Het grote financiёn discussie-topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door ///Joost » 09 sep 2019, 15:45

Ik vond het wel tijd worden om een apart draadje te openen. Er is momenteel zo veel te doen omtrent negatieve spaarrentes, dalende rentes op staatsobligaties, inverted yield curves, een aandelenmarkt die al 10 jaar fors doorgroeit en mogelijk op knappen staat, quantitative easing, $22 biljoen staatsschuld in de VS, etc.

Genoeg voer om te discussieren wat er gaat gebeuren in 2020/2021. Zo wordt er geroepen dat we terug moeten naar de goudstandaard, want het non stop printen van geld van de centrale banken om de economie aan de praat te houden moet stoppen. Het verlagen van de rentes moet er voor zorgen dat de de economie een boost krijgt, maar dat blijkt niet echt te helpen. Kortom, waar gaat dit eindigen?

Persoonlijk denk ik dat de aandelenmarkt echt op een piek zit, en dat een recessie onvermijdelijk is in de komende 2 jaar. Crypto gaat een steeds grotere rol spelen, waarbij overheden ook hun eigen digitale munt zullen ontwikkelen. Fiat is achterhaald. De geschiedenis heeft bewezen dat elke 30 jaar een nieuw monetair systeem nodig is. We zitten met Fiat al bijna 50 jaar 'vast' en met het continu printen van geld neemt de inflatie angstaanjagend toe.

Onderstaand plaatje laat zien dat de US dollar in 100 jaar ongeveer 95% van z'n koopkracht kwijt is.

Afbeelding

Of deze...in 10 jaar is er 4x zo veel geld gemaakt uit gebakken lucht, aleen om de economie draaiende te houden. Dat moet een keer klappen (zie Venezuela, Argentinie, Iran, Turkije, etc.).

Afbeelding
According to a study of 775 fiat currencies by DollarDaze.org, there is no historical precedence for a fiat currency that has succeeded in holding its value. Twenty percent failed through hyperinflation, 21% were destroyed by war, 12% destroyed by independence, 24% were monetarily reformed, and 23% are still in circulation approaching one of the other outcomes.

The average life expectancy for a fiat currency is 27 years, with the shortest life span being one month. Founded in 1694, the British pound Sterling is the oldest fiat currency in existence. At a ripe old age of 317 years it must be considered a highly successful fiat currency. However, success is relative. The British pound was defined as 12 ounces of silver, so it's worth less than 1/200 or 0.5% of its original value. In other words, the most successful long standing currency in existence has lost 99.5% of its value.

Given the undeniable track record of currencies, it is clear that on a long enough timeline the survival rate of all fiat currencies drops to zero.
Waar zien jullie het heen gaan? Gaan we in het ergste geval naar hyperinflatie? Of is dat een overdreven doemscenario? De Euro zakt immers consequent met bijna 1% per kwartaal t.o.v. de dollar sinds de piek in begin 2018. Huizenprijzen rijzen de pan uit.

Of zal het allemaal wel loslopen en kunnen we het nog wel wat jaartjes uithouden met de truckendoos van de centrale banken?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door dvh » 09 sep 2019, 17:23

Ik weet ook niet zo goed wat wijsheid is.
Investeren? In wat. Auto's? Goud? Crypto? Horloges? Huizen?

Of gewoon op de bank laten en straks negatieve rente slikken en accepteren ... 😔

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door RJL86 » 09 sep 2019, 17:52

Huizenprijzen omhoog, hypotheekrente omlaag, rente op sparen zelfs negatief.

Kan nooit goed gaan.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Crookie » 09 sep 2019, 18:09

dvh schreef: 09 sep 2019, 17:23 Of gewoon op de bank laten en straks negatieve rente slikken en accepteren ... 😔
+ inflatie :|

In ieder geval iets met rendement opzoeken. :hmmm:

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door SlowCo » 09 sep 2019, 18:11

Crookie schreef: 09 sep 2019, 18:09 In ieder geval iets met rendement opzoeken. :hmmm:
Laat even weten als je wat gevonden hebt...

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2019, 18:55

Gewoon nu van leven en niet teveel oppotten heb je er niet zoveel last van toch.
Huis wordt meer waard door al die onzin, hypotheek kan je aflossen met overtollig spaargeld en verder gewoon doorleven.

