DNRT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: DNRT

Bericht door Wout309t » 21 sep 2019, 19:06

Oeps, nooit bezuinigen op je veiligheid, dat blijkt maar weer.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 21 sep 2019, 19:07

Luco schreef: 21 sep 2019, 18:40 Nou jongens en meisjes, voordat je veiligheidsvoorzieningen gaat kopen bij ali express om wat te besparen, kijk maar eens goed
https://www.facebook.com/luis.monzonart ... 662461379/

Trouwens wel een mooie vorm in het stuur gekopt :bag:
gordel kapot.jpg
gordel kapot.jpg (40.99 KiB) 4848 keer bekeken
ik zet hem nog even op de nieuwe pagina

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: DNRT

Bericht door JP » 21 sep 2019, 20:24

Ik zag die vandaag voorbij komen en moest meteen denken aan iemand hier met zijn trackauto, levi

Gebruikersavatar
Martijn826
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 nov 2013, 09:43

Re: DNRT

Bericht door Martijn826 » 21 sep 2019, 20:28

Probleem is ook dat er mensen zijn die deze replica gordels op marktplaats verkopen. Sommige kopers zijn er niet van op de hoogte en die denken een dealtje te score met goedkope gordels.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Djessey » 21 sep 2019, 20:41

Terring wat n klap, kijk eens naar die versnellingsbak tunnel...helemaal krom.

Biesheuvel verkoopt ook hun huismerk LTEC. Dat is ook 1 op 1 uit china, en dezelfde spullen kan je voor 1/10 van de prijs op AliExpress vinden....

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DNRT

Bericht door ///Joost » 21 sep 2019, 20:42

Zijn die wel gewoon ‘witmerk’ of ook nog eens écht imitatie incl merkjes?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 21 sep 2019, 20:47

Djessey schreef: 21 sep 2019, 20:41 Terring wat n klap, kijk eens naar die versnellingsbak tunnel...helemaal krom.

Biesheuvel verkoopt ook hun huismerk LTEC. Dat is ook 1 op 1 uit china, en dezelfde spullen kan je voor 1/10 van de prijs op AliExpress vinden....
Ltec komt niet uit china, snap niet hoe je daar bij komt

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Djessey » 21 sep 2019, 20:58

Wellicht niet alles, maar ik gok toch gauw 80 a 90%.

Kijk en vergelijk
Afbeelding
https://www.biesheuvel.nl/product/ltec1 ... k-2-35-ltr

Afbeelding
https://www.aliexpress.com/item/3295125 ... b201603_52

Ik heb hem van zowel Ali als Ltec, en ze zijn 100% identiek, zelfs in gewicht.

Nog een voorbeelden, waarvan ik ze eerst bij biesheuvel heb gekocht en daarna bij AliExpress.
Afbeelding
https://www.biesheuvel.nl/product/ltec- ... dia-12-8mm

Afbeelding
https://www.aliexpress.com/item/3278722 ... dcbf8200da

Is net als QSP van the autosport company. Ik heb zelfs een standaard PTFE rechte connector van zowel Biesheuvel en Alixpress kapot gedraaid bij het aandraaien, om te kijken welke zwakker was

Biesheuvel
Afbeelding
https://www.biesheuvel.nl/product/ltec- ... 224-dash-6

AliExpress
Afbeelding
https://www.aliexpress.com/item/3296588 ... b201603_52

Bij beide koppelingen trok ik het draad kapot binnen 5 graden van elkaar met een grote breaker bar. Beide heb ik ook op luchtdruk kunnen testen tot 30 bar, allebei prima.
Laatst gewijzigd door Djessey op 21 sep 2019, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: DNRT

Bericht door WJ » 21 sep 2019, 21:02

Dat kan je van duizende producten van allemaal verschillende merken vinden op Ali (forge ook bv).
Zou best kunnen dat het uit China komt, maar heeft niet dezelfde quality control, materiaal en soms zelfs niet dezelfde fabriek te zijn.

Ik zou zeggen, bestel en test het. :P
Laatst gewijzigd door WJ op 21 sep 2019, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 21 sep 2019, 21:02

Alles wordt in china nagemaakt, maar hier even verkondigen dat L-Tec hetzelfde is als die chinese troep terwijl je helemaal niet weet hoe het zit, maar goed koop jij je gordels maar bij ali express, neem ik de echte L-tec wel.

Dek je nou echt dat Biesheuvel hun naam gaat vergooien met gordels die afbreken bij een klapper, volgens mij snap je het dan echt helemaal niet.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Djessey » 21 sep 2019, 21:06

Luco schreef: 21 sep 2019, 21:02 Alles wordt in china nagemaakt, maar hier even verkondigen dat L-Tec hetzelfde is als die chinese troep terwijl je helemaal niet weet hoe het zit, maar goed koop jij je gordels maar bij ali express, neem ik de echte L-tec wel.

