Kleine schade - maximaal claimen

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Jinx » 13 sep 2019, 16:56

Wat een half lezende moraalridder idioten komen er voorbij hier zeg. :coffee:

Ik zal het nog een keer duidelijk zeggen: wij hebben hem van achter aangetikt, wij nemen gewoon de volledige verantwoordelijkheid en zoals ik al zei gaan wij echt wel dat formulier invullen. Als er op enige manier schade is opgelopen door dat tikje moeten wij dat vergoeden.

De vraag van dit topic is: kan ik voorkomen dat er over mijn rug gefraudeerd gaat worden?

Ik heb het "slachtoffer" namelijk aan de lijn gehad, dat is een nederlands jongen(tje) die praat als een marrokkaan, een eigen sportschool heeft in Kijkduin, die vlak na de aanrijding zei ik heb niets en later begon dat zijn vriendin toch wel nekklachten had en ze een rammeltje hoorden achterin de auto, nadat hij kennelijk met mensen gesproken had in zijn milieu die hem uitgelegd hebben dat hij kan gaan proberen geld te claimen over onze rug.

Ik werk al 14 jaar in de autobranche, waarbij ik ook schade's taxeer, en durf met 99% zekerheid te zeggen dat zijn auto geen schade heeft opgelopen door dit tikje tegen de trekhaak. Tevens reed mijn vriendin zeker niet harder dan 15kmpu en heeft nog vol geremd (voelde de ABS ingrijpen) voordat ze toch er helaas uiteindelijk tegenaan kwam. Dit kan dus nooit met meer dan 10 kmpu zijn geweest, waarschijnlijk 5 km per uur, ook duidelijk te zien aan de beschadiging aan onze auto welke bij hogere snelheid veel groter zou zijn geweest.

Of er letsel kan worden opgelopen van zo'n kusje betwijfel ik ten strengste en alle signalen die ik krijg van het "slachtoffer" rieken naar fraude.

Voor de volledigheid moeten jullie weten dat ik heb aangeboden om naar eventuele schade's te zoeken op zijn auto bij een van onze dealerbedrijven, dat wou hij niet. Ik heb aangeboden een fysiotherapeut te betalen om naar de nek van zijn vriendin te kijken, dat wou hij niet. Hij wilt puur en alleen een claim indienen bij de verzekering.

Kortom, als er schade is aan de auto, vergoeden wij dat. Is er daadwerkelijk nekletsel, vergoeden wij dat. Maar ik heb geen zin om duizenden euro's kwijt te zijn aan een oplichter. Logisch toch?

Crookie schreef: 13 sep 2019, 14:05
Jinx schreef: 12 sep 2019, 22:25 Oké. Dat vind ik, raar genoeg, een geruststellend antwoord.
Hoe bedoel je ; raar genoeg?
Nou, dat jouw familielid zelfs bij Total Loss moeite had om een schadevergoeding te krijgen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Maar het stelt me gerust dat ze schadevergoedingen dus niet klakkeloos uitdelen.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Erik » 13 sep 2019, 17:42

Je berichten lijken een aangemeten badinerend toontje te hebben, wat mensen tegen de haren in kan strijken. Nu ook weer. Je bent totaal incompetent mbt het inschatten van andermans medische conditie na een achteroprijd actie. Ik ook hoor. En daarom doe ik dat ook niet.

Ik heb zelf exact hetzelfde gehad op een P waarbij er iemand semi express vlak achter mij langs reed en ik nog even in en uit stak om de auto recht te zetten. Een auto vol onder de krassen en 1 van die krassen zat er blijkbaar nog niet en zou ik gemaakt hebben. Heb het daar op de P opgelost door 500 piek in die man zijn hand te drukken. Hij was er erg blij mee en ik had geen zin en tijd in gezeik en een malus mbt schadevrije jaren (zit aan de max korting). Soms is er een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Laat ze maar proberen te claimen, je kunt altijd nog je verhaal aanpassen aan jouw beleving (!), plotseling remmen, raar weggedrag, dat die auto al vol deuken zat, dat je denkt dat je zag dat hij iets in zijn hand had. Maar het management resume zal blijven : laat de verzekering het maar uitzoeken.