Maar dat het fout gaat binnenkort denk ik ook wel, zou dus geen geld in aandelen houden op het moment :kikker:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door romo » 09 sep 2019, 20:05

Hyperinflatie zie ik niet snel gebeuren, waarom?

1 Nou; met de enorme QE van de ECB is het doel van een normaal gewenste 2% inflatie niet eens in zicht. (NL spant momenteel de kroon met haar inflatie cijfers, de rest van de EU zit vele lager)

2 Duitsland met haar hyperinflatie jaren 30 vorige eeuw, is daar meer dan allergisch voor, die trappen op de rem.


Dat QE niet leidt tot en heeft geleid tot meer consumptie, tot meer investeringen (bedrijven maar ook overheden EU) geeft aan dat dit gebruikte monetaire instrument op de laatste benen loopt.
Zoals eerder gezegd, bij negatieve rentes weet geen enkele deskundige ( ik weet niet of je economen nog deskundig kan noemen) welk land er betreden wordt; undiscovered land, waar niemand ooit eerder is geweest.


Wat ik wel zie; idd een komende crisis;

-Omgekeerde rente curves lang/kort lopend
-Imploderend pensioen stelsel, kortingen uitkeringen vanaf 2020
-Klappende huizenmarkt
-Brexit
-Handelsoorlog VS - China
-Klimaat / NL stikstofbesluit RvS
-Vergrijzing/bevolkingskrimp (de reden dat Merkel riep Wir Schaffen Das, werkvolk importeren dus)


Er zijn zowel op nationaal- als internationaal niveau zeer veel onzekerheden, daar hebben markten een hekel aan, consumenten ook, die houden nog meer de hand op de knip.

Dat gebeurt nu ook al, want ondanks die lage rente, sparen mensen tegen de klippen op, meer sparen om het te verwachten verlies goed te maken. The ECB did not see that comming.

Opmaat tot gedoe kortom.


Dan de vraag; waarom is de rente zo laag, wordt ie nog lager en gaat ie nog stijgen?

Dat de ECB de rente drukt is om 2 redenen;

1 Aanjagen consumptief gedrag, daarmee gaat gelijk de inflatie omhoog
2 Lage rente over hoge staatsschulden houden een flink aantal landen financieel overeind (Italië mn)

Wordt ie nog lager;
Daar lijkt het wel op, want;
1 Inflatie doelen bij lange na niet gehaald (inflatie gumt hoge staatsschulden weg)
2 Landen met hoge staatsschulden hebben in 10 jaar niks aan extra aflossing gedaan; het probleem blijft net zo groot.

De rente kan dus simpelweg niet stijgen als er niet iets gedaan wordt aan de hoge staatsschulden, Italie kan die rente last niet dragen, het enige redmiddel is inflateren van schuld.

Gaat die rente stijgen?

https://www.telegraaf.nl/financieel/133 ... maar-dalen


Nee dus.

Mijn inschatting is dat het decennia zo blijft, tenminste als er geen harde sanering van staatsschulden komt.


Dan de vraag der vragen; wat kan je als spaarder nog doen?

- Consumeren van spaargeld (niet voor iedereen wenselijk, want vaak sparen voor later)
- Beleggen
- Edelmetaal kopen
- Onroerend goed kopen
- Crypto


De keuze is niet reuze, het geeft een tegenstrijdig gevoel om spaargeld ergens anders voor in te zetten dan intentioneel bedoeld. Dan het sentiment om spaargeld te belasten, terwijl daar hard voor gewerkt is, overgebleven van geld waarover reeds alle belastingen zijn betaald. Waar dat sentiment toe gaat leiden weet ik niet, maar er zijn revoluties uitgevoerd om minder.

Uiteindelijk komen we uit bij een volstrekt ander economische orde, oh wacht, dat komt bekend voor :tooth: :wink:

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Crookie » 09 sep 2019, 21:34

Net geluisterd naar deze man ..... :bag:


Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Mark » 09 sep 2019, 21:49

De overheid maakt investeren in aandelen/ vastgoed vanaf 2022 ook een stuk minder interessant naar het lijkt.
Eerder de Wet Hillen om zeep, nu dit. Kop boven het maaiveld wordt er afgehakt. Consumeren zullen we.

