Risotto & Sushi! - Ook de Ducati ontkomt er niet aan...

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Youp » 02 mei 2019, 20:54

Estoque schreef: 02 mei 2019, 14:51
indobesar schreef: 02 mei 2019, 14:14 Leuk om de verschillen te lezen!
De 701 is ook wat geschikter om "gek" mee te doen. Een Hyper is toch wat te kostbaar imho als het fout gaat... :|
De "tech" van Ducati spreekt mij ook erg aan. Ben benieuwd hoe skyhook op de nieuwe multi 950S werkt.

Heb je eens met de KTM 690 SMC-R gereden?

@Jules, ga eens rijden. Bijv. tijdens Ducati on Tour. Hyper is echt de gaafste om te sturen. Scrambler 1100 lijkt mij dan weer leuk voor erbij (cruisen). Of een Desert Sled, maar te weinig vermogen, vind ik.
KTM 690 SMC-R is 1 op 1 een Huskqvarna 701.
Helemaal het nieuwe type, is op de verschillende rij-modi, precies het zelfde. Los van de looks.
Zelfs de teller op het nieuwe type is het zelfde. De oude types hadden een mooiere teller.


Vind de looks overigens een stuk minder. Zeker de nieuwe in het zwart is gewoon niet mooier dan de goedkopere husky.


Desert Sled is wel grappig, maar eigenlijk te duur om serieus mee te banjeren in het zand.
De Scrambler Café Racer is de enige die mij kon bekoren, maar ook dat is niet echt snel. Snel genoeg voor de fun, maar niet echt "WOW-achtig".

Skyhook werkt leuk! Vooral de eerste keer is het echt tegennatuurlijk. Raak je snel aan gewend en je mist het gelijk als je weer overstapt naar je eigen motor zonder het systeem. Voor het leuke sturen vind ik een Multi 950 niet zo leuk, maar ik ben ook geen tourfiets-rijder.
Ben keihard weggerend bij de nieuwe 690 toen ik dat allemaal zag. Een paar dagen later kocht ik m'n Beemer. Wat een onzin joh, die troep staat voor mij echt haaks op de gedachte van een supermoto; simpele fun.
Het idee is om een relatief onintimiderende ééncilinder op je eigen kracht uit te kunnen wringen zonder interventie door geavanceerde driver aids. Net als een avondje karten. Stel je eens voor dat we kartjes ook gaan uitrusten met TC, ABS en rijmodi... :hmmm: Maar goed, ieder het zijne... :roll:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 03 mei 2019, 12:14

Youp schreef: 02 mei 2019, 20:54
Ben keihard weggerend bij de nieuwe 690 toen ik dat allemaal zag. Een paar dagen later kocht ik m'n Beemer. Wat een onzin joh, die troep staat voor mij echt haaks op de gedachte van een supermoto; simpele fun.
Het idee is om een relatief onintimiderende ééncilinder op je eigen kracht uit te kunnen wringen zonder interventie door geavanceerde driver aids. Net als een avondje karten. Stel je eens voor dat we kartjes ook gaan uitrusten met TC, ABS en rijmodi... :hmmm: Maar goed, ieder het zijne... :roll:
Ik word er ook niet warm van, maar het is inmiddels de standaard uitrusting van Bosch. Dus opzich snap ik dat KTM het ook aanbiedt.
Zelfde als Quickshift, ik vind het niet nodig. Maar als het erop zit, prima toch?

En alles kan nog altijd uit, dus zie het probleem niet. Daarnaast, voor 60,- euro heb je een ABS-dongle en heb je er nooit meer last van. Dus zo erg is het allemaal niet.

Vond het zwarte plastic er gewoon dramatisch uit zien, vandaar dat ik het al geen verbetering vind t.o.v. de 701. Die smoelt moderner in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 20 mei 2019, 10:01

Zaterdag nieuwe Metzeler Sportec M7RR achterband op de velg laten draaien. Enige reden dat ik voor die band had gekozen, is omdat die er voorop ook op zit (kwamen bij het setje velgen) en ik voor en achter niet met 2 verschillende banden wil rijden op straat.

Gelijk het achtertandwiel vervangen voor een ZF exemplaar, gezien mijn stalen tandwiel achter al redelijk versleten was ten opzichte van de voorste. Normaliter vervangen ik alles in één keer, maar het voorste tandwiel leek nog nieuw.