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Jinx » 13 sep 2019, 17:49

Erik schreef: 13 sep 2019, 11:22

Ben wel redelijk verbaasd over het bestaan van dit topic. Botsen in wegwerkzaamheden. Renault. Vrouw achter stuur bloed aan de muur. Aanname op aanname. Papieren niet willen invullen. Verantwoordelijkheid proberen te ontlopen. Kansloze kneuzenkermis. Gedraag je als een volwassene zou ik zeggen.

:evil:
En dit is geen aangemeten badinerend toontje? :nah:

Papieren niet willen invullen, onjuist. Als je het hele topic gelezen hebt zie je dat ik hier nooit over heb gesproken. Verantwoordelijkheid proberen te ontlopen, onjuist. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid. Kansloze kneuzenkermis? Daar zal ik niet eens op reageren.

Wellicht kun je eerst naar je eigen manier van communiceren kijken voordat je mij probeert de les te lezen. Idioot. :thumbup:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Riceaux » 13 sep 2019, 18:05

Jinx schreef: 12 sep 2019, 20:06


Mijn bloed gaat hier van koken want het kost ons 5 schadevrije jaren, eigen risico, etc. En het is onmogelijk dat iemand letsel oploopt met zo'n lage snelheid, en als er iets rammelt achterin zijn auto is het simpelweg omdat het een oud hok is van 2001.

Kan ik hier nog iets tegenin brengen of moet ik het maar nemen? :cry:
Lees dit stukje nog eens na. En dan nog een keer. En misschien nog een keer.

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Jinx » 13 sep 2019, 18:08

Is goed. Lees jij dan nog eens de post bovenaan deze pagina.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door MarkS » 13 sep 2019, 18:12

En ik dacht nog even dit wordt weer zo’n topic ... advies/reactie vragen ... krijgen ... en die dan ter discussie stellen en tegenovergestelde doen ... maar komt allemaal goed zo te lezen ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Riceaux » 13 sep 2019, 18:33

Jinx schreef: 13 sep 2019, 16:56
Als er op enige manier schade is opgelopen door dat tikje moeten wij dat vergoeden.
Dit komt niet echt overeen met, ‘Kan ik hier nog iets tegenin brengen of moet ik het maar nemen’.

De verzekeringsexpert oordeelt of er schade is. Als er in de ogen van de verzekeraar schade is dan moet je dokken. Of die schade er nou feitelijk is of niet. En de rest van je post zit weer vol met aannames. ‘Nadat hij kennelijk met mensen had gesproken uit zijn milieu’ en ‘of er letsel kan worden opgelopen van zo’n kusje’, terwijl er meerdere mensen in dit topic met voorbeelden komen.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door PeterB » 13 sep 2019, 18:41

"Kortom, als er schade is aan de auto, vergoeden wij dat. Is er daadwerkelijk nekletsel, vergoeden wij dat. Maar ik heb geen zin om duizenden euro's kwijt te zijn aan een oplichter. Logisch toch?"

Betaal je uit eigen zak dan ??

Jouw verzekeraar stelt de tegenpartij schadeloos en onderneemt bij fraude de nodige stappen.
Het enige wat het jou kost is iets meer premie de komende jaren, jammer maar helaas.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Luco » 13 sep 2019, 18:42

niks aan de hand.jpg
niks aan de hand.jpg (10.31 KiB) 1455 keer bekeken

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Fernando » 13 sep 2019, 18:47

Heb ondertussen hier wel geleerd dat als ik een topic aanmaak met een bepaald probleem/vraag en meer dan 70% heeft een tegenovergestelde mening ik bij mezelf te rade ga...

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Jinx » 13 sep 2019, 18:54

PeterB schreef: 13 sep 2019, 18:41 "Kortom, als er schade is aan de auto, vergoeden wij dat. Is er daadwerkelijk nekletsel, vergoeden wij dat. Maar ik heb geen zin om duizenden euro's kwijt te zijn aan een oplichter. Logisch toch?"

