Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Dit waren 4 runs die ik toen gedaan heb:
1e run: 0-100 km/u in 7,50s ; 1/8 mijl: 10,03s @ 119,67 km/u
2e run: 0-100 km/u in 7,32s ; 1/8 mijl: 10,06s @ 123,00 km/u ; 1/4 mijl: 15,20s @ 155.29 km/u
3e run: 0-100 km/u in 7,45s ; 1/8 mijl: 10,03s @ 120,42 km/u ; 1/4 mijl: 15,32s @ 150.14 km/u
4e run: 0-100 km/u in 7,40s ; 1/8 mijl: 10,05s @ 120,86 km/u ; 1/4 mijl: 15,33s @ 150.45 km/u
Lijkt me toch niet slecht reproduceren voor een iPhone. Auto was mijn Sierra 2.9 24v met ongeveer 210 pk.
1e run: 0-100 km/u in 7,50s ; 1/8 mijl: 10,03s @ 119,67 km/u
2e run: 0-100 km/u in 7,32s ; 1/8 mijl: 10,06s @ 123,00 km/u ; 1/4 mijl: 15,20s @ 155.29 km/u
3e run: 0-100 km/u in 7,45s ; 1/8 mijl: 10,03s @ 120,42 km/u ; 1/4 mijl: 15,32s @ 150.14 km/u
4e run: 0-100 km/u in 7,40s ; 1/8 mijl: 10,05s @ 120,86 km/u ; 1/4 mijl: 15,33s @ 150.45 km/u
Lijkt me toch niet slecht reproduceren voor een iPhone. Auto was mijn Sierra 2.9 24v met ongeveer 210 pk.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Booooh schreef: ↑17 sep 2019, 13:25Vermogen weet ik niet, nooit op een dyno geweest, die Engelsen hebben wel toentertijd meegedaan met een 30-130 event op een vliegveld met mijn auto (met toestemming), werd toen geloof ik derde van de dag ofzo, maar is al weer ruim 6 jaar geleden zag ik, time flies.
GPS topsnelheid was toen 207,3 Mph op de standing mile, hadden ze wel de toen nieuwe lichtere velgen van de GT-R er onder gedaan , bloed fanatiek die gasten om er alles uit te halen, vond ik overigens wel een beetje te ver gaan maar goed.
Moet ergens ook een specsheet hebben van wat ze toen gedaan hebben, die zal ik eens opzoeken ...
Dat rollend sprinten vind ik heel interessant, wat zijn dan gangbare van/tot snelheden? Dat is én beter voor de techniek én je elimineert grotendeels de capaciteit of het gemis daarvan van de bestuurder, dus de vergelijken zijn veel beter
- Booooh
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
30 mph - 130 mph, dus grofweg is dat van 48 kmh - 210 kmh
60 mph naar 130 mph doen ze ook vaak begreep ik
snelste 100-200 was 4.62s
snelste 60-130 was 5.39s
Heb performancebox files van ze gekregen waar dit weer in de TXT files staat
60 mph naar 130 mph doen ze ook vaak begreep ik
snelste 100-200 was 4.62s
snelste 60-130 was 5.39s
Heb performancebox files van ze gekregen waar dit weer in de TXT files staat
- Luco
- Berichten: 27898
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Turbo zo groot als een up erop
- Opa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ik heb nog wel wat tijden van m'n oude Impreza met op het laatst ongeveer 320 pk.
Alles gemeten met de G-tech, dat deden we toen regelmatig, mooie tijd was dat.
Welke G-tech het precies was weet ik niet meer, Ed vd Werken( memberlist.php?mode=viewprofile&u=660 ) deed toendertijd die metingen en was Pietje Precies, dus ik twijfel er niet aan dat het klopt.
0-200 km/h:
4 metingen van 80-120 km/h zonder schakelmoment, gemeten in de 3e versnelling tijdens een vermogensmeting:
En toch ook wat filmpjes, want dat is toch veel leuker dan een plaatje van een grafiekje.
Alles gemeten met de G-tech, dat deden we toen regelmatig, mooie tijd was dat.
Welke G-tech het precies was weet ik niet meer, Ed vd Werken( memberlist.php?mode=viewprofile&u=660 ) deed toendertijd die metingen en was Pietje Precies, dus ik twijfel er niet aan dat het klopt.
0-200 km/h:
4 metingen van 80-120 km/h zonder schakelmoment, gemeten in de 3e versnelling tijdens een vermogensmeting:
En toch ook wat filmpjes, want dat is toch veel leuker dan een plaatje van een grafiekje.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Hey Opa,
Was dit met dezelfde setup als de sprintjes die wij destijds tegen elkaar deden?