Dek je nou echt dat Biesheuvel hun naam gaat vergooien met gordels die afbreken bij een klapper, volgens mij snap je het dan echt helemaal niet.
Ik verkondig inderdaad dat de meeste Ltec spullen uit china komen. Ik koop dan ook m'n gordels niet bij ltec. Maargoed, als jij denkt dat al die mooie ltec koppelingetjes en klemmetjes binnen europa worden gemaakt dan moet je dat vooral doen.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Djessey » 21 sep 2019, 21:08

WJ schreef: 21 sep 2019, 21:02 Dat kan je van duizende producten van allemaal verschillende merken vinden op Ali (forge ook bv).
Zou best kunnen dat het uit China komt, maar heeft niet dezelfde quality control, materiaal en soms zelfs niet dezelfde fabriek te zijn.

Ik zou zeggen, bestel en test het. :P
Als je de hele post had gelezen had je gezien dat ik inderaad van alle genoemde onderdelen ze beide besteld had. Dus de biesheuvel en ali variant. Ze waren 100% identiek, in kwaliteit, afwerking en sterkte. (zelfs in gewicht, van de dingen die ik heb gewogen).

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 21 sep 2019, 21:09

Djessey schreef: 21 sep 2019, 21:06
Luco schreef: 21 sep 2019, 21:02 Alles wordt in china nagemaakt, maar hier even verkondigen dat L-Tec hetzelfde is als die chinese troep terwijl je helemaal niet weet hoe het zit, maar goed koop jij je gordels maar bij ali express, neem ik de echte L-tec wel.

Dek je nou echt dat Biesheuvel hun naam gaat vergooien met gordels die afbreken bij een klapper, volgens mij snap je het dan echt helemaal niet.
Ik verkondig inderdaad dat de meeste Ltec spullen uit china komen. Ik koop dan ook m'n gordels niet bij ltec. Maargoed, als jij denkt dat al die mooie ltec koppelingetjes en klemmetjes binnen europa worden gemaakt dan moet je dat vooral doen.
Voordat je zoiets verkondigt zou je eerst eens moeten checken waar het vandaan komt voordat je zoiets gaat blaten.
Je denkt toch niet serieus dat Biesheuvel zulke zooi zou verkopen?????????

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Djessey » 21 sep 2019, 21:13

Luco schreef: 21 sep 2019, 21:09
Djessey schreef: 21 sep 2019, 21:06
Luco schreef: 21 sep 2019, 21:02 Alles wordt in china nagemaakt, maar hier even verkondigen dat L-Tec hetzelfde is als die chinese troep terwijl je helemaal niet weet hoe het zit, maar goed koop jij je gordels maar bij ali express, neem ik de echte L-tec wel.

Dek je nou echt dat Biesheuvel hun naam gaat vergooien met gordels die afbreken bij een klapper, volgens mij snap je het dan echt helemaal niet.
Ik verkondig inderdaad dat de meeste Ltec spullen uit china komen. Ik koop dan ook m'n gordels niet bij ltec. Maargoed, als jij denkt dat al die mooie ltec koppelingetjes en klemmetjes binnen europa worden gemaakt dan moet je dat vooral doen.
Voordat je zoiets verkondigt zou je eerst eens moeten checken waar het vandaan komt voordat je zoiets gaat blaten.
Je denkt toch niet serieus dat Biesheuvel zulke zooi zou verkopen?????????
Nou ja dat denk ik wel. De ltec spullen die ik heb, dat is allemaal prima maar niet geweldig. De slanklemmetjes zoals hierboven dat is dezelfde kwaliteit als die zooi op aliexpress. Mijn "echte' ltec sleepoog die brak ook net zo gemakkelijk af als de aliepress variant die ik had.

Nogmaals, ik baseer het op de on-hands ervaring die ik met zowel LTEC als met Aliexpres heb gehad. Ik heb beide varianten gebruikt en getest.

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2463
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: DNRT

Bericht door Erik dB » 21 sep 2019, 21:19

Ltec is toch gewoon een merkje wat door Biesheuvel is bedacht?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 21 sep 2019, 21:20

Half nederland rijdt met L-tec gordels, als die zo makkelijk afbreken bij een klapper hadden ze allang niks meer verkocht.
90% van de L-tec spullen is europese makelij, en ik weet dat diverse spullen gerenamed zijn maar uiteindelijk hetzelfde zijn als diverse bekende merken, maar omdat ze er veel van afnemen er L-tec opgezet wordt.

Ik heb iig meer vertrouwen in de spullen die Biesheuvel verkoopt dan de spullen van Ali express.
Maar goed als jij denkt dat Biesheuvel troep verkoopt moet je het lekker in china bestellen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 21 sep 2019, 21:22

Erik dB schreef: 21 sep 2019, 21:19 Ltec is toch gewoon een merkje wat door Biesheuvel is bedacht?
Inderdaad, maar je denkt toch niet dat ze hun goede naam (voorzover ik weet) te grabbel gooien door met mensenlevens te spelen, ze rijden notabene zelf met die spullen.
Snap ook niet dat iemand dat dan ook zomaar roept, maar goed dat zal wel aan mij liggen.

