is voor het draadje "Deutschland geht zur Haie"

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 sep 2019, 23:08

Ja, dat snap ik is ook wel ergens een eu draadje.

Maar wie heeft er dan baat bij deze regelgeving? Alleen maar verliezers op deze manier. Met in het ergste geval slachtoffers tot gevolg.

JP

Bericht door JP » 25 sep 2019, 23:24

Omdat het werk van de vrijwilligers vrijwel hetzelfde is als de beroeps, moeten de verloning ook zo worden. Ook nu krijgen vrijwilligers een vergoeding maar als het loon wordt, komt de belasting nog harder aankloppen. Nu doe je dit als vrijwilliger niet voor het geld maar het moet je ook geen geld gaan kosten.
Verder wil de EU ook nog eens een max 48urige werkweek. Dus MAG/KUN je naast je fulltime baan niet eens veel inzetten doen. Vergt het nog meer vrijwilligers of parttimers als ze dat zo gaan noemen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 sep 2019, 00:24

Gewoon niets meer in de fik steken. Is ook nog eens beter voor het klimaat! Ik zeg, gewoon opdoeken die brandweer! :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 26 sep 2019, 06:00

'Wij' hier worden indirect 'bestuurd' door een 16 jarig autistisch meisje. Waarom hebben wij niet zo'n zogenaamde 'dwaas' als die ze hebben aan de andere kant van de oceaan?
Daar zijn immigratie en Islam etc nog échte vraagstukken die er écht toe doen en waarbij je als burger denkt, ze doen er wat aan(tegen).
Daar tankt men z'n gasguzzler V8 nog even vol voor weinig om ook voor weinig een dikke pickuptruck nieuw op te halen.
Daar draait de economie (nog) prima.

Alles wat hier gebeurt komt daar ook langzamerhand naartoe en is denk ik amper te stoppen.

Gelukkig is de koffie nog betaalbaar.
:coffee:

Luco

Bericht door Luco » 26 sep 2019, 07:01

Wacht maar totdat Greta roept dat koffie plantages het milieu verzieken, ze zal je krijgen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 sep 2019, 07:10

:mrgreen:

Plaats reactie