En de onnozele journalist schrijft: "Kabinet schiet spaarder te hulp"
Laatst gewijzigd door Mark op 09 sep 2019, 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Andre » 09 sep 2019, 21:53

Ook zo mooi is de spaartaks.

Iedereen zeuren dat ze teveel belasting betalen over hun niet renderende spaargeld. Nou dan komt er een verandering en dan denk je dat het beter word wrong. Je geld in beleggingen word ca 5 x zoveel belast!

Het is ongelooflijk je wilt graag wat investeren voor later alles word je onder de voeten weggeveegd. Straks nog negatieve rente en het hele feest is compleet.
Laatst gewijzigd door Andre op 09 sep 2019, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Will F. » 09 sep 2019, 21:57

Ik ben het wel met Romo eens, maar m.b.t. die achtelijke huizenmarkt wat volgens mij met gestegen energiebelastingen inflatie aanjager nr1 is in NL heb ik toch wel vragen; jij zegt:
Klappende huizenmarkt
Gaat die rente stijgen?
Nee dus.
Mijn inschatting is dat het decennia zo blijft, tenminste als er geen harde sanering van staatsschulden komt.

Rente zal m.i. voor lang erg laag blijven en aangezien de NL huizenmarkt extreem gevoelig is voor rentestanden en de bereidwilligheid van banken geld weg te zetten in hypotheken (dat willen ze nu wel want ze worden volgestouwd met gratis geld maar in 2013/2014 bijv niet.)

Maar als die rente zo laag en QE in takt blijft, kan die huizenmarkt dan wel 'klappen'?
Nu de groene QE eraan komt (lagarde speech IMF) worden we straks nog gedwongen (fossiele energie belastingen nog verder omhoog)om onze woningen tegen 0,2 % rente voor 25k te vergroenen want ja als je buren het doen kan jij niet achter blijven wordt je huis minder waard( an dat vd buren) :tooth: ! Ik roep het in mijn omgeving al langer (en ja ik woon in een nulopdemetergaslooshuis wat ik helemaal geen must vind i.t.t. goede isolatie voor bestaanden woningen): die vergroening is een manier om de economie aan te zwengelen

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Will F. » 09 sep 2019, 22:00

Andre schreef: 09 sep 2019, 21:53
Het is onegelooflijk je wilt graag wat investeren voor later alles word je onder de voeten weggeveegd. Straks nog negatieve rente en het hele feest is compleet.
Dit dus, zo frustrerend! Voor wie werk je nou eigenlijk?

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door SlowCo » 09 sep 2019, 22:16

Will F. schreef: 09 sep 2019, 22:00 Dit dus, zo frustrerend! Voor wie werk je nou eigenlijk?
Voor de belasting(dienst) natuurlijk!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door dvh » 09 sep 2019, 22:26

Voor de zorgstaat 😎
Ik ga alles omzetten in goud en het ergens begraven onder de grond.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Luco » 09 sep 2019, 22:33

Het is jammer dat je het niet echt kan plannen, anders zou ik het liefst samen de pijp uit gaan met bergen schuld :tooth: :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door romo » 09 sep 2019, 22:46

Will F. schreef: 09 sep 2019, 21:57 Ik ben het wel met Romo eens, maar m.b.t. die achtelijke huizenmarkt wat volgens mij met gestegen energiebelastingen inflatie aanjager nr1 is in NL heb ik toch wel vragen; jij zegt:
Klappende huizenmarkt
Gaat die rente stijgen?
Nee dus.
Mijn inschatting is dat het decennia zo blijft, tenminste als er geen harde sanering van staatsschulden komt.

Rente zal m.i. voor lang erg laag blijven en aangezien de NL huizenmarkt extreem gevoelig is voor rentestanden en de bereidwilligheid van banken geld weg te zetten in hypotheken (dat willen ze nu wel want ze worden volgestouwd met gratis geld maar in 2013/2014 bijv niet.)

