Tips voor bouwbedrijven schuur

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Luco » 17 sep 2019, 09:44

RJK schreef: 17 sep 2019, 09:16 Dat was eigenlijk ook mijn vraag, of iemand ervaring heeft daarmee. Maar zal wel per locatie/gemeente verschillen.
Wat je tegenwoordig vaak kan doen is vooroverleg met de gemeente, zeker als je al goed weet wat je wilt.
Als je dan iets op het oog hebt en je twijfelt wat er wel en niet kan vraag je vooroverleg.
Vaak is er ook wel een architect die heel veel in die gemeente doet en dat kan ook nog wel eens van invloed zijn.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Djessey » 17 sep 2019, 10:16

Pff gemeente wordt je echt strontziek van.

Huis is gekocht als bedrijfswoning, en is daarna omgezet naar een normale woning en bijbehorend bestemmingsplan.

De vorige eigenaars van het huis, hadden indien gewenst 300m2 mogen bebouwen. Nu, eenmaal overgezet naar een normale woning (das was immers noodzakelijk voor ons om het huis te kopen, is dat niet meer van toepassing en gelden de normale regels.

ECHTER omdat onze wijziging nog niet is opgenomen in het definitieve bestemmingsplan...hebben wij 2 opties.
1. Enkele JAREN wachten totdat onze wijziging is opgenomen in het definitieve plan.
2. Een afwijkende procedure aanvragen, waarbij de aanvraag zelf al 1800 euro kost, ruim 14 weken kan duren, en geen garantie op succes is. Mochten ze dan bepalen dat het toch mag, dan betaal je ook nog eens 4.4% extra belasting over de totale bouwkosten wat neerkomt op een slordige 4400 uitgaande van een ton aan bouwkosten. Al met al betaal je even 6200 euro zodat die luie rakkers wat papier over hun bureau schuiven over een periode van 20 weken.

Dit is volgens de gemeente allemaal om ervoor te zorgen dat het een beetje netjes blijft.....Nu snap ik dat wel dat je niet zomaar wil dat iedere debiel een loods neerkwakt in een woonwijk....maar kijk eens naar waar ik zit....De rode marker dat ben ik. Terrein is 1300m2 en zitten ruim over de 200m2 als het gaat om grond die we mogen bebouwen.

Afbeelding

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Crookie » 17 sep 2019, 11:07

Aan de locatie te zien ben je omringd met bedrijven en zelfs een restaurant....

Is er niks bedrijfsmatig te bouwen? Als opslag cq stalling?

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Djessey » 17 sep 2019, 11:16

Crookie schreef: 17 sep 2019, 11:07 Aan de locatie te zien ben je omringd met bedrijven en zelfs een restaurant....

Is er niks bedrijfsmatig te bouwen? Als opslag cq stalling?
Nee bedrijfsmatig helaas ook niet.

Ik vind het wel bijzonder dat je aan de hand van die foto kan zien dat er een restaurant zit. Leg eens uit :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Luco » 17 sep 2019, 11:39

Djessey schreef: 17 sep 2019, 10:16 Pff gemeente wordt je echt strontziek van.

Huis is gekocht als bedrijfswoning, en is daarna omgezet naar een normale woning en bijbehorend bestemmingsplan.

De vorige eigenaars van het huis, hadden indien gewenst 300m2 mogen bebouwen. Nu, eenmaal overgezet naar een normale woning (das was immers noodzakelijk voor ons om het huis te kopen, is dat niet meer van toepassing en gelden de normale regels.

ECHTER omdat onze wijziging nog niet is opgenomen in het definitieve bestemmingsplan...hebben wij 2 opties.
1. Enkele JAREN wachten totdat onze wijziging is opgenomen in het definitieve plan.
2. Een afwijkende procedure aanvragen, waarbij de aanvraag zelf al 1800 euro kost, ruim 14 weken kan duren, en geen garantie op succes is. Mochten ze dan bepalen dat het toch mag, dan betaal je ook nog eens 4.4% extra belasting over de totale bouwkosten wat neerkomt op een slordige 4400 uitgaande van een ton aan bouwkosten. Al met al betaal je even 6200 euro zodat die luie rakkers wat papier over hun bureau schuiven over een periode van 20 weken.

