Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 15 aug 2019, 22:07

Touchscreen ook goed in februari met handschoenen.?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 16 aug 2019, 19:22

Ik fiets altijd met bedekte vingers, en dat werkt prima. Nog niet getest met dikke handschoenen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 16 aug 2019, 22:45

Ik ga binnenkort mijn reservefiets (CAAD 9) ontleden en verkopen. Alleen het frame houd ik zelf. Het gaat dan om het volgende:

- SRAM Red 10 speed groep met shifters, voor en achter derrie, en remhoeven, alles uit 2010, dus de eerste Red groep. Gebruikssporen, maar perfect werkend.
- Fulcrum Racing 3 velgenset 11 speed (witte naven), remvlakken iets ingelopen, maar nog vlees genoeg
- Cannondale branded BB30 crankstel 175mm, wat in principe gewoon een Sram Red crankstel is
- Cassette is dacht ik een Ultegra 23-11
- 3T carbon zadelpen
- 3T stuur alu
- Fizik zadel

Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken wat het allemaal moet kosten, maar laat maar even weten als iemand toevallig interesse heeft.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Andry » 31 aug 2019, 18:35

Na een kleine 2 maanden wachten kon ik gisteravond dan eindelijk m'n nieuwe fiets ophalen. Vanmorgen om 6:45 erop gesprongen en 70 kilometer weggetrapt. Wat een verschil met m'n Cube Peleton R, boven verwachting :D De eerste rit was wel wennen, zeker het schakelen. En gewoon zonder pijn: een 3 maten te groot frame als de Cube is niet ideaal :| Alleen raakt m'n kuit de voorste derailleur, dus daar moet ik nog wat aan laten passen mits dat kan.

Hier kan ik weer veel kilometers pijnloos op gaan maken!

Afbeelding

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 31 aug 2019, 21:29

Je kunt misschien de plaatjes onder je schoen nog wat naar binnen zetten.
Of een shim tussen crank arm en pedaal.
Of een Dura-ace pedaal kopen die wat verder naar buiten staat. Is helaas niet in ultegra variant beschikbaar dus duur.

Dit alles zou ik wel icm een bike fit doen.

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 10 sep 2019, 13:45

De Aria is een hele fijne fiets, en zoals Gijs al aangeeft, wel even een bikefit doen ;-)

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Andry » 11 sep 2019, 19:52

Gijzert schreef: 31 aug 2019, 21:29 Je kunt misschien de plaatjes onder je schoen nog wat naar binnen zetten.
Of een shim tussen crank arm en pedaal.
Of een Dura-ace pedaal kopen die wat verder naar buiten staat. Is helaas niet in ultegra variant beschikbaar dus duur.

Dit alles zou ik wel icm een bike fit doen.
Bedankt voor de tips! De plaatjes staan al maximaal naar binnen, contact opgenomen met de winkel en het gaat wel goed komen.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 12 sep 2019, 09:30

Andry schreef: 31 aug 2019, 18:35 Na een kleine 2 maanden wachten kon ik gisteravond dan eindelijk m'n nieuwe fiets ophalen. Vanmorgen om 6:45 erop gesprongen en 70 kilometer weggetrapt. Wat een verschil met m'n Cube Peleton R, boven verwachting :D De eerste rit was wel wennen, zeker het schakelen. En gewoon zonder pijn: een 3 maten te groot frame als de Cube is niet ideaal :| Alleen raakt m'n kuit de voorste derailleur, dus daar moet ik nog wat aan laten passen mits dat kan.

Hier kan ik weer veel kilometers pijnloos op gaan maken!

Afbeelding
Als ik naar deze foto kijk dan staat het zadel al laag. Hoe heeft dat in godsnaam eruit gezien op je cube? Zadel op de bovenbuis geplakt?

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 12 sep 2019, 14:17

Gezien het buiten fietsen tijd-technisch lastiger wordt wegens naschoolse activiteiten van mijn kinderen en de " Spaanse herfst-winter" aan komt, heb ik maar geinvesteerd in een degelijke pain cave gezien voorheen met mijn rollers het voor de buren geen pretje was.
Via het werk had ik een 42" monitor geregeld en daarnaast heb ik het volgende gekocht:
  • Tacx Neo2
    Tacx Ant+ antenne
    105 11-28 cassette
    Ventilator
    HDMI kabel
    Vesa wall mount
En nog wat Attaquer spul voor mijn collectie (die nu toch wel serieus groot is :o :o ) voor het niet meer te krijgen is ;)
  • All day rain jacket
    All day winter jersey
    Winter baselayer
    Club T-shirt
    Adventure handlebar bag
Afbeelding