Afbeelding

Vervolgens gereedschap verzameld, de nodige vloeistoffen gecheckt en het hele zwikje ingepakt voor Zondag.
Zondag ochtend om kwart voor 9 richting Emmen vertrokken om mijn eerste circuit-meters te maken op 2 wielen, ooit!

Daar aangekomen aangemeld, kentekenplaat verwijderd, spiegels eraf gehaald, koplamp ingetaped, een 1tje op de voorkant geplakt vanwege de controle en gewacht tot 10 uur voor de eerste sessie van 20 minuten.

Afbeelding
Voor een eerste keer, kwam ik redelijk professioneel over :whistle:

Afbeelding

Op Emmen deel je het circuit met karts, elke eerste 20 - 25 minuten van 10 tot 2 uur zijn de supermotards aan de beurt. Na die 20 minuten wordt de sessie afgevlagd en mogen de karts de baan op.

Naast mij stonden 3 kerels uit Lelystad met KTM supermotards die ook voor de eerste keer het circuit op gingen. Daarnaast stond nog een duitser die serieus hard ging en ook de nodige tips had voor ons. Samen met de mannen uit Lelystad de hele dag een beetje opgetrokken en hier en daar gesleuteld (rempedaal afstellen, voorremmen ontluchten, contactsloten fixen etc)

De eerste sessie was echt wennen. 10 jaar geleden kwamen wij heel vaak met onze karts op Emmen, maar op 2 wielen na een pauze van 10 jaar was de baankennis gewoon volledig weg. Eerste sessie was vooral aftasten, ruimte maken voor de snelle jongens en vooral veel afkijken.

Sessie 2 begon erg lekker. Na een paar tips van de vriendelijke duitser ging het beduidend beter en soepeler en begon ik het baantje ook beter te leren kennen. Merkte alleen dat ik bij het aanremmen van hairpins, dat ik mijn achterrem heel moeilijk weer kon loslaten als ik voorop zat. Dus na 15 minuten de sessie afgebroken om terug te gaan naar de aanhanger en het pedaal iets verder naar beneden af te stellen. Verder de bandenspanning naar beneden gehaald, omdat de achterband begon te glijden.

In de tussentijd kwam ook één van de lelystad-strijders eraan met een oververhitte voorrem. Bij inspectie bleek de remolie in z'n voorrem ongeveer net zo zwart te zijn als 50.000km oude motorolie. Ik had de nodige voorraad vloeistoffen bij mij, de duitser had een opvangbakje en slangetje en zodoende werd de voorrem geflushed en gefixt.

Sessie 3 en 4 waren erg leuk. De rem was perfect, de slipperclutch deed z'n werk fantastisch en ik kon zowaar de kont de bocht in laten glijden (niet zo overdreven als de echte, maar het is een begin). De banden waren perfect op 2.1 bar voor en achter en de grip was echt ongekend! Ik had niet verwacht dat deze straatbanden het zo goed deden en dat de motor zo goed uit de voeten kon op dit krappe baantje.

Aan het einde van Sessie 4 was ik volledig gesloopt! Mijn 2e T-shirt was ook zeiknat, mijn handschoenen leken wel een nat washandje en mijn onderarmen begonnen te trillen tijdens de laatste 3 rondjes. De laatste sessie was nog even spannend, hier en daar gingen er nog wat mensen af en ééntje ging vlak voor mij, keihard rechtdoor na het rechte stuk. Zelf de prut mooi heel gehouden en na de laatste sessie de motoren nog even op een lijn gezet voor een foto.

Afbeelding
Afbeelding

Bandje is ook goed aan het werk geweest:
Afbeelding

Kortom, heerlijk dagje!
Alles heel gehouden, was niet de langzaamste op de baan en bovenal heel veel geleerd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door ///Joost » 20 mei 2019, 10:06

Klinkt als een heerlijk dagje SM! :angel:

Leuk geschreven, en toffe foto's. :D

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door SlowCo » 20 mei 2019, 16:40

Dank voor het delen hier, klinkt als een perfect motordagje!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Niels » 20 mei 2019, 17:21

Heerlijk! Herkenbaar ook dat je de laatste sessie zo gaar bent :lol: Dan denk je dat je alle opgedane ervaring eerder die dag nog ff gaat omzetten in een PR. In realiteit klok je die PR in de 2e sessie en rijd je de boel kort in de laatste :tooth:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 21 mei 2019, 10:31

Niels schreef: 20 mei 2019, 17:21 Heerlijk! Herkenbaar ook dat je de laatste sessie zo gaar bent :lol: Dan denk je dat je alle opgedane ervaring eerder die dag nog ff gaat omzetten in een PR. In realiteit klok je die PR in de 2e sessie en rijd je de boel kort in de laatste :tooth:
Gelukkig heb ik geen idee van mijn rondetijden. Vroeger met karten kon ik mij daar helemaal blind op staren.
Mijn broer en ik hadden beide een eigen kart (net als mijn vader en zusje), maar die van mij en mijn broer waren identiek.