Maar als die rente zo laag en QE in takt blijft, kan die huizenmarkt dan wel 'klappen'?
Nu de groene QE eraan komt (lagarde speech IMF) worden we straks nog gedwongen (fossiele energie belastingen nog verder omhoog)om onze woningen tegen 0,2 % rente voor 25k te vergroenen want ja als je buren het doen kan jij niet achter blijven wordt je huis minder waard( an dat vd buren) :tooth: ! Ik roep het in mijn omgeving al langer (en ja ik woon in een nulopdemetergaslooshuis wat ik helemaal geen must vind i.t.t. goede isolatie voor bestaanden woningen): die vergroening is een manier om de economie aan te zwengelen

Lage rente heeft alleen maar geleid tot het exploderen van huizenprijzen (net als in het verleden de HRA, die nu wat aan banden wordt/is gelegd), de lonen zijn daarentegen niet voldoende meegestegen (zie het pleidooi van de overheid, gericht aan het bedrijfsleven, om de lonen meer te laten stijgen)
Er is dus een steeds groter spanningsveld van duurder wordende huizen, gekoppeld aan slarissen waarvoor je onvoldoende hypotheek kan verkrijgen bij een bank! De vraag zal afnemen, dure huizen onverkocht, duurdere huizen onder water; klappende huizenmarkt. Crisis all over again.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Joy » 09 sep 2019, 22:49

De vraag naar koopwoningen zal misschien afnemen maar de vraag naar huurwoningen niet. Mensen moeten toch een dak boven hun hoofd hebben. Mensen met geld blijven woningen opkopen voor de verhuur en zodoende blijft de markt gewoon doorrollen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door romo » 09 sep 2019, 22:57

Huurders hebben vaak te weinig financiële capaciteit om naar een koophuis te gaan. Die markt stagneert ook nog eens.

De huurder blijft noodgedwongen zitten waar ie zit, de koper verkrijgt onvoldoende hypotheek en heeft te weinig eigen middelen, de verkoper zit vast want huis niet verkocht.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door SlowCo » 09 sep 2019, 23:04

Crookie schreef: 09 sep 2019, 21:34 Net geluisterd naar deze man ..... :bag:

www.youtube.com/watch?v=3WclYu5l4G0
Dank voor het plaatsen van de video. Ook helemaal gekeken/geluisterd. Een beetje beangstigend beeld wat daar naar voren komt. Maar heb sterk de indruk dat hij voor een groot deel gelijk heeft. Enkel vermoed ik dat de positie van China te rooskleurig geschat wordt. Ik ga maar eens droogvoer en water inslaan... :shock:
dvh schreef: 09 sep 2019, 22:26 Ik ga alles omzetten in goud en het ergens begraven onder de grond.
Laat maar weten waar en wanneer via PB dan kom ik geheel belangeloos meehelpen :tooth: :goodnight:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Will F. » 09 sep 2019, 23:19

romo schreef: 09 sep 2019, 22:46
Will F. schreef: 09 sep 2019, 21:57 Ik ben het wel met Romo eens, maar m.b.t. die achtelijke huizenmarkt wat volgens mij met gestegen energiebelastingen inflatie aanjager nr1 is in NL heb ik toch wel vragen; jij zegt:
Klappende huizenmarkt
Gaat die rente stijgen?
Nee dus.
Mijn inschatting is dat het decennia zo blijft, tenminste als er geen harde sanering van staatsschulden komt.

Rente zal m.i. voor lang erg laag blijven en aangezien de NL huizenmarkt extreem gevoelig is voor rentestanden en de bereidwilligheid van banken geld weg te zetten in hypotheken (dat willen ze nu wel want ze worden volgestouwd met gratis geld maar in 2013/2014 bijv niet.)

Maar als die rente zo laag en QE in takt blijft, kan die huizenmarkt dan wel 'klappen'?
Nu de groene QE eraan komt (lagarde speech IMF) worden we straks nog gedwongen (fossiele energie belastingen nog verder omhoog)om onze woningen tegen 0,2 % rente voor 25k te vergroenen want ja als je buren het doen kan jij niet achter blijven wordt je huis minder waard( an dat vd buren) :tooth: ! Ik roep het in mijn omgeving al langer (en ja ik woon in een nulopdemetergaslooshuis wat ik helemaal geen must vind i.t.t. goede isolatie voor bestaanden woningen): die vergroening is een manier om de economie aan te zwengelen