Dit is volgens de gemeente allemaal om ervoor te zorgen dat het een beetje netjes blijft.....Nu snap ik dat wel dat je niet zomaar wil dat iedere debiel een loods neerkwakt in een woonwijk....maar kijk eens naar waar ik zit....De rode marker dat ben ik. Terrein is 1300m2 en zitten ruim over de 200m2 als het gaat om grond die we mogen bebouwen.

Afbeelding
En dat er normale regels gelden en ze geen uitzondering maken voor jouw zijn het luie rakkers??? Aparte redenering , want al had je fatsoenlijk vooronderzoek gedaan had je dat van het wijzigen bestemmingsplan geweten, maar zeker te lui om iets fatsoenlijk te onderzoeken?????????

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Djessey » 17 sep 2019, 11:50

Luco jij bent ambtenaar begrijp ik?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Luco » 17 sep 2019, 12:08

Nee hoor maar werk wel regelmatig voor gemeenten, jij wilt een woning kopen, dat kon niet zonder wijziging bestemmingsplan, nu is dat een langdurig proces klopt, maar dat had je vantevoren kunnen weten, toch besluit je het te doen en dan ligt het allemaal aan de gemeente, lekker makkelijk.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Crookie » 17 sep 2019, 12:38

Djessey schreef: 17 sep 2019, 11:16
Crookie schreef: 17 sep 2019, 11:07 Aan de locatie te zien ben je omringd met bedrijven en zelfs een restaurant....

Is er niks bedrijfsmatig te bouwen? Als opslag cq stalling?
Nee bedrijfsmatig helaas ook niet.

Ik vind het wel bijzonder dat je aan de hand van die foto kan zien dat er een restaurant zit. Leg eens uit :tooth:
Pb ! :tooth:

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Djessey » 17 sep 2019, 12:52

Luco schreef: 17 sep 2019, 12:08 Nee hoor maar werk wel regelmatig voor gemeenten, jij wilt een woning kopen, dat kon niet zonder wijziging bestemmingsplan, nu is dat een langdurig proces klopt, maar dat had je vantevoren kunnen weten, toch besluit je het te doen en dan ligt het allemaal aan de gemeente, lekker makkelijk.
Ja dat wisten we allemaal van te voren.

Dus omdat ik dat van te voren weet, vind jij het acceptabel en normaal om 7000 euro te vragen voor administratieve wijzigingen die 20 weken of langer mogen duren. Ok.

Dat überhaupt terzijde, door een fout van de gemeente is vorig jaar de wijziging niet doorgezet in het definitieve bestemmingsplan, terwijl wij dit wel zwart op wit hadden. Dit zijn wij nu (buiten de hele procedure om) aan het aanvechten omdat de gemeente hierin nalatig is geweest.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Luco » 17 sep 2019, 13:10

Dat zei je er niet bij. Maar goed al zou je deze woning in een ander gebied moeten kopen dan kon het wasrschijnlijk niet edns uit en er zijn nu eenmaal bepaalde tarieven, die wist je ook vantevoren.

De keuze heb je zelf gemaakt dan moet je niet gaan lopen zeiken erover, je had ook een andere keuze kunnen maken, maar nee de gemeente afzeiken is natuurlijk veel makkelijker.

Zal zo de collega's van bowoto ff bellen of ze nog een vertragingsprocesje kunnen verzinnen, we hebben toch tijd over met onze luie flikker😂

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Djessey » 17 sep 2019, 13:25

Luco schreef: 17 sep 2019, 13:10 Dat zei je er niet bij. Maar goed al zou je deze woning in een ander gebied moeten kopen dan kon het wasrschijnlijk niet edns uit en er zijn nu eenmaal bepaalde tarieven, die wist je ook vantevoren.

De keuze heb je zelf gemaakt dan moet je niet gaan lopen zeiken erover, je had ook een andere keuze kunnen maken, maar nee de gemeente afzeiken is natuurlijk veel makkelijker.

