Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26693
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
N.a.v. het E30 325i draadje maar even dit draadje starten.
viewtopic.php?f=3&t=39053&start=350
Welke auto heb je in bezit gehad en had je achteraf gezien nooit moeten verkopen.
Met stip op 1 mijn E30 Alpina C1 RT-HZ-11, toen (2007) vond ik 5K opbrengst veel geld
(overigens destijds geen keuze, wilde op mezelf wonen, huis kopen geen centen en ruimte over om de Alpina er bij te houden... maar toch)
viewtopic.php?f=3&t=39053&start=350
Welke auto heb je in bezit gehad en had je achteraf gezien nooit moeten verkopen.
Met stip op 1 mijn E30 Alpina C1 RT-HZ-11, toen (2007) vond ik 5K opbrengst veel geld
(overigens destijds geen keuze, wilde op mezelf wonen, huis kopen geen centen en ruimte over om de Alpina er bij te houden... maar toch)
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 20 aug 2019, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
BMW 633 CSiA uit 1977. Karmann gebouwd maar roestvrij...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26693
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Nog ff gekeken in Europa, E30 Alpina moet je nu toch zo'n 40K meenemen.
Was een leuk rendement geweest; 5K --> 40K in 12 jaar.
800% rendement in 12jaar
Was een leuk rendement geweest; 5K --> 40K in 12 jaar.
800% rendement in 12jaar
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
My two pence:
-één van de aller- allerlaatste echte classic 911's: 3.2 G50 coupé, gebouwd op de valreep voor de modernere 964 kwam (met elektrische uitklapspoiler, stuurbekrachtiging, moderne wielen, alles wat ik niet wilde), kleurcode was zelfs al 964 kleurcode.
Ding had nog geen ton gelopen en was tot het laatste schroefje origineel, zonder taartschep, met precies de juiste opties en 16" Fuchsen. Dacht bij verkoop een goede zaak gedaan te hebben omdat ik er een paar jaar 'gratis' in gereden had, maar zou nu in deze staat het dubbele tot het 3voudige waard zijn... Zou 'm zo terugwillen, maar dan wel als Targa (minder mooie lijn en minder stijf, maar wel leuker rijden)
-LCC Rocket, nr. 29 van de 38, eerste straatauto van Gordon Murray, voor hij met de McLaren F1 kwam (meerdere F1 eigenaren, o.a. George Harrisson / Jay Leno / 'Flemke' van Pistonheads, hebben/hadden er ook een Rocket bij). Kruising tussen Donkervoort en historische formulewagen, met +10.0000 rpm recht achter je ruggengraat en centrale zitpositie.
Journalisten die er destijds met droog weer een paar rondjes mee over een droog en strak circuit mee hadden gereden waren er lyrisch over, maar ding was in the real world / op de openbare weg echt een draak, 0.0 gewicht / downforce op de voorwielen en dus ook heel weinig feedback. (Je zag de voorwielen sturen, maar was echt net of je in een videogame reed...) Dus toch snel maar weer terug naar de Elises. Van deze was het natuurlijk te verwachten dat ie stukken meer waard zou worden, dus van deze heb iets minder spijt
-één van de aller- allerlaatste echte classic 911's: 3.2 G50 coupé, gebouwd op de valreep voor de modernere 964 kwam (met elektrische uitklapspoiler, stuurbekrachtiging, moderne wielen, alles wat ik niet wilde), kleurcode was zelfs al 964 kleurcode.
Ding had nog geen ton gelopen en was tot het laatste schroefje origineel, zonder taartschep, met precies de juiste opties en 16" Fuchsen. Dacht bij verkoop een goede zaak gedaan te hebben omdat ik er een paar jaar 'gratis' in gereden had, maar zou nu in deze staat het dubbele tot het 3voudige waard zijn... Zou 'm zo terugwillen, maar dan wel als Targa (minder mooie lijn en minder stijf, maar wel leuker rijden)
-LCC Rocket, nr. 29 van de 38, eerste straatauto van Gordon Murray, voor hij met de McLaren F1 kwam (meerdere F1 eigenaren, o.a. George Harrisson / Jay Leno / 'Flemke' van Pistonheads, hebben/hadden er ook een Rocket bij). Kruising tussen Donkervoort en historische formulewagen, met +10.0000 rpm recht achter je ruggengraat en centrale zitpositie.