Hij was doorgaans sneller (binnen de seconde) dus dat vechten om de snelste tijd van de dag neer te zetten was het doel van elke kartdag.

Elke keer als je dan weer wat had gelezen op internet of van andere karters hoorde, moest ik mijn papa vragen iets aan te passen aan de kart om misschien weer heel iets sneller te gaan. En daar gaat de lol heel snel vanaf.

Uiteindelijk waren we meer aan het sleutelen dan rijden en dat wil ik absoluut niet herhalen. Ik vind het prima zo!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Niels » 21 mei 2019, 10:49

Als je maar lol hebt. Ik pak nog zelden een circuit dag maar ben dan wel benieuwd naar mijn snelste ronde. Het is gelukkig geen doel op zich, mijn pr verbeter ik toch nooit weer waarschijnlijk :tooth:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 10 jul 2019, 08:30

Vorige week tijd gemaakt om de 701 van de nodige upgrades te voorzien.
Zoals Joep wel vaker in dit topic heeft vermeld, is de 701 nogal geknepen op de inlaatkant. Om dit tegen te gaan had ik een Rottweiler inlaatset gekocht in combinatie met een PowerCommander V.

Vlak na mijn bestelling kwam ik de nodige slechte berichten tegen over de inlaat van Rottweiler, dus gelijk mijn bestelling gestorneerd en voor een DNA inlaat gegaan. Deze is iets minder ingrijpend, maar nog altijd veel beter dan de standaard inlaat.

Afbeelding

Tegelijkertijd een PCV bij de Nederlandse importeur gekocht en een FuelDongle (Lambda-delete) bij Rottweiler besteld om het toch volledig te doen.

Luchtfilter erin:
Afbeelding

Powercommander erin, map-switch aangesloten en op het stuur gemonteerd.
Afbeelding

Alle kappen gewassen en in de wax gezet:
Afbeelding

In de aanhanger:
Afbeelding

Op de testbank:
Afbeelding

Zijn qua afstelling redelijk conservatief geweest. Ik hoef niet het aller- onderste uit de kan wat power betreft. Mijn voornaamste reden voor de testbank was dat de motor goed moest lopen met de aangepaste inlaat en het elimineren van de Lambdasonde. Daarnaast wou ik een Zuinigere/DB-killer map. Gezien de Akra's er om bekend staan de carbon einddoppen van de demper af te blazen met DB-killer erin.

Maar wat een verschil maakt die PCV en luchtinlaat! Ik las wel telkens waardes als 4-5nm en een paar PK, maar mijn god wat is het ding veel speelser geworden. Powerwheelies in 3 is gewoon te eenvoudig en de gasrespons is echt goed geworden. De motor is echt tot leven gekomen <3

Om het allemaal maar even in de praktijk te testen zijn we afgelopen vrijdag weg gegaan voor een weekendje motorrijden.
Met 5 anderen rond half 4 weggereden op de vrijdagmiddag en binnendoor richting Willingen geknald. Had een zware rugzak op en motor-gereedschap in mijn Husqvarna tasje achterop de motor gemaakt. Maar wat lopen doet dit kreng. Gewoon zoveel beter dan eerst.

