Ik zal het nog een keer duidelijk zeggen: wij hebben hem van achter aangetikt, wij nemen gewoon de volledige verantwoordelijkheid en zoals ik al zei gaan wij echt wel dat formulier invullen. Als er op enige manier schade is opgelopen door dat tikje moeten wij dat vergoeden.
De vraag van dit topic is: kan ik voorkomen dat er over mijn rug gefraudeerd gaat worden?
Ik heb het "slachtoffer" namelijk aan de lijn gehad, dat is een nederlands jongen(tje) die praat als een marrokkaan, een eigen sportschool heeft in Kijkduin, die vlak na de aanrijding zei ik heb niets en later begon dat zijn vriendin toch wel nekklachten had en ze een rammeltje hoorden achterin de auto, nadat hij kennelijk met mensen gesproken had in zijn milieu die hem uitgelegd hebben dat hij kan gaan proberen geld te claimen over onze rug.
Ik werk al 14 jaar in de autobranche, waarbij ik ook schade's taxeer, en durf met 99% zekerheid te zeggen dat zijn auto geen schade heeft opgelopen door dit tikje tegen de trekhaak. Tevens reed mijn vriendin zeker niet harder dan 15kmpu en heeft nog vol geremd (voelde de ABS ingrijpen) voordat ze toch er helaas uiteindelijk tegenaan kwam. Dit kan dus nooit met meer dan 10 kmpu zijn geweest, waarschijnlijk 5 km per uur, ook duidelijk te zien aan de beschadiging aan onze auto welke bij hogere snelheid veel groter zou zijn geweest.
Of er letsel kan worden opgelopen van zo'n kusje betwijfel ik ten strengste en alle signalen die ik krijg van het "slachtoffer" rieken naar fraude.
Voor de volledigheid moeten jullie weten dat ik heb aangeboden om naar eventuele schade's te zoeken op zijn auto bij een van onze dealerbedrijven, dat wou hij niet. Ik heb aangeboden een fysiotherapeut te betalen om naar de nek van zijn vriendin te kijken, dat wou hij niet. Hij wilt puur en alleen een claim indienen bij de verzekering.
Kortom, als er schade is aan de auto, vergoeden wij dat. Is er daadwerkelijk nekletsel, vergoeden wij dat. Maar ik heb geen zin om duizenden euro's kwijt te zijn aan een oplichter. Logisch toch?
Nou, dat jouw familielid zelfs bij Total Loss moeite had om een schadevergoeding te krijgen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Maar het stelt me gerust dat ze schadevergoedingen dus niet klakkeloos uitdelen.