Lage rente heeft alleen maar geleid tot het exploderen van huizenprijzen (net als in het verleden de HRA, die nu wat aan banden wordt/is gelegd), de lonen zijn daarentegen niet voldoende meegestegen (zie het pleidooi van de overheid, gericht aan het bedrijfsleven, om de lonen meer te laten stijgen)
Er is dus een steeds groter spanningsveld van duurder wordende huizen, gekoppeld aan slarissen waarvoor je onvoldoende hypotheek kan verkrijgen bij een bank! De vraag zal afnemen, dure huizen onverkocht, duurdere huizen onder water; klappende huizenmarkt. Crisis all over again.
Duidelijk maar ook de hypotheekrenteaftrek kan verder omlaag, marge is gestegen door inmiddels negatieve rente (waarvoor banken lenen) concurrentie neemt momenteel verder toe tussen hypotheekverstrekkers =》lagere tarieven die je nu ziet doorkomen. Dat zal voorlopig nog even lucht geven, maar uiteindelijk houdt het n keer op tenzij je geld toe krijgt (als bij die deense bank).

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Will F. » 09 sep 2019, 23:24

Joy schreef: 09 sep 2019, 22:49 De vraag naar koopwoningen zal misschien afnemen maar de vraag naar huurwoningen niet. Mensen moeten toch een dak boven hun hoofd hebben. Mensen met geld blijven woningen opkopen voor de verhuur en zodoende blijft de markt gewoon doorrollen.
Huizenverhuur in grote steden is sterk expat of toerisme (airbnb) gedreven, die beiden weer zeer afhankelijk van toestand globale economie zijn.
Houdt dus ook op.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door romo » 10 sep 2019, 07:16

HRA wordt verder versneld afgebouwd in NL

Als de rente blijft dalen, sterker; je gaat geld toekrijgen bij het opnemen van een hypotheek (niet geheel meer ondenkbeeldig idd) dan zal het effect van een verminderde HRA volledig ondersneeuwen.

Eigenlijk is het wel grappig; de HRA heeft jaar en dag voor oplopende huizenprijzen in NL gezorgd, voor en ontwrichting van de huizenmarkt, is dat nu langzamerhand onder controle, gaat de steeds afnemende (hypotheek) rente opnieuw voor een ontwrichting zorgen.

Sterker; dat hebben we nu al weer een paar jaar gezien, exploderende huizenprijzen.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Robin » 10 sep 2019, 07:23

Ik denk dat met in goud beleggen/kopen, het moment er was of dat men nu weer wat te laat is. Goud was 45.3k euros vorige week, nu as we speak 43.328 E

Kijk naar zilver , 10 j terug nog 370E/ kg , 15 j terug <200E kg, in 2011 heeft het > 1000E gestaan per kg. Daarna langzaam gezakt naar 400 en de laatste weken weer 500 +E, nu 520E. Maar 't schiet niet echt op.

Waren in 'n rijtjeshuis bij 'n bekende van ons, Hilversumstraat, Amsterdam. Huurwoning aan makelaar betalen. Aardige tent, maar niks bijzonders. 2500E/pm......Ik zeg wat!?

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door PeterB » 10 sep 2019, 07:55

Robin schreef: 10 sep 2019, 07:23 Waren in 'n rijtjeshuis bij 'n bekende van ons, Hilversumstraat, Amsterdam. Huurwoning aan makelaar betalen. Aardige tent, maar niks bijzonders. 2500E/pm......Ik zeg wat!?
Een voorbeeld... :)
Buiten de ring, klote parkeren, buurt is al jaren klein Allochtonië, criminaliteit in overvloed en het is slechts 70 m2.
6 jaar geleden huis ernaast voor iets meer dan 200k onderhands verkocht, ik noemde het toen een poppenhuis ;)
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... straat-42/

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door dvh » 10 sep 2019, 08:19

'n rijtjeshuis
Gekke is dat toen ik? 15 jaar geleden ofzo samen ging wonen konden we een simpel tussenhuisje kopen voor 180-200k.
Echter kosten ze dat hier in de buurt nog steeds. Die zijn niet gestegen of goedkoper geworden maar gewoon stabiel.

Bepaalde huizen ( 2 kappers / vrijstaand ) zijn duur geworden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baboulah, Bokkepoot, Darudevampire, Dimitri, frankie, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Rogerb, RS-Ron, Sabberjoch en 168 gasten