Betaal je uit eigen zak dan ??
Ja, dat betaal je inderdaad uit eigen zak. Het verschil aan premie in 5 jaar als ik 5 jaar terugval in no claim is al 1000 euro. Los van eigen risico, etc. Als er daadwerkelijk schade is vind ik dat geen probleem. Als er geen enkele vorm van schade is vind ik dat wel een probleem.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door PeterB » 13 sep 2019, 19:06

Selectief quoten.....

Je wijf kennie rije, jij mag nie rije
En nou janken over een rug meer premie gerekend over een periode van 5 jaar.

De rest van je klaagzang is gebaseerd op aannames en verdachtmakingen.
Laatst gewijzigd door PeterB op 13 sep 2019, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Luco » 13 sep 2019, 19:09

pakt snel popcorn

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Jinx » 13 sep 2019, 19:13

Niet nodig Luco, dit topic mag wat mij betreft op slot.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Erik » 13 sep 2019, 19:15

Jinx schreef: 13 sep 2019, 17:49
Erik schreef: 13 sep 2019, 11:22

Ben wel redelijk verbaasd over het bestaan van dit topic. Botsen in wegwerkzaamheden. Renault. Vrouw achter stuur bloed aan de muur. Aanname op aanname. Papieren niet willen invullen. Verantwoordelijkheid proberen te ontlopen. Kansloze kneuzenkermis. Gedraag je als een volwassene zou ik zeggen.

:evil:
En dit is geen aangemeten badinerend toontje? :nah:

Papieren niet willen invullen, onjuist. Als je het hele topic gelezen hebt zie je dat ik hier nooit over heb gesproken. Verantwoordelijkheid proberen te ontlopen, onjuist. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid. Kansloze kneuzenkermis? Daar zal ik niet eens op reageren.

Wellicht kun je eerst naar je eigen manier van communiceren kijken voordat je mij probeert de les te lezen. Idioot. :thumbup:
Hahaha ik zat er niet ver naast zie ik, had je niet hoeven te bevestigen hoor.
Succes met de oplossing, je weet het zelf allemaal beter dan de rest lees ik.
Verder heb je jezelf aardig gediskwalificeerd door je vreemde reacties.
:mrgreen:

Heeft iemand de renault grap al gemaakt ? :tooth:

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Jinx » 13 sep 2019, 19:27

Je bent niet zo populair als je denkt hoor Erik.

Nogmaals, dit topic mag op slot.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Erik » 13 sep 2019, 19:33

Jinx schreef: 13 sep 2019, 19:27 Je bent niet zo populair als je denkt hoor Erik.

Nogmaals, dit topic mag op slot.
Idd. Voel ik me lekker bij.
Heeft die vrouw met die wiplash zich al gemeld.
Ik kan je uit eerste hand namelijk melden wat jij dan ongeveer gaat vergoeden zoals hierboven staat.
OK ik kan er naast zitten natuurlijk, maar een schatting maken met een nauwkeurigheid van 25k euro gaat me wel lukken hoor.
Zal ik de screenshots van dit topic anders even naar de eigenaar van die Frod sturen ?
Gewoon omdat het kan ? Prettig weekend.

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Jinx » 13 sep 2019, 19:37

Erik schreef: 13 sep 2019, 19:33
Jinx schreef: 13 sep 2019, 19:27 Je bent niet zo populair als je denkt hoor Erik.