Online
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2463
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: DNRT

Bericht door Erik dB » 21 sep 2019, 21:23

Luco schreef: 21 sep 2019, 21:22
Erik dB schreef: 21 sep 2019, 21:19 Ltec is toch gewoon een merkje wat door Biesheuvel is bedacht?
Inderdaad, maar je denkt toch niet dat ze hun goede naam (voorzover ik weet) te grabbel gooien door met mensenlevens te spelen, ze rijden notabene zelf met die spullen.
Snap ook niet dat iemand dat dan ook zomaar roept, maar goed dat zal wel aan mij liggen.
Daar heb ik verder geen mening over. Vaak staat wel op het product zelf waar het is gemaakt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: DNRT

Bericht door JP » 21 sep 2019, 21:25

Mijn "echte' ltec sleepoog die brak ook net zo gemakkelijk af als de aliepress variant die ik had.
Sta je zo vaak in de grindbak of zit lompe boer Harmse op de afsleper dat alles zo af breekt?

Niet alles wat Chinezen maken is slecht? Repareren is wat anders :bag:

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: DNRT

Bericht door PeterB » 21 sep 2019, 21:31


Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: DNRT

Bericht door Dwarsligger » 22 sep 2019, 01:54

Djessey schreef: 21 sep 2019, 21:13
Luco schreef: 21 sep 2019, 21:09
Djessey schreef: 21 sep 2019, 21:06

Ik verkondig inderdaad dat de meeste Ltec spullen uit china komen. Ik koop dan ook m'n gordels niet bij ltec. Maargoed, als jij denkt dat al die mooie ltec koppelingetjes en klemmetjes binnen europa worden gemaakt dan moet je dat vooral doen.
Voordat je zoiets verkondigt zou je eerst eens moeten checken waar het vandaan komt voordat je zoiets gaat blaten.
Je denkt toch niet serieus dat Biesheuvel zulke zooi zou verkopen?????????
Nou ja dat denk ik wel. De ltec spullen die ik heb, dat is allemaal prima maar niet geweldig. De slanklemmetjes zoals hierboven dat is dezelfde kwaliteit als die zooi op aliexpress. Mijn "echte' ltec sleepoog die brak ook net zo gemakkelijk af als de aliepress variant die ik had.

Nogmaals, ik baseer het op de on-hands ervaring die ik met zowel LTEC als met Aliexpres heb gehad. Ik heb beide varianten gebruikt en getest.
QSP en Ltec halen beide een relatief groot deel van het productgamma bij de 'Ali' leveranciers. Daarmee hoeft het nog geen zooi te wezen, het is voor een aantal productgroepen ook prima kwaliteit. En de marges zijn gezond;) Zoals Djessey zegt kan het prima dat je van beide exact hetzelfde product opgestuurd krijgt, voor een prijsverschil van 200-400%.
Voor de gordels etc. zullen ze niet aankloppen bij een willekeurige Ali leverancier, maar de kans dat ook dat spul uit China komt acht ik groot. Daarmee hoeft het nog geen zooi te zijn! Ik zou dat spul zelf prima bij Ltec durven te halen, en niet van Ali. De chinese leveranciers kunnen zulke producten in verschillende kwaliteiten leveren. Ltec heeft daar grip op, ik als Ali klant niet.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: DNRT

Bericht door ///Joost » 22 sep 2019, 08:44

+1 Dwarsligger. China is het probleem niet. De QC is het probleem. Zolang het product merkloos is, zal er weinig QC zijn. De fabrikanten zijn vogelvrij. Een merkje ‘bedenken’ is een manier om de QC te bewaken. Je hebt zo altijd contact met dezelfde fabriek. Zo heb je als inkoper toch een goede marge, met een consistente QC.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DNRT

Bericht door Djessey » 22 sep 2019, 10:07

Alle troep komt uit China, maar niet alles uit China is troep.

Biesheuvel zal vast voor gordels en andere safety items wel wat quality control doen. Maar inderdaad wat ik bedoel, een heel hoop van wat je bij Biesheuvel kan bestellen zal ook op Ali staan. Al vermoed ik dat er bij biesheuvel nog wel een distributeur of 2 tussenzit. Anders zouden ze er niet zulke marges opgooien.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: DNRT

Bericht door Reind » 26 sep 2019, 15:23

Alle troep komt uit China, maar niet alles uit China is troep +100

En via ALI bestellen betekend een veel korte supplychain (= minder tussenpersonen) en daardoor veel goedkoper. En ja, Biesheuvel moet ook gewoon geld verdienen en Ltec in de markt zetten. Dat kost gewoon serieus knaken en ze leven daar niet van de geldboom. Kortom, Biesheuvel heeft er alle belang hun klanten duidelijk te maken dat alles uit China troep is. Maar dat geld lang niet voor alle producten en dat is een grote bedreiging.

Voor de mensen die weleens in China komen zeten dat ze daar op sommige gebieden net zo ver of al niet verder zijn dan in Europa. Binnen 15 jaar komen de beste producten uit China. Mark my words

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: DNRT

Bericht door Luco » 26 sep 2019, 16:07

Ik koop toch liever echt FIA gekeurde spullen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 90 gasten