Zaterdag zonder bepakking gereden en zo'n 320km aan binnenwegen gereden rond Willingen.
Afbeelding

Slechts 3 fototjes geschoten dit weekend:
Afbeelding
Afbeelding

Zondags weer 300km binnendoor naar huis gereden met volle bepakking. Waarbij de eindstand op 1080km in een weekend kwam te staan, zonder problemen. Niet gek voor een 1 cilinder.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Niels » 10 jul 2019, 08:56

Mooie update, wordt goed gebruikt! Wel mooi dat de mod. brengt wat je ervan hoopt.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door ///Joost » 10 jul 2019, 10:07

Tof zeg! Ik snap wel dat je weinig foto's hebt gemaakt. Veel te druk met rijden! :df:

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Thomas H » 10 jul 2019, 11:00

Heel gaaf, respect ook met zo'n zadel. De 701'er die met ons weekend mee was merkte al snel dat het zadel aardig hardcore was. Heb je ook waardes gekregen uit de rollerbank, of was het enkel afstellen?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 11 jul 2019, 07:57

Niels schreef: 10 jul 2019, 08:56 Mooie update, wordt goed gebruikt! Wel mooi dat de mod. brengt wat je ervan hoopt.
Inmiddels 11000km sinds 2 augustus vorig jaar. Mag niet klagen over de betrouwbaarheid en inzetbaarheid van zo'n 'onpraktische' motor.
///Joost schreef: 10 jul 2019, 10:07 Tof zeg! Ik snap wel dat je weinig foto's hebt gemaakt. Veel te druk met rijden! :df:
Misschien toch maar eens een nieuwe Gopro aanschaffen. Het is namelijk gewoon vegen en feesten met zo'n motor in de bergen rond duitsland.
Thomas H schreef: 10 jul 2019, 11:00 Heel gaaf, respect ook met zo'n zadel. De 701'er die met ons weekend mee was merkte al snel dat het zadel aardig hardcore was. Heb je ook waardes gekregen uit de rollerbank, of was het enkel afstellen?
Je went eraan. Vorig jaar had ik er wel wat meer moeite mee en reed ik vooral met een wielrennersbroek onder mijn pak. Maar sinds ik mijn pak op maat heb laten maken, is het allemaal niet meer nodig en een stuk verbeterd.

Wel staat een MY2018 zadel op de planning, omdat ik telkens stickers verlies van dit zadel en ik een beetje klaar ben met iedere keer vernieuwen.

De motor moet binnenkort nog een keer terug voor de waardes en het afmaken van de 2e map. Dus dat komt goed!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 18 sep 2019, 11:31

Inmiddels terug van mijn "motor"-Vakantie in de UK, een vakantie waar zoveel stress aan vooraf ging, dat ik eigenlijk nog een vakantie nodig heb om van de vorige vakantie te ontstressen :P

Het plan was om Donderdag 5 September met de boot vanuit Hoek van Holland richting de haven van Harwich te gaan.
In de UK had ik 2 circuitdagen geplanned, namelijk Cadwell Park op 9 september en Oulton Park op 11 september. 12 September ging de boot weer terug naar NL.

Donderdag 29 augustus (een week voor mijn vakantie), begin ik met een onderhoudsbeurt van de 701. Gewoon de standaard dingen die ik gechecked en vers wil hebben voor een circuitdag.

- 2 Nieuwe banden op mijn circuitvelgen
- Nieuwe remblokken voor en achter
- Nieuw 16T tandwiel voor
- Nieuwe Olie (10w60)
- Nieuwe Oliefilters
- Nieuwe rem-olie voor
- Nieuwe rem-olie achter
- Nieuwe rem-olie in de koppeling

Ging allemaal super vlot, tot ik als laatste de koppelingsvloeistof wou vervangen.
Bij het loshalen van het koppelingsreservoir zie ik dat de rubberen pakking al helemaal krom getrokken is. Die moet dus vervangen worden. Vervolgens zie ik dat er allemaal zwarte vlokken in de koppelingsvloeistof drijven, maar dan ook echt dikke zwarte vlokken.

Afbeelding

Met een grote spuit heb ik het meeste van de vloeistof uit het reservoir gehaald en aangevuld met nieuwe remolie waarmee ik het systeem wil flushen. Systeem weer dicht gemaakt, 2x pompen en toen bleef mijn koppelingshendel vastzitten.

Vervolgens besloten om mijn koppelingshendel te demonteren en zo te kijken of ik de plunjer los kan krijgen, zodat ik weer opnieuw kan flushen. Met behulp van de compressor, die ik op de andere kant van de leiding zet, blaas ik voorzichtig de plunjer los, waarna gelijk de olie uit beide kanten van mijn koppelingshendel komt lopen.

Vervolgens ligt de plunjer ook eruit en valt er een rubbertje van de plunjer:

De plunjer:
Afbeelding

Het rubbertje:
Afbeelding

's nachts heb ik alle nummers opgezocht van de onderdelen die ik moet hebben en donderdag ochtend gelijk de dealer gebeld met het verzoek die onderdelen met spoed te bestellen.