Zal zo de collega's van bowoto ff bellen of ze nog een vertragingsprocesje kunnen verzinnen, we hebben toch tijd over met onze luie flikker😂
Mooie beredenering, je weet dat de kosten er zijn dus je mag niet zeiken. Met andere woorden, als snelheidsboetes voortaan in factor 10 vermenigvuldigd worden mag je daar ook niet over zeuren, want je weet dat het zo is?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Luco » 17 sep 2019, 13:46

Je weet toch voor je een woning koopt wat de leges voor verbouwing zijn en evt van bijzondere leges met bestemmingsplannen of speciale procedures?
Net zoals je onderzoekt wat er wel en niet kan en wat de kosten zijn.

Maar nee blind kopen er valt wat tegen en dan naar de gemeente wijzen, wat zeik je nou over een paar euro legeskosten terwijl deze woning in een echte woonwijk waarschijnlijk 3 keer zo duur is dan op deze plek.

Typisch Nederlands, het ligt aan een ander.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Djessey » 17 sep 2019, 14:31

Luco schreef: 17 sep 2019, 13:46 Je weet toch voor je een woning koopt wat de leges voor verbouwing zijn en evt van bijzondere leges met bestemmingsplannen of speciale procedures?
Net zoals je onderzoekt wat er wel en niet kan en wat de kosten zijn.

Maar nee blind kopen er valt wat tegen en dan naar de gemeente wijzen, wat zeik je nou over een paar euro legeskosten terwijl deze woning in een echte woonwijk waarschijnlijk 3 keer zo duur is dan op deze plek.

Typisch Nederlands, het ligt aan een ander.
Maar nee blind kopen er valt wat tegen en dan naar de gemeente wijzen
Beter lezen, als de gemeente had gedaan wat ze hadden beloofd had ik nu vergunningsvrij kunnen bouwen. Dan had het slechts anderhalf jaar geduurd na intrekken voordat het opgenomen zou worden in het bestemmingsplan.

Dat terzijde, dat je er zo over denkt vind ik een bijzonder slechte instelling "wat zeik je nou over een paar euro" zo klink je in ieder geval wel als een echte ambtenaar :tooth: Wat maakt dat nou uit op zoveel kosten, nou veel? 7000 euro is een HOOP geld. Je kan dan wel makkelijk roepen dat je er niet moeilijk over moet doen, maar ik denk dat een hoop Nederlanders niet zomaar 7000 euro kunnen ophoesten. Maar dat zal wel typisch Nederlands zijn, ja knikken en over je heen laten lopen.

En ja, je hebt helemaal gelijk. Wij kiezen er zelf voor om deze woning te kopen. Dat is inderdaad onze fout geweest, volgende keer gewoon netjes een rijtjeswoning en de rest volgen.

Verder niks persoonlijks hoor, vind je projecten en topics vaak wel leuk om te lezen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Luco » 17 sep 2019, 14:55

Hier hetzelfde hoor😁

Tuurlijk is 7000 euro veel geld, ik was net zo ongenuanceerd als jij.
Je wist dat er risico's aan zaten, en ja er heeft iemand een fout gemaakt. Maar 7000 euro afgezet tegen het feit dat zo'n woning in een " NORMALE" woonwijk minimaal het dubbele kost dan op deze plek is het een fractie. Die je ook nog terug krijgt als het inderdaad aan de gemeente zou liggen.

Maar ik vind het nogal denigrerend om alle ambtenaren dan maar lui te noemen omdat er iemand een fout heeft gemaakt, jij maakt natuurlijk nooit fouten😘

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Jeffrey026 » 21 sep 2019, 18:52

ja 99% ambtenaren zijn lui!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Luco » 21 sep 2019, 18:57

Jeffrey026 schreef: 21 sep 2019, 18:52 ja 99% ambtenaren zijn lui!
spuit 11 geeft modder

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Tips voor bouwbedrijven schuur

Bericht door Roy RS » 22 sep 2019, 19:20

Een schuur voor meer dan een ton...en toen zei ik dat mijn timmerman duur was met zijn 4000 incl dakbedekking excl vloer 😂

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], alt, Eric Z, Martijn M, TLRS en 147 gasten