DF - "Polish and wax meeting" 19 aug Nordschleife

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Rebel

DF - "Polish and wax meeting" 19 aug Nordschleife

Bericht door Rebel » 19 aug 2007, 22:17

Ik zal de topic maar starten...

Verslag en 'n paar foto's volgen zometeen :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 19 aug 2007, 22:55

Aangezien ik pas om 2.45 in bed lag vanochtend verliep het vanmorgen geheel anders dan gepland.
Om 10 uur thuis vertrokken, en rustig aan richting de Eifel vertrokken.
Eenmaal aangekomen op de Parkplatz, stond een "lekkere staartmans" naar me te zwaaien. Uiteraard stop ik dan even, bleek dit Elmar te zijn, die al enige tijd op mij stond te wachten voor zijn instructie-rondjes.

Alvorens hij instapte, moest ik eerst enkele vragen beantwoorden waaronder ook.."Ben jij echt een kapper, Rob?"
Toen ik alle vragen naar eer en geweten had beantwoord durfde Elmar bij me in te stappen.
Meteen viel hem de geur op van het echte gelooide kalfsleder waarmee de stoelen zijn bekleed, en uiteraard ook de sublieme hoogwaardige afwerking van Audi ontging hem niet.

Naar overlegt te hebben hoe hoog hij de temperatuur van de climatronic aan zijn zijde wilde hebben, en welke achtergrond muziek hij wilde horen, besloten we om de stoelverwarming maar achterwege te laten.

Na 2 rondjes met redelijk veel verkeer, was Elmar niet veel wijzer, en bleef tijdens het uitstappen met zijn staart bijna tussen de deur hangen.
Vervolgens was de beurt aan Mark Nauta, die ik al geruim 3 jaar ken en met regelmaat tref op de Ring. Het bleek zijn eerste rondje als passagier. Aan mij de eer om dit mooie magische moment eens goed te verkloten. Maar het lukte me helaas niet om Mark zijn enthousiasme om te zetten in angst.

Na dit rondje even kennis gemaakt met de rest van DF-ers, waaronder maurice G, Rene H, Rene GT, Flatliner, Mark, Steven, etc..
Er werd besloten om met de gehele groep bij Brunnchen te gaan kijken.
Na een redelijke lange baansluiting, kwam het verkeer weer op gang.
Harry Bootsma telde 100 voertuigen per 5 minuten. Dus het was behoorlijk druk. Na een uurtje keuvelen met aantal mensen, besloten Elmar en ik om nogmaals een paar rondjes te doen.
Eerst nog een samen in de TiTy en vervolgens een achter elkaar.

Aan mij de eer om voorop te rijden, niet wetende dat sneaky Elmar aan het filmen was. En wat bleek, mijn vrouw belde onder het rijden, en aangezien de snelheden niet echt hoog lagen, nam ik even op om te zeggen dat ik haar achter 5 minuten terug zou bellen.
Maar zoals je kunt verwachten tijdens zo een actie miste ik mijn ideale lijn en rempunt, en kreeg ik tot overmaat van ramp ook nog te horen dat Elmar dit op film had.

Enfin...

Het begon te regenen.
Ideaal weer om meerdere rondjes te maken en "lijnen" te rijden.
Het begon steeds harder te regenen en alle motorrijders verdwenen als sneeuw voor de zon. Tevens ging de helft van het aantal rijders richting huiswaarts dus toen kregen we meer ruimte.
Een rondje met Peter Teunissen, en vervolgens met Sven in de regen gereden.
Elmar besloot met zijn semislicks een rondje te doen en vroeg of ik het tweede rondje met hem wilde meerijden.

Nadat ik in het kale schijthok had plaatsgenomen, vroeg ik waar de make-upspiegel zat. Helaas, die was niet aanwezig. Tevens ontbrak de radio en zaten de stoelen als een oostduitse treinbank.
Ondanks alles was het een tof rondje, de semislicks hadden wonderbaarlijk veel grip in de regen, en de intructierondjes van mij in de TiTy waren niet tevergeefs geweest.
Elmar ree een perfect rondje in de regen. Weinig verkeer, en zo sturend dat de auto continu grip behield. Respect.

Eenmaal teruggekomen op de Parkplatz was het gros van de noorderlingen al vertrokken richting huiswaarts.
Het resterende groepje, Ilija met een vriend, Harry Bootsma met vrouw, Peter Teunissen met zijn vader, Maike, Elmar en ik zijn toen gaan eten in het Adenau bij het "zwein".
20.30 allen getankt en richting huiswaarts vertrokken, waarbij ik de speurtocht had uitgezet....

Nu nog ff een paar foto's zoeken...

Joop

Bericht door Joop » 19 aug 2007, 23:04

:lol:

Mooi verhaal...

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2007, 23:09

leuk verslag, en mannen valt ie mee of niet in het echie :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 aug 2007, 23:17

Rico v Velzen schreef:leuk verslag, en mannen valt ie mee of niet in het echie :lol:
Eerst dat filmpje vanuit de auto van Elmar maar eens bekijken 8)

Rebel

Bericht door Rebel » 19 aug 2007, 23:20

Hielke schreef:
Eerst dat filmpje vanuit de auto van Elmar maar eens bekijken 8)

Klootjeuris !

Berthil

Bericht door Berthil » 19 aug 2007, 23:22

Inderdaad leuk verhaal 8)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 aug 2007, 23:27

Leuk verslag Rob, m'n broer heeft zich zeker vermaakt in de rijdende make-up spiegel :wink: De volgende keer komen we met mijn e30, mag jij mij ook instructies geven als je wil..

Onze dag begon om 6:00 met de wekker. Iets voor half 7 stond de limo voor de deur en de chauffeur wachte al. We reden richting Heerenveen waar we de familie station van René al snel inhaalden. Bij tankstation Zevenaar verzameld met mede DF-ers. Met 7 auto's verder gereden in voorzichting snel tempo. De Hartge Z3M voegde zich later bij ons, zodat we meteen de tijd hadden om de familiestation te repareren want die kan niet zoveel kilometers maken zonder mankementen. Maar Harry Bootsma zou Harry Bootsma niet zijn als hij dit al snel had opgelost door middel van, jawel, touwtje!

Bij de Ring aangekomen al snel tot de conclusie gekomen dat het enorm druk was. De zandvlakte bij Brunnchen stond al compleet vol met fijne auto's, dus wij zijn doorgegaan naar Parkplatz voor onze eerste verkenning van de dag. Veel mooie dingen gezien, mensen ontmoet en gezellig gedaan. Toen richting Brunnchen vertrokken om even wat te eten en anderen te zien rijden over dit legendarische circuit. Veel wepsen trouwens :? Vanuit daar gingen een paar DF-ers richting Parkplatz om hun eerste rondje te maken. De rest bleef bij Eiskurve kijken.
Toen kwamen Elmar, Kees en René voorbij die stuk voor stuk erg leuk reden. Voor Kees en René met hun eerste rondje veel respect van mijn kant!

Toen kreeg ik de sleutels van de Diablo in m'n handen gedrukt om even mijn "move" te doen, daar stonden de mensen wel van te kijken die de wagen aan het bewonderen waren. Thnx Nick :wink:

Toen weer naar Parkplatz waar het al snel begon te regenen, waarbij we natuurlijk bij Adenauer Forst hadden moeten staan voor spectakel!
Na het na-praten over Kees en Renees rondje besloten om bij de NL-grens te gaan eten en toen die kant op gegaan.
Bij een eerste stop om te tanken kreeg ik alweer sleutels in mn handen gedrukt wat ik natuurlijk nooit erg vind. Eens kijken, ah de W12!!
Pff wat een ziek apparaat die wagen, zo smooth te rijden en zo ongelovelijk snel! Mijn persoonlijke snelheidsrecord verbroken en leuke duelletjes gezien tussen de beide Z3's. Gezellig gegeten met z'n allen en toen verspreid verder gereden naar huis.

Bedankt DF-ers voor deze mooie Nurburgring dag!
Tot de 19e, ik heb er weer zin in. groet Steven

Rebel

Bericht door Rebel » 19 aug 2007, 23:32

Na het rondje met Peter had ik jou en Rene nog gezocht om een rondje aan te bieden maar jullie waren al weg. Volgende keer beter.

Rebel

Bericht door Rebel » 19 aug 2007, 23:34

Tevens willen Maike en ik namens de groep, het bestuur van DF bedanken voor het lekker etentje in het zwein. Was een aangename verrasing voor ons.

Is de spaarpot nu op? 8)

Rebel

Bericht door Rebel » 19 aug 2007, 23:36

[img:1030:598]http://img112.imageshack.us/img112/7076/mg9078nq8.jpg[/img]

De meeting had een hoog hang en zit gehalte :wink:

HSR

Bericht door HSR » 19 aug 2007, 23:38

Waar blijft die dwaas met zijn foute manta. Hij zal waarschijnlijk weer allemaal sterke verhalen hebben. :D

Wel balen dat mijn alfa even een 1/3 motorrevisie ondergaat ( Slangen vervangen, kleppen stellen, inlaatspruitstuk schoonmaken enz ), anders was ik zekers even meegegaan naar de schleife.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2007, 23:43

Rebel schreef:Na het rondje met Peter had ik jou en Rene nog gezocht om een rondje aan te bieden maar jullie waren al weg. Volgende keer beter.
Ik had ook nog graag een keer mee gegaan met een ervaren iemand, mezelf de stuipen op het lijf jagen :lol: :shock: dus als ik er eens weer ben, zou ik het super vinden om eens mee te mogen, je hebt zoveel rondjes nodig om een kleine beetje bepaalde plekken te onthouden waar je dus de volgende keer winst kunt halen, nu de eerste keer was gaaf maar je ziet en merkt meteen dat je veel te kort komt qua kennis van het circuit en wat dat traject met je onderstel e.d. doet, super track 8) en eindelijk eens zelf een ronde gereden, ik was alleen ooit een keer met iemand meegereden, leuke dag gehad, jammer van de regen en dat we dus wat eerder weg gingen...

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2007, 23:44

Wat een liluk zooitje bij elkaar :lol:

Joop

Bericht door Joop » 19 aug 2007, 23:49

Ziet er ook niet uit naar een leuk dag uit op de Nürburgring.

Gaap... :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 19 aug 2007, 23:49

Rebel schreef:[img:1030:598]http://img112.imageshack.us/img112/7076/mg9078nq8.jpg[/img]

De meeting had een hoog hang en zit gehalte :wink:
Fuck hee! Hebben we gewoon op drie meter naast Jean Reno gezeten zonder het te merken! :lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 aug 2007, 23:49

Had je inderdaad prima tussen gepast Rico

Hahh Peter heb die man in door m'n beeld de hele tijd, heb dus gewoon een productie met een hollywood ster 8)

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2007, 23:52

Steven Nauta schreef:Had je inderdaad prima tussen gepast Rico

Hahh Peter heb die man in door m'n beeld de hele tijd, heb dus gewoon een productie met een hollywood ster 8)

LOL

Rebel

Bericht door Rebel » 19 aug 2007, 23:54

Und weitersagen.....

-Hey Maike, wat ben je aan het doen......

* "Mom...Grrr....nee niks, kom er aan! "

- Hey Maike je bent toch niet weer met dat dak aan 't klooien heh?"

* "Nee nee, alles onder controle, ik kom er zo aan....

- Hey Mailke, t is gestopt met regenen! maak 't dak maar weer open..

* Kolere! ... gloeiende gloeiende....

[img:1030:633]http://img166.imageshack.us/img166/7803/img9085ve8.jpg[/img]

Rebel

Bericht door Rebel » 19 aug 2007, 23:55

Peter Tunissen schreef:
Fuck hee! Hebben we gewoon op drie meter naast Jean Reno gezeten zonder het te merken! :lol:

:lol: Tis hem echt heh

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2007, 23:55

Die poster van die papegaaien op de achtergrond LOL

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 aug 2007, 00:00

Hey, heb ik die foto niet gemaakt?

Die was bedoeld voor het onderschriften topic. :)
De eenzame fapper en de onbeheerde Speedster.
:mrgreen:

Rebel

Bericht door Rebel » 20 aug 2007, 00:01

Ik heb nog nooit zo een belgisch tank-tafereel meegemaakt...
Iedereen ree van een andere kant het station binnen. En kwam er toen achter dat de tankdop aan de verkeerde kant zat..........kortom een grote chaos.

Volgende keer distantieer ik me van dit soort kluchten en neem een volle jerrycan mee van thuis...

[img:1030:611]http://img472.imageshack.us/img472/2221/belgdg7.jpg[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2007, 00:23

Jammer Joop, je was welkom geweest, het was al met al een leuke dag en veel DF'rs gezien, leuke opkomst 8)
Op tijd vertrokken richting Osnabr via A31 (lekker snel) belde ik Mark waar ze zaten en hun waren ook onderweg, maar ik had iets voorsprong dus ik zei ik stop dan ergens bij een pompstation ofzo en sluit dan aan.
Zo gezegd zo gedaan, schijnbaar had ik het de eerste x verkeerd gezegd 102 ipv 112 hectopaal maar later ook 112 gezegd, het toeval wou dat bij 102 ook een mogelijkheid was om te stoppen bij politie en wc enzo, affijn ik kreeg telefoon van waar sta je? toch 102? of 112 112 dus, oke we komen eraan :P
Even later ik dacht huh het is ongeveer 10km waarom duurt het zolang dus bellen, en bleek Rene Haze een klein probleempje te hebben, was iets los gescheurd en trilde tegen de koelfan...wilde al bijna omkeren omdat het ander geen zin had, en of ik een tie rip had? nope...

Later kwamen ze aan op een redelijk drukke parkeerplaats met pomp enzo, en ik zoek nog eens in de auto en vind een nylon koord van 60cm ofzo, ik zeg misschien wil het hiermee? dus ik naar René's RS4 en ow...waren wat dingen niet goed gemonteerd, en ja dan kan het afscheuren...dat draadje was aardig sterk en hoefde niet al te veel kracht te houden, dus Harrie en ik hebben het gefikst, waarbij Harrie de smerigste klus deed :wink: maar het lukte en we konden zo met z'n allen op naar de Ring.

Heerlijk convooi en onderweg genoten van de verschillende auto's 8)
Helaas hebben we zo'n 30km omgereden door een "foute" navigatie maar dat mocht de pret niet drukken :lol: leuk om zo'n grote groep DF te zien op de Ring, zelfs Sven zagen/spraken we nog en vele anderen, leuk ook om Rebel(Rob) en Elmar daar nog te zien en antuurlijka l die mooie auto's.

na wat gesprekken besloten we bij Brunchen? te gaan kijken voor de mensen die daar nog nooit geweest waren en op den duur hield Kees(flatline) het niet meer en zegt, René kom op ga je mee? gaan we nog rijden of niet :twisted: ik zei, dat gaan we doen, ff Ingrid aangekeken de dame die ik mee had, en zei wilde ook wel, en Kees met zijn vriendin, ja zegt Kees, ga jij maar eerst rij ik achter je aan :roll: :shock: duh...ik heb eerst wat tijd nodig in hoe de auto reageert en hoe die bochten enz enz, maar Kees de "wilde" jonge hond zat elke keer bijna te bumperkleven 8) dus ik belde de politie :P :idea: lol, maar toen ging er mij een Porsche voorbij een Ring GT3 en dacht ik van ik wil Kees ook liever voor me, en liet hem voorbij gaan, en weg was ie, en ik erachter aan, gaande weg vertroude ik de kar steeds meer en meer en ging steeds harder weer op Kees in onderweg nog 2x rustiger moeten rijden gele vlag door ongelukjes, maar dat was kort, en veel motorrijders ingehaald en wat auto's alleen 3 GT3's haalden ons in, en ach dat was best aardig :lol: we reden nog een klein stukje mee met zo'n GT3 maar moesten snel lossen, wat kunnen die hard de bochten in 8)

Dan blijkt ook dat banden en onderstel en gewicht super belangrijk zijn op zo'n circuit, je voelde alle krachten op de auto, mijn nwe Falken FK-452 deden het erg goed, veel grip maar denk dat de wangen voor een circuit als de Ring misschien iets te zacht zijn? maar wel lekker voorspelbaar en veel grip.

Kees en ik hebben heerlijk gereden 8) het ding van Kees loopt ook erg mooi, en snel, tot 160 moet ik echt stampen en bij de les zijn, helaas is Kees wat scherper :cry: de Hasrtge is wel iets sneller maar daar heb je er niet zoveel aan, de auto's lopen hard genoeg, maar daar zijn de remmen en onderstel en banden erg belangrijk een een eerste upgrade, meer power hoeft niet daar.

Toen het begon te regenen en sommigen wel weg wilden en nog eten besloten wij mee te gaan via een toeristische route terug :lol: onderweg heel wat tussensprintjes getrokken toen Steven achter het stuur zat, das een snelle audi W12 zeg :shock: als ik in z'n 5 zat en hun trokken weg kon ik net meekomen, moest terug naar 4 om bij te halen en stampen :lol: en hun met z'n vieren erin...mooie bak zeg, wat een luxe.

Eindelijk aangekomen na hevige regenbuien en kleine file's e.d. gegeten bij de Mac...was gezellie lekker :wink: toen opweg naar huis, ik moest nog iemand wegbrengen een goede vriendin van me, en ja hoor, wat denk je? kom ik naast Kees te staan voor de stoplichten, ik zei tegen Ingrid ow nee he...maargoed ik dacht het moet nu maar eens 8) en gelukkig, mijn nwe bandjes hielpen mij, goede grip en goed weg...jippie eindelijk eens voor Kees :lol:

Mannen en de vrouwen/dames van...Ik heb genoten en dank voor jullie aandacht/gezelsschap veel DF'rs gezien en gesproken, en mijn eerste rondje zelf met eigen auto over de Ring...

Mark/Steven thx for inviting/bedenken lekker enthousiast, leuk 8)
Laatst gewijzigd door GTRene op 20 aug 2007, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 20 aug 2007, 00:28

Mooie verhalen weer.

Wist niet dat jullie afgesproken hadden op de ring (vast overheen gelezen).. maargoed ik kon toch niet want lag te laat/vroeg in m'n nest.
Volgende keer misschien :)

Plaats reactie