Zaterdag ochtend krijg ik een belletje dat er onderdelen met mijn naam binnen zijn. Even navragen welke onderdelen, waren alle onderdelen die ik ook besteld had (kleine delen) binnen, behalve de plunjer en het rubber. Maar ze verwachtte dat die maandag/Dinsdag dan binnen waren.

Maandag zit de dealer dicht, dus Dinsdag bel ik de dealer rond het middag uur met de vraag of het onderdeel al binnen is:
Antwoord: "KTM (Husqvarna is van KTM) heeft de factuur gestuurd waar het onderdeel op vermeld staat, maar er staat 'In Backorder bij'"

Toen begon ik hem te knijpen, want het onderdeel moet woensdag binnen zijn, anders kan mijn reis niet doorgaan.

Woensdagochtend, ik naar de dealer want de rest van de onderdelen moest ik sowieso hebben.
- Eerste ritje van 80km van huis naar de dealer.

Bij de dealer hebben ze nog geen idee wanneer de koppelings-plunjer binnen moet komen, maar de DHL zou om 11 uur er zijn en daar zou hij vermoedelijk tussen zitten. Dus ik zit netjes bij de dealer te wachten tot de DHL komt rond 12 uur, maar mijn onderdelen zaten er niet bij.

Ik had al op sloperijen gezocht naar koppelingshendels van KTM's (de Duke 690 heeft het zelfde systeem), maar er is er maar 1 te vinden. En die ligt onderin Limburg, wat een goede 240km vanaf de dealer is.

Het 2e DHL busje dat onderdelen komt brengen, heeft ook mijn onderdelen niet bij zich. Dus om half 2 besluit ik naar Roermond te rijden om de koppelingshendel op te halen.

Vanaf de dealer 240km naar Roermond gereden, daar voor 125,- euro een gebruikt koppelingssysteem opgehaald en toen weer terug naar huis (300km). Rond 5 uur, terwijl ik bijna thuis ben, belt de dealer alsnog: "HIJ IS BINNEN!". Dus in de straat waar mijn huis woont, de auto gekeerd en weer 80km naar de dealer gereden. Onderdelen allemaal afgerekend (200 euro) om vervolgens weer huiswaarts (80km) te keren.

Woensdagavond rond 19.15 ben ik thuis en kan ik eindelijk alles monteren. Onderdelen floepen op hun plek en rond 23.30 heb ik een werkende motor. Tijd voor een testrit, gaat allemaal soepel. Tot ik de motor weer in de garage zet en er een olievlek van zo'n 10x10cm ontstaat.

Ik dacht dat ik gek werd! Gelukkig bleek ik de koppelingscilinder niet goed te hebben aangedraaid, waardoor er olie tussen de cilinder en het blok kan doorlopen. Die aangedraaid en toen was alles perfect. Vervolgens nog een paar KM gereden en de motor ingeladen voor vakantie.

Resumerend, dat akelige koppelingsrubbertje van 17 eurocent, heeft mij 125,17 euro, 1,5 tank diesel en bijna 13 uur gekost.
En toen kon de vakantie beginnen!

-----

Omdat mijn motor natuurlijk totaal ongeschikt is om langer dan 5 minuten op te zitten en ik circuitdagen ga doen en een crash altijd tussen de mogelijkheden behoort, heb ik de camper van mijn ouders meegenomen in combinatie met de aanhanger die ik wel vaker gebruik.

Afbeelding

De eerste dag in de UK ben ik richting het Peak District gereden, om vanuit daar 2 dagen met de motor over krappe weggetjes te sturen.
Eerste dag was er een klein beetje mot-regen, waardoor mijn motor er binnen 20 minuten zo bij stond:

Afbeelding

En ik had hem zo mooi gepoetst! :D

De wegen rond Peak District zijn echt perfect voor de 701. Alles is krap, ruw en heel erg uitnodigend om een beetje te springen, slippen en wheeliën. Echt heel erg gaaf! Paar sfeerbeelden:

De 'Cats and Fiddle'-route gereden (let ook op dat loslopend schaap :P):
Afbeelding

Foto voor de Cats and Fiddle:
Afbeelding
Afbeelding

Vanuit Peak District met de camper en het hele spul richting de omgeving van Cadwell Park gereden, waar ik wederom 2 dagen met de motor op straat heb gereden.