Journalisten die er destijds met droog weer een paar rondjes mee over een droog en strak circuit mee hadden gereden waren er lyrisch over, maar ding was in the real world / op de openbare weg echt een draak, 0.0 gewicht / downforce op de voorwielen en dus ook heel weinig feedback. (Je zag de voorwielen sturen, maar was echt net of je in een videogame reed...) Dus toch snel maar weer terug naar de Elises. Van deze was het natuurlijk te verwachten dat ie stukken meer waard zou worden, dus van deze heb iets minder spijt
Laatst gewijzigd door Rocketmonkey op 20 aug 2019, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Uit financieel oogpunt onderstaande 84-er 911 Turbo. Die zijn inmiddels veel meer waard geworden dan waar ik hem in 2006 voor verkocht.
Uit "emotioneel" oogpunt mijn eerste autootje, onderstaande 205 GTi waar ik bijna 250.000 km mee heb gereden.
Uit "emotioneel" oogpunt mijn eerste autootje, onderstaande 205 GTi waar ik bijna 250.000 km mee heb gereden.
Laatst gewijzigd door Paskal op 20 aug 2019, 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
E46 M3 en 1M, maarja dingen gaan zo....
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
De enige auto waar ik nog wel eens aan terug denk is mijn ex Corrado VR6 (ZG-VV-88). Die auto was destijds uit Duitsland gehaald met weinig kilometers in verschrikkelijk mooie staat, verkocht door een voor mij bekende garage aan een bekende van me. Hij ruilde de auto in bij de VW dealer waar ik werkte als student na een aantal jaren rijden. Auto had toen net over de 100.000km gereden volgens mij maar zag er niet meer uit. Ik kocht em voor het inruil bedrag a 2k oid Gebaseerd op de toenmalige reputatie van het spul Maar ik wist wat voor parel er achter schuil ging. Dus wat onderhoud, goed schoon maken, setje originele BBS-en met nieuwe banden en een nieuwe voorruit verder heb ik er heerlijk mee gereden
Toen ik noodgedwongen meer kilometers ging maken heb ik de auto verkocht in maart 2005 aan een liefhebber en een Golf TDI gekocht. De Corrado is nog altijd in bezit van diezelfde eigenaar
Toen ik noodgedwongen meer kilometers ging maken heb ik de auto verkocht in maart 2005 aan een liefhebber en een Golf TDI gekocht. De Corrado is nog altijd in bezit van diezelfde eigenaar
-
OnlineHitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Mijn eerste auto, de 82-FH-NX.
Terugkopen kan nooit meer, want zag hem een tijdje geleden zo als onderdelenbak op marktplaats..
Terugkopen kan nooit meer, want zag hem een tijdje geleden zo als onderdelenbak op marktplaats..
Laatst gewijzigd door Hitz op 20 aug 2019, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- JdBn
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Nog geen spijt gehad van een auto te verkopen, wel spijt gehad van uitgaven aan een auto. Laatste Alfa 156 3k+ onderhoudsbeurt en een half jaar later voor 2500 ofzo verkocht
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 apr 2007, 00:23
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Spijt van verkoop heb ik bij geen enkele auto gehad. Wel denk ik aan elke auto die ik heb gehad met veel genoegen terug.
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Spijt?
Van het verkopen van mijn Golf 7.
Daarna alleen maar ellende.
Van het verkopen van mijn Golf 7.
Daarna alleen maar ellende.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
- Rogerb
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Heb er wel aardig wat waar ik spijt van heb, de mooiste of leukste waren toch m'n eerste Z3 qp, E34 535i, Peugeot 309 GTI/X(dubbele webers) en de Barbedos 325i
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
.
Laatst gewijzigd door Walter op 16 mei 2020, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
- Berichten: 7994
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Kan niet meepraten. Heb al me auto's nog in bezit
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Even snel uit het hoofd: achteraf gezien had ik 2 stuks 205 gti en 2 stuks 309 gti moeten houden. En de S70R uiteraard.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Golf Rallye G60.
en Subaru Impreza GT Turbo Limited Edition.
en Subaru Impreza GT Turbo Limited Edition.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 20 aug 2019, 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Ik heb gezondigd en daar heb ik spijt van. Gezondigd dat ik na 160kkm rijplezier afscheid genomen heb van mijn Alpina B3 biturbo (E93). Mis hem nog bijna dagelijks.
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- MParallel
- Berichten: 7994
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
You lost me.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Ooh, die Rallye Golf! Heb altijd weinig met Golfjes gehad, maar dit is voor mij altijd de enige uitzondering geweest, en hoe. Prachtig concept!
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: Dé auto die ik nooit had moeten verkopen...
Altijd nog spijt dat ik mijn Ford Mutt M151A2 had verkocht en mijn z3 Mcoupe
Van de andere auto’s hoe bijzonder ook heb ik nog nooit spijt gehad.
Van de andere auto’s hoe bijzonder ook heb ik nog nooit spijt gehad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: daNpy, Darudevampire, Gijzert, Hielke, Sabberjoch en 151 gasten