Was dit met dezelfde setup als de sprintjes die wij destijds tegen elkaar deden?
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Zoek maar is op internet: HPF stage 3 M3 (E46 M3).. draaien 800 tot 1000pk (800pk lowboost, 1000pk op highboost met VPRacing 110 octaan) met die setup, die tijd was overigens op "lowboost" gereden (812pk mode was dat dan op pumpfuel in mijn oude auto)
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Dat je net even wat meer grunt hebt om even die Tesla achter die vrachtwagen en die vrachtwagen in te halen:)
Edit: En je remmerij daar nog wat aan gedaan Baboulah?
Edit: En je remmerij daar nog wat aan gedaan Baboulah?
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Godnondejusdorange, das geen kattenpis
- Opa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Dat durf ik echt niet te zeggen, Erik....op het laatst reed ik ook met een 2.15L motor i.p.v. een 2.0L, weet ook niet of deze metingen met die motor zijn gemaakt, daarmee was ie nog iets sneller, vooral in z'n hogere versnellingen(4 en 5) pakte ie dan beter op.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
AP racing rondom zat erop, 6 zuigers voor, 4 zuigers achter, remde prima voor het vermogen, voor het mooie was een iets sterkere setup nog mooier, maar de kosten van zulke dingen lopen zo hard op dan voor relatief weinig verschil (je banden zijn ook een begrenzing op een gegeven moment).
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Leuk, toevallig een paar weken terug ook een gragy aangeschaft. Met de Audi nu een 100-200 staan van 5.60sec. Bmw en Toyota binnenkort ook maar eens proberen.
- Bijlagen
-
- canvas.png (85.95 KiB) 3698 keer bekeken
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Wat is de spec? Ook een serieuze tijd zeg
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ah ok!
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
zo, zoals beloofd vandaag een testje gedaan met de besproken "telefoon gps app" VS Dragy VS V-Box maakt even niet uit welke app, want ze geven simpelweg de data weer van de GPS met accelerometer, uitkomst zal per app gelijk zijn.
Ik test een run van 0-60 km/u en een run van 80-120km/u (in een Ford Fiesta, dus geen spannende tijden)
Je ziet dat de Dragy en Vbox tot 2 cijfers achter de komma gelijk zijn, de iphone app geeft afwijkende tijden, ik heb nog tal van tests meer gedaan en de tijden gaan alle kanten op, soms sneller, soms langzamer.
Eerste 3 foto's zijn de 0-60 test, dan 3 foto's 80-120, dus zonder staande start
Ik test een run van 0-60 km/u en een run van 80-120km/u (in een Ford Fiesta, dus geen spannende tijden)
Je ziet dat de Dragy en Vbox tot 2 cijfers achter de komma gelijk zijn, de iphone app geeft afwijkende tijden, ik heb nog tal van tests meer gedaan en de tijden gaan alle kanten op, soms sneller, soms langzamer.
Eerste 3 foto's zijn de 0-60 test, dan 3 foto's 80-120, dus zonder staande start
- Bijlagen
-
- IMG_2726.jpg (27.56 KiB) 3589 keer bekeken
-
- IMG_2725.jpg (71.78 KiB) 3589 keer bekeken
-
- IMG_2723.PNG (1016.41 KiB) 3589 keer bekeken
-
- IMG_2731.jpg (38.18 KiB) 3589 keer bekeken
-
- IMG_2730.jpg (69.92 KiB) 3589 keer bekeken
-
- IMG_2732.jpg (206.89 KiB) 3589 keer bekeken
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Een dragy is 10hz, een iphone 1hz. Dus hij update wat vaker, Harry's laptimer is 20hz. Nog beter!
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ik kijk/lees waarschijnlijk niet goed, maar welke waarde moet ik naar kijken? Ik denk 2.9s ofzo(0-20m???)
BTW tellerfilmpje: Woah met 'maar' 320pk en schakelend en 100 jaar geleden: Ik zou dik aan de bak moeten met mijn kar om je ook in 100-200 voor te blijven.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Hmmz. telefoon app/gps toch wel wat optimistisch blijkt, mooi vergelijk, thx.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Nou met name inconsequent, in de meeste tests kwam het te positief uit, maar soms ook juist negatief.
Punt is gewoon dat 1hz maar 1x per seconde ziet waar je bent en dan een inschatting moet maken waar je zo’n beetje de targetspeed haalt.
Hoe groter de afstand, hoe beter het dus werkt, want paar tienden maakt dan minder verschil op t totaal.
Het blijft wel een prima (gratis) indicatie
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], RJK en 419 gasten