Privé camping op 1.5 km van Cadwell Park:
Afbeelding

Uiteraard even Fish-and-chips eten, want Engeland!
Afbeelding

Uitstapje gemaakt richting Donnington Park:
Afbeelding

Cadwell Park vast verkend voor de circuitdag een dag later:
Afbeelding

Velgen gewisseld, motor gewassen en Circuit-klaar gemaakt.
Afbeelding


-----

Circuitdag op Cadwell Park begon met regen. Heel veel regen!
De eerste sessie bestond uit 3 opwarm/verken ronden, maar die werd vroegtijdig afgebroken omdat iemand onderuit was gegaan. Na 2 sessies heb ik besloten even een paar sessies te wachten tot het droog was, gezien de grote hoeveelheid rode vlaggen.

Tot 13:00 uur hebben we 8 rode vlaggen gehad, om even aan te geven hoe glad en gevaarlijk dat baantje was in de natte omstandigheden. Maar gelukkig werd het na 12:00 uur droog en konden we na de Lunch op een droge baan rijden.

En wat voor een baan! Mijn god wat is dat gaaf!
Cadwell Park is de perfecte mix voor mijn 701. Op het rechte stuk kan ik worden ingehaald door de race-motoren, om ze vervolgens in de bochtige gedeeltes alle hoeken van de baan te laten zien. Heel erg gaaf om in Copice en Charlies buitenom in te halen, om vervolgens op Parkstraight weer in te moeten leveren en vervolgens tussen Park en Gooseneck wederom in te halen.

Aanremmen Mansfield was ook een gave sector om hem lekker brutaal aan de binnenkant te parkeren! Om nog maar te zwijgen over The Mountain! Dat lijkt wel een muur als je daar aan komt waar je tegenaan rijdt. Foto's doen dat ding gewoon geen goed.

2 krappe bochten in de 2e versnelling, 3e versnelling omhoog, stuur recht houden, voorwiel in de lucht en gas doseren zodat je niet achterover klapt. Wat een ding <3

De laatste 3 sessies op Cadwell waren droog en ik hem mij echt helemaal kapot gereden. Na 3 sessies van 20 minuten was ik compleet gesloopt, had ik er bijna 2 tanks benzine doorheen gejaagd en had ik al 8 mensen aan mijn camper gehad die even kwamen vragen wat ik aan mijn motor had gedaan (ik was de enige Supermotard). Volgend jaar ga ik sowieso weer een keer naar Cadwell!

Kon wel heel erg merken dat ik zo'n 10000+ rondjes in verschillende spelletjes (motor en auto) had gereden op die baan. Maar dan nog is het hoogteverschil echt ongelovelijk anders. En na 20 minuten met pompende polsen afstappen, gebeurd mij ook niet zo vaak vanaf mijn Xbox :P

Maar wat misschien nog wel het leukste aan Motor-trackdays in de UK is, is dat Engelse mensen zijn sowieso heel erg aardig en dat de motorsport daar echt leeft. Ik ging namelijk van Cadwell Park naar Oulton Park (was ik Dinsdags) en daar waren nog een aantal mensen op de camping die daar kwamen voor de BSB (Britse Superbikes) die dat weekend op Oulton Park hadden gereden.

Zodra ze ook maar horen dat je een motor rijdt en die bij je hebt moet je de trailer los doen op de camping en gaan ze allemaal motor bekijken. Echt super gezellige mensen! 's Avonds nog een pizza-party met de Engelsen gedaan op de camping waarbij de meesten na 5 biertjes niet meer te verstaan zijn :P

Sowieso krijg je veel aanspraak als je alleen op vakantie bent!
Afbeelding


Woensdag was de circuitdag op Oulton Park, die wederom begon met regen. Echter was deze regen een stuk beter te doen met semi-slick-straat banden. Maar om 11:00 uur was het droog en heb ik 5 droge sessies kunnen rijden.

Oulton Park is iets minder geschikt voor de 701, maar gezien het feit dat ik ook deze baan vele duizenden ronden heb gereden in spelletjes, moest ik daar ook naartoe en ook deze baan was heel erg leuk in het echt. Ook hier is het hoogte verschil en de blinde bochten echt heel anders dan op het TV-scherm.