Nogmaals, dit topic mag op slot.
Idd. Voel ik me lekker bij.
Heeft die vrouw met die wiplash zich al gemeld.
Ik kan je uit eerste hand namelijk melden wat jij dan ongeveer gaat vergoeden zoals hierboven staat.
OK ik kan er naast zijn natuurlijk, maar een schatting maken met een nauwkeurigheid van 25k euro gaat me wel lukken hoor.
Zal ik de screenshots van dit topic anders even naar de eigenaar van die Frod sturen ?
Gewoon omdat het kan ? Prettig weekend.
Ik zie zoveel spelfouten staan in dit bericht dat ik me afvraag of je M3 zonnebril niet te strak om je hoofd zit?
PeterB schreef: 13 sep 2019, 19:06

Je wijf kennie rije, jij mag nie rije
Om over dit bericht maar te zwijgen. Heb jij geen foutcode's in je oude Mercedes waar je je tijd beter aan kunt besteden?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Erik » 13 sep 2019, 19:46

Komop Jinxje doe eens je best, dat kun je vast beter.
Op de Man spelen is te eenvoudig in deze.
:tooth: :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Luco » 13 sep 2019, 19:51

Erik schreef: 13 sep 2019, 19:15
Jinx schreef: 13 sep 2019, 17:49
Erik schreef: 13 sep 2019, 11:22

Ben wel redelijk verbaasd over het bestaan van dit topic. Botsen in wegwerkzaamheden. Renault. Vrouw achter stuur bloed aan de muur. Aanname op aanname. Papieren niet willen invullen. Verantwoordelijkheid proberen te ontlopen. Kansloze kneuzenkermis. Gedraag je als een volwassene zou ik zeggen.

:evil:
En dit is geen aangemeten badinerend toontje? :nah:

Papieren niet willen invullen, onjuist. Als je het hele topic gelezen hebt zie je dat ik hier nooit over heb gesproken. Verantwoordelijkheid proberen te ontlopen, onjuist. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid. Kansloze kneuzenkermis? Daar zal ik niet eens op reageren.

Wellicht kun je eerst naar je eigen manier van communiceren kijken voordat je mij probeert de les te lezen. Idioot. :thumbup:
Hahaha ik zat er niet ver naast zie ik, had je niet hoeven te bevestigen hoor.
Succes met de oplossing, je weet het zelf allemaal beter dan de rest lees ik.
Verder heb je jezelf aardig gediskwalificeerd door je vreemde reacties.
:mrgreen:

Heeft iemand de renault grap al gemaakt ? :tooth:
Hee dont fuck met "Renault he, er komt zo een X5 door je pui heen he :tong:

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door PeterB » 13 sep 2019, 19:54

Nee joh, foutcodes zijn al uitgelezen en gewist.
Reparatie heeft geen haast.
Staan genoeg auto's voor de deur voor het geval dat ik wil gaan rijden dan wel ergens naar toe moet of omdat het kan.
En anders pak ik een motor of een T-max.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door martll » 13 sep 2019, 20:46

Simpel verhaal lijkt mij. Formulier invullen, beschrijven hoe de aanrijding is gegaan. Verzekeraar toont ook vast dat oude Focus geen extra schades hieraan heeft opgelopen. Clio schade zelf betalen en weer blij rondrijden. Jouw verzekeraar laat niet zomaar over zich heenlopen en zijn verzekeraar ook niet. Het is niet de eerste keer dat mensen nekklachten gegrond of ongegrond claimen bij de autoverzekering.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Mike R32 » 13 sep 2019, 21:02

martll schreef: 13 sep 2019, 20:46 Simpel verhaal lijkt mij. Formulier invullen, beschrijven hoe de aanrijding is gegaan. Verzekeraar toont ook vast dat oude Focus geen extra schades hieraan heeft opgelopen. Clio schade zelf betalen en weer blij rondrijden. Jouw verzekeraar laat niet zomaar over zich heenlopen en zijn verzekeraar ook niet. Het is niet de eerste keer dat mensen nekklachten gegrond of ongegrond claimen bij de autoverzekering.
Dit dus, volgens mij het beste advies wat je kunt krijgen.

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door Jinx » 13 sep 2019, 21:07

Dat is inderdaad een constructief antwoord. Dank daarvoor. :beer:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Kleine schade - maximaal claimen

Bericht door MarkS » 13 sep 2019, 21:34

Zeker een goed antwoord, dat ook al een aantal keer was voorgesteld op de vorige pagina`s ...
slotje dan maar ... toch ... of niet

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 118 gasten