Dank voor je reactie. Hoe heb je het getest? En bedoel je dan 's ochtends voordat je in de auto stapte of een uur na inname?Riceaux schreef: 10 sep 2019, 11:28 Ik weet van dit risico. Ik gebruik de olie ‘s avonds voor het slapen gaan in een lage dosering. Ik heb het een paar keer getest en zit dan rond de grenswaarden. Dat risico is het mij wel waard. De eerste weken dat ik begon met de olie heb ik niet gereden om eerst maar eens te kijken hoe het viel. Dat je niet mag rijden met medicinale cannabis is overigens ook ronduit belachelijk, als je ziet hoeveel mensen onder de invloed van verschillende pammetjes wel gewoon mogen rijden.
Het slaat inderdaad nergens op dat medicinale en door een arts voorgeschreven wietolie gelijkgetrokken is met andere (hard)drugs voor verkeersdeelname. Volgens mijn arts is de schatting in de medische wereld dat er een paar miljoen mensen rondrijden met "legale" medicijnen achter hun kiezen die eigenlijk niet rijdbevoegd zullen zijn qua reactievermogen/alertheid. Maar ja, politiek en wetgeving...