Afbeelding
Afbeelding

Op de baan redelijk kunnen spelen met andere rijders. Snelheid zat er echt goed in en heb mij super vermaakt. Benzine vloog er doorheen en de banden zijn ook redelijk op nu. Dus binnenkort maar eens weer beginnen met onderhoud! :D

Heb alle Circuitfoto's gekocht, maar het duurt nog even voordat ik die bestanden allemaal binnen heb. Dus die komen binnenkort nog!

Volgend jaar zeker weer terug naar de UK voor een circuitdag op Cadwell Park met de 701.
Die mag tot die tijd sowieso blijven.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door ///Joost » 18 sep 2019, 11:58

Wat ontzettend gaaf zeg! Mooi geschreven en dito foto's. En wat een gestress om je koppeling op tijd gemaakt te krijgen zeg. :lol:

Tof om te lezen.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door SlowCo » 18 sep 2019, 13:50

Jaloersmakend gaaf! DF to the max :headbang:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Niels » 18 sep 2019, 23:39

Pffffff, wat kun je een ellende hebben van een simpel rubbertje.....

Mooie thema vakantie, beetje behelpen met zo’n camper combinatie* maar dat mag de pret niet drukken :tooth:

*ziet ineens weer licht aan het einde van de tunnel dat kamperen toch nog wel mogelijkheden biedt...

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Thomas H » 19 sep 2019, 08:27

///Joost schreef: 18 sep 2019, 11:58 Wat ontzettend gaaf zeg! Mooi geschreven en dito foto's. En wat een gestress om je koppeling op tijd gemaakt te krijgen zeg. :lol:

Tof om te lezen.
Eens met hierboven, leuk verslag. Trackday in de regen lijkt mij 3x niks. Rij je dan nog een beetje op de grens van wat jij en de motor kan, of is het op een veel rustiger tempo rondjes sukkelen?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 19 sep 2019, 23:08

Niels schreef: 18 sep 2019, 23:39 Pffffff, wat kun je een ellende hebben van een simpel rubbertje.....

Mooie thema vakantie, beetje behelpen met zo’n camper combinatie* maar dat mag de pret niet drukken :tooth:

*ziet ineens weer licht aan het einde van de tunnel dat kamperen toch nog wel mogelijkheden biedt...
Ja is inderdaad behelpen!
Enige nadeel van de combinatie is dat de camper op cruisesnelheid van 110km/h 1 op 5 loopt en de boot 2x zo duur is vanwege de aanhanger. Voor de rest was het perfect.

Altijd tegenstander geweest van de camper, gezien het een groot "Muj hemm'n" (moet je hebben) gehalte had bij aanschaf door mijn vader. Maar nu ben ik wel voorstander.

's avonds stroom eraan, airco op 21 graden, Via de speakers van de camper beetje Scooter en Gigi D' Agostiono erop en lekker Wedges bakken met dit uitzicht:
Afbeelding

Ik kon er wel aan wennen!

Thomas H schreef: 19 sep 2019, 08:27
///Joost schreef: 18 sep 2019, 11:58 Wat ontzettend gaaf zeg! Mooi geschreven en dito foto's. En wat een gestress om je koppeling op tijd gemaakt te krijgen zeg. :lol:

Tof om te lezen.
Eens met hierboven, leuk verslag. Trackday in de regen lijkt mij 3x niks. Rij je dan nog een beetje op de grens van wat jij en de motor kan, of is het op een veel rustiger tempo rondjes sukkelen?
Nee, dan is het echt een heel stuk rustiger qua tempo.
Is echt vies glad dan op de baan, daarom heb ik ook een aantal sessies niet meegedaan. Ik vind het het risico niet waard.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door SlowCo » 20 sep 2019, 14:06

Tijd voor een setje regenbanden erbij?

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1808
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Jules » 21 sep 2019, 09:37

Ziet er uit als een goede vakantie 😎 ideaal hoor als je de camper van je ouders er even voor kan lenen! En man zon Supermotard moet ik ook maar eens proberen volgens mij 😁

Tof ook dat je gewoon in je eentje bent gegaan. Zou ik zelf niet zo gauw doen.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 21 sep 2019, 18:18

SlowCo schreef: 20 sep 2019, 14:06 Tijd voor een setje regenbanden erbij?
Heb ik wel over nagedacht om daar terplekke erom te laten leggen. Maar ik rijd nooit in de regen, los van de eerste 2 sessies en ik kan mijzelf goed genoeg beheersen om niet de baan op te gaan als het regent. En wedstrijden rijden ga ik toch in de komende 80 jaar niet doen. :tong:

Zoveel fun is het niet in de regen, met of zonder regenbanden.
Jules schreef: 21 sep 2019, 09:37 Ziet er uit als een goede vakantie 😎 ideaal hoor als je de camper van je ouders er even voor kan lenen! En man zon Supermotard moet ik ook maar eens proberen volgens mij 😁

Tof ook dat je gewoon in je eentje bent gegaan. Zou ik zelf niet zo gauw doen.
Gewoon die SF inruilen voor een Hyper en je bent genezen!