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 12 sep 2019, 17:07

Druipsteengrot die paincave als je een regenjack nodig hebt? 😜

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gisae » 12 sep 2019, 18:12

Mijn fietsen ook maar eens plaatsen;
Afbeelding
Afbeelding
Sinds een jaartje of 3 heb ik deze fiets; Sensa Umbria Tiagra 9-speed/triple van ik gok intussen een jaartje of 7-9 oud. Prima beginners-fiets voor toen ik net een beetje begon met sporten/wielrennen. Intussen gaat de afstanden richting de 100-200km en begin ik de tekortkomingen van deze fiets toch te merken. Ik heb alleen nog niet echt een idee wat een goede opvolger zou zijn. Bij voorkeur schijfremmen en een 2x11-speed. Maar wat precies...? Ik heb mijn oog een beetje op een Trek Emoda SL6 met Ultegra R8000 2x11. Het lijkt mij een leuke upgrade t.o.v. wat ik nu heb.

Afbeelding
Voor woon-werk verkeer nu een maandje een Cube travel SL met gates belt en Shimano Alfino 8-speed naafversnelling. Voornamelijk gekozen om een degelijke en onderhoudsvriendelijke fiets te hebben. Prima voor de 25km die ik per dag fiets.

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 12 sep 2019, 22:41

Gijzert schreef: 12 sep 2019, 17:07 Druipsteengrot die paincave als je een regenjack nodig hebt? 😜
Het plan is echt dat ik ook nog naar buiten ga :-P

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Andry » 13 sep 2019, 10:50

Gijzert schreef: 12 sep 2019, 09:30
Andry schreef: 31 aug 2019, 18:35 Na een kleine 2 maanden wachten kon ik gisteravond dan eindelijk m'n nieuwe fiets ophalen. Vanmorgen om 6:45 erop gesprongen en 70 kilometer weggetrapt. Wat een verschil met m'n Cube Peleton R, boven verwachting :D De eerste rit was wel wennen, zeker het schakelen. En gewoon zonder pijn: een 3 maten te groot frame als de Cube is niet ideaal :| Alleen raakt m'n kuit de voorste derailleur, dus daar moet ik nog wat aan laten passen mits dat kan.

Hier kan ik weer veel kilometers pijnloos op gaan maken!

Afbeelding
Als ik naar deze foto kijk dan staat het zadel al laag. Hoe heeft dat in godsnaam eruit gezien op je cube? Zadel op de bovenbuis geplakt?
Yep, dat klopt. M'n stuur van m'n nieuwe fiets kan overigens nog een centimeter of 5 zakken, maar ik heb nog geen tijd gehad om dit uit te proberen. Met 1,55m ben ik geen reus :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 13 sep 2019, 11:32

Gisae schreef: 12 sep 2019, 18:12 Voor woon-werk verkeer nu een maandje een Cube travel SL met gates belt en Shimano Alfino 8-speed naafversnelling. Voornamelijk gekozen om een degelijke en onderhoudsvriendelijke fiets te hebben. Prima voor de 25km die ik per dag fiets.
Toffe fiets vind ik dat! Ik rijd zelf WW op een Trek 7.5FX, maar de conventionele derailleurversnelling is zeker niet ideaal voor een WW fiets. Hij is echter nog 'te goed' om weg te doen.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Fedmas » 13 sep 2019, 17:42

Gisae schreef: 12 sep 2019, 18:12 Ik heb alleen nog niet echt een idee wat een goede opvolger zou zijn. Bij voorkeur schijfremmen en een 2x11-speed. Maar wat precies...? Ik heb mijn oog een beetje op een Trek Emoda SL6 met Ultegra R8000 2x11. Het lijkt mij een leuke upgrade t.o.v. wat ik nu heb.
Dat is zeker een leuke upgrade en ook een mooie basis waar je de komende jaren mee vooruit kan! Trek is mooi, specifieke reden dat je voor Trek gaat? Enige puntje wat ik zo snel zie voor upgrade op termijn is de wielen. Voor deze bedragen kan je ook goed terecht bij Canyon.

Met de R8000 groep kan je overigens niet fout gaan, mijn favoriete mechanische groep van dit moment, zeker in de disc uitvoering.

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 26 sep 2019, 13:54

Hier een foto van mijn "Pain cave" met de Tacx Neo2.
Zwiften met een 104Cm scherm is echt wel lekker trouwens :-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 26 sep 2019, 14:25

Mooi ingericht krachthok zo!

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 829
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Andry » 26 sep 2019, 16:54

Mooie setup zo :thumbup:

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 26 sep 2019, 17:06

Thanks!
Voor de foto even de kinder stepjes en fietsjes weg gehaald uiteraard, maar ik ben zeker blij zo.
Toch triest dat ik binnen moet fietsen nu het in Barcelona nog steeds 25-28 graden is, maar ach beter zo dan niet fietsen :-)

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Martijn_H » 21 okt 2019, 14:28

New bike day!

Aluminium crosser van Cube voorzien van carbon voorvork en volledig 105 R7000 afgemonteerd. Ideale alleskunner voor een mooi bedrag.

Ga ‘m vooral voor gravelritten gebruiken, maar mogelijk ook op de weg met een setje lichte wielen en slicks.
Bijlagen
35E5267F-3BB0-4774-828F-2670C52A1EE5.jpeg
35E5267F-3BB0-4774-828F-2670C52A1EE5.jpeg (139.47 KiB) 1618 keer bekeken

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 21 okt 2019, 16:01

Fraaie fiets! :headbang:

Misschien ken je hem al, maar op https://gravelrides.cc staan een aantal leuke routes. Ik ben niet zo'n fan van met-de-auto-ergens-heen-om-te-fietsen, maar ben laatst toch naar Nijkerk gereden om de route daar te doen. Aanrader, heb mezelf erg goed vermaakt! In navolging daarvan ook een route bij Amerongen gedaan (zonder het MTB-parcours) samen met mijn wederhelft. Stuk braver qua route, maar wel erg mooie omgeving en een paar hoogtemeters erin.

Ik heb inmiddels zo'n 2.500km gereden op m'n Surly Straggler, en het is voor mij een ideale fiets gebleken. Gravel, asfalt, een rondje Nürburgring, MTB-parcours (o.a. Groesbeek), allemaal geen probleem. Enige aanpassing sinds het bouwen is de tubeless montage van een setje WTB Riddler, perfecte bandjes voor mijn gebruik.

EDIT: bij nader inzien heb ik ook nog een Redshift Sports ShockStop Suspension Stem (net ff iets meer comfort) en een dropperpost (ideaal op technische stukken) gemonteerd. :)

Afbeelding

Hoewel ik graag alleen fiets, is samen soms ook wel leuk, en de Trek Lexa C racefiets met een paar Schwalbe G-One's bleek toch wat te oncomfortabel voor mijn vriendin, dus stiekem een Kona Rove ST besteld en van wat upgrades voorzien. Gisteren mee verrast en meteen de maiden-voyage mee gemaakt, ze is er erg blij mee. :D

Afbeelding

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door erwin20vt » 21 okt 2019, 18:10

Mooie fiets idd! staan zeker een paar mooie route`s op gravelrides.cc maar in het algemeen vindt ik het aanbod nog vrij beperkt.
Laatste de Strade Bianche achterhoek gefietst (110km route) en alhoewel het in de achtertuin ligt toch een hoop gravelpaden ontdekt die ik nog niet kende. gezien de aantallen gravelbike`s die mee deden verwacht ik de komende jaren wel meer aanbod in dit soort tochten en dito route`s.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 21 okt 2019, 18:38

Scheelt ook wel dat gravelbiken ineens helemaal 'in' is, met speciale fietsen, componenten, kleding, tochten, etc. :tooth: Feitelijk komt het een beetje neer op wat men in de jaren '90 mountainbiken noemde, maar dat sluit goed aan bij mijn interesses.

Ik gebruik zelf ook Komoot om nieuwe paadjes te ontdekken, net als Strava. Mensen bij je in de buurt volgen, of kijken wat anderen voor routes fietsen nadat je ze op zo'n stuk tegen bent gekomen (Fly-by's van Strava Labs). En gewoon op de bonnefooi een pad in fietsen dat er interessant uit lijkt te zien werkt natuurlijk. Zo ontdekte ik onlangs een mooi paadje hier in de buurt terwijl ik al tig keer langs het begin ervan was gefietst. :)

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Martijn_H » 22 okt 2019, 11:30

Bedankt heren, zelf ook erg blij mee!

Ik ga zeker gravelrides.cc checken.

Je hebt je vriendin een zeer fraaie fiets cadeau gedaan, Martijn!!

Ook ik wil van de hype proeven, maar zocht hierbij een fiets die ook op de weg uit de voeten kan, zonder hierbij duizenden euro’s uit te geven (bijv. aan de briljante Cervelo Aspero). Uiteraard is het een trade off, crosser is iets zwaarder en geo wijkt iets af van pure racer, maar als amateur/recreant vind ik dat geen probleem. In het verlengde daarvan: iemand ervaringen met de 50mm carbonwielen van Mantel? Die wil ik tijdens het wegseizoen gebruiken.

Strade Bianche Achterhoek staat nog op mijn lijst. Gravelraid LtD (Zuid Limburg) lijkt mij ook een mooi evenement!

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door erwin20vt » 22 okt 2019, 12:19

Op 30 November is de Gooische strade bianche,ik ken hem niet maar is op Fietssport wel aangemerkt als extra goed geregeld en de reactie’s zijn positief.
https://www.fietssport.nl/details/toertocht/48533

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcF, Semrush [Bot] en 171 gasten