Ik vond het echt heerlijk om alleen te zijn. Laatste echte vakantie was alweer bijna 2 jaar geleden en als je met je familie werkt gaat er eigenlijk geen dag niet over het werk. Ik was ook echt ziek toen ik vakantie kreeg, zal dus wel iets meer stress hebben ervaren dan ik afhankelijk had verwacht.

Het was super fijn om juist 7 dagen lekker op jezelf te zijn. Na 2 dagen heb je alles wel een keer gedacht en dan wordt je vanzelf lekker rustig in het hoofd.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 30 sep 2019, 09:52

Ken je dat zinnetje: "Dit was de laatste aanpassing, nu is hij af!"
Nee? Ik ook niet!

Al een tijdje op zoek naar een extra setje remschijven voor de 701. Dus afgelopen dinsdag heb ik mijzelf een nieuw setje MotoMaster remschijven besteld voor op mijn 2e set velgen. Zo kan ik sneller wisselen en hoef ik niet iedere keer alles om te bouwen als ik het circuit weer op ga.

Nu moet ik Remschijven, Tandwiel en Abs ring ombouwen en dat vind ik maar kut werk. Dus een extra setje schijven/abs-ring en ik ben weer een stuk efficienter!

Dus ik was heel trouw aan het wachten tot mijn remschijven op kwamen dagen. En wat doe je in de tussentijd?
juist ja, beetje ongeïnteresseerd op je telefoon zitten scrollen, turen, marktplaats opstarten, 2 dingen zoeken, nieuws checken, marktplaats weer openen, een ander zoekwoord proberen en dan kom je over een advertentie waarbij je instant denkt: "MOET IK HEBBEN!"

Nou wat moest ik hebben?

Afbeelding
Afbeelding

Setje nieuwe Svitpilen 701 velgen, inclusief remschijven en ABS ringen.
Komen uit een Svitpilen die nieuw geleverd is aan een custom-shop in groningen. Hun build was compleet en de resterende onderdelen mochten weg.

Allereerst een bod gedaan op alle onderdelen, maar daar qua prijs niet helemaal uitgekomen. Toen aangegeven dat ik voornamelijk interesse had in de velgen, swingarm en subframe en daarvoor kreeg ik een mooie aanbieding die ik gelijk heb geaccepteerd.

Beste man heeft mij zelfs een tripje naar groningen bespaard door de onderdelen die zelfde avond (na een eerste aanbetaling) mee te geven aan een kennis van hem die zo'n 15km bij mij vandaan woont. Dus dat scheelde voor mij een slok op een borrel.

Bijkomend voordeel is dat de velgen, zoals het nu lijkt, identiek zijn qua passing aan de bestaande 701 velgen. Dus dat ik geen busjes hoef te laten maken of pasringen hoef toe te passen. En dat voor 300,- euro meer als een setje MotoMaster remschijven! deal van de eeuw!

Nu maar eens kijken of ik de MotoMaster schijven houd, of retourneer. Want 3 setjes velgen heb ik eigenlijk niet nodig :P

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 01 okt 2019, 10:16

Gisteravond een begin gemaakt om de velgen pas te maken.
Vanuit gegaan dat ik nieuwe spacers moet laten draaien en eventueel afstandsbussen voor de ABS ring.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bleek dus allemaal zeer mee te vallen. Passen dus zonder aanpassingen gewoon!

Tevens gisteren mijn foto's van afgelopen zaterdag op het Midland-circuit binnen gekregen via Circuitpics.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Best leuk baantje met de 701.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Emiel » 01 okt 2019, 11:42

Wat een reis naar de UK. Super. Alleen reizen is echt tof, De vrijheid en de aanspraak door mensen is echt enorm.

Waarom afstappen van de spaak velgen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten